Vragen over bezoek aan het gebied White Pocket.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Toerist
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 sep 2010, 19:29

Re: White Pocket

Bericht door Toerist »

Valley of fire gaan we zeker doen! Om oa die Wave daar te vinden.

Ook wij zullen daarvoor trouwens overnachten in de North Shore inn. :lol:
Hoop dat die overnachting daar meegevallen is?

Little finland zullen we dan maar al laten vallen...

Bedankt voor je tips!
Marit01
Amerikafan
Berichten: 160
Lid geworden op: 19 jan 2012, 18:09
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: White Pocket

Bericht door Marit01 »

Leuk verlag Kalaman!
Wat heerlijk dat jullie nu lekker rondtouren door het Zuid-Westen, geniet ervan!!

Wij willen begin September heel erg graag White Pocket gaan bezoeken, we hebben nog niet gereserveerd, het blijft een boel geld!
Maar als ik dan zo lees wat voor een prachtdag het gaat worden :thumbup: daar gaan we echt spijt van krijgen als we het overslaan.

Toch vriendje nog maar even overtuigen dat we écht het beste met Terry op stap kunnen gaan, heb niet zo'n zin om straks (dagenlang?) vast te staan midden in de desert :lol:
....of gradioos te verdwalen :shock:
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: White Pocket

Bericht door Tipsy_1 »

mooie tips!
maar euh bedoel je niet de Wave in VoF?
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: White Pocket

Bericht door kalaman »

@ Tipsy1 : ik vergeleek The Wave met White Pockets, maar ik had het ook over The Wave in VOF

@ Marit 01 ; niet twijfelen : doen!!!

@ Toerist : North Shore Inn is absoluut een aanrader (zie ook mijn hotelkwotering op deze website). Het is geen probleem meer hoor om The Wave te vinden in VOF, die staat zelfs momenteel gewoon bewegwijzerd, maar probeer te doen zoals ik eerder schreef : via de Pink Canyon : heel wat mooier dan via het gewone pad.

Vandaag de Smoky Mt Rd, Kelly Grade en Smoky Holow Rd gereden : wat een fantastische landschappen en opnieuw iets wat je nergens anders vindt. We wilden ons eerst informeren bij BLM Big Water, maar...die zijn momenteel gesloten op dinsdag en woensdag. Anderen die daar ook waren wisten dat er momenteel grote geldproblemen zijn en dat ook andere offices maar sporadisch meer open zijn. Toen we om 15u05 bij BLM-Paria aankwamen was dit ook al dicht (om 15u), maar toen de, vrouwelijke ranger, mij zag aankomen dook ze achter haar desk en kwam niet meer tevoorschijn. Haar PC stond ook nog gewoon op. Ik heb een 'beleefd' briefje onder de deur geschoven :twisted: .
Daarna naar een nog 'maagdelijke' parel : The Nautilus.
Op de terugweg naar Page naar de Toadstool hoodoo. Die kon ons niet echt bekoren, maar daarentegen de hoodoos 270m verder naar het westen : wow! om achterover te vallen van schoonheid. We waren er rond 16u30 en de ruimte waar ze staan (tussen 2 hoge rotsen) was perfect verlicht. We zijn helemaal doorgegaan tot op het einde, achter de hoodoos en het uitzicht van daaruit was echt van een uitzonderlijke schoonheid : de hagelwitte hoodoos op de voorgrond, en op de achtergrond de vallei met de weg Page-Kanab, omboord door de hoge dieprode/witte (bedankt namiddagzonnetje :clap: ) rotsen : om sprakeloos van de worden. Als je ze wilt bezoeken, hou absoluut rekening met het uur (de vork 15-17u begin april was perfect), want anders staan die schitterend witte hoodoos volledig in de schaduw.
Vooraleer naar Page te rijden, nog de Studhorse Point en ook daar enig mooi uitzicht met de hoodoos op de voorgrond en Lake Powell en Lone Rock, mooi door de zon verlicht, op de achtergrond. Prachtige dag gehad.
Morgen stond de Cottonwood Canyon Road op het programma, maar die is na 15miles afgesloten. Toch nog dit stuk rijden en zien of we Yellow Rock en vooral de Wahweap Hoodoos kunnen bereiken. Terry wist ons gisteren te melden dat er nu blijkbaar een volledig afgesloten hek staat. We zullen het morgen weten...
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: White Pocket

Bericht door Tipsy_1 »

Klinkt allemaal super!! geniet er nog van!

toen wij naar de VoF wave gingen was er nog niet eens een pad, laat staat een wegwijzer :shock: maar het is mooi he, die omgeving!?

Hoe vielen de wegcondities van Smoky Mt Rd, Kelly Grade en Smoky Holow Rd mee?
En weet je waarom de Cottonwood Canyon Road afgesloten is?
en de Nautilus, ben je daar bij geraakt?
(veel vragen, maar aangezien ik over 12 maanden hetzelfde hoop te doen :lol: )
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: White Pocket

Bericht door kalaman »

@ Tipsy_1 : Smoky en omgeving was geen enkel probleem om er te rijden. Nu en dan wat slingeren in het diepe zand, maar helemaal niet van die aard om ongerust te zijn

Cottonwood is afgesloten omdat er een waterbron is die voortdurend water over de weg doet stromen, daardoor is er een zone van niet meer dan 20m die volledig ondergelopen is en waar er zachte modder is waarin je direct wegzakt tot aan het chassis (dixit Terry).

Nautilus : er staat nu een nieuw hek, maar geen enkel probleem om er over te kruipen
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: White Pocket

Bericht door kalaman »

vers van de pers (5min geleden ontvangen) ;

Hi Rudi,

The Cottonwood road will probably be impassable indefinitely until it get repaired.

Larry Glickman
Park Ranger
Grand Staircase-Escalante National Monument
10 Center St.
Cannonville, UT 84718
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: White Pocket

Bericht door Tipsy_1 »

bedankt! fijne info om te weten!
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9250
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: White Pocket

Bericht door markro »

* Note als mod:
de berichten met het reisverslag van "kalaman" hebben een eigen topic gekregen.
Daarvoor zijn enkele berichten uit dit topic gekopieerd.

Reisverslag: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=41129
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
Nici
Amerikakenner
Berichten: 818
Lid geworden op: 25 feb 2010, 11:08
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Oost-Souburg (Zeeland)
Contacteer:

Re: White Pocket

Bericht door Nici »

Weet iemand misschien de leeftijd van de zoon van Terry?
Wij hebben White Pocket bij hem geboekt op 16 juni en dat is de verjaardag van zijn zoon. Wij zijn natuurlijk erg blij dat hij deze dag toch met ons op stap wil, maar vinden het wel leuk om zomaar een geinigheidje mee te nemen voor zijn zoon. Vandaar dat ik benieuwd ben of iemand toevallig heeft gehoord hoe oud zijn zoon ongeveer is.

Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
Gebruikersavatar
lyan
Amerikakenner
Berichten: 1238
Lid geworden op: 16 sep 2010, 20:51
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: groningen
Contacteer:

Re: White Pocket

Bericht door lyan »

Wat ik me herinner is dat hij meerdere kinderen heeft, de oudsten studeerden al en dat is al een paar jaar geleden. Hij zal zelf wel een jaar of 60 zijn, waarschijnlijk wel ouder. Dus die zoon moet toch zeker ouder dan 20 zijn? Zeker weten doe ik het niet....
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: White Pocket

Bericht door kalaman »

toen we begin van de maand met Terry "op stap" waren heeft hij toevallig zijn leeftijd gezegd : hij is 67. Hij heeft ook van zijn zoon gesproken, maar geen leeftijd vernoemd. Maar een "klein boeleke" zal het waarschijnlijk niet meer zijn... :wink:
Gebruikersavatar
Nici
Amerikakenner
Berichten: 818
Lid geworden op: 25 feb 2010, 11:08
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Oost-Souburg (Zeeland)
Contacteer:

Re: White Pocket

Bericht door Nici »

Dan is een kleinigheidje misschien een beetje gek!
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: White Pocket

Bericht door Tipsy_1 »

@kalaman, hij sprak toch nog niet over zijn pensioen, want wij willen volgend jaar nog met hem mee ? ;-)
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: White Pocket

Bericht door kalaman »

nee nee, hij zag er bovendien nog heel fluks uit...
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: White Pocket

Bericht door kalaman »

mijn zoon heeft een "teaser" van onze reis op Youtube gezet : " onclick="window.open(this.href);return false;

ook Terry doet een kortstondig 'optreden'...
Marit01
Amerikafan
Berichten: 160
Lid geworden op: 19 jan 2012, 18:09
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: White Pocket

Bericht door Marit01 »

Wow! Dat beloofd wat :thumbup:
Supermooi gemonteerd.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: White Pocket

Bericht door Vito »

Dat ziet er echt heeeel gaaf uit. Ben benieuwd hoe lang de complete film gaat duren.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: White Pocket

Bericht door kalaman »

bedankt Vito en Marit01 :thumbup:

In het topic http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=41129 staan nog wat antwoorden op vragen die door leden gesteld werden betreffende locaties in de film.
Mrs.Bean
Amerika-expert
Berichten: 4196
Lid geworden op: 25 mei 2007, 18:07

Re: White Pocket

Bericht door Mrs.Bean »

ik verander meteen weer van plannen, wat een herkenning en wat geweldig daar toch :D

( en die muziek doet het ook wel goed hierbij :wink: )
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer