Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

camping advies ZW

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
nine50
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

camping advies ZW

Bericht door nine50 »

In augustus willen we met de tent rondtrekken door het ZW van Amerika.
Wie heeft tips voor leuke campgrounds.
We zijn met twee volwassenen en een zoon van 12 jaar. We zijn niet op zoek naar luxe, maar enige basisvoorzieningen zijn wel handig, evt een zwembad.
2012: Rondje zuidwesten
2014: Rondje Noordoosten
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: camping advies ZW

Bericht door Rob »

Er zijn duizenden campgrounds in het zuidwesten, misschien handig als je aangeeft in/bij welke parken/plaatsen je wilt bezoeken.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Welke plaatsen ga je bezoeken het is ondoenlijk om zomaar wat tips te geven want als je op internet Woodall googlet dan zul je zien hoeveel campgrounds er zijn. Je kunt op de allesamerika.com site kijken wara reviews voor hotels en campings staan. (Rob je was me net voor)
Verder is google een goede vriend met veel info.
Deze is ook handig.
http://www.rvparkreviews.com/
In de nationale Parken is het prachtig, maar heb je geen elektra (meestal) dat is niet erg maar kan lastig zijn als het heel heet is. Maar wij vonden het juist de moeite waard. Hoogzomer zou ik die reserveren! ook State Parks hebben mooie campgrounds.

Ook een topic voor iemand die met tent reist:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 10&t=37155
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
laguna62
Amerikafan
Partner van: Lyan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door laguna62 »

Hoi,

De meest KOA campgrounds hebben ook een zwembad.

Succes verder met plannen,Albert.
nine50
Amerika-ontdekker

Bericht door nine50 »

Wat een snelle reakties!
DE parken die we willen bezoeken zijn:
Yosemite, Death Valley, Zion, Bryce, Grand Canyon, Monument Valley .
In de steden LA, SF en LV zullen we waarschijnlijk een hotel/motel nemen, maar tips voor campgrounds bij deze plaatsen zijn natuurlijk ook welkom.
Het is de eerste keer dat we gaan kamperen in Amerika en de eerste reis in het ZW dus het is voor ons helemaal nieuw!
winnys
Amerikafan

Bericht door winnys »

Heb je al op de pagina met hotel & campingreviews van het forum gekeken (rechts bovenaan op deze site)?

Met groet, Winny
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

In augustus is kamperen met een tent in Death Valley niet aan te raden. Als je in het park wilt overnachten zou je naar Stovepipe Wells of naar Furnace Creek kunnen gaan.
In Yosemite is een camping in de vallei het mooiste. Je moet daarvoor 5 maanden van te voren reserveren, zie daarvoor de NPS-site. Er zijn 3 campings in de vallei, het maakt niet veel uit welke je kiest.

Marianne
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

In aanvulling op Marianne, op http://www.allesamerika.com staat een instructie hoe je meer kans maakt om succesvl de camping bij Yosemite te reserveren. We hebben deze instructie met een paar man gemaakt voor weer anderen zodat ze niet naast het net grijpen. Lees dat nu al want het reserveren is een gekkenhuis in 10 minuten zijn ongeveer 400 plaatsen in the valley weg!!!!!! je gelooft het pas als je het ziet. En oefen ook even, alles staat erin.
http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/campground.htm
Yosemite National Park has 13 popular campgrounds, of which up to seven are on a reservation system. From April through September, reservations are essential and even the first-come, first-served campgrounds often fill by noon from May through September.
http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/camping.htm

Andere Nat Parks is minder stress daar gaat elke dag een dag meer open voor reserveringen. Je kunt hier 6 mnd tevoren al reserveren.

In de parken is het wel erg mooi, maar heb je wat minder faciliteiten. Dus wel voorbereid daar heen gaan.
Hier is de website van NPS om te reserveren http://www.recreation.gov/campgroundSea ... nal%20park
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 30
Contacteer:

Bericht door lyan »

Voor Monument Valley raadt ik je Gouldings Camground aan. Wel reserveren of vroeg aankomen.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Gouldings valt met een tent wel mee, heb de tentsites nog nooit helemaal vol gezien, met een camper is het in het hoogseizoen wel raadzaam om te reserveren.
nine50
Amerika-ontdekker

Bericht door nine50 »

Gouldings ziet er inderdaad goed uit.
Hij komt op m'n lijstje, dank

En Yosemite : I will give it een try!
Snoopy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Snoopy »

Zion: in het park zelf Watchman Campground (elektriciteit). Wij hadden een plek aan het riviertje. Deze is 6 maanden vantevoren te reserveren http://www.recreation.gov. Bryce: Ruby's Inn Campground (full hook-up) net buiten het park. Shuttlebushalte naar het park is dichtbij. Vergeet niet naar de dichtbij gelegen rodeo te gaan die 's zomers plaatsvindt http://www.rubysinn.com/rodeo.html. Je zou ook kunnen kiezen voor een campground in het park (bijv. North Campground). Grand Canyon South Rim: wij stonden in het park zelf op Mather Campground, mooi gelegen tussen de bomen.
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

wij zijn juist terug van het zuidwesten en in de parken hebben we ook overal met de tent overnacht. Mijn vriend is vroeger toen hij klein was een paar keer gaan kamperen maar voor mij was het de eerste keer en ik vond het echt super! We zien echt het plezier niet in van overnachten in een motel. Als je kampeert dan blijf je zelfs savonds dat zalige gevoel van buiten zijn behouden. Lekker een warme trui aantrekken een vuurtje maken, wat eten maken en genieten. En de sterrenhemel! PRACHTIG! zo maken ze de sterren in belgie niet hoor ;)

waar hebben wij overnacht:
Zion : watchman campground
Bryce: sunset campground
Lake powell: Wahweap marina campground
Monument valley : gouldings campground
grnad canyon: mather campground
supai: ook op de campground
bishop: browns town campground
yosemite: north pines campground

De algemene conclusie: SUPER!
Wij hebben in al die campings een tent site genomen, dit was telkens zonder electriciteit of water, maar dat hebben we helemaal niet gemist. Voor onze kodak op te laden hadden we in walmart een omvormer gekocht voor in de auto dus opladen deden we al rijdend. en water, kraantjes genoeg op de campgrounds aan de toiletten, en die zijn nooit ver af. koop eventueel zo een bidonnetje de eerste dag en dan kan je dat vullen als je graag water bij de hand hebt op de plek zelf.
Ivm slapen op een campground in het park of op een prive campground kiezen wij zonder twijfelen voor de parken! Je ligt daar zooo rustig, da plaatsen zijn echt groot. en (buiten yosemite) zijn de tenten en mobilhomes van elkaar gescheiden dus je ligt gewoon met allemaal tenten en hebt niet zo een halve bus als buur ofzo. In zion hadden we de zion canyon camoping zien liggen en daar zouden we echt niet willen slapen. Zo ongezellig en de tent plaatsen zijn zo klein! Watchman is echt ideaal gewoon! Net als in bryce. Ruby's inn, daar krijg je ons voor geen geld van de wereld op. Die camping ligt langst de weg en bah het ziet er echt zo ongezellig en druk uit. Echt niet ons ding. Telkens als we er voorbij reden zeiden we tegen mekaar: Al maar goed dat we hier niet liggen!
De camping aan lake powell is dan wel een prive camping en toen we ze in de verte zagen liggen hadden we allebei zo iets van oh nee nu liggen we op zo een commercieel gedoe. Maar achteraf gezien viel dat toch super mee. We hadden dan ook geen buren langst ons en de plaats op zich was ook groot genoeg!
Gouldings campground vonde we ook super. Daar was ook de eerste indruk minder. Maar we hadden een plaatsje gekozen met uitzicht op monument valley. De plaatsen zijn daar wel veel kleiner , maar wij lagen echt in zo een heel rustig uithoekje en hadden bijna geen buren dus ook weer super!
Mather campground op grand canyon heeft echt heeeeel grote plaatsen. Wij lagen aan de buitenkant en onze plaats was echt immens groot :D Het spijtige aan mather campground is wel dat tenten en mobilhomes door elkaar stonden, wij hadden rechts dan ook een mobilhome als buur en dat vonden we echt maar niks. Zo ongezellig(en de mensen hadden ook immens veel lawaai bij). Verder een heel goede camping!
Yosemite hadden we ook een heel mooi plekje, ook weer lekker groot. We hadden een plekje in het midden gekozen, kwestie van niet aan de rand te slapen zodat ander mense mogelijke beren eerst konden weg jagen :D Yosemite is een populair park, dus die campings zijn wel wat drukker. Je ziet er ook veel meer gezinne met kleine kinderen enzo. Dus iets meer 'lawaai'. Maar voor de rest prima camping.
Browns town is ook aan aanrader, dat is ook weer een prive camping maar je hebt er heel mooie tent plaatsen met mooi gras enzo, fijn kamperen! ook weer plaats genoeg dus er is wat ruimte tussen jou en je buren! Wij kwamen er savonds laat aan dus gewoon 20$ in de enveloppe en een plaatsje uitkiezen

Nu het sanitair: In zion, bryce, lake powell, monument valley en grand canyon en bischop waren de wc echt super proper! echt geweldig gewoon. Yosemite daarentegen vonden we maar vuil. De wc's en wasbakken waren echt niet proper wat wel spijtig was. (ik gok dat de drukte daar ook mee te maken heeft)
de douches in bryce aan de general store waren ook super proper, net als die in de grand canyon, bishop en lake powell. Die in monument valley waren iets minder.
De camping in monument valley en lake powell heeft een zwembad, maar wegens te veel andere mooie dingen hebbe we er geen gebruik van gemaakt. Dus we hebbne ze ook niet gezien. Op de andere campings geen zwembad. Maar dat hebben we ook niet gemist.

Als je nog vragen hebt stel je ze maar!

groejtes
Afbeelding
nine50
Amerika-ontdekker

Bericht door nine50 »

Dank voor alle info, Kan ik weer eens gaan googelen.
Evelien , wat een bruikbare adviezen!
Ik ga het allemaal eens even goed doorlezen en nakijken.

Het is echer wel zo dat sinds wij een kind hebben we wat zijn afgestapt van de mooie idyllische plekjes op de meest rustieke campings. Ietsje meer vertier of commercie zoals jij dat noemt is met een kind soms wel wat aangenaam. Veel hoeft het niet te zijn, maar een zwembad is altijd wel lekker.

Maar desalniettemin, jouw informatie is meer dan welkom en zal ik bestuderen.
je leest het wel,
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

ja dat kan ik begrijpen. Maar ik ben eig ook een echte waterrat. Maar in die parken is gewoon zoveel te zien en te doen dat we gewoon echt geen behoefte hadden aan een zwembad. :D
Wat eventueel nog altijd een optie is, slapen in de parken. En bij de andere campings gaan vragen of je eventueel gebruik moogt maken van hun zwembad.. al dan niet tegen betaling.. Dat was ook ons plan oorspronkelijk, maar we hebben er totaal geen nood aan gehad :D

En nog een groot verschil is natuurlijk de prijs! De parken zijn zoveel goedkoper dan de prive campings. Voor zion betaalden we $16/nacht, bryce 15, lake powell 27, monument valley 27, grand canyon 18 bishop 20 en yosemite 20.. Als je dan kijkt naar de prijs van ruby's in of zion canyon ofzo zal die er gegarandeerd wel boven zitten, en je moet daar waarsch ook nog betaln voor de douche dus.. en dan betaal je meer enkel voor een piepklein zwembad en een kleine plaats die niet eens half zo gezellig is. Nuja dan is voor ons de keuze gemaakt. Maar dat is natuurlijk ieder voor zich :wink:

Het feit is natuurlijk ook dat als je in de parken slaapt je al in het park zit. Een prive camping is vaak nog een stukje rijden. Zo kwamen we onderweg vaak campings tegen die in onze reisgids vermeld werden bij mogelijke slaapplaatsen en telkens zeiden we dan weer tegen elkaar, amai als je hier slaapt heb je ook dikke pech. Kan je toch al wel tellen op een uur rijden tot je aan het park bent ofzo..

Als je wilt kan ik hier wat fotos posten van onze plaatsjes, we hebben van allemaal wel een foto getrokken normaal gezien.. Of als je even googled kom je normaal ook op fotos uit. Of op de site van de nps zelf..

groetjes
Afbeelding
nine50
Amerika-ontdekker

Bericht door nine50 »

Ik ben al aan het googelen en begrijp ook wel wat je bedoelt!
Wat is trouwens je ervaring met reserveren. Is dat nodig?
Of is er altijd wel een plekje te vinden?
Voor de duidelijkheid,ik reserveer liever niet, tenzij het niet anders kan (Yosemite)

En ja, een paar foto's zijn altijd wekom.

En wat is het verschil tussen een RV site en een tent site. Nou ja, een tent site begijp ik wel, maar kan je met een tentje ook op een RV site staan?
En wat is full hooke up.(alles er op en eraan, electra, water ed?)
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

Even een leuke tip: in gouldings campground heb je tussen de rotsen een mooie arch, die je niet kan zien vanaf de campground maar na zo'n 5 a 10 minuutjes wandelen al te bereiken is. :thumbup:
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

full hook up is idd alles erop en eraan. Tent site is gewoon je lapje grond zonder water of elektriciteit (tenziij het vermeld staat). Wij hebben alles op voorhand gereserveerd, en achteraf gezien zouden we het weer zo doen. We hadden helemaal niet het gevoel dat we aan een strak schema zaten ofzo. Het fijne aan reserveren is dat je weet dat je ergens terecht kan. Zo kwamen wij vaak pas savonds laat of in de late namiddag aan. En als je dan pas aan komt maak je met first come first serve geen kans meer.. Bij ons zaten al de campings altijd vol dus.. Als je op voorhand reserveert dan weet je ook wat je ligging is tov het park eh. Als je nog moet gaan rondzoeken kan het zijn dat je misschien op een uur rijden van het park ligt. En als je savonds en smorgens een uur moet rijden om in het park te geraken, dat vind ik persoonlijk wat veel..
Als je in de parken wilt slapen zonder reservering dan moet je smorgens eig aan de camping staan want in de loop van de voormiddag geraken deze vol. En als je weet dat de rit van zion naar bryce bv altijd 2 uur rijden is zonder tussenstops.. nuja dan moet je er al vroeg uit.. en kan je nergens een tussenstop maken..

Wat misschien een handige tip is. Tis misschien een uitbuiting van het systeem maar levert wel enige speling op.. overlappende nachten boeken. Wij hadden bv eerst 2 nachten zion geboekt en 1 nacht bryce. Achteraf hebben we dat veranderd in 1 nacht zion en 2 bryce maar omdat die 2 nachten zion niet apart geannuleerd konden worden stonden ze nog altijd geboekt. Toen we aan de camping aan kwamen hebben we bij het inchecken vermeld dat we toch maar 1 nacht gingen blijven en kregen we mooi onze 16 dollar terug. Dit is trouwens het volledige bedrag, terwijl als je via internet annuleert moet je 10$ kosten erop betalen.. Voor yosemite hadden we ook 2 verschillende plaatsen geboekt. 1 plekje voor 3 nachten en een ander voor 2, allebei op andere datums. En dit ook omdat er misschien een stukje in onze planning kon wegvallen. Toen vlak voor vertrek zeker was dat de planning niet ging veranderen hebben we de overbodige overnachting ook gewoon geannuleerd..

Reserveren of niet blijft natuurlijk altijd eigen keus maar wij vonden het super handig. Ik denk als je smorgens aan de camping staat dat je dan wel een plaatsje kan vast krijgen (buiten yosemite dan) maar wij vonden het echt handig dat we ons totaal niet moesten haasten. Wij zijn vaak pas om 8 uur savonds ofzo op de camping aangekomen. Als je weet dat je ergens terecht kan moet je je ook niet beginnen haasten tegen dat de avond valt omdat je nog achter een slaapplaats moet liggen zoeken eh ..

Met je tentje kan je normaal ook op een rv site staan (voor zover ik weet). Maar wij hadden de indruk dat de rv sites niet zo gezellig waren. Vaak bestaan die ook uit een groot stuk verharding waar je normaal de rv op parkeerd.. en maar weinig zachter ondergrond er langst. Dat een tent site meer praktischere ruimte voor de tent heeft..

Als iemand me kan uitleggen hoe ik fotos op het forum post wil ik ze er gerust opzetten..
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Evelien,
Hier staat een uiteg over het plaatsen van foto's met imageshack.

Was het niet al donker aan als jullie pas om 8 uur op de camping aankwamen?

Ik ben benieuwd waarom jullie hebben gekozen voor 2 nachten Bryce en 1 nacht Zion. Beviel het niet daar?

Marianne
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

yup we hebben een aantal keer de tent in het donker opgezet. Maar dat stoorde ons helemaal niet. Zoveel werk is dat nu ook weer niet eh :)

Zion vonden we echt super. Maar we wilden graag de full moon walk doen in bryce, daarom dat we een nacht vroeger vertrokken zijn zodat we de tickets konden vast klrijgen.. We zijn dag 2 in de late namiddag uit zion vertrokken. De tickets hebben we vast kunnen krijgen. Maar savonds regende het zo hard dat ze het afgelast hadden. Dat vond ik echt super spijtig! ik keek echt wel uit naar die volle maan wandeling
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer