Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

het weer!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Evelien.
Amerikakenner

het weer!

Bericht door Evelien. »

uit nieuwsgierigheid en omdat we super hard aan het aftellen zijn ( nog 3 weken te gaan !! 8) ) h 8) b ik het weerbericht van de plaatsen die we aandoen opgezocht. Maar bij Bryce, zion, page,.. Staan bijna overal donderwolken.. Slaat dit op die thunderstorms die ze in al de reisgidsen vermelden? Of is het er effectief slecht weer voor de moment ?
Afbeelding
inky
Amerika-ontdekker

Re: het weer!

Bericht door inky »

Hoi Evelien,
Die Thunderstorms horen idd bij de zgn Monsoon die nu aan de gang is.Dit is een elk jaar terugkomend verschijnsel.De thunderstorm onstaan erg snel en spontaan.Kan veel water uit komen,maar wel van korte duur.De Monsoon is van begin Juli tot eind Augustus.Ik denk dat je wel kans hebt op mooi weer.

gr Jos
actief in bedrijf in Nederland en USA. Runnen een boerderij in Groningen en in Arizona.
Januari 2012:SSN and DL!
Puckiet
Amerika-ontdekker

Bericht door Puckiet »

Wij zijn vanmorgen van Zion naar Bryce gereden. Gisteren een prachtige dag in Zion, 's avonds wel wat wolkjes maar een mooie zonsondergang. Vanmorgen weer blauwe lucht.
Onderweg naar Bryce donkere wolken in de verte en net nadat we hier gearriveerd zijn (2h geleden) barstte de bui los. We zitten nog steeds binnen alhoewel het nu wat lichter lijkt te worden. We hopen straks alsnog Bryce in te gaan.
De voorspellingen zijn verder goed.
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

dan hoop ik dat dat over 3 weken volledig gedaan is en wij alleen maar stralend weer gaan hebben :D
Afbeelding
caatje85
Amerikafan

Bericht door caatje85 »

Toevallig zijn wij daar over 3 weken ook! :thumbup: Hopen op mooi weer. Een once in a lifetime reis voor ons, zou prettig zijn als je dan enigszins goed weer hebt.

Welke route rijden jullie Evelien?
All I know, is that i'm standing in a place..where...the future is like the skies of L.A.
Orangedevil
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Orangedevil »

Palm springs 46 graden nu!
Holiday video's!
Orangedevil life4travel
https://youtube.com/user/orangedevilke1

Florida 2000,2002,2004,2005,2007,2008,2009,2010,2012,2013,
2015,2016,2018, 2022
Zuidwesten
2001,2006,2011,2023
Las Vegas
2003/2004
Noord oosten
2003, 2014(2x)
Zuidoost 2022
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

wij rijden ongeveer het standaard rondje. Voor ons is het ook de eerste keer dat we naar amerika gaan en de eerste verre reis. We zijn echt volop aan het aftellen! :)
onze route: las vegas - zion - bryce - lake powell - monument valley - grand canyon - supai - las vegas - death valley - yosemite - san francisco - los angeles

welke route doen jullie ?

Duimen dat de temperaturen nog altijd zo hoog zijn dan! allen zonder het onweer dan :-D
Afbeelding
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Volgens mij gaan jullie goed weer hebben, een onweer kan er altijd losbreken, maar dat is dan meestal in de late namiddag. Enkele uren later is het dan alsof er nooit onweer geweest is.
Heel veel plezier!

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
UtopiaX
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door UtopiaX »

Wij vertrekken ook binnen 3 weken (10 sept). Hopelijk ook mooi weer dan :thumbup:
LarsTigchelaar
Amerika-ontdekker

Bericht door LarsTigchelaar »

Spannend!!

Wij vertrekken 3 sept richting SFO-LA-LV en hopelijk de 3 weken erna ook mooi weer daar.....

Ook voor ons de eerste keer..:) maar naar alle waarschijnlijkheid niet de laatste :)
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Het weer...... wat ik weer opnieuw goed geleerd heb de afgelopen weken is dat je alles kunt regelen, plannen en controleren, maar dat dit toch echt iets is wat we niet zelf in de hand hebben. Al stond er ergens op internet een bericht van meneer die boos was op de weermannen....Tja..

Maar zo onvoorspelbaar als Nederland is het Zuidwesten geloof ik niet. Zal best wel goed komen, nu drie keer gedaan ook in najaar en laatste was onze beste trip :D
Perry76
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Perry76 »

Gaat ook maar mee duimen voor mooi weer, wij vertrekken 10 september voor 11 dagen naar LV :D
Afbeelding
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Dat komt wel goed, wij waren vorig jaar in september in Vegas en 2 jaar geleden in okt. Beide keren mooi weer gehad!

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

In 2009 zijn wij de hele maand oktober in het zuid westen geweest. Alleen in Yosemite sneeuw gehad, verder de hele maand mooi warm weer.
In 2010 zaten wij in september en begin oktober in Colorado en New Mexico, 4 weken prachtig warm (heet) weer gehad. één ochtend regen!. De dag dat we weer naar huis gingen had het gesneeuwd in Rocky Mountains NP.
Over 3 weken vertrekken we voor de derde keer naar het Zuid Westen, en we verwachten gewoon weer mooi weer :lol:
In de nachten koelt het trouwens wel behoorlijk af.
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

snachts vind ik niet zo erg :D zolang ik geen kou krijg in mijn slaapzak :D
en dat het overdag maar super heet wordt!! 8)

er vertrekken 10 september precies wel veel mensen ;-) we zullen niet alleen op die vlieger zitten :D
Afbeelding
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

Evelien. schreef: en dat het overdag maar super heet wordt!! 8)

Super heet ?? Stap dan gewoon even uit de auto als je tussen LA en LV bent en doe dan de motorkap omhoog, je hoofd eronder en dan erna 20 push ups doen ! :lol:
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

:lol: Zal ik doen :lol:
Afbeelding
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

er vertrekken 10 september precies wel veel mensen we zullen niet alleen op die vlieger zitten
Euhhh wij vertrekken 11 september :shock: :mrgreen:
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

wij hebben het dit jaar allemaal gehad: zandstorm, monsoon, onweer, overstroomde wegen

achteraf kun je er eigenlijk best om lachen hoor :mrgreen:

en iedere keer het hier nu onweert, denken wij stilletjes: bah, in amerika was da toch veel bigger

(al dachten we dat niet bij het zien van de beelden in pukkelpop)
caatje85
Amerikafan

Bericht door caatje85 »

Hahahaha, jaa ik vind warm weer ook lekker, maar kijkende naar wat wij allemaal willen gaan doen, vind ik het ook wel lekker als het niet al te heet is! In LA mag het heet zijn, daar willen we lekker gaan relaxen op het strand!

Wij vertrekken 12 september. Wilden eerst 11 september doen, maar mijn vriendin was hier toch een beetje huiverig voor. Meer bijgeloof dan wat anders :wink:

Wij gaan ook de standaard ronde doen:
Las Vegas-Zion-Bryce-Page-Grand Canyon-Route66 naar LA- Highway1-San Francisco-Yosemite-Death Valley-Las Vegas :thumbup:
All I know, is that i'm standing in a place..where...the future is like the skies of L.A.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer