Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

AAA kantoor?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
laura_roberto
Amerika-ontdekker

AAA kantoor?

Bericht door laura_roberto »

Hallo!
Ik heb al een aantal gelezen dat er mensen van dit forum kaarten e.d. bij een AAA kantoor in Amerika hebben gehaald.
Dit klinkt erg interessant, maar ik weet niet precies wat jullie daarmee bedoelen. Kan iemand mij vertellen wat dit precies is en waar ik eventueel zo'n kantoor kan vinden? Wij komen o.a. in de volgende plaatsen:
LA, Needles, GC, Page, Bryce, Zion, Las Vegas, Bishop, Yosemite en SF.
Alvast bedankt!

Groetjes Laura
zilj
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: AAA kantoor?

Bericht door zilj »

Kijk hier eens http://www.aaa.com/PPInternational/Bene ... to_US.html
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

AAA is zeg maar de Amerikaanse ANWB. Als je daar je pasje van de ANWB laat zien, krijg je allerlei gratis kaarten mee.
Voor de adressen even googlen op AAA+ stad
Met je ANWB pasje krijg je bij veel motels ook de AAA korting van 10 % en bij sommige attrracties of pretparken kun je ook 10 % korting krijgen.

Marjon
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is het handigste als je aan het begin van de reis langs een AAA (triple A) kantoor gaat. Is LA jullie startpunt?
Hou er rekening mee dat de meeste kantoren alleen op werkdagen (dus niet op zaterdagen) open zijn.

Naast kaarten en plattegronden, hebebn ze ook tour guides. Daarin vind je bezienswaardigheden per plaats, met ook een index op onderwerp.
Er staat ook een lijst met adressen in de tour guide, als je geen adres kunt vinden wil ik wel kijken of ik er een op jullie route kan vinden.

Marianne
laura_roberto
Amerika-ontdekker

Bericht door laura_roberto »

Bedankt voor jullie reacties! Nu weet ik een beetje wat het inhoud.
Ik heb al op de site gekeken, maar daar kan ik geen adres oid vinden, hoe kom ik erachter of er in de plaatsen waar wij langskomen zulke kantoren zijn?
@ Marianne: We starten in La, maar arriveren daar op zaterdagavond en gaan op zondagochtend op pad. Onze eerstvolgende stops zijn Needles, Tusayan en Page, maar daar gaf de zoekfunctie op de site geen kantoren aan.
Ze zitten zeker alleen in de grote plaatsen? Waarschijnlijk zal Las Vegas dan onze eerste plaats zijn waar we een kantoor tegen komen.

Groetjes Laura
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Je kunt AAA-kaarten ook bij sommige tankstations en supermartken (cq. general stores) en visitor centers kopen.
Rond $5 per stuk.
O.a. die van Death Valley, Indian Country en Eastern Sierra vind ik zeer nuttig.
Het John Wesley Powell Museum in Page had bij mijn laatste bezoek een aardige voorraad.

Johan
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Dat zal dan denk ik niet lukken Laura. Er zitten er een aantal in LA maar die zijn zaterdagavond en zondag gesloten. In Arizoan zitten ze allemaal rond Phoenix en in Utah allemaal rond Salt Lake City.
Zie hier

Dan kun je het beste bij visitorcenters stoppen als je een nieuwe staat binnenrijdt. Op elke staatsgrens vind je een visitorcenter waar je kaarten en documentatie over de staat kunt krijgen of kopen.

Marjon
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Las Vegas heeft ook een aaa kantoor, je kan van alle staten kaarten krijgen, wij nemen vaak ook mee van staten waar we evt. later nog eens naar toe willen, erg handig. Het zijn dezelfde soort kaarten die je hier van landen in Europa gratis kan halen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou inderdaad in LV langs een kantoor kunnen rijden. Er zijn er twee volgens mijn tourbook:

- 3312 W Charleston bLvd

- 8440 W Lak Mead ste 203

Wij nemen inderdaad ook altijd wat mee voor volgende reizen. De kaarten van het heel westen zijn daarvoor ook handig.

Marianne
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Via onderstaande links kun je gratis visitorguides van de verschillende staten aanvragen. Daar zitten soms ook kaarten van de staat bij.

Californië

Arizona

Utah

Nevada verstuurt geen gidsen meer buiten de USA

Marjon
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Arizona stuurt al een aantal jaar geen (papieren) visitorguide meer naar Europa, wel kan je een abbo nemen op de online guide, kan trouwens in meerdere staten.
Ik krijg van een stuk of 10 staten regematig (sommige iedere maand) een mialtje met de nieuwe guide.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik heb die van Arizona net aangevraagd via de link.
Even afwachten of ik hem ook krijg.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer