Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Voor het eerst zelf route plannen

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Bianca1976
Amerika-ontdekker

Voor het eerst zelf route plannen

Bericht door Bianca1976 »

Hoi!

Ik heb al eerder wat op het forum gepost, wij (man, zoon van 8 en dochter van 6 en ik) hebben in juli voor het eerst een rondreis gemaakt door het Westen; San Francisco, Yosemite, Las Vegas, Grand Canyon, San Diego, Santa Monica. Met nog wat tussenstops in dorpjes die niet bekend waren maar wel fijn omdat de ritten dan niet te lang waren. Het was meer dan geweldig, en omdat we een financiele meevaller hebben zijn we van plan om volgend jaar weer te gaan, maar dan vier weken ipv 3. Deze afgelopen vakantie hebben we bij een reisbureau geboekt, op maat gemaakt voor ons. Was heel goed gegaan maar nu ik wat op het forum heb gelezen lijkt het me ook heel goed te doen om het zelf te gaan regelen. Ik hoop dat jullie me een duwtje kunnen geven met wat routes. Ons idee is om weer in LA te beginnen, zou zelf graag een keer naar Santa Barbara gaan, en dan weer richting Las Vegas, en dan vanaf daar Bryce en Zion te zien en richting Denver te rijden, met tussendoor natuurlijk stops en overnachtingen in plaatsen. Ook hebben wij het idee om dan vanaf Denver naar New York te vliegen om daar nog een dag of vier te blijven voordat we dan weer naar Nederland gaan vliegen, vanaf NY dus. Is dit een leuke route? Kan iemand mij een opzetje geven? Alvast onwijs bedankt want ik vind het best spannend om het nu allemaal zelf te gaan regelen, zeker omdat we met kleine kindern gaan, dan wil je toch alles goed hebben. Super bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Voor het eerst zelf route plannen

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Bianca,

Heb je het topic met de reisverslagen al ontdekt? Misschien kun je daar iets vinden wat en beetje overeenkomt met de route die je in gedachten hebt.
Als je van Zion en Bryce richting Denver wilt rijden zou je Moab (Arches en Canyonlands) kunnen bezoeken, met onderweg Page en Monument Valley, of Capitol reef. Colorado hebben wij nog nauwelijks bezocht, maar Great Sand Dunes NP is leuk met kinderen denk ik, en misschien de treinrit Durango-Silverton?
Je zou ook naar Yellowstone kunnen gaan, en dan via South Dakota naar Denver, dan krijg je zoiets als onze 2004-reis (zie reisverslag).
Ik heb zelf altijd de neiging om van oost naar west te gaan (je krijgt dan ook aldoor een uur erbij), en ook NY in het begin te doen, maar zoals jij het voorstelt kan het natuurlijk ook.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer