All about LA!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jill1234
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All about LA!

Bericht door jill1234 » 23 mei 2019, 13:29

@Markstaal : dat is het Marriot hotel toch? Als ik google kom ik op de site van marriot. Ziet er inderdaad goed uit; wat vind je beter aan de ligging ten opzichte van Crown Plaza? ligt in dezelfde straat?

Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Markstaal » 23 mei 2019, 15:20

Ik zie inderdaad dat het Marriot is geworden.

De "woonwijk" tegen over the Westin is wat minder, deze is wel afgeschermd vanaf de West Century Boulevard (zie maps).
Beide hotels liggen aan dezelfde straat (West Century Boulevard).
2012: Florida
2014: Zuidwesten
2016: Texas
2017: Zuidwesten
2018: Zuidwesten Video
2019: Noordwesten Video
2019: Zuidwesten
2021: Deep South

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 23 mei 2019, 19:35

Hoe vroeg wordt je de dag erna opgehaald bij het vliegveld? Ik zou ook gewoon rondkijken bij bv marina del rey of venice of SM zelf als je niet al te vroeg opgepikt wordt. Je kan 's ochtends via de 1 best snel vanuit die plekken op het vliegveld zijn. Pak je de 405 dan wordt het een ander verhaal.

Vliegveldhotel kan natuurlijk ook prima. Maar het op en neer naar SM na de vlucht met kinderen lijkt me vermoeiender als ik eerlijk ben.
Als je het wel zo doet dan zou ik lekker bij de pier blijven, dan achter de pier op 3th street de promenade/shopping mall in en daar wat eten en dan terug naar je hotel

Bij Venice zou ik 's avonds de boardwalk en het strand wel vermijden, maar je kan bij abbot kinney boulevard of bij de oceaan bij washington boulevard wel prima eten.... wel de portemonnee meenemen, want niet overal goedkoop.

jill1234
Amerikakenner

Bericht door jill1234 » 23 mei 2019, 21:18

We hebben een early bird geboekt bij de camper, dus worden in de ochtend opgehaald. Ik slaap dus echt graag in een airport hotel.
Idee is: we landen om 12.30, hoop rond 14.30 in hotel te zijn. Douchen en tegen 16 uur naar Santa Monica met uber; daar rondlopen op de pier en hapje eten, dan uber terug naar hotel.

SuperFieke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuperFieke » 25 mei 2019, 14:02

Wij sliepen in het Hilton airport hotel. In minder dan 2 uur waren we op onze kamer, dat verliep vlot. In dezelfde straat, op 5 min wandelafstand is er een Denny's waar we gingen ontbijten, en van daaruit gingen we ook te voet naar Alamo waar we een huurwagen voor een dag gingen halen. Kamers waren ruim en mooi, en er was een zwembad waar de kids nog even gingen zwemmen. Ik kan mij wel voorstellen dat er idd gezelligere buurten zijn om te verblijven, als je er wat langer blijft, maar voor ons diende het enkel om te slapen en als uitvalsbasis voor een dagje. En airporthotels zijn ook goedkoper.

Anita74
Amerikafan

Bericht door Anita74 » 25 mei 2019, 17:16

Wij zijn ook nog op zoek naar een hotel voor ons verblijf in LA, laatste 3 nachten van onze trip.
We willen in LA naar Santa Monica, Venice Beach, Hollywood, Beverly Hills, Mulholland Drive, Hollywood Sign, Griffith Park en misschien nog Topanga State Park.
De airport hotels zijn een stuk gunstiger qua prijs en ook veel luxer. Maar is dit wel slim om daar te verblijven?
Florida 2014 - http://beekjes-naar-florida2014.blogspot.nl/
Noordoosten en Florida 2015- http://beekjes-usa2015.blogspot.nl/
Zuidoosten en Florida 2016 - http://beekjes-usa2016.blogspot.nl

Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division » 25 mei 2019, 17:20

Nadeel van die airport hotels is dan wel weer dat je met parkeerkosten zit als je ook nog een auto hebt. Of heb je die niet meer dan?
Afbeelding

Anita74
Amerikafan

Bericht door Anita74 » 25 mei 2019, 17:27

Jazeker, we hebben alle dagen de auto nog. Zonder auto in LA lijkt me niet echt handig.
Parkeerkosten is bij de meeste hotels toch?
Florida 2014 - http://beekjes-naar-florida2014.blogspot.nl/
Noordoosten en Florida 2015- http://beekjes-usa2015.blogspot.nl/
Zuidoosten en Florida 2016 - http://beekjes-usa2016.blogspot.nl

jill1234
Amerikakenner

Bericht door jill1234 » 29 mei 2019, 11:17

Ik zit nog steeds te twijfelen over welk airport hotel en las ergens dat je bij het Hilton een kamer kan boeken met zicht op de landingsbaan. Dat zou oudste zoon helemaal geweldig vinden. Ik lees echter dat het Hilton gedateerd is; ik las ook dat er meerdere hotels zijn waar sommige kamers dat zicht op de landingsbaan hebben maar dat staat dan niet specifiek genoemd bij de kamers. Bij Hilton is er specifiek een optie waar staat: kamer met uitzicht op landingsbaan,

Iemand ervaring met Hilton LAX?

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 29 mei 2019, 14:41

Jij hebt wel moeite met knopen doorhakken of niet? :mrgreen:
Hilton LAX is gewoon een prima hotel. De buurt rond het vliegveld is alleen niet de gezelligste buurt om 's avonds even een blokje om te gaan doen.

@Anita74
Ik zou zeker niet 3 dagen in een airport hotel gaan zitten met de zaken die je benoemd. Overigens kan je het grootste deel van wat je aangeeft met gemak op 1 dag ook doen. Persoonlijk vind ik de airport hotels zeker niet per definitie luxer, relatief gezien wel gunstig qua prijs, maar irritant qua liggen om de omgeving te ontdekken. Want je moet je door alle files heenwurmen.

Ik weet zo niet wat Jo&Lisa tegenwoordig vragen, maar voor mij was dit een prima airbnb in Venice. En gratis parkeren in de straat
https://www.airbnb.nl/rooms/394116
https://www.airbnb.nl/rooms/775094
https://www.airbnb.nl/rooms/1009472

Ze hebben het over small parking, maar een Jeep was ook geen probleem toen ;)

SuperFieke
Amerikafan

Bericht door SuperFieke » 29 mei 2019, 16:55

jill1234 schreef:
29 mei 2019, 11:17

Iemand ervaring met Hilton LAX?
Wij (dat schreef ik hierboven). We vonden dat een goed hotel, met mooie en ruime kamers. Onze kamer was op een hoek en we hadden er een goed zicht op de vliegtuigen. Omgeving kon idd beter, maar voor 1 nacht maakt dat niet veel uit.

jill1234
Amerikakenner

Bericht door jill1234 » 29 mei 2019, 19:42

Overheen gelezen, ik zie het! dank!

Big-AL
Amerika-ontdekker

Bericht door Big-AL » 30 mei 2019, 22:11

September gaat het eindelijk weer gebeuren, 24 dagen Los Angeles.
Vorig jaar niet gelukt ivm ziekte, nu eindelijk weer voor het eerst sinds 2017.
Lekker in mijn uppie LaLa land verkennen. Wordt de 4e keer inmiddels, totaal nu al 2 maanden in LA rondgelopen.
Maar, elk jaar heb ik een thema voor mezelf om dingen te bezoeken, films of bands/muziek e.d.
Dit jaar wordt dat Back To The Future. Die films zijn allemaal in en rond LA/Pasadena opgenomen.
Ik heb al bijna alle locaties gevonden dus daar kan ik straks zo naartoe rijden.
Maar, 1 plek heb ik nog een vraag over.
In Universal Studios heb je het plein met de klokkentoren, daar zijn heel veel opnames gemaakt.
Je kan daar met de studio tour ook naar toe, maar wat ik wil weten is of je daar ook op dat plein mag rondlopen of rij je er alleen langs? Iemand die dit weet want ik zou daar zo graag even rondlopen en op een bankje gaan zitten ofzo.
Alvast bedankt.

Nootje
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Nootje » 04 jul 2019, 03:56

Wij zijn deze dagen in Santa Monica. Morgen 4th of july is er vuurwerk in Marina del Rey. Is het veilig om daar met de fiets naar toe te gaan (of beter gezegd in het donker weer terug)?

Of is er dan een betere / leukere optie?

Big-AL schreef:
30 mei 2019, 22:11
In Universal Studios heb je het plein met de klokkentoren, daar zijn heel veel opnames gemaakt.
Je kan daar met de studio tour ook naar toe, maar wat ik wil weten is of je daar ook op dat plein mag rondlopen of rij je er alleen langs? Iemand die dit weet want ik zou daar zo graag even rondlopen en op een bankje gaan zitten ofzo.
Alvast bedankt.
Ik kan me niet herinneren dat we in 2012 uit het karretje mochten bij de studiotour.

Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Mrvanilla » 04 jul 2019, 07:41

Nee, dat mag idd niet (of ze moeten het heel recent hebben aangepast).
Groetjes,
Daniel

stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman » 04 jul 2019, 13:42

Heb een vraagje. We twijfelen tussen grifftith observatory of getty center. Beiden waren we niet van plan en beide is te combineren met Hollywood/ Beverly Hills|Mulholland drive. Beetje de standaard dingen. Maar ja. Walk of Fame, hollywoodsign is kwestie van gezien willen hebben wetende dat het niet veel voorstelt. We verblijven Venice Suites Venice Beach

jill1234
Amerikakenner

Bericht door jill1234 » 06 jul 2019, 07:51

Wij overnachten na aankomst in LA 1 nacht Crown Plaza LAX. Dit is een airporthotel en heeft een airportshuttle. Hoe werkt die shuttle? Moet je dan je boekingsbevestiging laten zien en mag je dan mee? En staat op het airport aangegeven waar die shuttles vertrekken?

mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl » 06 jul 2019, 08:05

Over het algemeen hebben shuttles een vaste dienstregeling en kun je gewoon instappen. Heb nooit meegemaakt dat de chauffeur om een boekings-bevestiging vroeg. Het kan even zoeken zijn naar de juiste bushalte, en anders vraag je het even.

dennis118
Amerika-ontdekker

Bericht door dennis118 » 08 jul 2019, 21:07

Hallo allemaal,

Wij verblijven in december 3 dagen in LA. Dit wordt voor ons de eerste keer. We hebben een air bnb gevonden die ons wel bevalt. Deze ligt in de wijk hollywood. Tussen Sunset blvd en hollywood blvd. Is dit een beetje een veilige wijk om te verblijven? Dichtbij de bezienswaardigheden en nog wat te doen. We reizen met kinderen dus ik vind veiligheid wel belangrijk.

Ik hoor het graag en alvast bedankt voor de reacties

sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook » 08 jul 2019, 22:10

Hollywood is meer een stadsdeel dan een wijk eigenlijk. Het hangt er dus een beetje vanaf waar je ongeveer zit denk ik. Het gebied in de omgeving van de Walk of Fame zal redelijk veilig zijn (in ieder geval overdag), al kom je er wel redelijk wat zwervers tegen (maar dat is eigenlijk in heel LA)

Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer