All about LA!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: All about LA!

Bericht door PSVwally »

De US bank tower, de hoogste toren in LA heeft een nieuw observatiedeck. Verder kan je via een glazen glijbaan van de 70e naar de 69e etage. Kost wel 11 dollar voor die paar seconden plezier op bijna 300m hoogte.
https://www.skyspace-la.com

Afbeelding
Kurt10
Amerikakenner
Berichten: 1086
Lid geworden op: 24 mei 2011, 11:10
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: All about LA!

Bericht door Kurt10 »

Lijkt me wel sjiek om er s' avonds op te staan wanneer LA verlicht is.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: All about LA!

Bericht door PSVwally »

Ja, maar die skyslide lijkt me dan weer zo'n weggegooid geld, grote kans dat je in die paar seconden amper ziet dat je zo hoog boven de grond zit in een glazen buis.
Kurt10
Amerikakenner
Berichten: 1086
Lid geworden op: 24 mei 2011, 11:10
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: All about LA!

Bericht door Kurt10 »

Ja dat is volgens mij ook weggegooid geld...
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
bobbyjean
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 08 jan 2015, 17:14

Re: All about LA!

Bericht door bobbyjean »

Goedenavond,

Wij komen op zaterdagavond 9 juli aan in LA, we hebben het Howard Johnson in Koreatown geboekt.
De volgende dag gaan we rond 13.00 uur een wedstrijd van LA Dodgers - San Diego Padres.
Ook maandag zijn we nog in LA om dinsdag verder te rijden naar Kingstown.
Aan het einde van onze trip zitten we nog 2 nachten in Santa Monica.

Heeft iemand nog een tip voor de zondagochtend?
Is het dan slim om bijv. naar Hollywood (de letters) te rijden?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: All about LA!

Bericht door PSVwally »

Ik zou denk ik naar Griffith Observatory gaan. Vanuit daar heb je prima zicht op de stad en de hollywood letters en het is ook dichtbij Dodger Stadium
asli1993
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 21 mar 2016, 10:27
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: the O.C, CA

Re: All about LA!

Bericht door asli1993 »

Super leuk opgezet RiverCola ! :thumbup:
en meeste dingen ben ik met je eens
vind zelf Laguna ook een van de fijnste stranden naast Crystal Cove (wat valt onder de newport coast) wat absoluut mijn favoriet is.
Crystal Cove is een soort prive strand waar weinig publiek af komt. over het algemeen is het onbekend en al die keren dat ik er heb gebakken was het doodstil echt heerlijk als je de stad en drukte wilt ontvluchten.
Zelf ga ik in Orange County wonen vlakbij Newport beach wat ik zelf wat minder vind geworden door de jaren heen.. heeft puur te maken met publiek hoor
strand zelf is prettig en groot
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: All about LA!

Bericht door RiverCola »

Newport vond ik leuk! Niet de plek om idyllisch aan het strand te liggen, maar meer levendig, zoals Scheveningen vroeger was (dat vind ik tegenwoordig maar een treurige boel trouwens). De mensen zijn er inderdaad behoorlijk gespierd en gebronsd. Ook niet mijn type :wink:
MaryKay
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 apr 2016, 20:26
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: All about LA!

Bericht door MaryKay »

Wat een fijne samenvatting, en dan vooral de eerst post :thumbup: De rest ben ik nog niet helemaal door..
We zijn waarschijnlijk met oud en nieuw in LA en hopen een airbnb te huren in de buurt van Hollywood. Nu vroeg ik me af of er iets te doen is met oud en nieuw in LA, bijvoorbeeld in de universal city walk? We hebben wel een 1jarige bij ons, dus het moet ook niet te heftig :D
Ook willen we op 1 januari natuurlijk gewoon een aantal dingen gaan bekijken. Ik hoop dan via Beverly hills naar Santa Monica te gaan. Daar een aantal uurtjes bijvoorbeeld een fiets te huren en o.a. Venice Beach verkennen. Ook zou ik dan terug nog via de Farmers market gaan en The Grove bezoeken. Ik weet dat hier niet alles open is. Is het extra druk op de weg op 1 januari of is het juist rustig omdat iedereen uitslaapt? En is het sowieso haalbaar?
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: All about LA!

Bericht door SuzieQ »

Ik zie dat er via Groupon ook villa tours aangeboden worden.
Wij willen één gaan doen dus waarschijnlijk via Groupon.
Misschien nog een leuke tip voor anderen die dat ook al willen doen.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: All about LA!

Bericht door PSVwally »

Gewoon bv op hollywood boulevard kijken. Daar kom je vast en zeker wel starline tours proppers tegen. Geen idee wat je bij groupon betaald overigens.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: All about LA!

Bericht door hemmie »

Wij waren dit jaar op 1 januari in LA ('s ochtends daar geland), en dat was prima. Wij zijn er het hele lange weekend gebleven, verkeer was goed te doen (alleen downtown wat drukte). Wij hebben nieuwjaarsdag zelf niet zo heel veel gedaan, alleen Hollywood Blvd, daar was het redelijk druk, maar ik neem aan dat dat normaal is.
Terug in Texas!
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: All about LA!

Bericht door SuzieQ »

PSVwally schreef:Gewoon bv op hollywood boulevard kijken. Daar kom je vast en zeker wel startours proppers tegen. Geen idee wat je bij groupon betaald overigens.
Volgens mij 44 dollar voor twee personen.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: All about LA!

Bericht door PSVwally »

Welke organisatie heb je dan? Volgens mij is starline iets van die prijs, maar dan pp namelijk. Dan zou je wel goede korting hebben

Wij vonden dat wel een relaxte tour overigens. Het was voor ons de 2e dag van de vakantie en we waren tegen 930 al bij Hollywood Boulevard. Je komt een aantal van die proppers tegen en wij hebben we daar toen (2012) $27pp voor betaald. Dat is nu dus ook een stuk duurder. Wij hadden een leuke gids en grappige Australiërs aan boord en de jeep zat iets meer dan halfvol. We reden 2u door Hollywood, Beverly Hills, Bel-air, rodeo drive en over Sunset boulevard. Die Jeeps mogen niet direct in het midden voor de huizen stilstaan. Dus vaak stoppen ze een seconde of 10 op een punt dat je het kunt zien, rijden dan langzaam door en eenmaal voorbij het huis gaat het gas er weer op. In mijn 2012 verslag kan je er meer over lezen.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: All about LA!

Bericht door SuzieQ »

Ik zal dat eens opzoeken en zal ook nog es naar die groupons kijken (kunnen we nu nog niet kopen).
Wij gaan ook op onze 2e dag(1e echte dag dus) maar rijden s`middags door naar de volgende bestemming.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Els#4
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 sep 2015, 15:09

Re: All about LA!

Bericht door Els#4 »

Hoe kunnen we ons verblijf in Los Angeles het best inplannen? We zijn er 2 volle dagen, waarvan 1 Universal Studio's

Op donderdag 18/7 komen we toe in LA (vanuit San Simeon) met de camper.
We staan dan 1 nacht op Balboa RV Resort.

Op 19/7: bezoek aan Universal Studio's
-> ik ga er vanuit dat we daar zelf met de camper naartoe kunnen rijden en parkeren?
-> nadien indien mogelijk naar Griffith Observatory voor het uitzicht
-> overnachting op Golden Shore RV Resort (Long Beach)

Op 20/7: bezoek Hollywood, stranden, downtoon
-> Hoe plannen we dit best in?
-> Welk vervoer is aangewezen? Kan dat met camper en wat dan met parkeren?
Ik vond dat bij Santa Monica voldoende parking is (ook voor RV's), voor downtown kwam ik uit bij Staples Center voor parking en in Hollywood bij shoppingcenter Hollywood & Highland (kan dat wel ondergronds met camper?) of open parkeerterrein op kruising Hollywood Blvd & Highland Av.
-> Openbaar vervoer zijn we zeer lang onderweg, taxi kost veel..
-> Of bustour boeken die alle bezienswaardigheden aandoet? Maar dan hebben we het gevoel dat we de hele dag in de bus gaan zitten.

Bedankt!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: All about LA!

Bericht door PSVwally »

Het Staples center of LA Live licht toch stiekem lopend nog wel een stukje van het downtown deel af. Ik zou dat misschien overslaan in jullie trip omdat je echt beperkt bent met je tijd. Of er op de dag dat je van San Simeon komt er alleen doorheen rijden.

Universal en Griffith kan best, maar grote kans dat je al flinke file hebt naar Long Beach. Dan de volgende dag helemaal weer door de stad terug naar Hollywood heb je daar ook weer grote kans op. Ik zou echt Hollywood (ochtend) en de stranden (middag) doen en denk dat je dan echt al wel je dagje vol hebt. Ik durf bij hollywood niet te zeggen hoe het qua camper parkeren is.

Er zijn mensen die de sightseeingbustour in LA prima vonden. Je moet je in LA wel realiseren dat er volgens mij meer dan 5 verschillende routes zijn, waar dat in SF er 1 of 2 zijn. Die stad is enorm. Maar dan heb je idd wel flink wat bustijd natuurlijk.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: All about LA!

Bericht door dejong89 »

Hoe zit dat nou met het Griffiths observatory. Ik zie op de site dat ze op Maandag dicht zijn maar kan je er dan wel rondom lopen en genieten van de uitzichten? Je kan inderdaad wel er omheen lopen en o.a. het pad aan de achterkant waar je, als het niet mistig is/smog, een prachtig uitzicht over (downtown) LA hebt.

Afbeelding
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: All about LA!

Bericht door PSVwally »

Ja, je kan alleen niet naar binnen op maandagen. Voor de rest is het de meeste dagen van het jaar geopend van 12.00 tot 22.00
Miquel
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 aug 2014, 21:27
Locatie: Alkmaar

Re: All about LA!

Bericht door Miquel »

Wij gaan nu voor de 3e keer naar (oa) LA. Wat is nog meer een leuk attractie park? Wij zijn vorige keren in Universal en Disney geweest.
Iemand nog een leuk idee?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer