All about LA!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: All about LA!

Bericht door Mrvanilla »

De Grove en Farmers Market zijn best leuk, niet heel bijzonder. De Grove is gewoon een winkelcentrum met de reguliere winkels als Abercrombie and Fitch de Apple Store.

De Famers Market is leuk, al had het wel een hoog hipster gehalte naar mijn smaak. Je zou het op de 23e kunnen doen.
Groetjes,
Daniel
Pauwke99
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 feb 2016, 15:02
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: All about LA!

Bericht door Pauwke99 »

Danku! Is onze planning ook praktisch haalbaar? & is het het makkelijkst om met de auto dit te doen of een dagticket voor de metro te kopen?
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: All about LA!

Bericht door Mrvanilla »

Het metrosysteem van LA is niet afdoende om je naar al die plaatsen te sturen. Daar is de stad ook veel te groot voor. Je zult je auto echt nodig hebben. Houd er rekening mee dat de stad bekend staat om de vele, onvoorspelbare traffic jams. Vervelend, maar je zult er mee te maken krijgen. Op zich is je planning wel haalbaar, al hangt het natuurlijk ook af hoe lang je ergens blijft.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: All about LA!

Bericht door RiverCola »

Eindelijk weer eens een leuke LA-planning van iemand! Zeker zo doen en hou er rekening mee dat het qua tijd soms loopt zoals het loopt. Qua toeristische highlights rondom Hollywood blvd: deze omgeving zal je wellicht niet betoveren, maar even de sfeer opsnuiven is altijd leuk!

Nog een tip: zoek vantevoren eens naar wat leuke restaurants, zodat je een lijstje opzak hebt. In een grote stad is het soms wat lastig spontaan tegen de bijzondere plekken aan te lopen. Op Melrose Ave zit Urth Café, hele hippe plek voor lunch of voor een drankje op het terras. In Venice Beach is Gelina op Abbot Kinney Blvd gaaf en lekker (geweldige pizza's, kan ik me herinneren)! Op Sunset vond ik Katana een goed en bijzonder (Japans) restaurant. Af en toe op een bijzondere plek lunchen of dineren draagt voor mij altijd wel bij aan het hebben van een geslaagde vakantie :)
Elsvr
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 sep 2015, 10:36
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: All about LA!

Bericht door Elsvr »

Kennen ze in LA ook de terrasjes zoals wij ze kennen in Belgie?Gewoon om iets te drinken of zijn het meestal terrassen aan restaurants?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: All about LA!

Bericht door PSVwally »

Het zijn meestal terrassen aan restaurants. Echte terassen zoals wij die kennen zijn er niet bijster veel. Je hebt evt wel leuke rooftopbars
Pauwke99
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 feb 2016, 15:02
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: All about LA!

Bericht door Pauwke99 »

Super danku!! Altijd leuk om een positieve bevestiging te krijgen :thumbup: ! Qua eetgelegenheden zijn we volop aan het zoeken naar unieke plaatsen waar we niet enkel toeristen maar ook de echte locals vinden. Een leuke plaats leek me wel Higland Park Bowl http://highlandparkbowl.com/ .
Pauwke99
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 feb 2016, 15:02
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: All about LA!

Bericht door Pauwke99 »

Katanta ziet er trouwens ook heerlijk uit :thumbup:
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: All about LA!

Bericht door PSVwally »

Pauwke99 schreef:Super danku!! Altijd leuk om een positieve bevestiging te krijgen :thumbup: ! Qua eetgelegenheden zijn we volop aan het zoeken naar unieke plaatsen waar we niet enkel toeristen maar ook de echte locals vinden. Een leuke plaats leek me wel Higland Park Bowl http://highlandparkbowl.com/ .
Dat ziet er wel vet uit ja.

Misschien kan je op deze sites nog wat vinden. https://www.timeout.com/los-angeles/restaurants
http://www.santamonica.com/santa-monica ... nightlife/
kriegniet
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 dec 2015, 17:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: All about LA!

Bericht door kriegniet »

Ik ben nog altijd wat aan het uitzoeken hoe ik m'n bezoek in LA het beste kan uitstippelen. Met een verblijfsduur van ongeveer 3 dag en toch redelijk wat activiteiten en bepaalde dingen die ik zeker wil zien.

We komen op een late maandagmiddag toe (ik gok ergens rond 18.00) en vertrekken op donderdag na het uitchecken richting Pismo Beach.

Ik had dan ook graag eens jullie visie gehad op m'n schema.

Maandag:
Aangezien we heel de dag onderweg zijn geweest zou ik op maandagavond vanuit ons motel , naar The Grove en Farmers Market gaan (daar iets te gaan eten, wat rond te wandelen).

Dinsdag:
Dinsdagmorgen Hollywood blvd, Griffith park, (Dolby theathre) en mss Runyon Canyon, afhankelijk van hoeveel zin we hebben om een wandeling te maken.
In de namiddag zouden we dan rijden richting Downtown LA voor Science Center en omgeving, Walt disney concert hall en om de dag te eindigen in Staples Center. Daar zouden we een basketbalmatch mee te pikken van de LA Sparks (dames NBA).

Woensdag = Disneyland. (Afhankelijk van hoe druk en hoe het ons bevalt, zouden we hier wel een hele dag kunnen zitten..)

Donderdag:
Donderdagmorgen zou ik de auto parkeren in Santa Monica, daar een fiets huren en richting Venice beach gaan, daar ook de Venice Canals bezichtigen en zo terug te keren richting Santa Monica's Pier. In de middag vertrekken naar Pismo Beach met onderweg nog stops in Getty Center en Santa Barbara.


Ik heb m'n schema al verschillende keren door elkaar gesmeten, maar ik kom er niet zo goed uit wat wanneer te doen.

- is een NBA match van de LA Sparks de moeite? (Wij hadden graag een NBA match gezien van de Lakers, maar aangezien dat seizoen pas in oktober start,..)

- Mocht ik bijvoorbeeld de match laten vallen, kan ik wel dinsdag omsmijten om dan s'avonds nog Mulholland drive te doen.

- Een hele dag Disney, is dat teveel van het goeie? (we zouden s'morgens vroeg willen vertrekken, maar s'avonds ook nog blijven voor het vuurwerk te zien, anderzijds, zou ik die avond wel nog kunnen gebruiken om iets anders te doen)

- Ben ik nog iets vergeten? (ik merkte op na het verschillende malen aan te passen, ik hier en daar wel dingen liet vallen)


Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: All about LA!

Bericht door Division »

Waar zit je motel in LA? Wanneer is je reis?

Je donderdag is best wel vol. Voor Venice Beach en Santa Monica kan je makkelijk een hele middag rekenen, Getty is best groot en er is daar voldoende te zien, reken op minimaal 3 uur, meer als je uitvoerig de tijd neemt. Hou ook rekening met aan- en afrijden en het feit dat je bij de Getty beneden parkeert en met een tram naar boven gaat.

Als je dan daarna ook nog 3 uur gaat rijden via de 405/101, dan heb je niet alleen een hele vermoeiende dag, maar mis je bv ook Malibu en Solvang. Nu wordt Solvang door veel mensen als aanrader gepost hier, ik vond er helemaal niets aan en was in 10 minuten klaar.

Een hele dag voor Disney is niet gek, Downtown Disney is ook de moeite.
Afbeelding
kriegniet
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 dec 2015, 17:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: All about LA!

Bericht door kriegniet »

@division

motel: friendship motor inn, dicht bij Koreatown.

Onze reis is in de 2de week van september.

Het klopt dat donderdag vol zit.. Ik wou eerst Venice Beach en Santa Monica op dinsdagmiddag & avond doen (omdat het blijkbaar ook leuk is met de zonsondergang) waardoor ik donderdagmorgen meer tijd voor Getty heb, maar dan zou ik de LA Sparks moeten laten vallen. Ik zou dit kunnen doen, aangezien ik niet weet of vrouwen NBA de moeite is, al denk ik wel dat dit eens leuk is om mee te maken. Er valt zeker nog es over na te denken. Daarom dat ik meningen wil van mensen die vaak travellen.

Downtown disney ? (ik heb al ticket gekocht voor dinsey + parking), hoort dit er bij?
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: All about LA!

Bericht door Division »

Ik weet niet of je persé The Grove/Farmers Market 's avonds wil zien, maar je kan voor maandagavond ook Griffith Observatory overwegen voor een avonduitzicht op LA en dan in Koreatown een eettentje zoeken.

Op dinsdag zou je ook de middag + avond Santa Monica en Venice Beach kunnen doen. Je kan helemaal tot aan Marina del Rey over de coastal track fietsen en in Santa Monica heb je voldoende eetgelegenheden. 's Ochtends zou je dan Getty Center kunnen bezoeken.

Downtown Disney hoort bij Disney, maar zit buiten het park. Zit op loopafstand. Je zou na een dag in het park daar kunnen gaan eten/winkelen en 's avonds terugkomen voor het vuurwerk. Zie: https://disneyland.disney.go.com/destin ... -district/

Op donderdag zou je dan 's ochtends Hollywood kunnen bezoeken.

De tijd die je hebt is eigenlijk maar anderhalve dag en dan kan je niet alles zien. Bij meer tijd zou je ook nog Downtown, Beverly Hills kunnen toevoegen. Disney neemt al een hele dag van je tijd in beslag. Verkijk je niet op de afstanden, rijtijden en parkeren in LA.
Afbeelding
Big6230
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 11 aug 2015, 22:38
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: All about LA!

Bericht door Big6230 »

Hallo,

vraagje ivm eerste keer LA.:
Wij komen op 17 Mei om 16u10 aan in LA. Heb er totaal geen idee van hoeveel tijd we daarna nog verliezen aan:
Luchthaven, ophalen auto .....
Daarna waarschijnlijk meteen naar hotel ( Hotel Solaire, 1710 West 7th Street )
Enig idee als er daarna nog iets overschiet om te bezoeken? En zo ja iemand tips?

Thx
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: All about LA!

Bericht door PSVwally »

Volgens mij ligt er een kledingzaak langs je hotel. Als ik google streetview erbij pak lijkt het me niet het meest vrolijke gebied om te gaan wandelen, maar je zou nog even (met de auto) downtown in kunnen gaan misschien. Je gaat wrs wel midden in de spits naar je hotel rijden, dus dat kan ook nog wel een ritje worden die langer duurt dan je eigenlijk zou willen

Heb je voor je aankomst een overstap in Amerika dan heb je grote kans dat je een uur later al weg kan zijn bij de autoverhuur. Moet je daar nog door immigrations, douane etc dan kan het zomaar veel langer duren. Maar grote kans dat je misschien te moe bent om nog echt wat te ondernemen behalve ergens te eten.
Big6230
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 11 aug 2015, 22:38
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: All about LA!

Bericht door Big6230 »

Had ik gedacht Paul. thx.
Waarschijnlijk zal de eerste dag nie veel gedaan worden.
Dag 2 dan maar beginnen plannen ;-)
Big6230
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 11 aug 2015, 22:38
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: All about LA!

Bericht door Big6230 »

In Mei zijn wij dus 2 volledige dagen in LA.
1 dag doen we universal ( ik weet niet als er daarna nog ruimte is om die dag iets te doen? )
De andere dag zou dit erin zitten:
Venice Beach
Santa Monica
Beverly Hills
Mulholland Drive?
Dodger Stadium
Grifftith Observatory

Is dit te doen op één dag of van het goede teveel?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: All about LA!

Bericht door PSVwally »

Dat kan grotendeels wel op die ene dag. Ik zou bv Griffith en/of het honkbalstadion al na Universal doen. Venice is leuker in de middag en santa monica in de avond.
Ik ga morgen weer naar LA al rij ik direct verder.
Mulholland drive ga ik over 2 weken een nieuwe poging aan wagen als ik weer 3 nachten LA aandoe
Janika
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2016, 13:58

Re: All about LA!

Bericht door Janika »

Hoi Hoi, eind oktober heb ik een workshop in Carlsbad. Het makkelijkste is natuurlijk om te vliegen op San Diego, maar ik zou wel op LA willen vliegen en daar 2 dagen blijven. Hebben jullie tips voor een jonge vrouw die alleen op pad is? Ik zou graag sprirituele dingen willen bezichtigen zoals Boedistische tempels, misschien China town of Japan town in de wijk Downtown, een farmersmarket en biologisch vegaisch eten. Wie heeft er tips? Wanneer veel zich bevindt in ´Downtown´ zal ik daar dan wel of beter geen hotel boeken? En daarnaast reis ik na 2 dagen verder naar Carlsbad. Is het verstandiger om een ticket te boeken voor een binnenlandse vlucht naar San Diego of met de auto (Huber of een shuttledienst of een auto huren)
Wanneer ik terugreis wil ik graag een nacht in San Diego blijven om daar ook eea te bezichtigen met de zelfde voorwaarden als LA. Iemand tips?
Graag zsm want ik wil boeken! Harstikke bedankt alvast en wie weet tot horens!
Groetjes Janika
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: All about LA!

Bericht door PSVwally »

Met de spirituele dingen kan ik je niet helpen, maar vanaf lax naar san Diego vliegen en dan naar carlsbad geeft veel meer reistijd dan in LA een auto huren. Huur sowieso een auto in LA voor de zaken die je wilt bezoeken. Over het algemeen zal een retour LA goedkoper zijn dan een retour San Diego.
Gewoon vanaf LA rijden en even opletten dat je de tolroute niet pakt.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer