All about LA!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All about LA!

Bericht door jill1234 »

Iemand ervaring met 1 van de volgende LAX hotels:
Marriot
Crown Plaza
Renaissance
Courtyard by Marriot

Allemaal zelfde prijsklassen (140-150 euro per nacht, 4 persoonskamer)
Welke ligt het gunstigt qua restaurants? Allemaal zelfde straat volgens mij, maar erg lange straat.
En welke heeft het grootste zwembad? We landen om 13 uur en willen de rest van die dag lekker relaxen bij het zwembad en op de kamer. Welk van bovengenoemde 4 hotels leent zich daar het beste voor?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: All about LA!

Bericht door PSVwally »

Als je rechtsboven in het invulvak Los Angeles ingeeft op deze pagina dan krijg je alle beoordelingen van de hotels door de leden het het hebben ingevuld...

Je komt om 13u aan las ik. Relaxen is prima, maar zorg dat je niet te vroeg aan de nachtslaap begint, want dan lig je midden in de nacht wakker. Wrs zal je rond 15u, als je dan al kan inchecken, bij je hotel kunnen zijn. Je zou dan even 2u kunnen tukken (doe dit echt niet langer) en nog een 2 uurtjes daarna gaan zwemmen en dan omkleden en direct gaan eten en pas tegen 22u lokale tijd op zn vroegst het bed in duikt. Anders lig je met grote zekerheid vanaf 3/4uur 's nachts tegen het plafond te staren.

Geen ervaring met de airport hotels qua slapen en eten en dergelijke, maar het ligt allemaal redelijk bij elkaar. In die buurt kun je ook wel wat rondlopen, maar buiten rondom dit gebied schijnt het 's avonds een beetje louche te zijn.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: All about LA!

Bericht door Division »

Heb je al een auto dan? Nadeel van die hotels is namelijk de hoge kosten voor parkeren: 42, 28, 40.70, 39.60 dollar.
Afbeelding
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: All about LA!

Bericht door PSVwally »

Rond Malibu wil je op dit moment niet echt wezen. Wat een foto..
0552B7DB-F770-4CD3-85B4-986EA16D2A5E.jpeg
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: All about LA!

Bericht door PSVwally »

Tegelijk met de megabrand in noord California blijft het ook net ten westen van LA met evacuaties in Calabasas, thousand oaks en topanga erg spannend op dit moment. Inmiddels net als de andere brand 30 procent onder controle, maar er staat nog steeds een heftige wind die de brand blijft aanwakkeren.

Afbeelding
lafire.JPG
[tweet][/tweet]


Vanuit de ruimte is goed te zien dat Camp Fire, de brand in noord California, een grot impact heeft over een groot deel van de staat.
lafiresp.JPG
Highway one blijft tot op heden afgesloten tussen Santa Monica en Oxnard
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: All about LA!

Bericht door SuzieQ »

Heftige foto's.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Miquel
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 aug 2014, 21:27
Locatie: Alkmaar

Re: All about LA!

Bericht door Miquel »

Hoe is het daar nu? Alle brandhaarden onder controle?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: All about LA!

Bericht door PSVwally »

De brand is nu min of meer 100% onder controle. Nu loert alleen weer het gevaar van modderstromen en aardverschuivingen. Vooral in de bergen tussen Point Mugu SP en Malibu Creek SP is nog veel overlast. De 101 en 1 zijn iig gewoon weer open.
Gebruikersavatar
katrienenluc
Amerikakenner
Berichten: 836
Lid geworden op: 30 aug 2010, 11:56
Partner van: Luke21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Lokeren, België

Re: All about LA!

Bericht door katrienenluc »

https://dpw.lacounty.gov/roadclosures/
Bovenstaande link geeft alle plaatsen waar branden zijn aan en ook precies welke wegen open zijn.
StrAAtje
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 feb 2019, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: All about LA!

Bericht door StrAAtje »

Wij gaan in september en verwacht daar 2 a 3 overnachtingen te hebben, maar zie dat de hotels behoorlijk prijzig zijn.
Verbleven jullie bijv. in LA of in de directe omgeving? Zo ja, zijn er enige tips qua hotels?
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: All about LA!

Bericht door Ragjee »

Komende zomer gaan we ook naar LA en hebben omwille van de dure hotelprijzen in groot steden bewust gekozen voor een AirBnB. We hebben een volledig appartementje vlakbij de Walk Of Fame voor ons alleen en er is bijhorend aan het afgebakende parking en een zwembad. Voor 4 dagen/3 nachten betalen we ongeveer 375 euro. Mss ook eens interessant om naar te kijken. Je hoeft niet steeds een appartement te delen met iemand (ook hier hebben we al ervaring mee, en ik doe dit wel graag, je komt veel te weten van locals.)
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: All about LA!

Bericht door Mrvanilla »

Wat is je budget en wat vind jij duur? Als je eisen niet al te hoog zijn bieden deze hotels goede kwaliteit icm prijs:

- Friendship Motor Inn

- Titta Inn

- Motel Sakura
Groetjes,
Daniel
StrAAtje
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 feb 2019, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: All about LA!

Bericht door StrAAtje »

Mrvanilla schreef:
21 feb 2019, 07:50
Wat is je budget en wat vind jij duur? Als je eisen niet al te hoog zijn bieden deze hotels goede kwaliteit icm prijs:

- Friendship Motor Inn

- Titta Inn

- Motel Sakura

Dank voor de tip! Zien er inderdaad aardig uit en ook tegen oke prijs.

200 euro per nacht vind ik redelijk duur, maar op 100 eu per nacht reken ik al snel.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: All about LA!

Bericht door PSVwally »

Je zou ook eens naar het sunset motel kunnen kijken. LA en SF zijn tegenwoordig erg prijzig. Het loont soms echt om op airbnb te kijken of echt rond Santa Monica, Hollywood en Venice minimaal zo’n €150pn te betalen
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: All about LA!

Bericht door sanook »

Vraagje over fietsen tussen Santa Monica en Venice: Gaat dit op speciale fietspaden of (op sommige plaatsen) ook tussen het reguliere verkeer ?
Mijn vrouw is namelijk niet gewend aan fietsen (is ook geen Nederlandse...) en vindt het, zeker op een vreemde plek, soms eng om tussen het overige verkeer te moeten fietsen. In San Francisco kunnen we een tandem huren dus kan ze achterop ( :roll: :lol: :wink: ) maar voor Santa Monica moet ik nog even kijken of/hoe we dit kunnen doen.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: All about LA!

Bericht door PSVwally »

Tussen Santa Monica en Venice ligt een fietspad over het strand. Ze hebben er wat bochten in gelegd want anders doe je het in 8 minuten.
Wil je daarna richting Redondo Beach, dan moet je via een wat drukkere weg (ligt een fietspad direct tussen de weg en de parkeerplaatsen) om Marina del Rey heen waar je op een gegeven moment weer fietspad krijgt en vanaf als je langs het kanaal fietst is het weer rechttoe rechtaan.

Ik vind dat er soms wat ‘overdreven’ wordt gedaan over fietsen tussen SM en Venice, want het is echt een afstand van niets. Zet dus bij aankomst in Venice je fiets vast en ga over de boardwalk wandelen. Genoeg wazig volk om je te bestaren en genoeg winkeltjes om even in rond te kijken. Overigens Santa Monica en Venice in de middag doen. Santa Monica in de avond achter de pier op 3th street promenade is ook prima, maar Venice is ‘s avonds niet het fijnste buurtje en er is op wat eettentjes op Abbott Kinney en Washington street ook niet veel te beleven.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: All about LA!

Bericht door Mrvanilla »

Inderdaad, tussen SM en Venice is een super kort stukje. Wel leuk hoor, ik ga er over twee weken ook fietsen; maar je bent er ook zo klaar mee. Goed fietspad, al is er ook veel wandelvolk waar je doorheen moet slalommen. Ik kreeg de tip om van Malibu naar Venice te fietsen. Maar ik meen dat je je dan wel een aantal keer tussen het verkeer moet bewegen (langs de highway 1 fietsen).

@sanook Een tandem in SF lijkt me trouwens super vermoeiend en onpraktisch met die enorm steile wegen :lol: :shock:
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: All about LA!

Bericht door Mrvanilla »

Heeft er iemand overigens ervaring met het Autry Museum of the American West in Los Angeles? En kan deze persoon mij daar iets over vertellen :)
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: All about LA!

Bericht door sanook »

Mrvanilla schreef:
02 mar 2019, 10:17
Een tandem in SF lijkt me trouwens super vermoeiend en onpraktisch met die enorm steile wegen
Vermoeiend zal (hopelijk) meevallen want je trapt met 2 personen. Niet zo wendbaar als een gewone fiets maar ik ga de uitdaging (met plezier) aan ! Ik zoek nog wel een fotograaf die een mooie foto van ons wil maken op de tandem.
Maar SM-Venice kunnen we dan net zo goed lopend doen ipv met de fiets ?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: All about LA!

Bericht door PSVwally »

Als je puur dat stukje alleen doet kan dat ook lopend. Over het strand heen en over de boardwalk, langs alle winkeltjes terug of andersom natuurlijk. Het is van de pier tot de venice boardwalk zo'n 40 minuten en 10 minuten verder iets meer de wijk in heb je de venice canals.

@Mrvanilla Niet met het museum zelf, maar wel met de parkeerplaats, want het ligt ook bij de parking van de dierentuin en er is een theater volgens mij. Was even zoeken naar een plekje en toen die er niet was dus doorgereden. Griffith park zelf moet ik, behalve het observatorium en het theater, ook nog ontdekken.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer