All about LA!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Nils
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 feb 2019, 12:13
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All about LA!

Bericht door Nils »

Ook ik ben benieuwd naar jullie mening wat betreft de planning van onze korte stop in LA. We zullen er 1 volledige dag verblijven. Ons hotel, Hollywood Downtowner Inn, bevindt zich nabij het metrostation Hollywood/Western.

Wij rijden op dinsdag 21 mei van Pismo Beach naar LA. Ik verwacht dat we rond 13.00 uur zullen arriveren en we willen de auto dan parkeren op Santa Monica Pier. Hier waarschijnlijk eerst lunchen om vervolgens fietsen te huren en de boulevard tot aan Venice verkennen.
Ik twijfel nog of we ook een restaurantje zoeken in deze omgeving of aan de Sunset Boulevard. Ik zal in elk geval voor vertrek alvast een paar leuke restaurantjes via het forum en andere sites zoeken.
Als we nog genoeg energie hebben rijden we avonds naar Griffith Obersvatory. Als we toe zijn aan een bedje rijden we naar ons hotel.

Woensdag 22 mei wil ik vroeg uit bed om, indien er niet teveel smog hangt, alvast te hardlopen. Ik wil graag de klim naar Griffith Obersvatory en deze omgeving een uurtje lopen.
Als groot filmliefhebbers willen we na het ontbijt met de auto een bezoek brengen aan de Warner Brothers studios (lang getwijfeld tussen WB en Paramount) voor de 3 uur durende tour. De rest van de dag zijn we van plan om rond de Hollywood Boulevard door te brengen: een bezoekje aan de Walk of Fame, het Chinese Theater bezoeken en misschien een drankje bij het Roosevelt Hotel.
Als we nog graag willen winkelen rijden we die middag misschien nog naar The Grove en avonds eventueel nog een filmpje kijken in het Chinese Theater. Zouden we dinsdag niet naar Griffith Obersvatory zijn geweest doen we dit deze avond nog.

Donderdag 23 mei vertrekken we vroeg via Joshua Tree Park naar Laughlin.

Ik twijfel zelf vooral nog of we voldoende gepland hebben voor de woensdagmiddag. Zijn er nog bezienswaardigheden rondom Hollywood Boulevard die we als filmliefhebbers echt zouden moeten bezoeken?
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: All about LA!

Bericht door Division »

Een middag voor Santa Monica + Venice Beach is prima. Sla ook het centrum van Santa Monica niet over. Veel leuke winkels op 3rd Street. Ik weet niet hoe lang je je dag wil volgooien, maar misschien wel goed om even te realiseren dat het van Santa Monica naar Sunset Boulevard gemiddeld een half uur rijden is, verkeer niet meegerekend. Griffith Observatory is dan nog een half uur verder, afhankelijk van waar je zit op Sunset.
De rest van de dag zijn we van plan om rond de Hollywood Boulevard door te brengen: een bezoekje aan de Walk of Fame, het Chinese Theater bezoeken en misschien een drankje bij het Roosevelt Hotel.
Je bent hier met een uurtje wel klaar. Ik heb hier nog nooit meer dan een uur gespendeerd en dat is inclusief een heel eind lopen over Hollywood Boulevard om de sterren de bekijken. Als je een film wil kijken, doe dat dan wel in de IMAX-zaal van het Chinese Theater. Het aanbod van films in deze hele bioscoop is trouwens wel beperkt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: All about LA!

Bericht door PSVwally »

Puur voor het zicht zou ik griffith observatory nooit in de ochtend doen. Dan hangt er vaak een combi van smog en oceaanmist boven de stad waardoor het erg heiig is. Gedurende de middag is het vaak beter zicht. Het mooiste is rond zonsondergang, maar dan is het er ook redelijk druk. Ik begreep dat je tegenwoordig niet meer langs de berg mocht parkeren?
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: All about LA!

Bericht door Mrvanilla »

Klopt. Beneden zijn tegenwoordig giga parkeerplaatsen en je kunt dan met de shuttle naar boven. Kost 50 cent. Was er vorige week, Disneyland is er niets bij.
Groetjes,
Daniel
Nils
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 feb 2019, 12:13
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All about LA!

Bericht door Nils »

Division schreef:
02 apr 2019, 00:20
Ik weet niet hoe lang je je dag wil volgooien, maar misschien wel goed om even te realiseren dat het van Santa Monica naar Sunset Boulevard gemiddeld een half uur rijden is, verkeer niet meegerekend. Griffith Observatory is dan nog een half uur verder, afhankelijk van waar je zit op Sunset.

Dan zal het prettiger zijn om op de woensdagavond naar Griffith Observatory te rijden. Zeker als de Hollywood Blv. niet zo heel veel tijd in beslag zal nemen.
Is het avonds ook moeilijk parkeren rondom Griffith Observatory? Een avondwandeling naar het Observatory lijkt me ook leuk maar dan komt toch de twijfel of dit na zonsondergang nog veilig is.
Division schreef:
02 apr 2019, 00:20
Het aanbod van films in deze hele bioscoop is trouwens wel beperkt.

Zijn er in de buurt misschien nog uniekere bioscopen te vinden die het bezoeken ook waard zouden zijn? Ik heb zelf verder geen bijzondere bioscopen in Hollywood kunnen vinden buiten het Chinese Theater.

PSVwally schreef:
02 apr 2019, 01:29
Puur voor het zicht zou ik griffith observatory nooit in de ochtend doen.
Ik wil in de ochtend naar deze omgeving niet voor het zicht maar vooral om te hardlopen. Of kan daarvoor beter een andere omgeving opzoeken vanuit ons hotel?
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: All about LA!

Bericht door Division »

's Avonds is het ook druk en tegen zonsondergang gaat de Western Canyon Road dicht, dus dan is de enige optie via Vermont Avenue. Parkeren (zolang het kan) bij de Observatory kost tegenwoordig 8 dollar per uur en ze zijn er ook aan het verbouwen. Je kan ook overwegen om bij het Greek Theatre gratis te parkeren en dan met de DASH Observatory bus voor 50 cent naar boven te gaan.

Over de bioscoop: Vista Cinemas op Sunset is ook zo'n historische bioscoop, maar zeer beperkt aanbod. Dit jaar gaat de Hollywood Legion Theater ook open na een verbouwing, maar daar is nog geen filmschema voor bekend. Een rooftop cinema is misschien ook wel leuk: https://rooftopcinemaclub.com/los-angel ... neuehouse/
Afbeelding
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: All about LA!

Bericht door PSVwally »

PSVwally schreef: ↑
Puur voor het zicht zou ik griffith observatory nooit in de ochtend doen.
Ik wil in de ochtend naar deze omgeving niet voor het zicht maar vooral om te hardlopen. Of kan daarvoor beter een andere omgeving opzoeken vanuit ons hotel?
In welk hotel zit je. Runyon canyon heeft iets van 20 parkings en dat is wel een leuke omgeving. Je kan ook van het griffith observatory naar bv het hollywoodsign lopen, of een deel van die route rennen... maar als je te ver zuidelijk zit heb je kan op een file veel tijd verspelen
Nils
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 feb 2019, 12:13
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All about LA!

Bericht door Nils »

@Division Thanks voor de cinema tips! Die ga ik zeker checken. Vooral de rooftop cinema lijkt me erg bijzonder.
PSVwally schreef:
03 apr 2019, 19:46
In welk hotel zit je. Runyon canyon heeft iets van 20 parkings en dat is wel een leuke omgeving. Je kan ook van het griffith observatory naar bv het hollywoodsign lopen, of een deel van die route rennen... maar als je te ver zuidelijk zit heb je kan op een file veel tijd verspelen
We verblijven bij Hollywood Downtowner Inn nabij het metrostation Hollywood/Western.
Ik denk dat het teveel tijd gaat kosten om naar Runyon Canyon te rijden. Ik wil vanuit het hotel een ronde hardlopen. Daar griffith observatory nabij is had ik dan ook aan die omgeving gedacht om het verkeer een beetje te vermijden.
Tot aan het griffith observatory is circa 3 km lopen vandaar dat ik er ook aan dacht om er het avonds naar toe te wandelen.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: All about LA!

Bericht door PSVwally »

Tot aan het griffith observatory is circa 3 km lopen vandaar dat ik er ook aan dacht om er het avonds naar toe te wandelen.
Ik zou dat niet doen. Behalve dat het een fikse heuvel is, is er geen straatverlichting en er wordt daar flink hard gereden. Verder houdt de stoep daar na een paar 100m op, je loopt dus over straat. De buurt zelf vond ik mwoah. Lopen of liggen wel wat zwervers, maar niet overdreven veel zoals op andere plekken in LA. Wel veel vaag volk in de buurt van het metrostation op NWestern Avenue. Wij zaten in het hollywood city inn toen. Het is een beetje Little Armenia in die hoek wat je kunt zien aan een aantal van die russisch orthodoxe gebouwen. Je kan overigens wel de metro pakken om bv naar de walk of fame te gaan.
Nils
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 feb 2019, 12:13
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All about LA!

Bericht door Nils »

Thanks voor jullie tips PSVwally, Division en Mrvanilla!

Ik heb nog gekeken voor een ander hotel in dezelfde prijsklasse iets westelijker in Hollywood maar ik denk dat we gewoon het huidige hotel aanhouden.
Woensdag in plaats van dinsdagavond naar Griffith Obersvatory zodat we de dinsdag alle tijd aan kuststrook hebben en de woensdagavond ook leuk kunnen invullen met achteraf misschien nog een bezoekje aan de bios. Ik zag dat de DASH Obersvatory tot 22 uur rijdt dus dat is tijd genoeg. Beneden komen we in elk geval altijd wel.
Voor het hardlopen ga ik nog wel een leuke route vinden.
Anneke001973
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 jul 2013, 17:41
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: All about LA!

Bericht door Anneke001973 »

Nog n LA vraagje.
Eind juni zijn wij 2,5 dagen in LA , gezin 2 volw en 4 tieners.
Wat willen we zien: Santa Monica, Walk of Fame,Hollywood sign, Griffith observation , Farmers Market.
Logeren we best dichtbij alles en verplaatsen we ons met openbaar vervoer/1 dag hop on hop of bus? Of hotel net buiten LA ( veel goedkoper) en met eigen wagen verplaatsen? Is dit te doen qua verkeer en om overal parking te vinden? We rijden met n minivan dus vrij groot.
Ik heb voorlopig 2 logies geboekt, een appartement aan Farmers Market, en Travelodge Vermont Street. Beiden met parkeerplaats.
Hotel dat verder gelegen is dacht ik aan Sea Rock Inn, scheelt eur200 tov de andere 2 .
Nog dingen die we zeker moeten zien?
Alvast bedankt voor de tips!
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: All about LA!

Bericht door Hockey »

Hallo Anneke001973, veel vragen in 1 post. Rijden in LA is prima te doen. Parkeren over het algemeen ook. En een minivan is in de VS niet echt groot. Parkeerplaatsen zijn veel groter dan hier.
Voor tips over LA, zie het begin van deze thread.

Vragen over hotels en hop on/hop off kan ik helaas niet beantwoorden. OV in LA is van veel mindere kwaliteit dan in Nederland, dus daar gebruik van maken om alles te bezoeken kost veel tijd.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: All about LA!

Bericht door sanook »

Ik wil tickets kopen voor de Warner Bros Studio Tour en zie diverse sites waar dit iets goedkoper is dan op de officiele site. Maar wij willen graag de 1e tour doen (8.30u) en die tijden kom ik niet tegen op de goedkopere sites, daar is de 1e tijd 9.00u. Scheelt max 20 dollar voor 2 tickets maar we hebben die dag nog meer te doen dus half uurtje tijdwinst is ook wel lekker.
Is dit een soort marketing trucje dat externe sites alleen goedkopere tickets aan mogen bieden voor bepaalde tijden misschien ?
Gast

Re: All about LA!

Bericht door Gast »

Anneke001973 schreef:
09 apr 2019, 07:08
Logeren we best dichtbij alles en verplaatsen we ons met openbaar vervoer/1 dag hop on hop of bus? Of hotel net buiten LA ( veel goedkoper) en met eigen wagen verplaatsen?
Kijk even naar deze overlay van de oppervlakte van LA geprojecteerd op Amsterdam (helaas werkt mapfrappe niet meer, waar je deze overlays mee kon maken :()

Een hotel net buiten LA is bijna hetzelfde als dat je in Zwolle een hotelkamer boekt om een dagje naar Amsterdam te gaan (nog afgezien dat je op de weg dan van begin tot eind in de file staat).
image.png
Bijlagen
image.png
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: All about LA!

Bericht door Division »

sanook schreef:
12 apr 2019, 09:11
Ik wil tickets kopen voor de Warner Bros Studio Tour en zie diverse sites waar dit iets goedkoper is dan op de officiele site. Maar wij willen graag de 1e tour doen (8.30u) en die tijden kom ik niet tegen op de goedkopere sites, daar is de 1e tijd 9.00u. Scheelt max 20 dollar voor 2 tickets maar we hebben die dag nog meer te doen dus half uurtje tijdwinst is ook wel lekker.
Is dit een soort marketing trucje dat externe sites alleen goedkopere tickets aan mogen bieden voor bepaalde tijden misschien ?
Zou zomaar kunnen.
Afbeelding
Anneke001973
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 jul 2013, 17:41
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: All about LA!

Bericht door Anneke001973 »

Hockey schreef:
09 apr 2019, 21:24
Hallo Anneke001973, veel vragen in 1 post. Rijden in LA is prima te doen. Parkeren over het algemeen ook. En een minivan is in de VS niet echt groot. Parkeerplaatsen zijn veel groter dan hier.
Voor tips over LA, zie het begin van deze thread.

Vragen over hotels en hop on/hop off kan ik helaas niet beantwoorden. OV in LA is van veel mindere kwaliteit dan in Nederland, dus daar gebruik van maken om alles te bezoeken kost veel tijd.
We gaan het dus houden op logies omgeving Farmers Market. Geen hop on hop off bus (sparen we ca EUR 260 uit met ons 6).
We gaan met de auto parkeren omgeving Walk of Fame, en in de namiddag rijden we naar Santa Monica, en daar ook parking betalen.
Bedankt!
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: All about LA!

Bericht door Markstaal »

Voor goedkoop parkeren bij Santa Monica kan je kijken naar de parkeergarage bij Santa Monica Place, dit is een groot winkel centrum. Op loop afstand aan de pier. De garage kan je in vanaf Colorado Ave (eenrichtingsweg) welke uitkomt op de pier.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All about LA!

Bericht door jill1234 »

Ik heb Crown Plaza LAX geboekt voor 1 nacht als we aankomen. Gratis te annuleren dus nu vroeg ik me af welk hotel bij LAX jullie aanraden. We komen begin van de middag aan, hoop rond 14.30 in het hotel te zijn, even douchen en dan uber naar Santa Monica.
Volgende dag worden we opgehaald door de camperverhuurder om camper te halen.
We zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen dus beetje ruime kamers met 2 queen size bedden is een pre. Verder een subway, Denny's of iets dergelijks is fijn om op loopafstand te hebben.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: All about LA!

Bericht door Markstaal »

Als je een hotel in de buurt van LAX zoekt vind ik the Westin een mooie optie. Grote kamers en mooi hotel. Heb geen ervaring met Crown Plaza maar de ligging is wel wat beter. Zitten veel hotels in dat stuk alleen vond ik de wijk niet erg prettig.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All about LA!

Bericht door jill1234 »

Dank je, ik zoek dat hotel even op. Ja, wijk is niet erg prettig, dat had ik al begrepen, maar het is voor 1 nacht en de camperverhuurder biedt alleen de gratis transfer aan bij airport hotels. We gaan met de uber naar Santa Monica, eten daar ook, dus het hotel is puur om 1 nacht te slapen en te ontbijten bij een Denny;s of iets dergelijks.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer