All about LA!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Liesbethds11
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 13 jun 2023, 12:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All about LA!

Bericht door Liesbethds11 »

En heeft er iemand toevallig ook ervaringen met het short stores hotel, beverly hotel of melrose park?
Liesbethds11
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 13 jun 2023, 12:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All about LA!

Bericht door Liesbethds11 »

En heeft er iemand toevallig ook ervaringen met het short stores hotel, beverly hotel of melrose park?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7767
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: All about LA!

Bericht door mtl »

Op tripadvisor.com kun je ervaringen lezen over die hotels. Vaak ook met foto's die door reizigers zijn gemaakt.
Liesbethds11
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 13 jun 2023, 12:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All about LA!

Bericht door Liesbethds11 »

Liesbethds11 schreef:
10 sep 2023, 11:17
Hallo,
Wat LA betreft in onze reis volgend jaar (2 volw en 2 tieners van 12 en 14), zijn wij op zoek naar een hotel.
We twijfelen tussen Andaz (west hollywood) en the garland (north hollywood). We gaan sowieso een dagje naar universal, en willen dan wel wat highlights zien, ook een dagje kust.
West hollywood ligt lekker centraal& veiliger, the garland ziet er mij wel een fantastisch hotel uit om in uit te bollen na onze reis.
Prijs ziet er zowat hetzelfde uit...
Meningen graag!
Groetjes
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 246
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All about LA!

Bericht door wouterjanS »

We hebben op onze trip een volle dag LA, (En waarschijnlijk een avond maar dat is de aankomst dag dus jetlag)

Wat we in die dag willen doen is Hollywood boulevard, Naar het observatorium, en naar venice beach/Santa Monica Pier. Wellicht nog een klim voor een goede foto met het hollywood bord.

Naar jullie inschatting, zit onze dag dan wel vol of kan dit alles in minder dan een hele dag? Missen we nog essentiele tourist trap ervaringen die toch wel de moeite waard zijn om ook nog te doen? Misschien nog iets wat uniek is aan LA?
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5967
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: All about LA!

Bericht door Harry »

Ik vindt een bezoek aan Rodeo drive wel erg leuk, zeker als je van mooie auto’s en mooie winkels houdt. :wink:
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1922
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: All about LA!

Bericht door Frasi »

Het Hollywood sign is lastig te bereiken. De wijk die eronder ligt is slecht toegankelijk voor (toeristen)auto's.
Vanaf het Lake Hollywood Park heb je een geweldig zicht op het sign en met een goede camera kan je zo prima foto's maken.
https://goo.gl/maps/7AWLmvqEEaj4ZTsP7

Het observatorium is vooral erg mooi nét voor zonsondergang. Wel beter om dan de auto beneden te parkeren en met de bus te gaan (parkeren boven is een drama).
Ook mooi voor het uitzicht is the Getty Center. Gratis entree maar (duur) betaald parkeren.
Uiteindelijk ligt alles in LA ver van elkaar en zal je flink met de auto heen en weer moeten rijden. Wij kozen vorig jaar voor een hotel in Glendale (naast the mall). Nette buurt, ook om 's avonds nog over straat te durven lopen.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 246
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All about LA!

Bericht door wouterjanS »

Dank voor jullie tips! Rodeo Drive en Lake Hollywood Park staan nu zeker op onze lijst!
We hebben nu als overnachting Dunes Inn - Sunset geboekt. Vanaf daar is het 50 minuten lopen naar het observatorium. Dan lijkt mij een mooie avond wandeling!
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
sandpatt
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 07 okt 2015, 21:58
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: All about LA!

Bericht door sandpatt »

Het gaat erg steil omhoog naar het Observatory.
Ik zou aanraden om de shuttlebus te nemen voor 1 dollar. Deze vertrekt op de parking (Vista Del Valle Dr).

Persoonlijk zou ik ook niet 's avonds laat wandelen in de buurt van je hotel.
Wij zaten vlakbij in Winona Blvd (het stukje ten noorden van Hollywood blvd) en dat was echt mooi en veilig.
Echter toen we zuidwaarts gingen om iets te eten op Hollywood blvd en daar was het de omgekeerde wereld. Dat voelde totaal niet zo veilig.
Het is bizar hoe in LA de sfeer totaal kan omslaan eens je 1 blok verder bent.

Ik heb geen idee of het echt onveilig is, maar het voelde wel zo aan.
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
Sophie!
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 mar 2023, 00:00
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: All about LA!

Bericht door Sophie! »

Liesbethds11 schreef:
10 sep 2023, 11:17
Hallo,
Wat LA betreft in onze reis volgend jaar (2 volw en 2 tieners van 12 en 14), zijn wij op zoek naar een hotel.
We twijfelen tussen Andaz (west hollywood) en the garland (north hollywood). We gaan sowieso een dagje naar universal, en willen dan wel wat highlights zien, ook een dagje kust.
West hollywood ligt lekker centraal& veiliger, the garland ziet er mij wel een fantastisch hotel uit om in uit te bollen na onze reis.
Prijs ziet er zowat hetzelfde uit...
Meningen graag!
Groetjes
Wij verbleven dit jaar in The Garland. Super leuk hotel op een goede en veilige locatie. Zwembad is erg sfeervol maar kleiner dan overkomt op insta. Tip.. Red Maple diner. Heerlijk ontbijt met super personeel en ligt op de route naar bijvoorbeeld Warner Bros studios. Zoonlief had de “Barbie” pannekoek , zoals de naam al doet vermoeden erg veel roze😉.
Wij zijn ook dagje naar de kust gegaan ( Santa Monica en Venice beach) waarbij ik nu zou zeggen sla Venice beach over zoals ook de locals adviseren . Wij zijn best wat gewend maar de “vibe” op Venice beach vonden wij echt niet prettig door de sterke wietlucht en agressieve/ verwarde mensen . Onze zoons hadden best wat verwachtingen maar het viel voor ons zwaar tegen.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: All about LA!

Bericht door PSVwally »

Het is bizar hoe in LA de sfeer totaal kan omslaan eens je 1 blok verder bent.

Ik heb geen idee of het echt onveilig is, maar het voelde wel zo aan
Heeft elke grote stad wel. In Amerika kan je het vaak herkennen aan meer troep in de straatgoot en wat grauwere omgeving. En dat kan idd per straat al verschillen. Denver en SAn Francisco vond ik nog erger dan LA
Liesbethds11
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 13 jun 2023, 12:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All about LA!

Bericht door Liesbethds11 »

Dank jullie wel voor de tips!
Het is uiteindelijk geworden:
2 nachten Mdr Marina del Rey: van daaruit fietsen huren en de kust richting santa monica verkennen.
De dag nadien uitchecken en beverly hills en hollywood met de auto verkennen.
En dan nog 2 nachtjes in hotel amarano in Burbank om naar universal studio´s te gaan. Goedkoper en met ontbijt! Mss dan de uber nemen naar universal.
Omdat we met kinderen zijn, 2 veilige buurten gekozen waar we iets kunnen gaan eten. Hollywood zagen we zelf zo niet zitten qua veiligheid, in west-hollywood zie ik vooral veel party hotels en santa monica en beverly hills zijn te duur.
LA is idd moelijk om een hotel te zoeken...
Die magic castle ziet er idd ook leuk uit. En het short stories hotel ook. The garland vond ik te duur. Kom, ik heb gekozen.
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 967
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: All about LA!

Bericht door HennyCox »

Zojuist weer de bevestiging gekregen waarom ik LA het liefste vermijd...2 uur in de file gestaan!! Wat een verlies van kostbare tijd tijdens je vakantie. Ik hou van auto's kijken, maar tijdens een file gaat me toch te ver...morgen met gierende banden weg hier, euh ik bedoel stapvoets...vreselijke stad. Je zult maar dingen willen bekijken aan de oostkant en in de middag iets aan de westkant....goodluck!
Ello
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 aug 2023, 13:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All about LA!

Bericht door Ello »

Sophie! schreef:
16 sep 2023, 21:07
Liesbethds11 schreef:
10 sep 2023, 11:17
Hallo,
Wat LA betreft in onze reis volgend jaar (2 volw en 2 tieners van 12 en 14), zijn wij op zoek naar een hotel.
We twijfelen tussen Andaz (west hollywood) en the garland (north hollywood). We gaan sowieso een dagje naar universal, en willen dan wel wat highlights zien, ook een dagje kust.
West hollywood ligt lekker centraal& veiliger, the garland ziet er mij wel een fantastisch hotel uit om in uit te bollen na onze reis.
Prijs ziet er zowat hetzelfde uit...
Meningen graag!
Groetjes
Wij verbleven dit jaar in The Garland. Super leuk hotel op een goede en veilige locatie. Zwembad is erg sfeervol maar kleiner dan overkomt op insta. Tip.. Red Maple diner. Heerlijk ontbijt met super personeel en ligt op de route naar bijvoorbeeld Warner Bros studios. Zoonlief had de “Barbie” pannekoek , zoals de naam al doet vermoeden erg veel roze😉.
Wij zijn ook dagje naar de kust gegaan ( Santa Monica en Venice beach) waarbij ik nu zou zeggen sla Venice beach over zoals ook de locals adviseren . Wij zijn best wat gewend maar de “vibe” op Venice beach vonden wij echt niet prettig door de sterke wietlucht en agressieve/ verwarde mensen . Onze zoons hadden best wat verwachtingen maar het viel voor ons zwaar tegen.
The Garland: 400 dollar per nacht!😳
Ello
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 aug 2023, 13:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All about LA!

Bericht door Ello »

KW1984 schreef:
13 aug 2022, 10:46
Klopt! Ik doe het ook alleen als ik heel zeker weet dat ik ergens verblijf, en bijna zeker weet dat ik geen betere deal ga vinden (of gewoon heel tevreden ben met de deal). Maar er blijft altijd een (klein) risico in zitten.

Voor de rest van de reis heb ik nu ook alleen nog annuleerbare hotels staan, groot deel van mijn voorpret is namelijk steeds naar betere deals blijven zoeken :D
Maar het nadeel is dan dat je altijd 72 uur van te voren moet annuleren, dus je moet er constant bovenop zitten.
Ello
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 aug 2023, 13:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All about LA!

Bericht door Ello »

Tinus1955 schreef:
15 apr 2023, 09:53
Aantal jaar geleden Marriott Anaheim in LA voor 44 euro per nacht geboekt via een 3th party boekingsite (hotelsclick.com).
Ik vond het een zeer mooie prijs en heb de Best Rate Guarantee optie maar even overgeslagen (geen slapende honden wakker maken ;) )
Dat is nu 400 per nacht!
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 246
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All about LA!

Bericht door wouterjanS »

Wellicht niet technisch LA, maar heeft iemand ervaring met The Richard Nixon Library & Museum?
Is het de moeite waard om te bezoeken? Lijkt mij vooral leuk om de (oude) oval office te zien.
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10175
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: All about LA!

Bericht door Hockey »

@wouterjanS, ik heb er geen ervaring mee, wel met de Reagan Library in Simi Valley en die was de moeite waard.
volar92
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 jun 2014, 21:03

Re: All about LA!

Bericht door volar92 »

Ik ben net verhuis naar Santa Monica/Marina Del Rey een maand ofzo geleden na 10 jaar in San Francisco. Als iemand tips nodig heeft laat maar weten :)
deebee7
Amerikafan
Berichten: 379
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: All about LA!

Bericht door deebee7 »

In juli rijden we op onze road trip van Las Vegas naar LA (op een zaterdag). We vertrekken heel vroeg uit Las Vegas (ten laatste 7u) en willen die dag een paar highlights doen van LA. Al in LA geweest maar 15 jaar terug. Nu met onze tieners erbij. We willen in de late namiddag eindigen rond Venice beach en dan moeten we nog helemaal naar Anaheim waar ons hotel ligt. De dagen daarop zitten we in Disney. En dan terug huiswaarts In onze route is echt geen ruimte meer om nog te schuiven zodat we meer tijd hebben in LA.
Op andere fora raden ze me absoluut af op met een SUV vol koffers deze tour te doen. Dit zou willen zeggen dat we eerst naar Anaheim moeten vanuit Las Vegas om dan pas naar LA te rijden voor onze tour. Hiermee verliezen we volgens mij erg veel tijd. Maar volgens velen zou het te onveilig zijn om die auto vol koffers op verschillende parkings te laten staan doorheen LA. Op onze route staan: lake hollywood park, griffith obs, hollywood boulevard,rodeo drive, farmers market, venice beach. Ik wou vooral in ondergrondse/overdekte parkeergarages gaan staan (als die er zijn). Maar ook dat zou blijkbaar niet veilig zijn.
Is dit echt zo'n probleem? En zou het op een zaterdag redelijk vlot rijden zijn van Anaheim naar bv griffith obs?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer