All about LA!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: All about LA!

Bericht door Division »

Dit waren de temperaturen vorig jaar in oktober: https://www.accuweather.com/en/us/los-a ... 10/01/2018

Ik ben er dit jaar ook in de tweede week van oktober, maar de korte broek gaat zeker mee. :D
Afbeelding
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: All about LA!

Bericht door Hockey »

Miquel schreef:
29 jul 2019, 10:36
Is begin oktober nog interessant kwa weer om LA te bezoeken?
LA is dusdanig groot dat het meerdere miniklimaten heeft, en dus is van belang welk deel je wil bezoeken. Doch over het algemeen is het warmer dan in Nederland.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: All about LA!

Bericht door PSVwally »

Division schreef:
29 jul 2019, 11:19
Dit waren de temperaturen vorig jaar in oktober: https://www.accuweather.com/en/us/los-a ... 10/01/2018

Ik ben er dit jaar ook in de tweede week van oktober, maar de korte broek gaat zeker mee. :D
Ik ga eind September, maar ga eerst wat zuidelijker en oostelijker zitten voordat ik de 1e week van Oktober terugkeer. Maar ik neem maar 2 lange broeken mee (mede omdat ik tijdens de vliegreizen liever een lange broek aanheb) en voor de rest alleen maar korte broeken, t-shirt/polo's en maar 1 trui en vest. Ik reis dan wel alleen met handbagage.

In 2016 was het in Oktober van -17 in Sequoia NP tot 41 graden in Palm Springs (death valley was nog ietsjes warmer, maar dat tel ik even niet mee) en in LA was het met midden tot eind 20 graden prima vertoeven
Miquel
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 aug 2014, 21:27
Locatie: Alkmaar

Re: All about LA!

Bericht door Miquel »

Ahhh prima zo te horen dus...
Nu nog op jacht naar tickets
BarstowBOB
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 aug 2019, 01:52
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: All about LA!

Bericht door BarstowBOB »

PSVwally schreef:
08 jul 2019, 22:13
Gebied rond Hollywood is wel altijd opletten voor zakkenrollers en dergelijke. ‘S avonds is hollywood op sommige plekken ook wat onguur hoor. Maar over het algemeen veilig genoeg
Helemaal mee eens, eigenlijk is Hollywood helemaal geen leuke attractie. Het is daar echt wel gaar. Ik zou eerder huizen gaan kijken in Bel-Air of Beverly Hills en dan een overzicht hebben over Los Angeles.
BarstowBOB
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 aug 2019, 01:52
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: All about LA!

Bericht door BarstowBOB »

Anita74 schreef:
25 mei 2019, 17:16
Wij zijn ook nog op zoek naar een hotel voor ons verblijf in LA, laatste 3 nachten van onze trip.
We willen in LA naar Santa Monica, Venice Beach, Hollywood, Beverly Hills, Mulholland Drive, Hollywood Sign, Griffith Park en misschien nog Topanga State Park.
De airport hotels zijn een stuk gunstiger qua prijs en ook veel luxer. Maar is dit wel slim om daar te verblijven?
Ik kan je 2 prima hotels aanbevelen bij LAX:
1. Fairfield Inn & Suites by Marriott Los Angeles LAX/El Segundo
2. Hampton Inn & Suites LAX El Segundo

Beide hotels hebben een gratis shuttle van en naar LAX, gratis ontbijt en liggen op loopafstand van de metro (green line). Er is wel 1 maar als je de metro naar downtown Los Angeles neemt, stap over op de silver line (bus) op het Harbor Freeway Station. Stap niet over in Watts, want dat is nogal eng. De metro silver line is een bus met een eigen busbaan op de 110 freeway (dus geen last van files).

Bijna alle plekken die je noemt, kun je met het openbaar vervoer bereiken. Santa Monica en Venice liggen op loopafstand van elkaar.

Vergeet niet downtown Los Angeles te bezoeken (Union Station, Pershing Square, Staples Center, Grand Central Market, Little Tokyo en het arts district). SKID ROW VERMIJDEN!!!!!

Als je moe bent en je wilt een dagje rustig aan doen kun je ook naar het strand van Manhattan beach, prachtig strand, weinig toeristen.

Heel veel plezier.

Los Angeles is een beetje ruw, maar ik vind Los Angeles leuker dan New York.
Waarom ik van Amerika hou:
De lange goederentreinen, de graffiti, Atlanta, BBQ, basketbal, de mensen, de goede service, alles is goed bereikbaar, de behulpzame Amerikanen, de prachtige natuur, de geweldige pretparken, de Canyons en de wolkenkrabbers.
Big-AL
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 mei 2017, 15:37
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Gouda

Re: All about LA!

Bericht door Big-AL »

Nog 7 dagen en dan ga ik weer voor de 4e keer naar Los Angeles.
Wie mijn vorige stukjes heeft gelezen weet dat ik een ouwe rocker ben die graag terug gaat naar de geboortegrond van de hardrock. Van Halen, Mötley Crüe e.d. Daarom huur ik ook altijd een AirBnB aan de Sunset Strip ter hoogte van de Whisky a GoGo en de Rainbow Bar and Grill. Dit jaar weer een hoop concerten, 2 van leden van Guns and Roses, Heart en Joan Jett in de Hollywood Bowl en nog veel meer. Ook doe ik elk jaar een film tour. Bijna alle films die in leuk vind zijn opgenomen in LA. Terminator locaties heb ik 2016 bezocht, dit jaar ga ik de plekken van Back To The Future bezoeken in LA en Pasadena. Net een ticket gekocht voor een bioscoop vertoning van Back To The Future 1 in Pasadena op 7 september. Eerst de hele dag in Pasadena de filmlocaties bezoeken en dan 's-avonds de film bekijken. Ook heb ik een Go Los Angeles 3 dagen card gekocht om Universal Studio's en Knott's Berry Farm en Six Flaggs e.d te bezoeken. In Universal is de kloktoren waar heel veel opnames van BTTF zijn opgenomen.
Een hoop mensen hier zullen zeggen, waarom nou weer naar LA voor de 4e keer maar dit is echt mijn plekkie. Alles wat ik leuk vind qua films en muziek komt allemaal uit LA dus ik wil zoveel mogelijk de plekken bezoeken waar dat allemaal is opgenomen.
Los Angeles in 2015, 2016, 2017, 2019 en 2023
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: All about LA!

Bericht door PSVwally »

@Big Al Misschien heb je ook nog iets aan het youtube kanaal van adamthewoo . Hij komt in LA ook op plekken waar je niet veel random touristen vind. Al doet hij ook die plekken aan natuurlijk.

Alvast veel plezier. Ik ben er een paar weken later weer
Big-AL
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 mei 2017, 15:37
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Gouda

Re: All about LA!

Bericht door Big-AL »

Adam the Woo ken ik heel goed. Heb alles van hem bekeken. Door hem heb ik een paar leuke nieuwe locaties gevonden die ik nog niet kende. Ik ga 23 september weer terug naar Ollanda. Mocht je voor die tijd in de buurt zijn, er staat een biertje koud voor je in de Rainbow Bar and Grill 🤘
Los Angeles in 2015, 2016, 2017, 2019 en 2023
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: All about LA!

Bericht door PSVwally »

Helaas ga ik direct na de landing ergens in de avond van 22 september richting het zuiden. Druk programma. Back in LA 2 weken later verblijf ik deze keer voornamelijk aan de oostkant (als het weer goed is) in de bergen rond Lake Arrowhead en Big Bear Lake en ik wil eens kijken wat het stuk downtown rond Alameda square te bieden heeft.

Dat biertje komt ergens in de komende jaren nog wel, thanks :occasion5:
Anita74
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 05 okt 2013, 11:59

Re: All about LA!

Bericht door Anita74 »

@BarstowBOB
Bedankt voor alle tips!
De plannen zijn iets gewijzigd, we zouden met het hele gezin gaan maar ik ga nu alleen met mijn dochter. Zoon heeft dan precies tentamenweek en blijft met manlief thuis.
We gaan sowieso overal met eigen auto heen en bezoeken echt alleen de highlights, we hebben maar 3 dagen en dochter heeft ook nog een todo-lijst 😂
Had hotel bij LAX geboekt maar ga dit toch wijzigen voor hotel tussen Beverly Hills en Santa Monica.
Florida 2014
Noordoosten en Florida 2015
Zuidoosten en Florida 2016
Las Vegas en LA 2019
NY en Philadelphia 2022
Westkust en Florida 2022
Boston/New England 2022
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: All about LA!

Bericht door bedeve »

PSVwally schreef:
24 aug 2019, 21:28
Back in LA 2 weken later verblijf ik deze keer voornamelijk aan de oostkant
Kom jij ook nog in Palm Desert ?
Ik ben er 23 en 24 okt.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: All about LA!

Bericht door PSVwally »

@bedeve

Nee in principe staat de Embassy Suites deze keer niet op de planning. Ik zit nog te kijken of ik misschien een keer de berg op wil bij Palm Springs dus dan zou het kunnen maar normaal gesproken zal ik er niet komen.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: All about LA!

Bericht door Markstaal »

Offtopic:

@PSVwally Zeker de moeite waard om de Mt. San Jacinto op te gaan, mooie uitzichten en je kan er een leuke wandeling maken. Je kan ook een arrangement nemen (kabelbaan + eten). Het eten was daar een aantal jaren geleden niet te doen dus die zou ik skippen.
Gebruikersnaam111
Amerika-ontdekker
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 okt 2013, 18:12
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: All about LA!

Bericht door Gebruikersnaam111 »

Ik zit er al heel lang over te denken om een keer naar LA te gaan..
Maar ik hoor vaak dat het OV daar niet zo goed is en je eigenlijk beter een auto kan huren, helaas geen mogelijkheid om een auto te huren..
Is het daar echt zo lastig zonder auto?
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: All about LA!

Bericht door Division »

Er is ook Uber.
Afbeelding
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: All about LA!

Bericht door Hockey »

Gebruikersnaam111 schreef:
02 sep 2019, 21:19
Is het daar echt zo lastig zonder auto?
Ja en nee. Je komt in LA ook overal met de benenwagen en OV. Alleen kost het dan veel meer tijd. En je kan Uber gebruiken, dat is redelijk populair daar. Een bijkomend probleem wat voor Nederlanders en Belgen moeilijk voor te stellen is is dat LA niet een echte stad is zoals wij die kennen. Het is een aaneengegroeide verzameling van steden/dorpen/gemeenten, waarbij zaken heel erg veel uit elkaar kunnen liggen. Van Disneyland naar Universal Studios is een uur rijden, met de auto. OV zal nog veel meer tijd kosten.
Gebruikersnaam111
Amerika-ontdekker
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 okt 2013, 18:12
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: All about LA!

Bericht door Gebruikersnaam111 »

Division schreef:
02 sep 2019, 21:45
Er is ook Uber.
Met taxi/uber lopen de kosten ook hoog op... maarja aan de andere kant is het wellicht misschien nog goedkoper als je zelf een auto huurt en dan nog betalen voor benzine enzo
Met Uber heb ik ook geen ervaring, heb je tijdens de rit internet verbinding nodig of alleen als je een Uber besteld?

Heb je zelf ook ervaring in LA zonder een huurauto?
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: All about LA!

Bericht door Division »

Alleen om de rit te bestellen heb je internet nodig. De meesten hier kopen daarvoor een goedkoop Arieli-simkaartje. Je geeft niet aan voor hoeveel dagen het is en wat je allemaal wil doen. An sich kan je met Uber vooraf globaal berekenen wat je kwijt bent als je weet wat je wil gaan bekijken en wanneer. Wat kost een auto voor jouw periode?

Ik huur altijd een auto. Ik vind LA zonder auto te tijdrovend en ik ben niet flexibel om te gaan en staan waar/wanneer ik wil met Uber.
Afbeelding
Gebruikersnaam111
Amerika-ontdekker
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 okt 2013, 18:12
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: All about LA!

Bericht door Gebruikersnaam111 »

Ik weet nog niet echt hoeveel dagen, heb nog niet echt concrete plannen.. maar ik heb in november/december waarschijnlijk vakantie en LA kwam dus weer in mijn hoofd (en ook vele andere steden)
Ik hou gewoon van grote steden, vind het altijd wel interessant om door zo een stad te lopen.
Maar dingen die ik echt wil zien zijn gewoon de standaard tourist sights
Walk of fame, Universal, Venice beach, Santa Monica etc etc, zat dus te denken aan 4/5 volle dagen LA.
Heb net gekeken wat een auto kost eind november voor 5 dagen en dan was de goedkoopste optie 250 euro.. geen idee of dat duur is of zo want daar heb ik totaal geen verstand :lol:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer