All about LA!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: All about LA!

Bericht door PSVwally »

Ik hou gewoon van grote steden, vind het altijd wel interessant om door zo een stad te lopen.
Maar dingen die ik echt wil zien zijn gewoon de standaard tourist sights
LA is geen stad om 'doorheen' te lopen. Zoals hierboven al aangegeven, zijn het aan elkaar gebouwde steden en dorpjes en zijn de afstanden enorm. Verder heb je, vooral 's avonds, wijken waar je zeker als toerist, helemaal weg wilt blijven als een Watts of een Skid Row. Tussen de pier van Santa Monica en de Hollywood Walk of Fame is het al een dikke 25 km.

Als je een hotel in downtown neemt, kan je met de rode metrolijn naar Hollywood en evt Universal. En je kan met een andere lijn naar Santa Monica, waar je dan achter de pier een fiets kunt huren om naar Venice te gaan (of je loopt het, want zo ver is het niet).
Check op Google Maps de tijden als je het met het ov zou willen doen, dat klopt voor de Metro vrij aardig. Met bussen ben je echt afhankelijk van het verkeer en dat kan soms een drama zijn in LA.

Persoonlijk zou ik met slechts een paar dagen altijd een auto nemen, want dan heb je veel meer vrijheid.
Miquel
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 aug 2014, 21:27
Locatie: Alkmaar

Re: All about LA!

Bericht door Miquel »

Gebruikersnaam111 schreef:
02 sep 2019, 23:05

Walk of fame, Universal, Venice beach, Santa Monica etc etc, zat dus te denken aan 4/5 volle dagen LA.
Heb net gekeken wat een auto kost eind november voor 5 dagen en dan was de goedkoopste optie 250 euro.. geen idee of dat duur is of zo want daar heb ik totaal geen verstand :lol:
Ja is duur. Als het formaat auto niet uitmaakt is deze al te huur voor 150 euro voor bv laatste 5 dagen november..
la-wineke
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 apr 2018, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: All about LA!

Bericht door la-wineke »

Hallo allemaal,

Volgend jaar zomer eindigen we (gezin met 2 pubers van 13 en 15) onze rondreis van het zuidwesten in Los Angeles. We blijven dan 4 nachten in LA en ik zit te stoeien met de tijd. Er lijkt zoveel te doen en te zien, en einde reis is beetje relaxen tussendoor ook fijn. Kunnen jullie mij helpen? Bij welke dag kan er nog wat bij of juist af etc. We zijn echte film (en serie)liefhebbers, dus wil me zoveel mogelijk richten op de filmdingen en ondertussen LA zien. Z

Dag 1 (woensdag) aankomst LA vanuit Kingman. Eventueel dan stukje via Mulholland Drive (komen we toch langs dacht ik) om gelijk Hollywood Bowl Overlook te doen. Hotel denk ik nu aan BW Sunset Plaza (bij de Strip), andere opties Magic Castle Hotel (kamers lijken wel echt mwah) of The Garland Hotel (teveel uit de stad?)

Dag 2 (do): Deze dag is het lastigste omdat ik teveel wil doen. Hollywood Walk of Fame, de theaters Dolby, Chinese, Egyptian etc. Hollywood Museum, Forever Cemetery, Sunset strip, We-Ho bekijken, Melrose Avenue, Sunset Blvd. Ik zou ook nog graag of nog een studiotour doen of een excursie met gids. Dus of Warner Studio, Paramount Studiotour en/of de excursie Hollywood Movie Experience (Redline) of de LA Stories Tour. Wat zouden jullie aanraden en past dat nog in deze dag?

Dag 3: (vr) Via Mulholland Drive naar Universal Studio’s, daarna nog tijd? (en puf?) om beetje doos Los Feliz te lopen en daarna naar Griffith Observatory voor uitzicht.

Dag 4: (za) Via Beverly Hills, Belair naar Santa Monica. Rondlopen, Pacific Park, fietsen huren en naar Venice beach, canals en Abbott Kinney blvd.

Dag 5: (zo) Inpakken en uitchecken en daarna naar The Grove en Farmers Market. (we vliegen om 17.00 uur).

Groeten
Wineke
2019 Oregon & Yellowstone
2017 Florida
2016 Deep South
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: All about LA!

Bericht door Division »

Ik zou beginnen om een hotel te kiezen. Dan heb je een veel beter idee van alle afstanden en hoeveel tijd je dit gaat kosten.

1) Mulholland Drive kom je niet langs, ongeacht welke van de drie hotels je nu ook noemt. Misschien even op een kaartje kijken waar die route precies loopt. Overigens valt het wel met "teveel uit de stad" met The Garland, het zal niet meer dan 20 minuten zijn tussen The Garland en de andere twee hotels. Hou er rekening mee dat het 5,5 uur rijden is naar The Garland, inclusief stops en dat is dan exclusief 'verkeer' in LA. Volgens mij is The Garland alleen wel een stuk prijziger en betaal je ook 25 dollar per dag parkeerkosten. Dat Magic Castle Hotel zit qua locatie wel goed dat je na aankomst kan lopen naar het TCL Chinese Theatre (ga je naar een film?), Walk of Fame (uurtje en je hebt het wel gezien), Dolby (is niet echt spannend), Egyptian Theatre (ga je naar een film?), Hollywood Museum (zelf nooit geweest).

Hollywood Bowl Overlook vind ik weinig boeiend, je ziet zo ongeveer hetzelfde als bij het Griffith Observatory.

2) Zo'n studiotour kost best veel tijd. Die van Paramount zo'n 4 uur uit m'n hoofd, die van Warner 2 uur met de optie voor een langere van 5 uur. Tel daar de tijd bij op dat je er vooraf moet zijn en dan moet je er ook nog naar toe. Die reistijd is afhankelijk van welk hotel kiest. Als je 's ochtends een tour doet, heb je 's middags de tijd voor een rondje over Sunset Boulevard/Strip. Je kan ook nog via LA Stories een tour doen, maar dat is dan weer afhankelijk van hoe laat je een studiotour kiest. En bereken steeds voldoende tijd tussen twee locaties. Melrose Place was ik niet zo onder de indruk van.

3) Ook hier: kijk even hoe Mulholland Drive loopt en waar je hotel zit. Ik zou je dag gewoon beginnen met Universal Studio's. Dan kan je ook kijken hoeveel tijd je nog overhebt van de dag. Sommige mensen zijn een hele dag in het park, anderen zijn met 5 uur wel klaar. Wat is er in Los Feliz te bekijken dat je interesse heeft? Voor Griffith Observatory: succes met parkeren. Dat is altijd een probleem daar. Soms heb je geluk, vaak staat het er bomvol met auto's en moet je ver lopen of een shuttle pakken die onderaan de berg vertrekt. Dan is Hollywood Bowl Overlook een goed alternatief, maar houd rekening met de reistijd ernaartoe en de beperkte parkeeropties.

4) In Beverly Hills is het leuk het Beverly Hills Sign te fotograferen en dan even een rondje te lopen over Rodeo Drive. Parkeren kan tussen beide in de 'parkeergarages' langs North Santa Monica Boulevard. Je kan het best eerst aanrijden vanuit Stradella Rd of Roscomare Rd in Bel Air en daarna Beverly Hills doen. Vertrek wel op tijd. Het is 15-20 minuten rijden naar de pier. Je hebt dan 's middags om een rondje over de pier in Santa Monica te lopen, vervolgens te fietsen naar Venice Beach, daar rond te kijken en ook weer terug te fietsen.

5) Lijkt me prima om deze dag niet vol te proppen.
Afbeelding
la-wineke
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 apr 2018, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: All about LA!

Bericht door la-wineke »

Bedankt voor de snelle reactie!

Ik wou het hotel laten afhangen van de handigste planning, maar vooralsnog heb ik een kleine voorkeur voor Best Western Sunset plaza (vanwege rewards card), maar als een van de andere twee veel handiger is hoor ik het graag. De prijzen voor deze 3 hotels zijn nagenoeg gelijk dus dat maakt niet uit. Alleen bij Garland is ontbijt niet inclusief. Maar qua locatie raadt jij dus Magic Castle aan?
Als we bv The Garland of Magic Castle doen dan zouden we Universal én Warner Studio kunnen doen.

1. De kaart heb ik zeker bekeken en ik dacht dat als je bovenlangs Griffith Park rijdt, je dan daarna de snelweg af kan om een stukje Mulholland Drive te doen naar de Hollywood Bowl Overlook? Maar misschien is het best een te ver stuk de Mulholland drive op en heb je daar geen zin meer in na de lange dag in de auto.
Nee we hebben nog geen plannen om ook echt een film te gaan zien of één van die theaters, meer even langs lopen voor de geschiedenis van Hollywood. Eventueel een kleine tour in Dolby van een half uur. Dus dat stuk daar rondlopen en dan nog Hollywood museum en eventueel even langs de Cemetery (al wil ik ook kijken of we daar op zaterdagavond een film kunnen kijken) zouden we aan een halve dag genoeg hebben? En dan bv ter plekke ook de Paramount tour doen (die duurt 2 uur). (of die dag dus Warner Of juist de LA stories tour)

3. Goeie tip ja, we beginnen gewoon bij Universal en zou zo maar kunnen dan we dan de hele dag wel vol hebben. En dan alleen nog willen zwemmen. Ik begreep op dit forum dat Los Feliz een leuk ander wijkje is om door te lopen en wat te eten bijvoorbeeld.
4. bedankt! Gaan we zo doen!
2019 Oregon & Yellowstone
2017 Florida
2016 Deep South
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: All about LA!

Bericht door Division »

Ik zou dat Magic alleen aanraden, omdat het op loopafstand is van allerlei bezienswaardigheden rondom de Walk of Fame. Ik zou zelf vooral kijken naar de kosten van alle drie, reviews, wel of geen ontbijt, parkeerkosten etc. Nogmaals: de afstanden tussen de drie hotels is niet heel groot. Ik weet dat The Garland niet heel goedkoop is. Als Best Western een beter hotel is zou ik en de rewards card je voordeel oplevert, dan is dat wellicht de betere keuze. Parkeren in Hollywood onder het Hollywood & Highland Center is ook niet duur.

Dat stukje Mulholland Drive waar jij het over hebt naar de Hollywood Bowl Overlook is nog geen anderhalve km.
Afbeelding
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: All about LA!

Bericht door PSVwally »

Division schreef:
30 sep 2019, 20:50

Dat stukje Mulholland Drive waar jij het over hebt naar de Hollywood Bowl Overlook is nog geen anderhalve km.
Dat stuk is eigenlijk pas het begin en niet veel aan. Voor dat stuk alleen zou ik Mulholland niet opdraaien


Overigens is het met de paarse lijn een uur naar Santa Monica Pier en dan nog een dikke 10 minuten lopen. Met de auto, zonder verkeer en parkeertijd (en kosten) mee te rekenen een kleine 30 min. Overigens normaal gesproken meer dan genoeg parkeerruimte langs de pier
la-wineke
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 apr 2018, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: All about LA!

Bericht door la-wineke »

Bedankt!

Verder iemand nog tips wat te doen en hoe in te delen wat betreft de dag die ik heb voor Los Angeles? (En zonder Santa Monica, Venice Beach en Universal, want die doen we dus op andere dagen.) En de interesse ligt dan vooral bij films. En al doende zien we dan hopelijk ook een deel van de stad.
2019 Oregon & Yellowstone
2017 Florida
2016 Deep South
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: All about LA!

Bericht door PSVwally »

Long beach, san pedro en ff ? Aquarium, queen mary en er liggen nog een hoop oude slagschepen. Onderin San pedro heb je oa een leuk parkje en volgens mij was het de korean friendship bell. Aan de andere kant in Belmont Shores kan je prima eten.

Je kan ook verder noord gaan en dan boven Malibu de heuvels in. Daar heb je ook enkele leuke parken zoals bv Topanga SP
Chantalalaa
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2020, 11:43
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: All about LA!

Bericht door Chantalalaa »

Hi! Wij gaan deze zomer voor het eerst naar de US en zullen 2 nachten in LA verblijven.

Normaal proberen we een accommodatie te boeken zo veel mogelijk bij alles in de buurt, maar ik begrijp dat LA daar simpelweg te groot voor is. Wat is dus aan te raden qua vervoer IN LA? Is alles goed bereikbaar met de auto? Wat zijn dingen waar ik dan aan moet denken? Hoge parkeerkosten? Of is het wellicht beter om zoveel mogelijk gebruik te maken van OV?

Bij voorbaat dank!

PS. Mocht dit hier niet thuishoren dan hoor ik het ook graag. Newbie hier. :wink:
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7723
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: All about LA!

Bericht door mtl »

In LA zou ik toch liever de auto gebruiken. OV is op zich te doen maar het is niet zo gestructureerd als in Europa en niet alles is met OV te doen.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: All about LA!

Bericht door Division »

Dit is al meerdere keren aanbod gekomen in dit topic. Het ov is heel matig in LA, dus een auto werkt sneller en beter, ondanks de files waar je in kan komen te staan. Parkeren is prima te doen, mits je weet waar het betaalbaar is.
Afbeelding
Gast

Re: All about LA!

Bericht door Gast »

Chantalalaa schreef:
18 feb 2020, 11:50
Hi! Wij gaan deze zomer voor het eerst naar de US en zullen 2 nachten in LA verblijven.

Normaal proberen we een accommodatie te boeken zo veel mogelijk bij alles in de buurt, maar ik begrijp dat LA daar simpelweg te groot voor is.
Wat bedoel je met ‘bij alles in de buurt”? Je kunt in LA simpelweg niet makkelijk “bij alles in de buurt” zitten. Wat wil je in LA gaan doen/zien?

Als je naar Disney gaat -> Anaheim
Universal -> noord LA/Hollywood
Santa Monica -> kust
Etc etc.

Kun je niet twee nachten twee verschillende hotels boeken? Als je dan je locaties plant hoef je op de dagen stad in/uit niet te lang in de file te staan (utopie; in LA sta je bijna alleen maar in de file).
Gebruikersavatar
AafkeB
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 sep 2017, 16:57
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: All about LA!

Bericht door AafkeB »

markgoestoamerica schreef:
23 jun 2012, 11:48
De kans dat je celebs te zien krijgt is erg klein, behalve als je weet waar ze dineren en er zijn wel een aantal restaurantjes waar ik weet waar ze wel eens zitten.
Huizen kijken, hahaha, heel veel mensen betalen er zelfs voor om kaarten met de zogenaamde adressen van celebs te krijgen, maar neem van mij aan dat niet zoveel celebs in Beverly hills wonen, In bell air, west Burbank en Glendale hills wonen best wat celebs, maar daar kun je echt niet bij de huizen van komen. daarnaast verhuizen ze zo vaak dat niemand geld blijft investeren in die kaarten, daarnaast is het leven van een celeb; beina nooit thuis zijn...
In Beverly Hills wonen vooral accountants en producers, enz. In Bell-air rij je je heel snel verloren in de Hills, zeker als je daar de weg niet kent...
Ik weet dat er een aantal celebs aan de Mullholland drive wonen en een aantal in simi valley.

Als je een aantal celebs wil zien... Dan heb ik wel een tip voor je, ga zaterdag 's ochtends maar eens naar de golf club... welke heel populair is bij celebs ga ik hier niet posten, want dat zal me niet in dank afgenomen worden, maar ik denk dat er best wel wat op google te vinden is.. :wink:
Ons kantoor kijkt uit op de WB studios en daar binnen zien we nogal eens celebs rondlopen, en naar ik me kan herinneren zijn daar ook tours te doen.

Niet te min.. Ga naar LA om de sfeer te proeven, niet om celebs te zien, want dan zou het je wel eens erg kunnen tegenvallen.
Een laatste tip, er zit in LA heel veel papparazzie.. dus als een celeb zich eens in de stad begeeft, zijn ze omringt door die roddel fotograven en filmers...
Zie je ergens een groepje fotograven en camera mensen, dan is de kans heel erg groot dat er een celeb in de buurt is.
Oh en reken vooral niet op een handtekening, die krijg je alleen als je een brief naar het management stuurt, of aan de rode loper bij een event staat.
Cool
Myriam1
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 okt 2021, 13:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: All about LA!

Bericht door Myriam1 »

Hey,

Ik wil met een groepje vriendinnen een 2-tal weken naar LA gaan eind november (als de VS het toelaat). Ik zat te denken aan een Air bnb, maar ik weet niet of een horel beter is? Wat goedkoper en idealer is natuurlijk. Wij zijn met een 5-6.

Ook wil ik weten op welke plaatsen wij als 5 meiden zeker niet moeten zijn. De gevaarzones dus en ook waar we het beste boeken met 5-6 meiden. We zullen uiteraard ook een wagen huren, als jullie hier ook tips voor hebben, shoot.

Alvast bedankt! :)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41917
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: All about LA!

Bericht door Martin & Marianne »

Een airbnb lijkt mij niet gek in jullie geval. Zeker als je dan een keuken tot je beschikking hebt. Of gaan jullie elke dag uit eten? Of het qua prijs veel uitmaakt weet ik niet. Je kunt het beste eens zelf wat gaan zoeken en vergelijken. Bekijk het adres met Google Street View, dan krijg je wel een goed idee van de buurt.
Wij hebben meerdere keren overnacht in de Orchid Suites maar die zijn helaas gestopt. Zij hadden suites met een keuken. Maar wellicht zijn er meer hotel die zoiets hebben.
Weten jullie al wat jullie allemaal willen bezoeken? Blijven jullie in LA of willen jullie ook uitstapjes maken naar bijvoorbeeld Joshua Tree of Palm Springs?
Voor autohuur kun je eens in het vervoer- forum kijken.

Marianne
Artemis20
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 feb 2019, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 0
Contacteer:

Re: All about LA!

Bericht door Artemis20 »

Wij gaan komende zomer naar LA, ik vond het ook moeilijk om uit het grote aanbod aan logies iets te kiezen.
Maar ik kreeg van iemand die er geweest is het 'Hollywood Celebrity Hotel' aangeraden. Dit ligt vlakbij de Walk of Fame.
Het is niet chique ofzo, een simpel hotel maar wel met goede reviews.
Ik heb de 'deluxe suite' geboekt (klinkt chiquer dan het is :) ) die heeft ook een eigen keukentje.
Dan hoeven we niet per se altijd uit eten, maar het kan natuurlijk wel als je dat wil - we zien wel hoe het uitkomt.
Roadtrip Zuidwesten juli 2022: https://broertjesmama.wordpress.com/202 ... /comeback/
Weekje New York met kinderen: april 2018: https://broertjesmama.wordpress.com/201 ... ren-dag-0/
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2150
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: All about LA!

Bericht door jojostravelusa »

Ons is de Safari Inn goed bevallen. In Burbank, vlakbij Universal studio's.
https://safariburbank.com/
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: All about LA!

Bericht door PSVwally »

Myriam1 schreef:
14 okt 2021, 14:01
Hey,

Ik wil met een groepje vriendinnen een 2-tal weken naar LA gaan eind november (als de VS het toelaat). Ik zat te denken aan een Air bnb, maar ik weet niet of een horel beter is? Wat goedkoper en idealer is natuurlijk. Wij zijn met een 5-6.

Ook wil ik weten op welke plaatsen wij als 5 meiden zeker niet moeten zijn. De gevaarzones dus en ook waar we het beste boeken met 5-6 meiden. We zullen uiteraard ook een wagen huren, als jullie hier ook tips voor hebben, shoot.

Alvast bedankt! :)
De airbnb’s waar ik heb gezeten kunnen helaas geen 5 personen in, maar rond Santa Monica en (west) Hollywood zijn genoeg betaalbare opties.

De enige plekken waar je als toerist echt op moet letten (plaatsen als South Central, Watts en delen van Compton ga je wrs toch niet bezoeken) zijn vooral ‘s avonds. De boardwalk van Venice Beach en het oosten van downtown LA.
Dat laatste merk je wel als je door downtown LA loopt en je stilaan meer tenten op straat tegenkomt. Daar moet je dus niet wezen. In Venice Beach bij het strand zijn ‘s avonds erg veel junks. Houd er rekening mee dat je in alle grote steden in Amerika veel daklozen hebt en daar kan je echt niet omheen, die ga je tegenkomen. In downtown LA, Santa Monica, Hollywood, Long Beach, bij evenementen en/of sportwedstrijden altijd op je portemonnee en tassen letten en ‘s avonds hangt er overal wel zo nu en dan een wietgeur.
Hanglamp
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 apr 2022, 10:44

Re: All about LA!

Bericht door Hanglamp »

Dit deel van het forum ligt een beetje stil, maar ik stel mijn vraag toch.
In augustus komen wij tijdens onze rondrit door het zw met onze 13 jarige zoon langs LA.
We zijn vertrokken uit Kingman, zijn een volle dag in LA en vertrekken dan naar Pismo Beach.

LA is een grote stad, ik probeer een planning te maken wat we kunnen bekijken en in welk deel van de stad we naar een hotel moeten kijken:

zo eind van de middag:
Walk of Fame
Chinese theater

maandag:
santa monica - fiets - venice beach
science museum
dodger stadium (honkbal)

dinsdag ochtend:
Hollywood reservoir - Hollywood sign bekijken

Is dit realistisch, of maken we op deze manier te veel auto kilometers? Kan dit handiger?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer