All about LA!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42065
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: All about LA!

Bericht door Martin & Marianne »

Heb je al op GoogleMaps gekeken hoeveel het uitmaakt in reistijd? Je vermoedt dat het veel is, maar misschien valt dat heel erg mee.
Voor een half uur meer rijden zou ik niet in de stress gaan zitten of het wel goed gaat met de koffers.

Marianne
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: All about LA!

Bericht door deebee7 »

Scheelt in free flow verkeer 50 minuten maar daar wringt wellicht het schoentje. Free flow verkeer zal het in LA wellicht niet worden.....dus misschien is het wel 1.5 uur of 2 uur extra.
Ik bekeek ook al of ik niet vanaf Las vegas airport naar orange county luchthaven kon vliegen. Dat kan maar is momenteel nog erg duur. Dan zou ik de auto kunnen ophalen in orange county luchthaven en dan eerst langs Anaheim om koffers te droppen en verder naar LA. Maar tikt te hard aan (vooral omdat we veel koffers bij hebben 4 check in + 4 carry on)
Liesbethds11
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 13 jun 2023, 12:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All about LA!

Bericht door Liesbethds11 »

Hey,
Wij hebben ongeveer hetzelfde probleem. We rijden van de kust (marina del rey) naar beverly hills. Wij gaan onze wagen bij ons bezoek in beverly hills op een beveiligde parking zetten met deken over het gerief (het er gewoon op wagen). En als we doorrijden naar hollywood, kunnen we wel de inboedel eerst afzetten in hotel (magic castle hotel). Zijn speciaal veranderd van hotel om de organisatie van de inboedel (willen naar universal studios). Het is soms puzzelen...mss een hotel zoeken tussen de 2?
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1213
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: All about LA!

Bericht door paulr »

Kijk de komende zaterdagen even google maps wat het verkeer doet op jouw route (of heb je dat gedaan?). Als ik nu kijk dan zou ik sowieso LA vermijden, maar ja.. wij zijn ook geen fan van LA haha... Je kan inderdaad ook op zaterdagnacht een hotel aan de noordzijde nemen, de spullen eruit gooien en dan Hollywood/Venice etc doen. Dan zondagochtend heel vroeg naar Anaheim, dan weet je zeker dat het gewoon lekker door zal rijden...
sandpatt
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 07 okt 2015, 21:58
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: All about LA!

Bericht door sandpatt »

Een tip die ikzelf altijd toepas indien mogelijk.
Alle waardevolle spullen in de reiskoffers steken en dan achterwaarts parkeren met de koffer van de auto zo dicht mogelijk tegen de muur. En de auto op een goed zichtbare plek parkeren.
Deze kan dan onmogelijk open en om dan reiskoffers eruit te sleuren via de portieren is al heel wat lastiger voor potentiële dieven.

Natuurlijk niet 100% safe, maar ik ga er van uit dat ze eerder op zoek gaan naar auto's waar ze zo snel mogelijk hun buit kunnen slaan.
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
MikeS1988
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 05 sep 2013, 14:21
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: All about LA!

Bericht door MikeS1988 »

Is overnachten in Venice Beach een aanrader? Als ik op internet zoek wordt dit als een aangename buurt aangeduid en ik heb ook iets mooi gevonden via Airbnb. Maar als ik dan in dit topic wat verhalen lees, dan lijkt het toch weer niet zo ideaal. We reizen met ons zoontje van 8 jaar.
Is Santa Monica dan beter om te overnachten? Of zelfs iets meer buiten LA? We komen vanuit SF via Highway 1.
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: All about LA!

Bericht door deebee7 »

sandpatt schreef:
17 nov 2023, 09:56
Een tip die ikzelf altijd toepas indien mogelijk.
Alle waardevolle spullen in de reiskoffers steken en dan achterwaarts parkeren met de koffer van de auto zo dicht mogelijk tegen de muur. En de auto op een goed zichtbare plek parkeren.
Deze kan dan onmogelijk open en om dan reiskoffers eruit te sleuren via de portieren is al heel wat lastiger voor potentiële dieven.

Natuurlijk niet 100% safe, maar ik ga er van uit dat ze eerder op zoek gaan naar auto's waar ze zo snel mogelijk hun buit kunnen slaan.
Bedankt voor de tip maar blijkbaar slaan ze vooral het glas in om alles eruit te halen.
Een hotelnacht dichter bij LA is moeilijk. Het hotel in Anaheim is geboekt met de 3 nachten tegelijk en via marriott rate guarantee een hele goede rate gekregen dus dat verblijf morrel ik liever niet aan want dan moet ik 2 nachten in dat hotel herboeken en ben ik wellicht meer geld kwijt dan voor de 3 nachten tesamen.
Google maps zegt dat het historisch gezien tussen de 1 à 2 uur reistijd is op een zaterdag om 14u (anaheim naar griffith obs). Die marge is redelijk ruim. Spijtig dat onze tieners absoluut LA willen zien. Anders had ik het al lang geskipped (ik vond er weinig aan 15 jaar terug).
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: All about LA!

Bericht door PSVwally »

MikeS1988 schreef:
17 nov 2023, 13:10
Is overnachten in Venice Beach een aanrader? Als ik op internet zoek wordt dit als een aangename buurt aangeduid en ik heb ook iets mooi gevonden via Airbnb. Maar als ik dan in dit topic wat verhalen lees, dan lijkt het toch weer niet zo ideaal. We reizen met ons zoontje van 8 jaar.
Is Santa Monica dan beter om te overnachten? Of zelfs iets meer buiten LA? We komen vanuit SF via Highway 1.
Sja. In beide gevallen kan je er prima overnachten, maar zou ik 's avonds niet overal een rondje gaan wandelen. De boardwalk tussen Venice en Santa Monica is sowieso al een plek waar veel homeless people zijn en 's avonds wordt het extra duidelijk als de tenten op de stoep erbij komen.Maar dit geldt voor veel plekken in Amerikaanse grote steden....
Heb in beide wijken prima overnachtingen in airbnb's gehad.
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: All about LA!

Bericht door KW1984 »

deebee7 schreef:
15 nov 2023, 15:50
Op andere fora raden ze me absoluut af op met een SUV vol koffers deze tour te doen. Dit zou willen zeggen dat we eerst naar Anaheim moeten vanuit Las Vegas om dan pas naar LA te rijden voor onze tour. Hiermee verliezen we volgens mij erg veel tijd. Maar volgens velen zou het te onveilig zijn om die auto vol koffers op verschillende parkings te laten staan doorheen LA. Op onze route staan: lake hollywood park, griffith obs, hollywood boulevard,rodeo drive, farmers market, venice beach. Ik wou vooral in ondergrondse/overdekte parkeergarages gaan staan (als die er zijn). Maar ook dat zou blijkbaar niet veilig zijn.
Is dit echt zo'n probleem? En zou het op een zaterdag redelijk vlot rijden zijn van Anaheim naar bv griffith obs?
Misschien kun je vooraf al bewaakte parkeerplaatsen/garages vinden op de plekken die je wilt bezoeken? Waar dus echt (persoonlijk) toezicht is. In Hollywood hebben we in de garage onder het Dolby Theater gestaan. Keurige garage, kan mij niet voorstellen dat als je daar een paar uurtjes staat ze alle koffers uit je auto jatten. Zeker als je een beetje op een handige/zichtbare plek parkeert. Maar we hebben ook kleine parkeerplaatsjes gezien waar gewoon een mannetje rondloopt die ook het parkeergeld int, en vast ook wel wat toezicht houdt.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: All about LA!

Bericht door deebee7 »

Bedankt! We hebben inmiddels onze route gewijzigd. Waardoor we de avond ervoor al in Anaheim zijn (wordt dan wel een heel pittige dag van rijden die dag ervoor nl. met camper vanaf Valley of Fire - camper inleveren in Henderson - auto ophalen Las Vegas airport en dan helemaal naar Anaheim).
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All about LA!

Bericht door wouterjanS »

Is iemand wel eens bij een monster Jam event geweest? er is een finale event als wij er zijn en het lijkt ons stiekem wel erg leuk. Mensen ervaring mee?
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1213
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: All about LA!

Bericht door paulr »

Vandaag weer eens in de file gestaan in LA. Hebben een paar dagen voordat we in LV moeten zijn voor concert. Dus AMS-LAX gevlogen, op tijd aangekomen (customs ging overigens erg vlot, de koffer was er nog niet…) en even voor de lunch naar Santa Monica. Ruim een uur gedaan over een stukkie waar maps doorgaans 18 minuten voor aangeeft. Toen alvast stukje richting Death Valley (hotel onderweg). Planner geeft uur en kwartier, 3 uur file gereden…. Grrrr… ik trap er niet meer in om naar LA te gaan :D
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: All about LA!

Bericht door Timothy555 »

Door een wijziging in het vluchtschema van BA hebben we een layover op de terugweg in LAX van 7u. Gezien ik niet echt een beter alternatief vind om terug te vliegen, ga ik deze vlucht allicht houden.

Nu, wat kan ik met een layover van 7u doen? :mrgreen:

Ik ben al op Amerikaans grondgebied (kom van LAS) dus kan zo naar buiten. Bagage zal al aan boord zijn. Ik zou graag 3u op voorhand terug op de luchthaven zijn dus heb ‘echt’ 4u over.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1213
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: All about LA!

Bericht door paulr »

Even naar het strand ? Maar zie bovenstaand verhaal, zelfs dan moet je nog even haasten. Zeker als je al ingecheckt bent en geen bagage hoeft af te geven lijkt mij 2-2,5 uur voldoende toch. Amerika uit gaat immers altijd veel sneller dan er in…..
BjornSnelders
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 dec 2023, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: All about LA!

Bericht door BjornSnelders »

Ik kom tijdens wat research naar LA activiteiten tegen zoals 'Street Food Cinema' (film in het park met foodtrucks) of 'Rooftop Cinema Club' - de naam zegt het al. :wink:

De programma's van deze 2 events voor juli zijn nog niet bekend. Maar we zijn er dan van zaterdag-zondag. Kan ik er vanuit gaan dat er altijd wel ergens zoiets te vinden is dan? En heeft iemand van jullie ervaring met dit type events?
Big-AL
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 24 mei 2017, 15:37
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Gouda

Re: All about LA!

Bericht door Big-AL »

Er zijn bijna elk weekend wel ergens films buiten te zien ergens in LA.

https://www.timeout.com/los-angeles/mov ... e-calendar

Ik wil in september weer eens naar Hollywood Forever Cemetary, daar worden vaak films vertoond of concerten gegeven op de begraafplaats. Is vaak al heel snel uitverkocht omdat het waanzinnig populair is.

https://hollywoodforever.com/culture/

In Venice beach heb je ook vaak rooftop cinema's.

Of downtown LA:

https://rooftopcinemaclub.com/los-angeles/venue/dtla/

Zat te vinden. Niet voor niks de film hoofdstad van de wereld.
Los Angeles in 2015, 2016, 2017, 2019 en 2023
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer