All about LA!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Erniebert
Amerikafan
Berichten: 156
Lid geworden op: 13 sep 2014, 18:52
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: All about LA!

Bericht door Erniebert »

$ 300,- per nacht (incl. tax) :roll:
Zuidwest '12, New Orleans - Nashville '12, Noordoost '13, Florida '13, Noordwest + Canada, '14, Florida '15, Texas '16, Florida ‘19
Big-AL
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 mei 2017, 15:37
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Gouda

Re: All about LA!

Bericht door Big-AL »

Ik zei al dat de prijzen ontploft zijn.
4 maanden geleden kon ik hier nog voor $ 175,00 een 2 persoonskamer krijgen.

Airbnb is nog erger. Ik had in 2017 een bungalow vlak onder de Ramada Inn 24 dagen voor 3100 euro, met keuken, tuin en parkeerkaart. Dit jaar dezelfde bungalow, weer 24 dagen, ook weer in september: € 4600,00!
Ik heb mijn vakantie in LA dit jaar gecancelled door deze achterlijke prijzen.
Los Angeles in 2015, 2016, 2017, 2019 en 2023
Kellyjanssens
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 dec 2019, 13:44
Aantal x V.S. bezocht: 2

Parkeren downtown en shuttle naar dodgers stadium

Bericht door Kellyjanssens »

Zobdag heb ik tickets voor een baseballgame. Om 16 u.
We plannen een dagje downtown LA,
Ik dacht de auto te parkeren aan union station (als dat kan…geen idee) in een parkeergarage.
Dan wandeling dowtown om rond 15 u de gratis shuttle te nemen naar het stadion (ik dacht ergens gelezennte hebben dat dit kon?)
Na de game shuttle terug naar union.

Eerst dacht ik uber van venice beach (waar ons verblijf is) naar stadion,
Maar naar schijnt is na de game bijna geen uber terug te krijgen of heeeeel duur.

Wat lijkt mogelijk?

Ik dacht dzt parkeren hele dag 30 euro zou zijn
marcie216
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 aug 2017, 09:23

Re: All about LA!

Bericht door marcie216 »

Big-AL schreef:
06 aug 2022, 00:03
Ik zei al dat de prijzen ontploft zijn.
4 maanden geleden kon ik hier nog voor $ 175,00 een 2 persoonskamer krijgen.

Dankjewel! Zoals hierboven al werd aangegeven vind ik 300 dollar per nacht wel echt te veel. Dan blijven we liever in het hotel waar we nu zitten, dan maar geen zwembad.

Toch bedankt voor het mededelen!
Erniebert
Amerikafan
Berichten: 156
Lid geworden op: 13 sep 2014, 18:52
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: All about LA!

Bericht door Erniebert »

Ja, die tax die ze berekenen, na de geadverteerde prijs, valt meestal flink tegen. $ 220,- per nacht en dan nog $ 79,- tax oid. Wat dat betreft is het in Europa beter geregeld. Prijs is all inclusive hooguit wat touristenbelasting ter plaatse van een paar euro per dag oid. USA is wel een prijzige bestemming geworden, zeker nu € = $ vrijwel 1 op 1.
Zuidwest '12, New Orleans - Nashville '12, Noordoost '13, Florida '13, Noordwest + Canada, '14, Florida '15, Texas '16, Florida ‘19
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: All about LA!

Bericht door Division »

Er zijn ook ketens waar je tegenwoordig in de zoekresultaten kan aanvinken om de prijzen incl tax per nacht te zien. Oa Marriott en IHG. Veel transparanter. Het blijft toch van de zotte dat er geen Amerikaanse waakhond is die dit soort praktijken, om onvermijdelijke kosten niet op te nemen in de geadverteerde prijs, de kop indrukt.
Afbeelding
Erniebert
Amerikafan
Berichten: 156
Lid geworden op: 13 sep 2014, 18:52
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: All about LA!

Bericht door Erniebert »

Een ‘overheid’ die ingrijpt in bedrijfsvoering van individuele bedrijven? Dat vinden ze in de USA al gauw je reinste communisme! :lol: Nee dat zie ik er niet van komen denk ik.
Zuidwest '12, New Orleans - Nashville '12, Noordoost '13, Florida '13, Noordwest + Canada, '14, Florida '15, Texas '16, Florida ‘19
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Parkeren downtown en shuttle naar dodgers stadium

Bericht door PSVwally »

Kellyjanssens schreef:
06 aug 2022, 01:34
Zobdag heb ik tickets voor een baseballgame. Om 16 u.
We plannen een dagje downtown LA,
Ik dacht de auto te parkeren aan union station (als dat kan…geen idee) in een parkeergarage.
Dan wandeling dowtown om rond 15 u de gratis shuttle te nemen naar het stadion (ik dacht ergens gelezennte hebben dat dit kon?)
Na de game shuttle terug naar union.

Eerst dacht ik uber van venice beach (waar ons verblijf is) naar stadion,
Maar naar schijnt is na de game bijna geen uber terug te krijgen of heeeeel duur.

Wat lijkt mogelijk?

Ik dacht dzt parkeren hele dag 30 euro zou zijn
Little Tokyo (het drukke deel) en Union Station zelf zijn prima te bezoeken 's avonds. De rest van het gebied is vooral 's avonds echt een derde wereld gebied. Zeker alles ten (zuid-)oosten van downtown LA. Eigenlijk een no-go area. Betaal de extra centen en zet je auto gewoon in downtown bij bij pershing squ bij het stadion of pak idd de shuttlebus (https://www.metro.net/riding/dodger-stadium-express/) en parkeer in een parking bij union station. Kost $8.

Met een uber van Venice en terug. Dan ben je heen grote kans zeker meer dan 1,5 uur onderweg, zo niet langer.
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: All about LA!

Bericht door KW1984 »

marcie216 schreef:
06 aug 2022, 09:02

Dankjewel! Zoals hierboven al werd aangegeven vind ik 300 dollar per nacht wel echt te veel. Dan blijven we liever in het hotel waar we nu zitten, dan maar geen zwembad.

Toch bedankt voor het mededelen!
Je kunt Hotwire of Priceline is proberen. Meestal is vrij eenvoudig te achterhalen welk ‘mystery hotel’ je krijgt. Deals zijn niet meer zo goed als 10 jaar geleden, maar zit zeker nog wel is wat tussen.
Zelf gisteren via hen voor mei 2023 het Hyatt Place in Glendale geboekt (wist al dat het die was). Voor ons een goede uitvalsbasis. ‘Maar’ € 100 per nacht voor 3pers incl ontbijt, op andere sites ruim € 200.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
marcie216
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 aug 2017, 09:23

Re: All about LA!

Bericht door marcie216 »

KW1984 schreef:
12 aug 2022, 23:45
Je kunt Hotwire of Priceline is proberen.
Dankjewel! Nadeel vind ik dat je dit niet kosteloos mag annuleren.
Laatst gewijzigd door markro op 13 aug 2022, 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort.
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: All about LA!

Bericht door KW1984 »

Klopt! Ik doe het ook alleen als ik heel zeker weet dat ik ergens verblijf, en bijna zeker weet dat ik geen betere deal ga vinden (of gewoon heel tevreden ben met de deal). Maar er blijft altijd een (klein) risico in zitten.

Voor de rest van de reis heb ik nu ook alleen nog annuleerbare hotels staan, groot deel van mijn voorpret is namelijk steeds naar betere deals blijven zoeken :D
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Rjkd
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 jan 2020, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: All about LA!

Bericht door Rjkd »

Hallo ik zoek een Hotel van 15 augustus tot en met 19 augustus in LA. Wij zijn met vier personen twee volwassenen en zoon van 18 en een zoon van 15. Voorkeur gaat naar een kamer en Queen Size bedden. Nu zie ik dat ik dan vooral een glendale en Pasadena uitkom enigszins betaalbaar in ieder geval. Nu weet ik dat er meningen uiteraard verdeeld zijn maar ik ben benieuwd hoe mensen die daar eerder gelogeerd hebben dat ervaren hebben qua afstand en veiligheid. Qua veiligheid is het volgens mij wat ik lees wel prima maar afstand met de auto voor de toeristische attracties kan ik slecht inschatten. Is het het waard om wat goedkoper verder weg te zitten? Of toch een locatie meer in LA? En dan wat ik gelezen heb zijn de veilige wijken vooral Beverly Hills en West Hollywood klopt dat of zijn er nog andere locaties waar ik kan zoeken? Ik vind eigenlijk Max € 1000 echt het hoogste wat ik wil betalen maar bij voorkeur uiteraard minder. Voor corona Hadden wij een week en locatie voor het zelfde bedrag ik schrik inderdaad wel van de prijzen! Wie heeft er tips!
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1514
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: All about LA!

Bericht door pumi1000 »

Zou zo weer voor een hotel buiten LA kiezen. Afstanden heb je toch.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All about LA!

Bericht door stegeman »

Ben ook aan het boeken en ben ook met alles 2x zoveel kwijt dan 2019. Maar LA is bij ons ook een ding. Aan de ene kant 4 nachten dan wil je graag ‘mooi’ zitten. Beetje zwemmen etc ook kunnen. Maar wat een bedragen als je bij Santa monica pier in de buurt wenst. Gewoon het motel toch maar of toch luxer. Lees mee met de tips die voorganger krijgt
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: All about LA!

Bericht door Martin & Marianne »

@stegeman Loop eens de andere topics in dit deel van het forum langs voor hotels in LA. In dit topic bijvoorbeeld heeft Rjkd dezelfde vraag gesteld en ook reacties gekregen.

Marianne
Arjennn
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 nov 2022, 23:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: All about LA!

Bericht door Arjennn »

Iemand ervaring met Trylon Hotel in Hollywood? Zit aan Franklin Ave. Ben benieuwd of dit nog een ‘goede’ wijk is of dat het hier ook word overspoeld door daklozen. Twijfel heel erg na het lezen van de berichten hier.
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: All about LA!

Bericht door Jozs »

Ik heb deze tip al eerder gegeven, maar ik herhaal hem nogmaals omdat ik merk dat er veel mensen op zoek zijn naar degelijke en betaalbare hotels. Maar die zijn er niet echt nu :)

Ik ben gold member bij Marriott en verblijf vaak bij hotels van Marriott. De reden? Ze hebben een groot aanbod en meestal zijn de hotels zeer degelijk.

Nu, wat Marriott vooral ijzersterk maakt is hun best price guarantee. En daar maak ik gretig gebruik van. Indien je een prijs kan vinden op een 3th party boekingsite die lager ligt dan op de site van Marriott, passen ze binnen de 24u de prijs van je boeking aan + geven ze 25% korting. En dit doen ze ook effectief. Hilton heeft dit ook, maar zij weigeren vaak om de meeste domme reden.

Hoe ga je te werk?
1) Maak best een account aan bij Marriott (Bonvoy). (op ebay kan je zelfs een nieuwe account kopen met status als je dat graag wilt)
2) zoek een Marriott hotel voor je datums op booking.com of hotels.com bv. voor je gezochte regio. Ik gebruik vaak hotels.com (of expedia). Als de prijs van een Marriott hotel in het rood of paars staat, wilt dit zeggen dat het hotel in promotie staat. De kans bestaat dat dit hotel op de marriott site dan ook dezelfde prijs heeft, maar vaak is dit niet het geval. Belangrijk: kijk steeds naar het pay later tarief, dan kan je gratis annuleren.
3) als je een hotel gevonden hebt dat op de 3th party site goedkoper is met het pay later tarief dan op de site van Marriott, boek je best zo snel mogelijk het hotel op de site van Marriott (uiteraard ook het pay later tarief).
4) Nadat je hebt geboekt op Marriott, ga je onmiddellijk naar Best Rate Guarantee Claim Form en vul je de gevonden lagere prijs in voor het hotel op hotels.com (of andere 3th party website)
5) Binnen de 24u krijg je een mailtje van hen of de aanvraag is goedgekeurd. Als je prijs effectief lager ligt, zal je nu de prijs krijgen die op hotels.com stond +25% korting voor je hele verblijf. Indien ze om 1 of andere reden je aanvraag weigeren, kan je de boeking op Marriott annuleren. En het process herhalen voor een ander hotel :)

Er kruipt soms wat werk in om af en toe te gaan kijken op de boekingsites, maar zo boek ik al een aantal jaar de meeste hotels. Als je altijd alles zelf boekt en op tijd, is het maar een kleine moeite om paar keer per week even de boekingsite te refreshen. Vooral in grote steden met veel aanbod vind je steeds wel een hotel dat een promo doet op 3th party boekingsites. Onlangs Sheraton Universal in LA geboekt voor 4 nachten. Prijs normaal 300 dollar per nacht dus 1200 dollar. Gevonden op hotels.com voor 950 dollar (omgerekend) Prijs nu na price match en -25%: 760 dollar voor 4 nachten (of 190 dollar per nacht incl taksen). Nog altijd niet goedkoop, maar voor LA en dat type hotel vlak naast Universal is dat een prima prijs.
Tinus1955
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 18 okt 2017, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: All about LA!

Bericht door Tinus1955 »

Aantal jaar geleden Marriott Anaheim in LA voor 44 euro per nacht geboekt via een 3th party boekingsite (hotelsclick.com).
Ik vond het een zeer mooie prijs en heb de Best Rate Guarantee optie maar even overgeslagen (geen slapende honden wakker maken ;) )
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: All about LA!

Bericht door Jozs »

Haha inderdaad best, ze zouden wel zeer raar opkijken als je die prijs zou melden :D

Ik had een aantal jaar terug een goed hotel in centrum San Francisco waarbij ik 340 euro moest betalen voor 3 nachten. Niet extreem laag, maar voor centrum SF een uitstekende prijs. De vriendelijke man van de receptie die ons wou inchecken dacht dat we voor 1 nacht kwamen. Hij kon niet geloven dat wij voor die prijs 3 nachten geboekt hadden :)
Liesbethds11
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 13 jun 2023, 12:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All about LA!

Bericht door Liesbethds11 »

Hallo,
Wat LA betreft in onze reis volgend jaar (2 volw en 2 tieners van 12 en 14), zijn wij op zoek naar een hotel.
We twijfelen tussen Andaz (west hollywood) en the garland (north hollywood). We gaan sowieso een dagje naar universal, en willen dan wel wat highlights zien, ook een dagje kust.
West hollywood ligt lekker centraal& veiliger, the garland ziet er mij wel een fantastisch hotel uit om in uit te bollen na onze reis.
Prijs ziet er zowat hetzelfde uit...
Meningen graag!
Groetjes
Laatst gewijzigd door Liesbethds11 op 10 sep 2023, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer