All about LA!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: All about LA!

Bericht door Corv »

Hanglamp schreef:
28 apr 2022, 17:05

dinsdag ochtend:
Hollywood sign bekijken
Ik raad je aan even te kijken wat het beste look out point is om dit te zien. Ik denk Griffith Park, maar er zijn vast forum leden die dit beter weten.
Kath90
Amerikafan
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 feb 2013, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: All about LA!

Bericht door Kath90 »

@Hanglamp Kijkende naar de dingen die je wilt doen zou ik een hotel zoeken in west-hollywood/omgeving van het LACMA. Zo lig je redelijk centraal voor de punten die je wilt zien (voor zover als dat mogelijk is in LA).
De verschillende beach cities zijn minder geschikt.

Als uitkijkpunt voor het sign heb ik zelf Hollywood Lake Park op de planning staan voor deze zomer maar dit is enkel voor het sign zelf. Griffith heeft een geweldig uitzicht over het geheel dat LA is +het Hollywood sign.

Ik denk dat je planning realistisch is, enkel afhankelijk van hoe lang je in het science museum wilt blijven, heb je hier echt een halve dag nodig, dan is dag 2 wellichg wat krap.
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenvanSchepen
Tamaraaa
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 feb 2022, 18:37
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All about LA!

Bericht door Tamaraaa »

Wij zijn ook in augustus in LA. Hebben er twee volledige dagen. Nu willen we sowieso een warner bros tour doen en een korte hike richting het Hollywood sign (ons hotel zit in Hollywood dus zou te doen moeten zijn op 1 dag lijkt me?).
Nu zat ik voor dag 2 te denken aan kaartjes voor een hop on hop off bus. Als ik zo de kaart van onderstaande link bekijk krijg je zo in relatief korte tijd best wel wat te zien van de stad. Iemand hier ervaring mee? Is het echt aan te raden of valt het tegen?

https://res.cloudinary.com/hynomj8e0/im ... zrqhqi.jpg
2019: New York City
2021: Lexington, Nashville & Chicago
2022: Roadtrip westkust
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: All about LA!

Bericht door Hockey »

Ik ken de hop on/hop off tours in LA niet, de stad echter wel. De tijden lijken eme optimistisch als je ook nog uitstapt.
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: All about LA!

Bericht door kwarktaart »

Eind juli/begin augustus zijn we een volle week in Los Angeles tijdens onze rondreis. We verblijven in West Hollywood en hebben tot nu toe het volgende gepland:

-Hollywood blvd
-MLB wedstrijd van de Angels (de Dodgers spelen niet thuis als we er zijn)
-dag Universal Studios met fast pass
-Griffith Park om een mooie wandeling te maken
-Sunset strip
-Rodeo Drive
-stukje langs celebrity homes (niet om ze te willen spotten, maar leuk mooie huizen kijken)
-Mulholland Drive
-wellicht Walt Disney Concert Hall bezoeken
-wellicht het Petersen Automotive Museum

We willen niet veel stil zitten, dus ik ben op zoek naar veel om te doen om de week te vullen. Ideeën zijn erg welkom. We zijn een gezin van vijf met drie jongens tussen de 11 en 17.
paul-s83
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 27 sep 2021, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All about LA!

Bericht door paul-s83 »

Eind mei zijn wij onze West-Amerika rondreis per camper geëindigd in LA. Hier hebben wij 2 dagen een auto gehuurd en overnacht. Sorry dat ik met de deur in huis val, maar wat is LA een verschrikkelijke stad. Ik ben wel wat gewend inmiddels na al die jaren reizen maar op de Walk of Fame, Sunset boulevard, Hollywood boulevard, Venice Beach, etc. etc. stikte het van de daklozen, junks en ander soort volk die het niet helemaal op een rijtje heeft. Dus in het echt ziet het er bij lange na niet zo rooskleurig uit als dat je op tv zou vermoeden.

Daarnaast waren er bijna geen toeristen op straat (behalve Santa Monica pier) waardoor ik mij niet op mijn gemak voelde. Geen idee wat er aan de hand is daar, maar vreemd vond ik het wel...

Ook ligt alles zover uit elkaar dat je echt alles met de auto moet doen, en dus meer in de auto zit of in de file staat dan dat je daadwerkelijk iets onderneemt.

Wellicht een slechte timing qua bezoek, maar mij zie je er nooit meer terug.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: All about LA!

Bericht door mtl »

Ik was er bijna vier jaar geleden maar destijds zag je overal tentenkampen voor daklozen.
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: All about LA!

Bericht door kwarktaart »

@paul-s83 dat klinkt niet heel prettig. Ik lees wel veel over daklozen en dat LA niet de meest prettige omgeving is, maar zelfs niet op je gemak voelen op de toeristische plekken die je noemt, is wel iets waar ik van schrik. We zijn er een week met onze drie jongens tussen de 11 en 17, ik wil wel op mijn gemak kunnen rondlopen…
paul-s83
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 27 sep 2021, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All about LA!

Bericht door paul-s83 »

@kwarktaart Het ligt er natuurlijk aan wat je daar allemaal gaat bezoeken. Wij hadden 2 kids van 1 en 3 bij ons, dus hebben de welbekende trekpleisters zoals Hollywood studio's, Griffith observatory etc. niet bezocht. Daar is natuurlijk weinig te merken van dit soort volk.

Daarnaast bedoel ik ook niet dat ik het idee had dat het heel erg onveilig was (daklozen en junks zullen je niet zo snel beroven e.g.) maar ik had het mij wel anders voorgesteld. Je valt gewoon enorm op als toerist en dan moet je extra op je hoede zijn. Wandelen over de Sunset boulevard, Hollywood boulevard, Walk of fame etc. voegt ook vrij weinig toe, daar mis je eerlijk gezegd niks aan als je het overslaat :)


PS, wij zijn ook in San Francisco en Las Vegas geweest en daar heb ik mij geen moment ongemakkelijk gevoeld.
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: All about LA!

Bericht door kwarktaart »

Dank voor je toelichting @paul-s83
Ik ben nog in dubio op dit moment…
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: All about LA!

Bericht door Pepito »

Dacht na aanleiding van deze berichten toch even na te vragen hoe de familie in LA dit nu ervaart, en kreeg te horen dat specifiek bij het Walk of Fame gedeelte en daar in de buurt de boel erg verslechterd is.
Maar bijvoorbeeld ook dat de situatie met tentenkampen downtown juist heel erg verbeterd is.
Santa Monica is nog goed, Venice daarentegen een stuk minder.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
paul-s83
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 27 sep 2021, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All about LA!

Bericht door paul-s83 »

@Pepito Jouw stelling komt idd overeen met mijn ervaring. Santa Monica had ik niet gemoemd maar dat is idd wel een gebied wat prima is 👍🏻
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: All about LA!

Bericht door kwarktaart »

Wij blijven in West Hollywood. Dat is een goede locatie toch? Heb het expres daar op uitgezocht.
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: All about LA!

Bericht door Pepito »

West Hollywood was altijd wel goed, net nog even gevraagd, mijn zwager is er heel kort geleden niet geweest, maar niet al te lang geleden leek het nog redelijk hetzelfde als altijd. En de verhuizing van de tentjes van downtown naar Hollywood is al langer bezig.
Het probleem gebied is vooral de rond de kruising van de 101 met Hollywood Boulevard en dan tot aan Highland. En dan ook de zijstraatjes etc in dat gebied.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All about LA!

Bericht door JVDP78 »

Ah dus precies in de buurt bij het Hollywood Celebrity Hotel die ik vorige week geboekt heb :blink:
Dan toch maar de andere boeking aanhouden bij Surestay BW Santa Monica :wink:
2018 Florida
2022 California + Hawaii
Miems88
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 aug 2022, 19:03
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: All about LA!

Bericht door Miems88 »

Iemand toevallig ervaring met BW Burbank AirPort Inn hotel in Burbank? Lees dat de buurt niet zo prettig is… :( dus ik ben nu wel benieuwd. Dank alvast!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: All about LA!

Bericht door mtl »

Op tripadvisor lees ik in de recensies dat het inderdaad geen fijne buurt is.
Miems88
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 aug 2022, 19:03
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: All about LA!

Bericht door Miems88 »

mtl schreef:
04 aug 2022, 15:58
Op tripadvisor lees ik in de recensies dat het inderdaad geen fijne buurt is.
Yep, had ik ook gelezen, maar was dus benieuwd naar ervaringen hier op het forum….
marcie216
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 aug 2017, 09:23

Re: All about LA!

Bericht door marcie216 »

Ook wij gaan juni 2023 naar LA. We zijn hier al een keer geweest, maar dit is alweer een aantal jaar geleden en wilde graag nog een keer terug. Ik schrik echter wel van de hotelprijzen. We zijn met zijn 2e en gaan 3 nachten en het kost ons 185 dollar per nacht (Sonder Beverly terrace) exclusief parkeren. We vinden het een nadeel dat er bij dit hotel geen zwembad zit voor dit geld. Dat hadden we afgelopen jaar in Miami ook niet en hebben we wel een beetje gemist.

We hebben hier gelezen dat West hollywood en rondom Beverly Hills goede wijken zijn om te verblijven, maar daar zijn volgens mij de prijzen ook wel naar. Hebben mensen hier nog tips voor een hotel rondom deze gebieden? Wij hebben een auto en we gaan niet naar Universal/Disney want hier zijn we al geweest.

Een andere plek (die goed en veilig is) is ook een optie. We hebben naar Santa Monica gekeken maar die ligt natuurlijk minder centraal. We zouden 1 van de 3 dagen daar naar toe gaan, dus is voor ons niet de meest gunstige locatie.

We hopen met de LA experts nog een gouden tip te krijgen.
Big-AL
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 24 mei 2017, 15:37
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Gouda

Re: All about LA!

Bericht door Big-AL »

Ramada Plaza op Santa Monica Blvd is ook een aanrader.
Midden in West Hollywood, volop cafés en restaurants overal in de buurt.
Heeft een zwembad.
Vanaf LAX is dit in ongeveer 30 minuten te bereiken met de auto.
Ikzelf huur altijd een AirBnB in deze omgeving, omdat het centraal ligt.
Een vriend van mij heeft in dit hotel 2 weken gezeten en vond het een goed hotel.
Prijzen zijn idd de afgelopen 2 jaar ontploft, ook van AirBnB.
Voordeel van AirBnB is dat je meestal een parkeerkaart erbij krijgt en die zit in de dagprijs inbegrepen.

https://www.guestreservations.com/ramad ... SiEALw_wcB
Los Angeles in 2015, 2016, 2017, 2019 en 2023
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer