All about LA!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: All about LA!

Bericht door PSVwally » 03 sep 2019, 02:36

Ik hou gewoon van grote steden, vind het altijd wel interessant om door zo een stad te lopen.
Maar dingen die ik echt wil zien zijn gewoon de standaard tourist sights
LA is geen stad om 'doorheen' te lopen. Zoals hierboven al aangegeven, zijn het aan elkaar gebouwde steden en dorpjes en zijn de afstanden enorm. Verder heb je, vooral 's avonds, wijken waar je zeker als toerist, helemaal weg wilt blijven als een Watts of een Skid Row. Tussen de pier van Santa Monica en de Hollywood Walk of Fame is het al een dikke 25 km.

Als je een hotel in downtown neemt, kan je met de rode metrolijn naar Hollywood en evt Universal. En je kan met een andere lijn naar Santa Monica, waar je dan achter de pier een fiets kunt huren om naar Venice te gaan (of je loopt het, want zo ver is het niet).
Check op Google Maps de tijden als je het met het ov zou willen doen, dat klopt voor de Metro vrij aardig. Met bussen ben je echt afhankelijk van het verkeer en dat kan soms een drama zijn in LA.

Persoonlijk zou ik met slechts een paar dagen altijd een auto nemen, want dan heb je veel meer vrijheid.

Miquel
Amerikafan

Bericht door Miquel » 13 sep 2019, 18:15

Gebruikersnaam111 schreef:
02 sep 2019, 23:05

Walk of fame, Universal, Venice beach, Santa Monica etc etc, zat dus te denken aan 4/5 volle dagen LA.
Heb net gekeken wat een auto kost eind november voor 5 dagen en dan was de goedkoopste optie 250 euro.. geen idee of dat duur is of zo want daar heb ik totaal geen verstand :lol:
Ja is duur. Als het formaat auto niet uitmaakt is deze al te huur voor 150 euro voor bv laatste 5 dagen november..

la-wineke
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door la-wineke » 30 sep 2019, 10:13

Hallo allemaal,

Volgend jaar zomer eindigen we (gezin met 2 pubers van 13 en 15) onze rondreis van het zuidwesten in Los Angeles. We blijven dan 4 nachten in LA en ik zit te stoeien met de tijd. Er lijkt zoveel te doen en te zien, en einde reis is beetje relaxen tussendoor ook fijn. Kunnen jullie mij helpen? Bij welke dag kan er nog wat bij of juist af etc. We zijn echte film (en serie)liefhebbers, dus wil me zoveel mogelijk richten op de filmdingen en ondertussen LA zien. Z

Dag 1 (woensdag) aankomst LA vanuit Kingman. Eventueel dan stukje via Mulholland Drive (komen we toch langs dacht ik) om gelijk Hollywood Bowl Overlook te doen. Hotel denk ik nu aan BW Sunset Plaza (bij de Strip), andere opties Magic Castle Hotel (kamers lijken wel echt mwah) of The Garland Hotel (teveel uit de stad?)

Dag 2 (do): Deze dag is het lastigste omdat ik teveel wil doen. Hollywood Walk of Fame, de theaters Dolby, Chinese, Egyptian etc. Hollywood Museum, Forever Cemetery, Sunset strip, We-Ho bekijken, Melrose Avenue, Sunset Blvd. Ik zou ook nog graag of nog een studiotour doen of een excursie met gids. Dus of Warner Studio, Paramount Studiotour en/of de excursie Hollywood Movie Experience (Redline) of de LA Stories Tour. Wat zouden jullie aanraden en past dat nog in deze dag?

Dag 3: (vr) Via Mulholland Drive naar Universal Studio’s, daarna nog tijd? (en puf?) om beetje doos Los Feliz te lopen en daarna naar Griffith Observatory voor uitzicht.

Dag 4: (za) Via Beverly Hills, Belair naar Santa Monica. Rondlopen, Pacific Park, fietsen huren en naar Venice beach, canals en Abbott Kinney blvd.

Dag 5: (zo) Inpakken en uitchecken en daarna naar The Grove en Farmers Market. (we vliegen om 17.00 uur).

Groeten
Wineke
2019 Oregon & Yellowstone
2017 Florida
2016 Deep South

Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division » 30 sep 2019, 11:13

Ik zou beginnen om een hotel te kiezen. Dan heb je een veel beter idee van alle afstanden en hoeveel tijd je dit gaat kosten.

1) Mulholland Drive kom je niet langs, ongeacht welke van de drie hotels je nu ook noemt. Misschien even op een kaartje kijken waar die route precies loopt. Overigens valt het wel met "teveel uit de stad" met The Garland, het zal niet meer dan 20 minuten zijn tussen The Garland en de andere twee hotels. Hou er rekening mee dat het 5,5 uur rijden is naar The Garland, inclusief stops en dat is dan exclusief 'verkeer' in LA. Volgens mij is The Garland alleen wel een stuk prijziger en betaal je ook 25 dollar per dag parkeerkosten. Dat Magic Castle Hotel zit qua locatie wel goed dat je na aankomst kan lopen naar het TCL Chinese Theatre (ga je naar een film?), Walk of Fame (uurtje en je hebt het wel gezien), Dolby (is niet echt spannend), Egyptian Theatre (ga je naar een film?), Hollywood Museum (zelf nooit geweest).

Hollywood Bowl Overlook vind ik weinig boeiend, je ziet zo ongeveer hetzelfde als bij het Griffith Observatory.

2) Zo'n studiotour kost best veel tijd. Die van Paramount zo'n 4 uur uit m'n hoofd, die van Warner 2 uur met de optie voor een langere van 5 uur. Tel daar de tijd bij op dat je er vooraf moet zijn en dan moet je er ook nog naar toe. Die reistijd is afhankelijk van welk hotel kiest. Als je 's ochtends een tour doet, heb je 's middags de tijd voor een rondje over Sunset Boulevard/Strip. Je kan ook nog via LA Stories een tour doen, maar dat is dan weer afhankelijk van hoe laat je een studiotour kiest. En bereken steeds voldoende tijd tussen twee locaties. Melrose Place was ik niet zo onder de indruk van.

3) Ook hier: kijk even hoe Mulholland Drive loopt en waar je hotel zit. Ik zou je dag gewoon beginnen met Universal Studio's. Dan kan je ook kijken hoeveel tijd je nog overhebt van de dag. Sommige mensen zijn een hele dag in het park, anderen zijn met 5 uur wel klaar. Wat is er in Los Feliz te bekijken dat je interesse heeft? Voor Griffith Observatory: succes met parkeren. Dat is altijd een probleem daar. Soms heb je geluk, vaak staat het er bomvol met auto's en moet je ver lopen of een shuttle pakken die onderaan de berg vertrekt. Dan is Hollywood Bowl Overlook een goed alternatief, maar houd rekening met de reistijd ernaartoe en de beperkte parkeeropties.

4) In Beverly Hills is het leuk het Beverly Hills Sign te fotograferen en dan even een rondje te lopen over Rodeo Drive. Parkeren kan tussen beide in de 'parkeergarages' langs North Santa Monica Boulevard. Je kan het best eerst aanrijden vanuit Stradella Rd of Roscomare Rd in Bel Air en daarna Beverly Hills doen. Vertrek wel op tijd. Het is 15-20 minuten rijden naar de pier. Je hebt dan 's middags om een rondje over de pier in Santa Monica te lopen, vervolgens te fietsen naar Venice Beach, daar rond te kijken en ook weer terug te fietsen.

5) Lijkt me prima om deze dag niet vol te proppen.
Afbeelding

la-wineke
Amerika-ontdekker

Bericht door la-wineke » 30 sep 2019, 16:53

Bedankt voor de snelle reactie!

Ik wou het hotel laten afhangen van de handigste planning, maar vooralsnog heb ik een kleine voorkeur voor Best Western Sunset plaza (vanwege rewards card), maar als een van de andere twee veel handiger is hoor ik het graag. De prijzen voor deze 3 hotels zijn nagenoeg gelijk dus dat maakt niet uit. Alleen bij Garland is ontbijt niet inclusief. Maar qua locatie raadt jij dus Magic Castle aan?
Als we bv The Garland of Magic Castle doen dan zouden we Universal én Warner Studio kunnen doen.

1. De kaart heb ik zeker bekeken en ik dacht dat als je bovenlangs Griffith Park rijdt, je dan daarna de snelweg af kan om een stukje Mulholland Drive te doen naar de Hollywood Bowl Overlook? Maar misschien is het best een te ver stuk de Mulholland drive op en heb je daar geen zin meer in na de lange dag in de auto.
Nee we hebben nog geen plannen om ook echt een film te gaan zien of één van die theaters, meer even langs lopen voor de geschiedenis van Hollywood. Eventueel een kleine tour in Dolby van een half uur. Dus dat stuk daar rondlopen en dan nog Hollywood museum en eventueel even langs de Cemetery (al wil ik ook kijken of we daar op zaterdagavond een film kunnen kijken) zouden we aan een halve dag genoeg hebben? En dan bv ter plekke ook de Paramount tour doen (die duurt 2 uur). (of die dag dus Warner Of juist de LA stories tour)

3. Goeie tip ja, we beginnen gewoon bij Universal en zou zo maar kunnen dan we dan de hele dag wel vol hebben. En dan alleen nog willen zwemmen. Ik begreep op dit forum dat Los Feliz een leuk ander wijkje is om door te lopen en wat te eten bijvoorbeeld.
4. bedankt! Gaan we zo doen!
2017 Florida
2016 Deep South

Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division » 30 sep 2019, 20:50

Ik zou dat Magic alleen aanraden, omdat het op loopafstand is van allerlei bezienswaardigheden rondom de Walk of Fame. Ik zou zelf vooral kijken naar de kosten van alle drie, reviews, wel of geen ontbijt, parkeerkosten etc. Nogmaals: de afstanden tussen de drie hotels is niet heel groot. Ik weet dat The Garland niet heel goedkoop is. Als Best Western een beter hotel is zou ik en de rewards card je voordeel oplevert, dan is dat wellicht de betere keuze. Parkeren in Hollywood onder het Hollywood & Highland Center is ook niet duur.

Dat stukje Mulholland Drive waar jij het over hebt naar de Hollywood Bowl Overlook is nog geen anderhalve km.
Afbeelding

PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 01 okt 2019, 04:47

Division schreef:
30 sep 2019, 20:50

Dat stukje Mulholland Drive waar jij het over hebt naar de Hollywood Bowl Overlook is nog geen anderhalve km.
Dat stuk is eigenlijk pas het begin en niet veel aan. Voor dat stuk alleen zou ik Mulholland niet opdraaien

Overigens is het met de paarse lijn een uur naar Santa Monica Pier en dan nog een dikke 10 minuten lopen. Met de auto, zonder verkeer en parkeertijd (en kosten) mee te rekenen een kleine 30 min. Overigens normaal gesproken meer dan genoeg parkeerruimte langs de pier

la-wineke
Amerika-ontdekker

Bericht door la-wineke » 01 okt 2019, 21:38

Bedankt!

Verder iemand nog tips wat te doen en hoe in te delen wat betreft de dag die ik heb voor Los Angeles? (En zonder Santa Monica, Venice Beach en Universal, want die doen we dus op andere dagen.) En de interesse ligt dan vooral bij films. En al doende zien we dan hopelijk ook een deel van de stad.
2017 Florida
2016 Deep South

PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 01 okt 2019, 23:33

Long beach, san pedro en ff ? Aquarium, queen mary en er liggen nog een hoop oude slagschepen. Onderin San pedro heb je oa een leuk parkje en volgens mij was het de korean friendship bell. Aan de andere kant in Belmont Shores kan je prima eten.

Je kan ook verder noord gaan en dan boven Malibu de heuvels in. Daar heb je ook enkele leuke parken zoals bv Topanga SP

Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer