All about LA!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gast

Re: All about LA!

Bericht door Gast »

Je kunt het vaak ook zien aan de staat van de auto's die geparkeerd staan, of de straten/huizen/tuinen netjes onderhouden zijn (weinig onkruid) en vooral ook of er veel mensen rondhangen voor hun huizen of op de straathoeken....

De tegenstelling die ik het meest schrijnend vond was als je In New Orleans buiten French Quarters komt....dan weet je precies dat het niet zo veilig meer is...(bv Lower Ninth Ward/Treme/Metarie). Er is dan zo'n groot verschil als je net een straat verder bent....Het wordt dan ook echt aangeraden om in FQ te blijven en niet te ver erbuiten te komen, zeker niet in het donker...

Overigens vind ik sowieso dat je overal voorzichtig moet zijn en niet als argeloze toerist met bv een grote fotocamera om je nek over straat moet lopen, maar dat terzijde...
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: All about LA!

Bericht door PSVwally »

Hier 2 lijstjes met crimerates. http://maps.latimes.com/neighborhoods/v ... hood/list/ & http://esfandilawfirm.com/most-dangerou ... s-angeles/

Tik in Google Maps op de PC eens 'south los angeles' in. Het gebied waar daarin omcirkeld word samen met skid row, boyle hights en pico gardens zou ik niet in je eentje met een dikke camera gaan wandelen

Overigens hebben alle grote steden in de wereld wel dit soort wijken. Ook in Europa. Sommige wijken van London of banlieue van Parijs zoek je ook gewoon niet op. Maar in een aantal grote steden in Amerika (Miami, San Francisco, Denver en LA bijvoorbeeld) viel het me op dat dit soort wijken/gebieden soms midden tussen de bekende gebieden liggen.
peterretep
Amerikafan
Berichten: 295
Lid geworden op: 16 nov 2017, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: All about LA!

Bericht door peterretep »

@Terpies, dank voor je uitleg. Ik ben zeker niet naief en draag de forse camera ook niet opzichtig maar, inderdaad, je moet het ook niet op zoeken.

@PSVwally: Mooie tips weer. Ik heb je stelregel van tenten en afval al in mijn kop gehamerd.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: All about LA!

Bericht door vinceG »

PSVwally schreef: Overigens hebben alle grote steden in de wereld wel dit soort wijken. Ook in Europa. Sommige wijken van London of banlieue van Parijs zoek je ook gewoon niet op. Maar in een aantal grote steden in Amerika (Miami, San Francisco, Denver en LA bijvoorbeeld) viel het me op dat dit soort wijken/gebieden soms midden tussen de bekende gebieden liggen.
Ja dat vind ik in de grote steden van de VS wel een bijzonder iets. Je kan een straat oversteken en zomaar ineens van een "chique" buurt naar een omgeving overstappen waar je ECHT niet moet zijn nadat de zon onder is.
Dus kijk zeker goed uit waar je je begeeft.
Gebruikersavatar
6foot6
Amerika-expert
Berichten: 2151
Lid geworden op: 27 apr 2006, 08:50

Re: All about LA!

Bericht door 6foot6 »

Site met parkeerplaatsen in Los Angeles, ook vooraf te resreveren

https://www.parkme.com/los-angeles-parking
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Nivek
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 mar 2018, 20:10
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: All about LA!

Bericht door Nivek »

Ik en twee maten van mij (25j, 26j) doen een road trip doorheen het westen en van
13/10/18 tot 16/10/18 passeren we Los Angeles. Omdat LA immens groot is probeer ik een dagplanning te maken.

13/10 : Aankomst LA vanuit Malibu in de late namiddag.
  • <Nog in te vullen wat we zouden doen>
  • Zonsondergang checken vanuit Griffeth Observatory
14/10 : Volle dag LA
  • Santa Monica Pier
  • Venice Beach en Abbot Kinney Blv.
  • Beverly Hills
  • <Dag afsluiten bij een gezellige bar>
15/10 : Volle dag LA
  • Universal Studios (hier kunnen we wel 7 tot 8 uur rondhangen + Hard Rock cafe eventueel)
  • Hollywood walk of fame + Chinese Theatre
  • <Dag afsluiten bij een gezellige bar>
16/10: Vertrek richting San Diego (vertrekuur zullen we nog zien)
  • US Bank Observatory
  • Space Shuttle Endeavor bezoeken
Kennen jullie leuke gezellige buurten waar we onze dag kunnen afsluiten met lekker eten en een frisse pint :) ?
Wat vinden jullie van deze dag indelingen? Is dit allemaal logisch? Doen wij op sommige dagen teveel of te weinig? Raden jullie ons andere activiteiten aan?

Ons verblijf zal afhangen van onze activiteiten.

Alle hulp is welkom!
Big-AL
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 mei 2017, 15:37
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Gouda

Re: All about LA!

Bericht door Big-AL »

Hou er rekening mee dat in oktober de zon rond 18:30 ondergaat, dus als je vanuit Malibu naar Griffith wil gaan zul je echt door moeten rijden.
Via La Cienega Blvd zou je het kunnen redden, maar na 16:00 sta je op de highways gegarandeerd in de file. Via Santa Monica Blvd ook trouwens.
Vorig jaar september was ik om 16:00 onderaan de berg bij Griffith Park en ik was 5 minuten te laat om de zon te zien ondergaan, de weg is helemaal vol en parkeerplekken zijn ook bijna allemaal vol.
Welke bar je absoluut moet bezoeken is de Rainbow Bar and Grill op de Sunset Strip. Hele gave tent waar als je geluk hebt acteurs en beroemde muzikanten aan de bar zitten.
Wat ook erg leuk is, is Barney’s Beanery, een echte diner met een heel tof café. Dit zit vlak boven Santa Monica Blvd.
Los Angeles in 2015, 2016, 2017, 2019 en 2023
Madelief1988
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 feb 2018, 11:14
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: All about LA!

Bericht door Madelief1988 »

Hallo,
Ik heb al ontzettend veel informatie afgehaald van dit forum :thumbup:
maar ik heb toch nog een vraag, ik ga met mijn vriend in sept/okt naar de west kust.
We vliegen in de avond om 21.30uur terug naar Europa vanuit LAX.
maar we rijden de laatste dag terug vanuit san diego naar LAX, maar het zou fijn zijn om ons toch nog even op te frissen voordat we aan een lange terugreis beginnen.
Nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met een kamer huren voor een paar uur in de omgeving van vliegveld LAX?
alle tips zijn welkom!
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: All about LA!

Bericht door Division »

Er zijn geen douches op het vliegveld tenzij je lounge-toegang hebt. Sommige lounges hebben wel douches. Er is ook geen hotel op LAX. Het Westin bij LAX in de buurt doet volgens mij wel halve dagen voor een kamer.
Afbeelding
Testor610
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jan 2018, 11:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: All about LA!

Bericht door Testor610 »

Hallo allemaal,

Als laatste stop op onze huwelijksreis zijn wij 4 volle dagen in LA van 27 september tot en met 2 oktober (terugvlucht om 14 uur). 1 oktober zouden we een dag naar de Universal Studios willen gaan, en 28 september doen we van 16 tot 18u een surfinitiatie. Voor de rest is er nog niet superveel gepland maar zouden we uiteraard de walk of fame en hollywood sign willen bezichtigen. Ook de Venice Canals lijken me heel tof en ik had mss graag een Beverly hills fietstocht gemaakt.

Rekening houdend met dit alles had ik graag wat tips gehad over welke locatie we het best een hotel boeken. Er is zoveel keuze, maar ik vermoed ook veel foute keuzes :-)

Ook enige tips om de rest van de tijd in te vullen? Het is voornamelijk de bedoeling om het rustig aan te doen (shopping, wandelen, luieren aan het strand, gezellige restaurants, ...).

Graag zou ik ook eens heeeeel goed gaan dineren (het mag wat kosten, als afsluiter van de huwelijksreis) :)

Alvast bedankt voor de hulp/info!!
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: All about LA!

Bericht door roelb »

Mijn advies zou zijn: hou die dollars voor het eten in je zak en reserveer een tafel bij de Librije voor na je huwelijksreis. De dining scene in LA is erg oververhit. Veel "celeb chefs" die een tweede restaurant in LA openen en erg aan de prijs zijn (en genoeg mensen die het willen betalen). Maar of het nu allemaal even bijzonder is..

Geef je datzelfde geld uit bij Jonnie Boer dan heb je een fantastische avond en kun je binnen hetzelfde budget als dat je anders in LA kwijt zou zijn vermoedelijk ook nog wel een hotelovernachting erbij doen.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: All about LA!

Bericht door PSVwally »

Wat is dat nou weer voor advies? Hij vraag om advies over LA en dan krijg je hou je dollars maar in je zak en besteed de euro's thuis??

Voor wat luxer dineren zou ik zeker naar hollywood of downtown gaan. Daar zijn diverse goede rooftopbars. Hou er wel rekening mee dat prijs niet altijd alles zegt. Dat ben ik zeker wel met Roel hierboven eens. Als er ooit eens een celeb binnen is geweest en er zijn foto's gemaakt is het vaak al een reden om de prijzen te verhogen en dat soort zaken. Ik ga de volgende keer als ik naar LA ga in ieder geval naar 71Above Restaurant and Skylounge. Ik ga er overigens niet dineren, want dat is mij te prijzig, maar lunch moet er nog af kunnen. Let op dat er wel een soort van dresscode is 's avonds.

Qua hotel vind ik LA lastig tegenwoordig. LA is erg duur geworden in vergelijk met een paar jaar terug. Aangezien je alleen maar over het noordwesten van LA schrijft zou ik ook in die regio een hotel zoeken. Venice/Santa Monica/ Hollywood. Hou rekening met veel verkeer in de ochtend al zie ik dat je voornamelijk in het weekend in LA bent en dan valt het allicht mee. Veel mensen zitten in Hollywood in de Orchid Suites. Ik doe zelf steeds vaker een airbnb aan.

Nu zal je sowieso een wetsuit aankrijgen met je surfles maar let op dat het 's avonds goed kan afkoelen aan de kust.

Rij een keer op je gemakje de mulholland drive af van west naar oost en doe dan op het einde Griffith observatory aan. Zeker bij zonsondergang een gewilde plek. Let wel op dat je hier langs deberg moet parkeren en een stuk omhoog moet lopen. Ben je er in de middag kan je vanaf hier ook boven tot het hollywoodsign lopen.

Wat ik zelf onverwacht mooi vond is een beetje aan de noordwest kant de santa monica mountains en topanga state park. Zeg maar vanaf Malibu de 27 op omhoog. ik hoop dat de link werkt Je kijkt zeg maar richting Santa Monica Pier en naar links Culver City met daarachter downtown en de besneeuwde bergtoppen

Je kan hier echt mooi wandelen en bent niet ver maar toch weer qua geluiden en natuur ver van de grote stad.
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: All about LA!

Bericht door RiverCola »

Jaaa! Topanga State canyon is echt een goeie tip! Geen toerist die eraan denkt het te bezoeken maar het is én heel dichtbij ‘de stad’, én erg mooi en dan heeft het ook nog eens een geheel eigen karakter. Wij reden die route (en de paar wegen verderop die parallel lopen, zoals de Las Virgenes Road) altijd van LA terug naar het huis van familieleden en ben echt verliefd geworden op die omgeving.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: All about LA!

Bericht door RuthdeLange »

Wij willen een dag fietsen huren in Santa Monica. Nu lees ik bij fietsenverhuurders (geen e-bike maar gewoon city-bikes) dat je ID wordt ingenomen en pas terug gegeven als je de fietsen weer terug brengt. Heeft iemand hier ervaring mee? De fietsenzaak heeft geen e-mailadres dus kan niet vragen of ze ook akkoord gaan met een kopie van mijn paspoort (waarbij het bsn-nummer is weggehaald). Ik zie het afgeven mvan mijn ID niet zitten. Iemand ervaring hiernmee of tips?
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: All about LA!

Bericht door Division »

Dan zou ik een andere verhuurder zoeken. Welke verhuurder is dit? Paspoort is staatseigendom, die mag je niet in bewaring geven aan een ander. Ik heb zo'n zelfde vraag eens in Dubai gehad. Toen m'n ov-kaart gegeven.
Afbeelding
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: All about LA!

Bericht door PSVwally »

Nog nooit meegemaakt. Ze schrijven wel wat gegevens over. Maar zorg dat je je ID iig nooit afgeeft.
Overigens heb ik de laatste keer volgens mij mijn rijbewijs gegeven waar ze gegevens van over konden nemen. De rest moest ik zelf invullen
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: All about LA!

Bericht door RuthdeLange »

De verhuurder is Sea Mist rentals maar op tripadvisor lees ik dat dit ook zo is bij andere verhuurders in santa monica. Ik hoop dat een kopie voldoet maar zoals ik het lees (in de overigens goede reviews) geeft iedereen gewoon zijn ID af (ook Nederlanders).
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: All about LA!

Bericht door roelb »

Ik heb maar een advies: niet doen. Nooit, nergens ter wereld. Sowieso nooit je originele document afgeven. Maar ook kopieren is echt uit den boze. Dit is de meest eenvoudige bron van identiteitsfraude.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: All about LA!

Bericht door RuthdeLange »

Ik begreep van de ANWB dat een kopie ok is als je maar je BSN numer doorhaalt. Overigens, op campings in Kroatie en Italië kom je de camping niet eens op als je geen kopie van de ID geeft. Kun je praten als brugman (wat ik ook heb gedaan) maar je kunt gewoon omkeren.
Gast

Re: All about LA!

Bericht door Gast »

Het is ook aan te raden om op de kopie van je paspoort te zetten dat het een kopie is (inclusief datum) en schrijf dit ‘kopie’ woord bv ook waar je foto staat.

Meer tips hier: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -id-bewijs

Vergeet ook niet na afloop van je bezoek aan bv het hotel of camping de kopie terug te vragen...
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer