De kou

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Jef
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 20 dec 2005, 17:26

De kou

Bericht door Jef »

Hallo,

26 april a.s. vertrekken we naar de USA. We willen o.a in een tent overnachten in de Grand Canyon, Zion en Sequoia Park.
In 2004 was het met in juni met name in de Grand Canyon snachts heel erg koud.

Wie heeft ervaringen met april en wie heeft goede tips om snachts warm te blijven in een tent/slaapzak.

Ik ben sowieso van plan een goeie slaapzak aan te schaffen. Zijn er ervaringsdeskundigen met advies voor een bepaald merk ?

Alvast bedankt voor het meedenken.
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: De kou

Bericht door hekkie »

Jef schreef:26 april a.s. vertrekken we naar de USA. We willen o.a in een tent overnachten in de Grand Canyon, Zion en Sequoia Park.
In 2004 was het met in juni met name in de Grand Canyon snachts heel erg koud.
Wie heeft ervaringen met april en wie heeft goede tips om snachts warm te blijven in een tent/slaapzak.
Ik heb geen ervaring in april, maar wel in mei geslapen in een tent bij de Grand Canyon. Het koelt idd gigantisch af 's nachts en het zal in april dan zeker koud zijn.

Goede slaapzakken kopen, evt. een luchtbed met veloursbekleding, misschien een neutje erbij. Maar er gaat niets boven lichaamswarmte, dus ik zou zeggen: "rits de slaapzakken aan elkaar en kruip dicht tegen elkaar aan".......... :wink:

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Jef
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 20 dec 2005, 17:26

Bericht door Jef »

Hallo kampeerders....graag uw aandacht voor mijn vraag !
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42132
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo kampeerders....graag uw aandacht voor mijn vraag !
Hallo, misschien een ander forum of nieuwsgroep kiezen?

Wij hebben ervaring met nachtvorst in mei in Yellowstone en in Bryce in september. Goed te doen met onze gewone donzen slaapzakken en simpele matjes. Wat kranten eronder helpt ook en geen mummy slaapzakken of hoe het ook maar heet als je ze aan elkaar wilt kunnen ritsen!

Marianne
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door Njit »

Jef schreef:Hallo kampeerders....graag uw aandacht voor mijn vraag !
Reacties komen er vanzelf. Daar hoef je niet om te vragen hoor (en zeker niet na 1 dag al)

( je zou eventueel je vraag nog kwijt kunnen op dit Forum)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Jef
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 20 dec 2005, 17:26

Bericht door Jef »

Sorry voor mijn ongeduld, vraag is idd nog maar 24 uur oud :oops:
Marby
Amerikafan
Berichten: 371
Lid geworden op: 18 okt 2005, 20:07
Locatie: St. Louis, MO

Bericht door Marby »

Ik zou zelf niet op een dik luchtbed slapen. Die lucht word net zo koud als de grond eronder en dan lig je daar. Dat is mij wel eens overkomen, en dat was echt koud. Een slaapmatje van schuim of zo'n zelf-opblazend ding, en kleren (of kranten) er bovenop leggen om je te isoleren.

Samen slapen, meerdere lagen, en goede slaapzakken.

Margaret
hcl
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jan 2006, 12:52

Bericht door hcl »

Wij gaan begin april al naar daar!!!En ook camperen!.
Hebben geen ervaring met die streek maar hebben wel veel ervaring met buitenslapen.

1:goed matje type thermarest, eventueel nog een rubbermatje eronder (de deluxe-variant)

2: goede slaapzak met kap (wijzelf gerbuiken dons, +/- 800 a 1000 gram vulling- komt overeen met -10°), en kap ook gebruiken, of muts opzetten.
De meeste warmte raak je kwijt via je hoofd).

3: thermisch ondergoed indien nodig

4:genoeg eten, en snack om ochtendkou op te vangen

5:desnoods vluchten naar hotel in de buurt.

Succes

Herman
Ingrid
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2005, 10:11
Locatie: Rotterdam

Bericht door Ingrid »

En hoe zit het met de kou in juli / augustus? Moeten we dan ook donzen slaapzakken meenemen als we gaan kamperen of is een gewone huis-tuin-en-keukenslaapzak dan ook goed?

Ik hoop het wel, want anders kunnen we nu "low-budget" al vergeten! :cry:
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ingrid schreef:En hoe zit het met de kou in juli / augustus? Moeten we dan ook donzen slaapzakken meenemen als we gaan kamperen of is een gewone huis-tuin-en-keukenslaapzak dan ook goed?

Ik hoop het wel, want anders kunnen we nu "low-budget" al vergeten! :cry:
Ligt er aan waar je slapen er zijn plaatsen waar je genoeg hebt aan je eigen velletje, maar over het algemeen is een normale slaapzak in deze periode voldoende.
Rob
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2257
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Gebruik een binnenzak voor de slaapzak, dat maakt een groot verschil. Layers, layers, layers. En een muts of capuchon.
Ingrid
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2005, 10:11
Locatie: Rotterdam

Bericht door Ingrid »

Big Al schreef:Gebruik een binnenzak voor de slaapzak, dat maakt een groot verschil. Layers, layers, layers. En een muts of capuchon.
Bedoel je daarmee een lakenzak of iets anders? (cursus kamperen-in-amerika-voor-beginners.... :wink: )
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2257
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Ik weet niet of ik een lakenzak bedoel - het is al weer een hele tijd geleden dat ik dat woord gehoord heb. Wat ik bedoel wordt hier een "sleeping bag liner" genoemd. Google kan je verder helpen. Prijs varieert van $10 tot duur, afhankelijk van het materiaal.

Overigens, met name met kamperen/wandelen/etc, houdt er rekening mee dat Lyme disease (van teken) en West Nile Virus hier (in de VS) een probleem kunnen vormen. Ik lig er niet wakker van, maar we houden er wel rekening mee.
Ingrid
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2005, 10:11
Locatie: Rotterdam

Bericht door Ingrid »

Welke mensen hier hebben ervaringen hiermee en waar moet ik op letten / hoe kan ik zoiets voorkomen?

Reservevraag in het geval dat we toch maar afzien van kamperen: wat ben je gemiddeld kwijt aan motels onderweg? :D
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ingrid schreef:Reservevraag in het geval dat we toch maar afzien van kamperen: wat ben je gemiddeld kwijt aan motels onderweg? :D
Het hangt natuurlijk helemaal van je wensen qua motel af, maar ik was afgelopen zomer gemiddeld $ 58,00 kwijt per nacht. De goedkoopste kamer was $ 35 en de duurste $ 90 per nacht. Dit gold voor één persoon. Met twee of meer personen op een kamer zul je in de regel iets meer kwijt zijn per nacht.

Ik slaap meestal bij motels als: Days Inn, Super 8, Motel 6, Comfort Inn en Extended StayAmerica.

Roland

PS Ik had het geluk dat ik 2 nachten bij een heel aardig forumlid mocht slapen... :D Dat brengt het gemiddelde natuurlijk wel wat naar beneden... :wink:
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Ingrid
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2005, 10:11
Locatie: Rotterdam

Bericht door Ingrid »

Kan iedereen terecht bij dat forumlid??? :D
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ingrid schreef:Kan iedereen terecht bij dat forumlid??? :D
Daar kan ik niet over oordelen, maar wij zijn daar ook zeer gastvrij ontvangen.

Ik kan je wel zeggen dat het in ieder geval niet op jouw route ligt voor zover het nu bekend is....... :cry:


Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Ingrid
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2005, 10:11
Locatie: Rotterdam

Bericht door Ingrid »

Jammer, misschien konden we ons tentje in de tuin zetten... :wink:
rperre
Amerika-expert
Berichten: 2532
Lid geworden op: 17 mar 2004, 21:55
Locatie: Dothan, AL

Bericht door rperre »

Camperen in de kou in de VS is volgens mij "weinig" anders dan camperen in de kou in NL.

Ik heb het "geluk" gehad voor de Luchtmacht vele malen in de KOU buiten te slapen in een fatsoenlijke slaapzak en de TIP die ik heb is dat je met de minste kleding in bed moet gaan, dus in je ondergoed. Voor extra warmte kun je de kleding die je aanhad, bij je in de slaapzak stoppen (liefste in de buitenzak, zijn die s'morgens ook lekker warm), dit deden wij ook met onze laarzen omdat je er anders s'morgens niet in kon komen :wink: . Is dit te koud voor je, kun je met een extra "layer" beginnen en zo opbouwen tot je confortable bent. Ga niet met je hele kledij en jassen etc. in de slaapzak liggen, je wordt echt te warm en begint te transpireren, en dat is s'morgens ECHT KOUD! (plus heb je niets om je op te warmen als je opstaat). Begin s'morgens dan ook zo snel mogenlijk met een kop warme thee of koffie om je lichaam van binnenuit op te warmen (dit is belangrijk)

Ik zie geen problemen met overnachten in een tentje met een goede slaapzak tot zo'n -20 graden celsius (en ook toen sliepen wij gewoon in zo weinig mogenlijk kleding) Dus veel plezier,

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Gebruikersavatar
lelie
Amerika-expert
Berichten: 5521
Lid geworden op: 23 jan 2005, 14:37
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Deventer

Bericht door lelie »

Dat zou dus helemaal niks voor mij zijn. Ik lag vannacht al met 2 kruiken onder een dubbel dekbed (+fleecedeken) en ik had het nog koud.

Knap dat jullie het wel aandurven!!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer