Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yosemite-Death Valley in 1 dag: wat is er mogelijk

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
ChristopheVDV
Amerika-ontdekker

Yosemite-Death Valley in 1 dag: wat is er mogelijk

Bericht door ChristopheVDV »

Hallo,

Binnen 3 weken is het dan zo ver: 2 weken USA! De drukste dag in ons schema is zeker de dag van Yosemite (Yosemite Lodge at the falls) naar Death Valley (Stovepipe Wells). Ik vroeg me af: wat is doenbaar om te bezoeken in 1 dag, gegeven dat de zon in Yosemite opkomt op die dag om 06.33u en in Death Valley terug ondergaat om 19.09u? Het is niet echt de bedoeling om ergens rond te wandelen die dag (buiten badwater en bodie), maar gewoon om een 5 à 10 tal minuutjes uit te stappen om foto's te kunnen maken. Gelukkig zijn onze andere dagen wel rustig(er) :wink: . Het kan enkel op deze dag, want de volgende dag willen we zo rond 7 u vertrekken om ten laatste tegen 10u in Las Vegas aan te komen. We zouden in Yosemite rond 7u willen vertrekken en ten laatste tegen 19u in onze hotel in Death Valley aankomen

In volgorde van de route, had ik volgende mogelijke stopplaatsen aangeduid (ik weet het, nu zijn het er te veel :), daarom graag jullie advies):

YOSEMITE
1)Tioga Pass (-->Tioga Road, Sierra Lake, Olmsted Point, Tenaya Lake, Tuolumne Meadows,...)
2) Mono Lake
3) Bodie
4) Terug via Mono Lake
5) Mammoth Lakes
6) Bishop
7) Wilkerson
8 ) Big Pine
9) Alabama Hills

DEATH VALLEY
10) Ubhebe crater
11) Grapvine/Scotty's Castle
12) Titus Canyon
13) Stovepipe Wells Village
14) Badwater
15) Badwater bassin
16) Natural Bridge
17) Devil's Golfcourse
18) Artists drive
19) Dantes view
20) Zabriskie point
21) Mosaic Canyon
22) Stovepipe Wells Village/ Sanddunes/Zwemmen/ Sterrenhemel kijken
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Yosemite-Death Valley in 1 dag: wat is er mogelijk

Bericht door johan1973 »

Een lange lijst...
Van Yosemite NP naar SPW is non-stop (!) 6 uur rijden.
De route van Yosemite naar Death Valley is bijzonder mooi en de moeite waard om meer tijd voor te nemen.
Death Valley NP is bovendien 1 van de grootste Nationale Parken.

Je kunt het niet tot in detail plannen, maar voor een eerste reis zou ik proberen om dit te doen:
- vroeg opstaan.
- Tioga Pass (-->Tioga Road, Olmsted Point en Tenaya Lake)
- Bodie optioneel, maar zeker niet te lang (kost je zo 2 a 3 uur)
- Mono Lake is eigenlijk vooral op de namiddag mooi, kost niet veel tijd
- een korte lunch ergens tussen Lee Vining en Bishop, maar dat kan al een late lunch zijn. Koop wat donust/bagels en zoute chips.
- korte stop in Bishop http://www.erickschatsbakery.com
- sowieso in het centrum van Lone Pine om de tank bij te vullen en gallons water kopen. Rechts zit een supermarkt.

Alabama Hills zijn het mooiste op de namiddag of ochtend (en in het voorjaar met besneeuwde bergtoppen). Bewaar voor een volgende reis met een overnachting in Lone Pine.

- stop bij SPW om eventueel in te checken
- net voor Furnace Creek kun je bij Harmony Borax Works via one-way dirt road door Mustard Canyon.
- dan naar het visitor centrum bij Furnace Creek om je aan te melden (een ruime voorraad aan boeken en kaarten)
- volgende inrit een kijkje in de General Store.

De volgorde vanaf 14 kun je het beste zo doen:
- Devil's Golf Course
- Badwater
- Artists drive
- korte stop bij Golden Canyon
- sunset bij Zabriskie Point of Sand Dunes (niet met blote voeten...)

Avondeten zou ik persoonlijk doen bij het 49'er Cafe van Furnace Creek.

- Stovepipe Wells Village/ Zwemmen/ Sterrenhemel kijken
- Mosaic Canyon bij SPW kun je als avond- of ochtend wandeling doen.

Ubehebe Crater en Scotty's Castle liggen in het noorden van het park. Concentreer je bij een eerste bezoek op het hart van het park.
Titus Canyon alleen wanneer je SUV hebt en dan de volgende ochtend. Dit is een one-way dirt road en kost je zo 2 a 3 uur. Eerst informeren naar de toestand van de weg bij het visitor center. Je kunt ook tot aan de uitgang aan westkant rijden (met parkeerterrein) en dan een stukje in de Canyon lopen.

Volgende ochtend:
- net voorbij Zabriskie Point is de mooie one-way 20 Mule Canyon dirt road. Die kun je eventueel ook de eerste dag doen wanneer je bij ZP komt.
- je kunt via Dantes view naar LV rijden. Ochtend en sunset zijn daar het beste tijdstip.

Een kaartje van Death Valley: http://www.desertusa.com/who/PDF/DEVAmap.pdf

Stop onderweg naar LV ook even bij het fotogeniek Amargosa gebouwen complex in Death Valley Junction (Opera House, Hotel en restaurant).
Johan
ChristopheVDV
Amerika-ontdekker

Bericht door ChristopheVDV »

Wow, dat vind ik nu geweldig aan dit forum: altijd een snel en verhelderend antwoord, waarvoor dank!

Ikzelf ben al in Death Valley geweest toen ik vorig jaar 10 dagen in Vegas verbleef met een bezoek aan devil's golfcourse, badwater, visitor center, dantes view, artists drive en zabriskie point), een goede kaart van DV had ik nog vanuit de visitor's center. Dit jaar wordt het een roadtrip en komen we dus van Yosemite, via Death Valley (omdat 1) dit park het meeste indruk op mij gemaakt heeft tijdens mijn laatste verblijf in de states en 2) ik deze maal echt eens in het park zelf wilde overnachten). Bovenstaande zaken dacht ik dus al zeker te bezoeken, maar door op dit forum en andere sites rond te surfen kwam ik op allerlei andere geweldige stopplaatsen tegen die ik niet kende, vandaar de vraag voor jullie hulp. Jouw antwoord helpt me enorm!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wil je echt al zo vroeg uit DV vertrekken? Als je de bezienswaardigheden rondom Furnace creek 's morgens zou doen hoef je niet heen en weer te rijden vanuit Stovepipe wells. Of overnacht in FC in plaats van SPW.

Bodie lijkt me wat veel die dag, maar als je vroeg bent en niet te veel tijd in Yosemite nodig hebt lukt het misschien wel.
In Yosemite kan ik behalve de genoemde plaatsen ook de wandeling naar May Lake (zie ons 2008-verslag) en naar Soda Springs aanraden.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer