Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Flagstaff als uitvalsbasis
Flagstaff als uitvalsbasis
Dag allemaal,
Wij vertrekken dus binnen enkele weken vrij onvoorbereid naar de USA. We landen in Phoenix, blijven daar een nacht en zouden dan doortrekken naar Flagstaff.
Is Flagstaff eigenlijk een goede uitvalsbasis om van daaruit naar Grand Canyon en Sedona te gaan? Ik speel nl. wel met het idee om in Flagstaff 2 dagen te blijven om van daaruit die dingen te verkennen en als we het gezien hebben door te reizen naar Page.
Uit wat ik lees op dit forum, hoor ik dat GC beter doenbaar is vanuit Tusayan, maar mijn nonkel zegt dat het wel OK is om vanuit Flagstaff dit te doen (en maps.google.be geeft ook slechts aan dat het anderhalf uur rijden is tot Tusayan).
Groetjes
Wij vertrekken dus binnen enkele weken vrij onvoorbereid naar de USA. We landen in Phoenix, blijven daar een nacht en zouden dan doortrekken naar Flagstaff.
Is Flagstaff eigenlijk een goede uitvalsbasis om van daaruit naar Grand Canyon en Sedona te gaan? Ik speel nl. wel met het idee om in Flagstaff 2 dagen te blijven om van daaruit die dingen te verkennen en als we het gezien hebben door te reizen naar Page.
Uit wat ik lees op dit forum, hoor ik dat GC beter doenbaar is vanuit Tusayan, maar mijn nonkel zegt dat het wel OK is om vanuit Flagstaff dit te doen (en maps.google.be geeft ook slechts aan dat het anderhalf uur rijden is tot Tusayan).
Groetjes
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Re: Flagstaff als uitvalsbasis
Wij zijn net twee dagen weg uit Flagstaff en het is een prima uitvalsbasis voor de Grand Canyon.prima rij afstand zoals je zelf al aangeeft en wij waren erg tevreden. Veel plezier de GC is vreselijk indrukwekkend
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Behalve dan dat je de zonsondergang mist. Na zonsondergang is het snel donker en dan ook echt donker. Het is dan niet fijn rijden naar Flagstaff of Page (naar Page is ook zonde, want in het donker mis je de uitzichten aan de Eastrim)
- Elisa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Wij vonden Flagstaff super gezellig! Je hebt daar ook een winkeltje met allemaal chocolade: pralines, koekjes, enz.! Zeker eens de verschillende soorten fudge proberen! Prijzig, maar o zo lekker als dessertje!
Elisa
Elisa
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
Overzicht van onze foto's
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoe gezellig ook, het is niet een handige uitvalsbasis voor de Grand Canyon. Die 1,5 uur is heen, maar je moet ook weer terug. Minimaal 3 uur op 1 dag, en dan nog het zoeken naar een parkeerplaats. En je mist een zonsondergang. Als je er nog iets kunt vinden zou ik zeker aanraden om in het park te overnachten. Zie voor de mogelijkheden www.xanterra.com .
Marianne
Marianne
Ik snap de opmerking "dan mis je de zonsondergang" niet. Ook in Amerika hebben de auto's licht, ben zelf regelmatig 's morgens vroeg naar de Canyon gereden voor zonsopkomst en geen probleem. Er is 1 lange rechte weg vanuit Flagstaff naar de Canyon. Flagstaff zelf is erg leuk en is een route 66 plaats met leuk oud centrum. De route naar Sedona is prachtig als je de weg langs de Oak Creek neemt. Is ongeveer 2 uur rijden en ik zou een tussenstop maken bij het Slide Rock Park. Als de temperatuur lekker is kun je je hier met de rivier laten meedrijven.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ik snap het ook niet, we hebben vorig jaar veel in het donker gereden en dat was geen enkel probleem.Rudolfje schreef:Ik snap de opmerking "dan mis je de zonsondergang" niet. Ook in Amerika hebben de auto's licht, ben zelf regelmatig 's morgens vroeg naar de Canyon gereden voor zonsopkomst en geen probleem. Er is 1 lange rechte weg vanuit Flagstaff naar de Canyon.
Ik denk dat het te maken heeft met de andere omstandigheden in Nederland t.o.v. de VS, wij zijn het hier niet gewend om in het donker te rijden, overal is straatverlichting, dan kan het voor sommigen best moeilijk zijn, laat ieder voor zich maar bepalen of ze het wel of niet aandurven.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
In het donker rijden vind ik geen aanrader hoor.
Los daarvan, flagstaff is een prima en heel betaalbare uitvalsbasis!
Wij waren super tevreden van de comfort inn!
als je in flagstaff bent, bezoek dan zeker ook de national monuments in de buurt zoals walnut canyon NM, wupatki NM en sunset crater NM. vonden wij echt prachtig, vooral wupatki was een leuke verrassing!
Los daarvan, flagstaff is een prima en heel betaalbare uitvalsbasis!
Wij waren super tevreden van de comfort inn!
als je in flagstaff bent, bezoek dan zeker ook de national monuments in de buurt zoals walnut canyon NM, wupatki NM en sunset crater NM. vonden wij echt prachtig, vooral wupatki was een leuke verrassing!
-
- Amerika-ontdekker
Hallo,
Wij waren afgelopen maand (juli) ook begonnen in Phoenix. Aldaar (Scottsdale) overnacht en de andere dag richting Flagstaff gereden.
Onderweg naar Flagstaff hebben we Sedona aan gedaan. Hebben hier zeker geen spijt van en het was allemaal goed te doen op één dag. Na een overnachting in Flagstaff richting GC gereden. Afstand is perfect te doen.
Wij waren afgelopen maand (juli) ook begonnen in Phoenix. Aldaar (Scottsdale) overnacht en de andere dag richting Flagstaff gereden.
Onderweg naar Flagstaff hebben we Sedona aan gedaan. Hebben hier zeker geen spijt van en het was allemaal goed te doen op één dag. Na een overnachting in Flagstaff richting GC gereden. Afstand is perfect te doen.
-
- Amerika-ontdekker
Ik vond de weg vanaf GC naar Page wel lang en niet echt enerverend. Net voor Page natuurlijk wel even Horseshoe Bend bekeken maar dan ben je al praktisch in Page.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
De komende weken kan je vrij onvoorbereid nog redelijk voorbereid maken...Roel_An schreef:binnen enkele weken vrij onvoorbereid

Vanuit Flagstaff wel goed te doen, maar idd wel 2x anderhalf uur rijden naar GC. Persoonlijk:
dag 1 Phoenix
dag 2 naar Sedona (genoeg hotels daar)
dag 3 via Flagstaff naar de GC (wellicht nu lastig om daar nog iets te boeken; je zou nog Valle kunnen proberen, dat ligt tussen Williams en Tusayan).
dag 4 naar Page via de 64.
Gr, Gerben
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Wij zijn vorig jaar ook vanuit Flagstaff naar GC gereden, was prima te doen(zie ons reisverslag 2010)Geen zonsondergang gezien, het was zo druk!! dan is het, vinden wij, niet leuk meer. Je kan in Flagstaff lekker sushi eten bij Karma, echt heerlijk, midden in het dorp/stadje.
Dit jaar gingen wij totaal onvoorbereid, 5 dagen voor vertrek vliegtickets geboekt. Gewoon snel wat reisverslagen lezen en de dingen die je leuk lijkt eruit halen, ik print vaak wat dingen uit en maak daarvan een mapje.
Dit jaar gingen wij totaal onvoorbereid, 5 dagen voor vertrek vliegtickets geboekt. Gewoon snel wat reisverslagen lezen en de dingen die je leuk lijkt eruit halen, ik print vaak wat dingen uit en maak daarvan een mapje.
Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/