Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Death Valley te warm in zomer?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Jeannette2000
Amerika-ontdekker

Death Valley te warm in zomer?

Bericht door Jeannette2000 »

Hallo,

Wij zitten nu in Mamoth Lakes en hebben het plan om morgen naar Death Valley te gaan. Maar we zien toch op tegen de warmte in DV. Dus denken we er nu over om een dagje extra hier te blijven en overmorgen in 1 keer naar Las Vegas te rijden. Heeft iemand ervaring met DV in de zomer? Wij verblijven in Furnace Creek.

Ik hoop dat er iemand snel kan antwoorden, dan heb ik misschien een idee wat te doen. Vast bedankt.
goldenhills
Amerika-expert

Re: Death Valley te warm in zomer?

Bericht door goldenhills »

Het is er erg warm... Overdag 46C, en 's nachts 'koelt' het langzaam af tot 32C. Ik ben er nooit geweest met zulke temperaturen, maar het lijkt me wat veel, terwijl ik best van de hitte in de woestijn houd (maar dan vooral high desert, heet overdag, koel 's nachts). Leuk om 's ochtends vroeg doorheen te rijden (maar dat moet je idioot vroeg vanaf Mammoth Lakes vertrekken). Zeker als je opziet tegen de hitte lijkt het me fijner om in de Sierra's te overnachten dan in DV.

My 2 cents...
Jeannette2000
Amerika-ontdekker

We hebben net een extra nacht geboekt hier in Mammoth lakes en gaan dan in 1 keer door naar Las Vegas. Dan moeten we nog wel door de hitte rijden, maar in ieder geval niet slapen. Lijkt me toch prettiger zo.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

De airco in de hotels in DV is zó goed, we hebben er prima geslapen. Bovendien vond ik het een geweldige ervaring er geslapen te hebben. Inmiddels 3x.
's Avonds laat zaten we nog even voor onze cabin naar de heldere sterrenhemel te kijken, toen er een coyote vlak langs ons liep. Zó mooi !
Désirée
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Désirée »

Wauw klinkt super. Wij gaan in september naar death Valley en verblijven dan in stovepipe wells village. Ik zou deze ervaring toch niet willen missen, ookal is het dan enorm heet :mrgreen:
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Wij vonden het te warm om 's avonds buiten te blijven zitten ;). We hadden gewoon een paar korte wandelingen in de buurt gemaakt. Maar 's avonds was het daar nog altijd eind de 30, begin 40c. Dat zijn geen temperaturen voor mij om ff te relaxen. Zeker omdat we al heel de dag in die hitte hadden gezeten en we wilden wat afkoelen, wat overigens zeer goed lukte in onze kamer. Maar de airco uitzetten 's nachts was geen optie.

Ik zou het wel zo opnieuw doen, maar dan voornamelijk omdat we toen overdag meer tijd hadden om DV wat rustiger te bekijken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ben natuurlijk te laat, maar ik moet zeggen dat ik je beslissing wel jammer vindt. Het is natuurlijk heet in DV, maar dat kan geen verrassing zijn. En zoals gezegd is er airco dus bij het eten en slapen heb je geen last van de hitte. Het grote voordeel van een overnachting in het park is dat je het park ziet als het ietsje koeler is, maar vooral veel mooier. Aan het eind van de dag en 's morgen zijn de kleuren mooier en de schaduwen langer. Je kunt laat op de dag naar het park rijden, er eten, zwemmen, en op tijd naar bed. Dan lekker vroeg op en op je gemak de viewpoints bekijken voor je naar LV rijdt.
Je hebt nu een verschrikkelijk lange rit van ML naar LV waarbij je veel mist, zowel in DV als langs de 395.

Marianne
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Je moet gewoon je gevoel volgen. Als je niet goed tegen de hitte kunt is het denk ik een wijs besluit.
In tegenstelling tot hierboven zou ik niet in DV willen overnachten, s avonds is het ook nog best warm daar vermoed ik. Ik vond het in ieder geval veel te heet en voelde me niet prettig in het park.
En om nou de hele tijd binnen te gaan zitten voor de airco? Dan kun je net zo goed doorrijden naar Las Vegas. Het is een lange dag, maar als je vroeg vertrekt is het prima te doen hoor.

Marjon
sifaka
Amerikafan

Bericht door sifaka »

Heeft iemand enig idee hoe de temperatuur is in DV in begin Oktober? Het is dan toch zeker niet zo heel warm hoop ik :P?
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami

http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
desperate housewive
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door desperate housewive »

@ thebes : die coyote in furnace creek liep daar twee weken geleden nog rond :D Ik ben een fan van DV. Zijn er nu 2x geweest (vorig en dit jaar). 's Avonds is er wel een warme wind. En eerlijk : ik vond de hitte in DV veel gemakkelijker te verdragen van de hitte die er in Las Vegas hangt. En dan heb je nog de sterrenhemel in DV.
Viva Las Vegas
Amerika-ontdekker

Bericht door Viva Las Vegas »

In october zal het zeker niet meer zo heet meer zijn, maar toch nog lekker warm. :D

De warmte en droogte is trouwens net een attractie van het park als je het mij vraagt. Mijn eerste bezoek in september viel nog mee. De laatste keer in augustus was een pak warmer. Vooral de wind (vreemd genoeg :shock: ) bij Badwater was heel warm.

Dat is toch lekker om eens te voelen. Dan weet je ineens waarom het er zo uitziet. Voor de rest zit je toch meestal in de auto en heb je het niet eens door dat het er zo warm is.

Voor de veiligheid neem je best genoeg drank + voedsel mee. Als je wat schrik hebt ga je beter ook niet offroad :D .

Het park links laten liggen omwille van de temperatuur is wel HEEL spijtig.
balkie
Amerika-ontdekker

Bericht door balkie »

Ik ben gister vanuit Vegas naar beatty gereden. We begonnen in Vegas met regen en dat is de hele weg niet meer gestopt. Nadat we de koffers in het hotel hebben gezet zijn we naar death valley gereden. Aan het begin regende het nog een klein beetje. Verder was het droog maar dus niet de warmte die er normaal is. Dat vind ik toch wel jammer. Ben geen fan van de ongelofelijke warmte maar had het toch graag een keer mee gemaakt. Alleen een tip voor de mensen die er naar toe gaan. Ga niet meer offroad rond een uur of half 7 als je niet weet hoe lang de weg is :clap: wij dachten dat we een stuk van 7 km hadden. Dat was een heel moeilijk stuk en na die 7 km bleek dat we nog 18 km moesten. Uiteindelijk was het half 9 voordat we er klaar waren en was het dus inmiddels al donker.
Jeannette2000
Amerika-ontdekker

Jullie maken het ons wel moeilijk zo. We gaan nu toch maar wel naar DV en zorgen dat we daar wat later aankomen, zoals Marianne zei. We hebben 2 mensen die niet tegen de warmte kunnen, dus ik hoop dat het voor hen goed uitpakt. Maar als het gisteren niet zo warm was, is het dat misschien vandaag ook niet.
Is die route 395 leuk om te rijden, wat is er te zien?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je zult Mono Lake waarschijnlijk al bezocht hebben, het ligt nu ook niet echt op de route. Voor lekker brood moet je naar Erick Schat’s Bakkerÿ, in Bishop.
Een leuk uitstapje is de Alabama Hills, bij Lone Pine. Zie hiervoor bijvoorbeeld de site van Henriete.
Daar heb je ook Whitney Portal voor een prachtig uitzicht op Mount Whitney.

Ik zou ervoor zorgen dat je rond een uur of 5 bij Stovepipe wells bent, daar kun je even je benen strekken bij de Sand Dunes. Dan door naar Furnace creek, inchecken, eten en naar bijvoorbeeld Zabriskie Point of Dante's View. Ook mooi de volgende ochtend vlak na zonsopgang. zie ook ons 2008-verslag.
Je hebt zo helemaal geen extra last van de warmte, die uitzichtpunten zou je anders midden op de dag waarschijnlijk ook gedaan hebben.
Wij vonden het heel bijzonder om er te zwemmen, maar het water is niet echt verkoelend.

Marianne
Jeannette2000
Amerika-ontdekker

Dankjewel, gaan we doen! We gaan nu eerst nog wat water inslaan en dan op pad.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Wijs besluit om toch naar Death Valley te gaan. Marianne gaf de redenen hiervoor al aan. Met een overnachting kun je JUIST in de minder hete ochtenduren het park nog bezoeken en de airco's werken prima. Mijn vriendin houdt ook niet zo van de hitte, maar vond Death Valley ook een ervaring die ze niet had willen missen. Geniet zeker 's avonds van een prachtige sterrenhemel. Ik verheug me nu al op onze 3 overnachtingen aldaar begin september.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Ook hier een death valley fan:
in de winter (wij waren er in maart) is het er perfect,
maar in de zomer is het zeker te doen, een heel bijzondere zinderende ervaring.
en de vroege ochtend is er gewoon heerlijk!
Ingrid1958
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Ingrid1958 »

Ik ben (nog geen) fan omdat ik er nog nooit geweest ben, maar gezien alle enthousiaste verhalen over DV ben ik straks in november zo om. (René dat is jouw krediet) Hoop dat de temp dan ook aangenaam is, maar gezien alle verhalen die ik hier lees lijkt het met bijzonder om die zinderende hitte ook eens mee te maken, dus ik kom zeker terug in de echte zomermaanden.
:thumbup:
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England

http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
desperate housewive
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door desperate housewive »

:clap: Jeannette, voor het besluit om Death Valley te vereren met je bezoek. Laat het ons weten hoe het was. Vorig jaar was ik ook afgeschrikt door de verhalen over DV - dit jaar, toen ik aan badwater stond en de warme wind mijn jurk opbolde (ik deed bijna een Marylin Monroeke :lol: ) heb ik bijna de grond gekust van blijdschap. Ik ben een fan van DV.
Jeannette2000
Amerika-ontdekker

We zijn inmiddels in DV geweest en dat viel alles mee. Zoals Marianne voorstelde zijn we rustig over de 395 gereden, wat een mooie weg! We zijn niet gestopt bij ny whitney omdat het erg bewolkt was en we de bergtoppen toch niet konden zien. Rond 5 uur waren we bij Stovewell Lopez. De zandduinen zijn prachtig. Daar was de wind wel erg warm. Bij Furnace Creek hebben we lekker gezwommen en was het eigenlijk helemaal niet zo warm. S avonds heerlijk geheten bij 49' er en nog even in het winkeltje rondgekeken. Toen we buiten kwamen voelden we zelfs wat regendruppels! We hebben zelfs zonder airconditioning die wat herrie maakten em we uitgezet hadden prima geslapen. De volgende dag waren we al begin van de middag in LV, was ook wel fijn. Vandaag op naar Zion.
iedereen bedankt voor jullie goede raad!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer