Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

welke ingang Yosemite (westkant)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
tojo
Amerika-ontdekker

welke ingang Yosemite (westkant)

Bericht door tojo »

Hallo,
Welke ingang kunnen we het beste nemen als we vanuit Monterey naar Yosemite rijden, is dat de big oak flat entrance of the arch rock entrance??
Bedankt alvast
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: welke ingang Yosemite (westkant)

Bericht door Martin & Marianne »

Vanuit Monterey ligt de route via de 140 het meest voor de hand. De 120 is minder logisch. Het hangt ook een beetje af van je planning, en waar je gaat overnachten. Als je de Mariposa Grove wilt bezoeken is het ook een mogelijkheid om de zuidingang (41) te nemen.

Marianne
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Tojo,

Zoals Marianne al aan geeft zou ik ook voor de zuidingang Mariposa Grove kiezen. Dan kun je al
direct de sequoaia's in Yosemite bezoeken en daarna door het park naar je overnachtingsplek.
Je geeft niet aan waar deze is.

Groet Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
tojo
Amerika-ontdekker

Bericht door tojo »

Sorry, inderdaad, heb niet aangegeven waar we overnachten; in Mariposa. Dan is het volgens mij het handigst om via de 140 Yosemite binnen te rijden, park bezoeken en een paar korte wandelingen maken (helaas veel en veel te weinig tijd, nou ja dan maar de volgende keer veel meer tijd resereren voor Yosemite) en dan aan het eind van de dag via de Wawona Road naar Mariposa (uiteraard de grote bomen ook nog bekijken).
Bedankt, Jolanda
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dat lijkt me dan niet handig. Waar ga je na Yosemite naar toe? Zit je 1 nacht in Mariposa?
Als je de Mariposa Grove wilt bezoeken zou ik via de 41 het park binnen rijden, naar de Mariposa Grove en dan nog naar Glacier Point of de vallei, en dan aan het eind van de dag naar Mariposa. Denk er aan dat je daar nog een flink eind rijden van de vallei af zit.

Marianne
tojo
Amerika-ontdekker

Bericht door tojo »

Hoi Marianne,
Is het niet mogelijk qua tijd om via de 140 binnen te rijden, vallei bezoeken, glacier point en dan naar mariposa grove? We vertrekken zeer vroeg uit Monterey om zo toch nog een beetje van Yosemite mee te kunnen pakken. Eventueel kunnen we de volgende ochtend nog naar Mariposa Grove, is nog wel tijd voor die dag.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Mariposa ligt niet bij de Mariposa grove, ik heb het niet op googlemaps uitgezet, maar je zou beide opties eens kunnen bekijken. Voor de Mariposa Grove kun je Wawona als plaats gebruiken.
Het bezoek aan de Mariposa Grove zou ook de volgende dag kunnen, als je bijvoorbeeld naar het zuiden rijdt. Maar als je naar het oosten of naar SF gaat is dat niet zo handig.

Marianne
tojo
Amerika-ontdekker

Bericht door tojo »

Marianne,
bedankt! Ik ga even op googlemaps kijken. We rijden inderdaad naar het zuiden dus dan kan Mariposa Grove de volgende ochtend nog.
Gr.Jolanda
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer