Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
van Moab naar Durango
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 23
- Contacteer:
van Moab naar Durango
Hoi,
a.s. vrijdag vertrekken we, en we hebben de route helemaal rond op één dag na. We willen van Moab naar Durango via de mooiste route. Ik vind de omgeving van Moab zo prachtig, maar wil ook graag de million dollar highway rijden en een stop maken in Silverton. Tegelijk zit ik ook te denken aan de black canyon of the Gunnison NP en aan Mesa Verde. Vanwege wat fysieke beperkingen met een enkel kunnen we helaas geen mooie lange wandelingen maken, maar daarvoor genieten we ook heel erg van mooie autoritten en korte stukjes lopen wat gelukkig nog wel gaat. Wat zou de ideale route zijn van Moab naar Durango. De hotelovernachtingen in beide plaatsen liggen al vast, dus dat kunnen we niet meer veranderen. En uiteraard komen we gerust van Moab naar Durango, de vraag waar ik nog mee zit is of iemand me kan adviseren wat dan de mooiste route zou zijn tussen deze twee plaatsen.
Alvast bedankt!!
Nikie
a.s. vrijdag vertrekken we, en we hebben de route helemaal rond op één dag na. We willen van Moab naar Durango via de mooiste route. Ik vind de omgeving van Moab zo prachtig, maar wil ook graag de million dollar highway rijden en een stop maken in Silverton. Tegelijk zit ik ook te denken aan de black canyon of the Gunnison NP en aan Mesa Verde. Vanwege wat fysieke beperkingen met een enkel kunnen we helaas geen mooie lange wandelingen maken, maar daarvoor genieten we ook heel erg van mooie autoritten en korte stukjes lopen wat gelukkig nog wel gaat. Wat zou de ideale route zijn van Moab naar Durango. De hotelovernachtingen in beide plaatsen liggen al vast, dus dat kunnen we niet meer veranderen. En uiteraard komen we gerust van Moab naar Durango, de vraag waar ik nog mee zit is of iemand me kan adviseren wat dan de mooiste route zou zijn tussen deze twee plaatsen.
Alvast bedankt!!
Nikie
1994: NY naar LA(trein) 1997: NY
2001: TX/FL 2002: TX/LA/MS
08: CA/AZ/NM/UT/NV 09: NY/CA/AZ/UT/NV 10: CA/AZ/UT/CO/NV
11: CO/SD/WY/MO/UT/NM/AZ/NV 12: WA/Canada/MO/WY/ID/UT/AZ/NV
13: Atlanta-LV 14: LV/AZ/NM/CO/UT/CA/NV 15: CA/AZ/UT/CO/NV
16: WA/OR/CA/NV
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: van Moab naar Durango
Hi Nikie,
Als je via de kortste weg van Moab naar Durango rijdt (US 191, US491, US160), kom je langs Mesa Verde NP. Je hebt dan best wel tijd om een bezoek aan het park te brengen en enkele huizen te bekijken. Met een beetje geluk kun je ook nog deelnemen aan een tour. Vergis je overigens niet in de afstanden binnen het park.
Via de Million Dollar Highway ( Ut128 naar I-70, US550) is een andere mogelijkheid. Dit zou je met een bezoek(je) aan Black Canyon Of The Gunnison kunnen combineren, als je vroeg vertrekt.
Misschien kun je ook nog naar het weer kijken. De Million Dollar Highway verliest een deel van zijn charme als het dicht bewolkt is.
Fijne reis.
Als je via de kortste weg van Moab naar Durango rijdt (US 191, US491, US160), kom je langs Mesa Verde NP. Je hebt dan best wel tijd om een bezoek aan het park te brengen en enkele huizen te bekijken. Met een beetje geluk kun je ook nog deelnemen aan een tour. Vergis je overigens niet in de afstanden binnen het park.
Via de Million Dollar Highway ( Ut128 naar I-70, US550) is een andere mogelijkheid. Dit zou je met een bezoek(je) aan Black Canyon Of The Gunnison kunnen combineren, als je vroeg vertrekt.
Misschien kun je ook nog naar het weer kijken. De Million Dollar Highway verliest een deel van zijn charme als het dicht bewolkt is.
Fijne reis.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Je zou inderdaad via de Million Dollar Road kunnen rijden. Let inderdaad op het weer. Wij reden hem vorig jaar met regen en bewolking en hadden niet zo veel zicht.
Gunnison is ook prachtig (zie ons verslag) maar als je dat die dag ook nog bezoekt wordt het wel een hele lange dag.
Marjon
Gunnison is ook prachtig (zie ons verslag) maar als je dat die dag ook nog bezoekt wordt het wel een hele lange dag.
Marjon
Waar ga je na Durango naar toe?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 23
- Contacteer:
Dank je wel voor de tips. Ik had geen idee dat het weer zo'n invloed kan hebben op die million dollar highway, maar goed om te weten. We hebben twee keer Highway 1 van LA naar SF en omgekeerd gereden en weet van daar wat een enorm verschil het kan maken als het een mistige dag is, of een heldere. Ik begrijp dus nu dat dat hier ook kan zijn, goed om te weten! Het idee om de 128 weer terug te rijden naar de i70 en dan de Black canyon te kunnen gaan doen klinkt goed. Ik vind de 128 zo ontzettend mooi, we rijden hem ook al op weg van Vernal naar Moab. En dan kunnen we wellicht Mesa Verde doen na de overnachting in Durango. Maar ik zat ook te kijken naar de Sal mountains en de Cathedral loop na Moab. Is dat ook net zo mooi als de 128?
@Yeehaw: je vroeg nog waar we na Durango heen gaan. Dat is via Monument Valley naar Page. We hebben al twee keer eerder Monument Valley gedaan met overnachting, dus rijden er nu alleen langs, gaan niet meer de loop doen. Ik vind het stuk van Monument Valley naar Page behoorlijk saai, dus dat rijden we maar gewoon maar door zonder bijzondere stops (of zie ik iets over het hoofd daar?).
Nogmaals dank voor de reacties!
@Yeehaw: je vroeg nog waar we na Durango heen gaan. Dat is via Monument Valley naar Page. We hebben al twee keer eerder Monument Valley gedaan met overnachting, dus rijden er nu alleen langs, gaan niet meer de loop doen. Ik vind het stuk van Monument Valley naar Page behoorlijk saai, dus dat rijden we maar gewoon maar door zonder bijzondere stops (of zie ik iets over het hoofd daar?).
Nogmaals dank voor de reacties!
1994: NY naar LA(trein) 1997: NY
Van Moab kan je via Cisco, Grand Junction en Montrose naar Ouray, dan million dollar hw naar Silverton en Durango. In de praktijk zal dit neerkomen op 7 uur rijden zonder stoppen. Bij Montrose kan je nog naar Black Canyon of the Gunnison en terug. Tel daarvoor nog 2 uur bij op plus een stop in Ouray en Silverton
Van Moab kan je ook vanaf LaSal Junction Colorado in en dan doorrijden naar Ridgway en vervolgens million $ hw naar Durango. Het eerste stuk van deze route is bergachtig maar verder prima te rijden. Ook voor deze route mag je 6-7 uur tellen en je mist Black Canyon. Maar of je daar veel tijd voor zult hebben betwijfel ik. Er zijn regelmatig wegwerkzaamheden tussen Ouray en Durango. En druk verkeer in het zomerseizoen.
Yeehaw
Van Moab kan je ook vanaf LaSal Junction Colorado in en dan doorrijden naar Ridgway en vervolgens million $ hw naar Durango. Het eerste stuk van deze route is bergachtig maar verder prima te rijden. Ook voor deze route mag je 6-7 uur tellen en je mist Black Canyon. Maar of je daar veel tijd voor zult hebben betwijfel ik. Er zijn regelmatig wegwerkzaamheden tussen Ouray en Durango. En druk verkeer in het zomerseizoen.
Yeehaw
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik zou dan via de Million Dollar Highway rijden, wij zijn vanuit Ouray naar Durango gereden via de Million Dollar Highway met een stop in Silverton. De dag erna zijn we vanuit Durango naar Mesa Verde NP gereden en de dag daar weer na zijn we vanuit Mesa Verde NP naar Monument Valley gereden. Vanuit Moab is het best een eind naar Durango. Als je dan via Mesa Verde NP gaat kom je de volgende dag als je naar Monument Valley gaat waarschijnlijk weer over dezelfde weg (als je niet om wilt rijden).
November 2004 Eaglelgae ontmoet via dit forum, 03-07-2009 getrouwd!!!
Ook onze 2e Amerika-reis was supergaaf!!!
25-6/16-7 2011 rondje Denver - LV - Denver!!!
Ook onze 2e Amerika-reis was supergaaf!!!
25-6/16-7 2011 rondje Denver - LV - Denver!!!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht