Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

problemen tanken, help

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Lelle
Amerika-ontdekker

problemen tanken, help

Bericht door Lelle »

Hallo allemaal!

We zijn op dit moment onze rondreis door amerika aan het maken en stuiten op een probleem. Als wij tanken hier, gebruiken we onze pinpas. We betaalden de eerste twee keer cash, maar bedachten dat het praktisch makkelijker was om de in te gebruiken. Nu bij het terugkijken van onze transacties zien we tot onze grote schrik dat er bedragen van 62 en 69 euro zijn afgeschreven, terwijl we voor 20 en 34 dollar hebben getankt! Hoe is dit mogelijk? En belangrijker, hoe zetten we dit recht? We hebben beide tankstations, 7 leven en shell, een emailtje gestuurd met de mededeling dat de nooit voor meer dan 100 dollar hebben getankt, met alle gegevens erbij. Heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand wat we nu het beste kunnen doen? De balen wel een beetje hier van!

Alvast bedankt!
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: problemen tanken, help

Bericht door gleuknie »

Heb je je spullen bij je om te internetbankieren?
Ik zou eens kijken of het wel van het tanken is.
Als wij iets in het buitenland pinnen, duurt het nog dagen voor het van onze rekening wordt afgeschreven.
Als het wel van het tanken is, is dit natuurlijk een vervelende situatie en ik hoop dat het opgelost wordt voor jullie.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Lelle
Amerika-ontdekker

Bericht door Lelle »

We weten zeker dat het van het tanken is omdat er bij het overzicht van internetbankieren gegevens staat...
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Het lijkt erop alsof deze bedragen gebruikt zijn om je pas te authoriseren, ik denk dat je het niet gebruikte deel van de betaling na een paar dagen teruggestort krijgt.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

als je pas ge-skimmed zou zijn dan waren er wel hogere dragen verdwenen van je rekening,
je hebt niet toevalig verkeerd gekeken op de pomp?
20 gallon ==> $62,00
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

21 gallon = 62 euro
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik begrijp niet hoe je voor maar $ 20,-- gaat tanken. Dat is net iets meer dan 5 gallon....
Ronald46
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Ronald46 »

Misschien heb je de bonnetjes nog? Ik bewaar ze hier te lande ook altijd maar zal ze komende 3 weken zeker bewaren om later te kunnen kijken of e.e.a. klopt.

En zoals mijn voorganger(s) al zeiden lijkt het er op dat je misschien toch naar de gallons gekeken hebt ipv de dollars. 62 euris is +/- 86 dollar gedeeld door 3,8 is ruim 22 gallon.... dus dat klopt aardig met wat je aangeeft.
2011: rondreis West-USA
2014: Chicago - LA
2016 (to go): Chicago - Seattle

Reisblog: http://familiehalmagoesusa.blogspot.com
usatoday
Amerika-newbie

Bericht door usatoday »

Geen stress..

Je pas wordt in eerste instantie geautoriseerd (een bepaald bedrag wordt gereserveerd op je rekening) voor een volle tank.. Indien je voor minder dan dit bedrag tankt, dan wordt het verschil teruggestort op je rekening... ik heb dit ook geconstateerd op mijn bankrekening...

gr
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Yep, het is een 'authorization hold'. Lees dit artikel maar eens op Snopes.com: http://www.snopes.com/inboxer/scams/gascharge.asp

We send what is called an authorization request to your credit card company. Your credit card company verifies that the card is valid and that the amount of your transaction is available. If the card number is valid and the funds are available, they put an authorization hold on the funds. An authorization is only a hold on the funds for a possible future transfer. This hold is temporary, and if the transaction isn't settled it will expire without any action. It is not a completed transaction and no funds are transferred at that time.

Your credit card company may still show a temporary authorization hold on the funds after your transaction is completed. It can take several working days for them to process the void on the authorization. The time will vary from one company to the next. Unfortunately, many customer service people at the card companies don't understand the difference between a settled transaction and an authorization hold. They will tell you that it was a valid transaction even though we have processed a void on the authorization.

Credit card companies process authorizations and charges immediately; however, they do not process voids or credits as fast. We do not know why they take longer to process voids and credits.
It seems fairly obvious from the content of this message that the anonymous author (someone who doesn't normally "use my check or credit card for gas except when we are on vacation"), while viewing credit card activity on-line, saw a $10 authorization hold placed against his or her card by a service station, called the bank to inquire about it, either misunderstood or was misled by the bank representative's explanation, and came away thinking that it was a separate amount charged to the card beyond the cost of the gasoline purchase. No scam, no rip-off, no shady sales schemes, just a misunderstanding spread far and wide through the magic of the Internet.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Marjolijne
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Marjolijne »

Over een paar dagen zie je het goede bedrag op je rekening staan.
Volgens mij duurde het bij ons een dag of 3 a 4.
Lelle
Amerika-ontdekker

Bericht door Lelle »

Oh gelukkig, wat fijn om te horen! We weten zeker dat het om 20 en 35 dollar gaat en dat we niet verkeerd hebben gekeken, dus dat is het niet. Dan zal het dus waarschijnlijk om zon authorization hold gaan. Man, ik was al bang dat we die 100 euro gewoon kwijt waren. Er is dus nog hoop. We houden het wel in de gaten, zien wat de bedragen worden als het bedrag definitief is.

Oh, en yeehaw. We hebben niet zon zuinige auto en wilden voor death valley de tank vol hebben. We proberen sowieso op tijd te tanken. Bedankt allemaal!
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

Wij hebben ook 4 weken lang de benzine gepind (na alle rare verhalen over CC) en op de afschrijvingen is steeds netjes het gepinde (getankte) bedrag afgeschreven. Ligt het misschien aan bij welke bank je zit? We hebben zo ongeveer bij alle soorten tankstations getankt dus daar zou het niet aan moeten liggen.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ook bij mij zag ik deze week diverse debit/credit-boekingen staan wanneer ik met de pinpas betaald had bij de pomp in Amerika. Variërend van $ 50 tot $ 100 per tankbeurt. Zoals al aangegeven is het gewoon een authorisatie voordat je kunt gaan tanken. Het bedrag wordt met dezelfde valutadatum en koers weer teruggestort, veelal direct zodat je het eigenlijk niet eens merkt.

Verwonderde mij erover dat de koers van de daadwerkelijk tankbeurt net anders was dan de koers van de authorisatie. Ondanks dat het minuten werk is toch alweer een andere koers. :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

En vast niet in jouw voordeel Roland. Of wel?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Bij die ene die ik controleerde inderdaad niet in mijn voordeel. :wink:

Maar ach, waar praten we over. De koers staat tot 8 cijfers nauwkeurig achter de komma uitgesplitst en als de laatste cijfers daarvan anders zijn zal ik er niet een boterham minder van kunnen eten... :lol:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Linda0309
Amerika-ontdekker

Bericht door Linda0309 »

Kan je bij benzinepomps dan beter met je pinpas betalen of met een creditcard of heeft het weinig verschil?

groetjes
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Ik vond het de afgelopen 3 weken trouwens weer reuze irritant dat gedoe met die zipcodes. Bij slechts twee pompen kon ik met een nep-zipcode gewoon tanken. Ja ik weet het, je kan ook even naar binnen lopen, daar ontkwam ik dan ook niet aan. Leg je het probleem uit, wordt je (en de kaart) bekeken of je van een andere planeet komt. Het lukt allemaal wel, maar zo irritant !

In Florida btw !
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Puckiet
Amerika-ontdekker

Bericht door Puckiet »

Ik snap er niets van :oops: : een zip-code bij een pinpas? Of bedoel je de pin-code? :?:

Ik begrijp dus dat je veiliger een pinpas kunt gebruiken ipv een cc?
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

zip-code bij gebruik van je credit-card,
als extra beveiliging bij betalen bij tankstations moet je je "zip-code" (postcode) invoeren,
je Nederlandse postcode gaat hier niet werken, aangezien dat stomme apparaat 5 cijfers wil hebben.
"vroeger" kon je dit meestal omzeilen met 00000 of 90210 (nine-O-two-one-O)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer