Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Monterey Bay Aquarium de moeite waard ?
Monterey Bay Aquarium de moeite waard ?
Iemand ervaringen met het Monterey Bay Aquarium: is het de moeite waard en zo ja, hoeveel tijd moet je er minstens voor uittrekken??
Bedankt!
Bedankt!
Re: Monterey Bay Aquarium
Ik vond het wel een leuk aquarium. Is op zich niet heel groot.
Paar uurtjes vond ik wel genoeg, wellicht als je met kinderen gaat, je er wat langer rond loopt.
Paar uurtjes vond ik wel genoeg, wellicht als je met kinderen gaat, je er wat langer rond loopt.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wel een leuk aquarium, genoeg met een paar uurtjes, de cannery wharf verdient ook wel een leuke wandeling, en vergeet dan ookniet de walvissafari vanuit fishermans wharf en de 17 Miles drive....genoeg te beleven in en rond Monterey !
Zeker mee eens, Monterey is meer dan alleen het aquarium.
Ik vond het een erg leuke plaats in het geheel
Ik vond het een erg leuke plaats in het geheel
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Wij waren niet van plan om naar het aquarium te gaan, maar we hadden onverwacht een paar uur over en daarom zijn we er toch maar even binnengelopen. Daar hebben we zeker geen spijt van gehad, alle bassins zijn prachtig aangelegd en er waren zeedieren bij die we heel apart vonden om te zien, zoals de zeepaardjes en de jelly fish. In twee tot drie uur kan je de belangrijkste dingen wel zien, maar je kan je er ook vast wel langer bezighouden.
http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... eybay.html
http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... eybay.html
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Ik ben helemaal niet het type -dierentuin,aquarium,en andere dingen in dat genre.
In 2007 zijn we toch op bezoek geweest. Vooral voor onze kinderen die toen 9 en 15 waren.
Maar achteraf gezien vonden wij het ook zeker de moeite.
In 2007 zijn we toch op bezoek geweest. Vooral voor onze kinderen die toen 9 en 15 waren.
Maar achteraf gezien vonden wij het ook zeker de moeite.
Groetjes,
Carine
Carine
Ik had daar ook al voor gekeken, maar vond dat precies toch duur... $30 om naar wat visjes te kijken... Maar toch wel zijn geld waard dan? Ook zonder kinderen? (alhoewel, ben zelf soms wel nog een klein kind als het op zoiets aankomt
)

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Is zeker de moeite waard om te bezoeken. Wij hebben tijdens onze rondreis in 2007 het aquarium bezocht. Ook de walvistour die je op de pier kunt boeken zou ik doen, wij hebben toen een stuk of 5 whales gespot, mooi als dan boven splashen.
Ik zou niet naar Monterey gaan en niet het aquarium bezoeken.Kittie schreef:Ik had daar ook al voor gekeken, maar vond dat precies toch duur... $30 om naar wat visjes te kijken... Maar toch wel zijn geld waard dan? Ook zonder kinderen? (alhoewel, ben zelf soms wel nog een klein kind als het op zoiets aankomt)
Als je er toch bent, zou ik die $30 je niet tegen laten houden
-
- Amerikafan
2 jaar geleden hebben we het Aquarium wegens tijdsgebrek overgeslaan, en spijt van gehad. Dit jaar in Monterey stond het hoog op ons verlanglijstje en was het het eerste wat we bezochten. Het was zeer de moeite, en wij konden er gemakkelijk 4 uur verblijven! Zorg dat je 1 van de "feedings" kan meemaken (op vaste tijdstippen). Zeepaardjes, jellyfish, pinguins, flamingos, otters... te veel om op te noemen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Wij vond het aquarium erg de moeite waard en hebben de behind the scenes tour gedaan die ik heel erg leuk vond. Niet heel lang maar je krijgt een hoop dingen te zien die je anders niet ziet en wat leuke achtergrond informatie.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Re: Monterey Bay Aquarium de moeite waard ?
Wij zijn eind mei geweest en er was toen een verbouwing; hun topattractie, de gele kwallen, was daardoor niet aanwezig.
Kijk dus op de website voor je heen gaat; vond het aquarium in geen enkel opzicht beter dan wat je in de dierentuin in Emmen te zien krijgt.
Kijk dus op de website voor je heen gaat; vond het aquarium in geen enkel opzicht beter dan wat je in de dierentuin in Emmen te zien krijgt.
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Wij zijn ook eind mei geweest en vonden het zeker de moeite waard! De jellyfish tentoonsteling was inderdaad dicht maar we hebben gevraagd en mochten toen achter de schermen toch de kwallen zien.
De dag na ons bezoek ging de tentoonstelling weer open dus nu is alles weer gewoon te zien.
Trek er een paar uur voor uit. Ze gaan open om 10 uur 's morgens en er is dan vrijwel direct al een feeding van de zeeotters, erg leuk!
De dag na ons bezoek ging de tentoonstelling weer open dus nu is alles weer gewoon te zien.
Trek er een paar uur voor uit. Ze gaan open om 10 uur 's morgens en er is dan vrijwel direct al een feeding van de zeeotters, erg leuk!
Zeker de moeite waard! Het is een mooi aquarium, wij zijn er geweest zonder kinderen, maar ons toch een aantal uren vermaakt. Zou hier zeker langs gaan. Over die 17 Miles drive hoor ik juist vaak dat dat zonde van je geld is. Ik heb hier een paar foto's staan: http://alvin-en-jedinja.reismee.nl/foto ... a-barbara/
Wij waren eerst ook van plan om naar het aquarium te gaan, maar hebben het niet
gedaan want voor een tientje meer ga je mee de zee op voor de whale-watching.
En een walvis in het echt zien vind ik toch veel mooier.
gedaan want voor een tientje meer ga je mee de zee op voor de whale-watching.
En een walvis in het echt zien vind ik toch veel mooier.
Wij zijn er begin juni geweest, de kwallententoonstelling was toen al opnieuw open, was zeer mooi. Voor het overige vond ik het eerder teleurstellend... Ook veel show: een duiker die in het grote aquarium zit en daar in contact staat met een presentatrice, het voederen van de pinguïns, waarvoor er 2 presentatrices zijn, etc.
Het aquarium van Boulogne-sur-mer vond ik bijvoorbeeld veel indrukwekkender!
Het aquarium van Boulogne-sur-mer vond ik bijvoorbeeld veel indrukwekkender!
-
- Amerika-expert
Ik vond de 17 Miles drive wel heel mooi om te bezoeken en heb er van genoten...maar alles blijft een smaakzaak. Wellicht eens proberen???? Ik dacht ook aan een aantal negatieve kommentaren hier, maar besloot het toch eens zelf te bekijken, en vond het echt de moeite waard, de zeehonden ,de mooie Huizen, de lonely pine tree, de mooie golfbanen, de wilde bloemen.....van alles te zien.....Jedinja schreef:Zeker de moeite waard! Het is een mooi aquarium, wij zijn er geweest zonder kinderen, maar ons toch een aantal uren vermaakt. Zou hier zeker langs gaan. Over die 17 Miles drive hoor ik juist vaak dat dat zonde van je geld is. Ik heb hier een paar foto's staan: http://alvin-en-jedinja.reismee.nl/foto ... a-barbara/
Wij gaan van 23 augustus tem 23 september naar de States en willen zeker Monterey Bay aandoen (heb ergens gelezen dat je zelfs dan nog aan whale watching kan doen, bepaalde walvissoorten zitten daar in die periode). Ook gaan we dan door naar Napa Valley en de Big Sur. Voor de rest weten we het nog niet goed. Zouden alleszins yellowstone, Rocky Mountains, Mesa Verde, Sequoia, Mono Lake, ..... willen aandoen. We vertrekken vanuit SanDiego.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht