Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

rainbow bridge tour Lake Powell

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
tojo
Amerika-ontdekker

rainbow bridge tour Lake Powell

Bericht door tojo »

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van mensen die de Rainbow Bridge tour hebben gedaan in Page/Lake Powell.

En moet je dat vantevoren reserveren of is er altijd nog wel plek als je op de dag zelf nog mee wilt met de tour??

Gr. Jolanda
Mrs.Bean
Amerika-expert

Re: rainbow bridge tour Lake Powell

Bericht door Mrs.Bean »

Wij hebben in 2007 de tour gedaan .Ik wilde graag naar de bridge, toen de grootste bekende ( is inmiddels achterhaald) en achteraf gezien heb ik toch wel unieke foto's, tenminste hier zie ik ze niet veel. :wink:

De toch over Lake Powell vonden wij erg mooi, blauwe lucht, blauw/azuur water en dan die rotsen. Net Monument Valley in het water. Zeker als je ook verder het Lake op gaat en de smallere canyons ziet. Het is niet bepaald een rustig kabelend tochtje, integendeel, af en toe kreeg je een lekkere golf water over je heen als je niet oppaste. Zeker op de terugweg toen we snel terug moesten vanwege naderend onweer. De term dagtocht kan dan ook met een korrel zout worden genomen. Ook de lunch stelde niet zoveel voor.

Rainbow Bridge zelf was erg indrukwekkend, al was er geen water onder. Het meer stond dat jaar erg laag, en daalt ieder jaar ( al is er dit jaar erg veel water zegt men, dus wie weet) . Je moet dan ook eerst nog een heel stuk over plankieren lopen omdat de boot niet verder kan en daarna nog een ferme wandeling naar de Bridge. Goed te doen, ook oudere slecht ter been zijnde mensen gingen mee. Er was voldoende tijd. Een ranger ging mee om uitleg te geven en ons op de dinosauruspoot te wijzen. Ook verzocht ze ons niet onder de Bridge te lopen omdat dit heilig gebied is voor de indianen. Toch moesten een aantal mensen dat natuurlijk negeren, jammer.

Zouden wij het weer doen met de kennis die we nu hebben; tja, eigenlijk is het wel een erg dure tocht en je kunt ook fraaie bogen zien in Arches. je kunt ook een kleiner bootje zelf huren en rond toeren op L. Powell. Ook duur, maar dan heb je het wel voor jezelf. Of je dan helemaal bij de Bridge komt is maar de vraag want dat is een eind varen en je moet ook nog maar net de goede canyon ( die supersmal is ) vinden.
Het was nu een rustdagje voor ons in een druk reisprogramma. Je had op de boot alle tijd om eens rustig achterover te hangen zeg maar. Maar ja voor veel geld dus.

Reserveren zou ik wel doen, het is met name een tocht die door groepen gedaan wordt, dus kan best snel vol zitten. We deden dat toen gewoon de avond van te voren ter plekke, maar ja toen kon je ook nog gewoon naar Antelope Canyon zonder te reserveren......
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

Wij waren ook eerst van plan om deze tocht te doen, maar in plaats daarvan gaan we nu de boottocht op de Colorado doen, die is goedkoper dan de tocht op de Lake en lijkt ons ook specialer

wij hebben onze tocht vooraf geboekt, maar wij zijn daar begin juli, dus topseizoen, en ik heb graag alles geregeld, wat uitstappen en zo betreft :oops:
tojo
Amerika-ontdekker

Bericht door tojo »

dafkapin schreef:Wij waren ook eerst van plan om deze tocht te doen, maar in plaats daarvan gaan we nu de boottocht op de Colorado doen, die is goedkoper dan de tocht op de Lake en lijkt ons ook specialer

wij hebben onze tocht vooraf geboekt, maar wij zijn daar begin juli, dus topseizoen, en ik heb graag alles geregeld, wat uitstappen en zo betreft
Is dat de rafting tour op de Colorado (http://www.raftthecanyon.com/raft-the-river.html) of bedoel je nog iets anders?? Ben ik wel benieuwd naar.
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

Jep, die is het

mijn moeder heeft watervrees en dit ziet er een rustig tripje uit, dus ze wil het er wel op wagen :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer