Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overnachting route Yosemite naar Las Vegas

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Forever_
Amerika-ontdekker

Overnachting route Yosemite naar Las Vegas

Bericht door Forever_ »

Hoi,

Ik heb een paar vraagjes en hoop dat jullie mij kunnen helpen zodat mijn route aansluit.

Welke route kan ik het beste nemen als ik bij de zuidelijke entree van Yosemite naar Las Vegas wil rijden?
Waar kan ik overnachten onderweg? Mooiste plek en een goed hotel liefst.

Heb 1 overnachting in Oakhurst, komen vanuit SF en Oakhurst lag redelijk bij de zuidelijke entree van Yosemite park.

Bedankt alvast!
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Overnachting route Yosemite naar Las Vegas

Bericht door MichelH »

Ligt eraan wanneer je gaat.
Als de Tioga Pass open is zou ik altijd via de Tioga Pass (120) en de 395 rijden, overnachten in Lone Pine (bv. Dow Villa Motel) en de volgende dag via Death Valley naar Las vegas rijden.
Als de Tioga Pass niet open is dan is de kortste route om onderlangs via Bakersfield, Barstow en I-15 te rijden.
Forever_
Amerika-ontdekker

Bericht door Forever_ »

Hoi,

De reis staat gepland van 22-7-2011 tot 6-8-2011
Dus denk dat de weg al open is.
henriette
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door henriette »

Heb je maar 1 dag voor Yosemite? Dan zou ik proberen in de Valley te overnachten, al is het in een tent in Curry Village soms zijn er op het laatste moment nog annuleringen.
Wij hebben ook 2 nachten in een tent geslapen en ook nog goed.

Maar ik zou ook altijd via de de Tioga Pass gaan maar overnachten in Lee Vining dan heb je de volgende dag tijd voor Bodie of Mono Lake.

Henriette
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je 1 overnachting hebt in Oakhurst en de volgende dag (met 1 stop?) richting Las Vegas rijdt zie je niet veel van Yosemite. Zoals gezegd is de mooiste route door het park en de Tioga Pass. Als je nog iets van het park wilt zien kom je niet veel verder dan Lee vining, maar wil je ook nog iets van Death Valley zien, dan zul je door moeten rijden tot Lone map. Bekijk het maar eens met googlemaps, maar, kijk eerst eens wat je in het park wilt bezoeken.

Marianne
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Inderdaad erg weinig tijd voor Yosemite, zoals het nu is ingedeeld kun je de Tunnel Overview mee pakken en een wandeling maken naar Bridalveil Fall en de lower Yosemite Falls, wellicht nog een korte wandeling vanuit de valley, maar daarna moet je echt door richting de 395. Overnachting in Lee Vining of evt. een volgende stopplaats is inderdaad afhankelijk van het feit of je Bodie nog wil bezoeken. Dus kan ook in Bishop, Mammoth Lakes of Big Pine overnachting plannen.

In 2009 zijn wij vanaf Wawona eerst nog een uur naar Mariposa Grove geweest en vanaf daar weer terug via de Tioga Pass naar Lone Pine gereden. Schitterende route, ook nog even gestopt voor lunch in Lee Vining, bij Mono Lake en boodschappen gedaan in Bishop. Yosemite Valley hadden we de dag ervoor al bezocht inclusief Four Mile trail hike vanaf Glacier Point. Bodie hebben we overgeslagen, ik ben zelf niet zo gecharmeerd van ghosttowns en heb mijns inziens niets spectaculairs gemist, maar dat blijft persoonlijk natuurlijk.
Forever_
Amerika-ontdekker

Bericht door Forever_ »

henriette schreef:Heb je maar 1 dag voor Yosemite? Dan zou ik proberen in de Valley te overnachten, al is het in een tent in Curry Village soms zijn er op het laatste moment nog annuleringen.
Wij hebben ook 2 nachten in een tent geslapen en ook nog goed.

Maar ik zou ook altijd via de de Tioga Pass gaan maar overnachten in Lee Vining dan heb je de volgende dag tijd voor Bodie of Mono Lake.

Henriette
Ik heb anderhalve dag voor Yosemite ingepland. Ik heb vandaag nog gekeken en er was niets beschikbaar op de datum dat wij gaan :| Ja een tent zou ik ook niet erg vinden, heeft wel wat :lol: Toch een extra natuur gevoel in het park!

Wat is Bodie? En zal is kijken waar Lee Vining licht en wat voor hotels daar zijn, bedankt :thumbup:
Forever_
Amerika-ontdekker

Bericht door Forever_ »

Martin & Marianne schreef:Als je 1 overnachting hebt in Oakhurst en de volgende dag (met 1 stop?) richting Las Vegas rijdt zie je niet veel van Yosemite. Zoals gezegd is de mooiste route door het park en de Tioga Pass. Als je nog iets van het park wilt zien kom je niet veel verder dan Lee vining, maar wil je ook nog iets van Death Valley zien, dan zul je door moeten rijden tot Lone map. Bekijk het maar eens met googlemaps, maar, kijk eerst eens wat je in het park wilt bezoeken.

Marianne

Ik heb anderhalve dag voor Yosemite ingepland. We willen alleen heel graag Maripose Grove bezoeken bij de zuid entree, vandaar overnachting Oakhurst :wink: . En dan door het park heen rijden richting Las Vegas. In de ochtend vertrekken we vanaf de zuidelijke entree naar de Tioga Pass en onderweg natuurlijk een aantal foto kiekjes nemen. We willen dan voor Las Vegas nog 1 overnachting doen anders is het te ver rijden. We dachten dus tussen Yosemite en Las Vegas in. Death Valley bezoeken we niet, die slaan we over, neem aan dat we dan wel genoeg tijd hebben om het laatste stukje richting Las Vegas te rijden?
Forever_
Amerika-ontdekker

Bericht door Forever_ »

MichelH schreef:Inderdaad erg weinig tijd voor Yosemite, zoals het nu is ingedeeld kun je de Tunnel Overview mee pakken en een wandeling maken naar Bridalveil Fall en de lower Yosemite Falls, wellicht nog een korte wandeling vanuit de valley, maar daarna moet je echt door richting de 395. Overnachting in Lee Vining of evt. een volgende stopplaats is inderdaad afhankelijk van het feit of je Bodie nog wil bezoeken. Dus kan ook in Bishop, Mammoth Lakes of Big Pine overnachting plannen.

In 2009 zijn wij vanaf Wawona eerst nog een uur naar Mariposa Grove geweest en vanaf daar weer terug via de Tioga Pass naar Lone Pine gereden. Schitterende route, ook nog even gestopt voor lunch in Lee Vining, bij Mono Lake en boodschappen gedaan in Bishop. Yosemite Valley hadden we de dag ervoor al bezocht inclusief Four Mile trail hike vanaf Glacier Point. Bodie hebben we overgeslagen, ik ben zelf niet zo gecharmeerd van ghosttowns en heb mijns inziens niets spectaculairs gemist, maar dat blijft persoonlijk natuurlijk.

Bedankt voor de tips! :thumbup: Ga even opzoeken waar Lee Vining is, een hotel als aanrader?
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Een aanrader in Lee Vining is Murpheys Motel.
Bodie is een ghosttown, maar met de tijd die jullie hebben zou ik deze overslaan.
Ik had trouwens in je andere topic de optie nog gegeven om via Sequoia N.P. te reizen, omdat het jullie vooral ging om de Sequoia's. Misschien was het handiger om je vraag in die topic te stellen, omdat jullie daar jullie interesses duidelijk hadden gemaakt.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer