Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Sunset/sunrise nationale parken.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
caatje85
Amerikafan

Sunset/sunrise nationale parken.

Bericht door caatje85 »

Hallo!

Wij gaan in september 3 weken door het zuid-westen trekken en willen graag wat meer info wat betreft de zonsondergang en zonsopkomst bij de nationale parken.

Bryce canyon heb ik al informatie over kunnen vinden, maar ik ben erg benieuwd bij onderstaande parken, waar je moet zijn om het mooiste zicht te hebben op de zonsondergang en de zonsopkomst. De tijden is niet zo belangrijk, dat vragen we daar ter plekke wel, maar welke viewpoints en plekken kunnen we het beste nemen om op zijn best te genieten?

Zion
Page (Horseshoe bend? Lake Powell?)
Grand Canyon (viewpoints?)
Los Angeles (Aan zee of bijv. mulholland drive?)
Yosemite

Ik ben benieuwd :D
All I know, is that i'm standing in a place..where...the future is like the skies of L.A.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Sunset/sunrise nationale parken.

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt veel tips vinden op de NPS-sites, en dan de zoekfunctie gebruiken. Dus bijvoorbeeld www.nps.gov/grca en dan bij search this park sunrise of sunset invullen.
Bij de Grand Canyon is volgens mijn Lonely Planet Lipan Point (langs de Desert View Drive) geweldig voor een sunset. Wel ver van Grand Canyon Village.
Langs de Hermit Road is Hopi Point populair (druk) voor de sunset. Voor sunrise noemt de LP ook Lipan Point, en Yaki Point.

Voor Yosemite is tunnel view laat in de middag of tegen de avond mooi, en als de zon ondergaat is Half Dome vanaf Sentinel Bridge mooi. Of rij naar glacier Point; nadeel daarvan is dat je in het donker terug moet rijden.

Marianne
Tazzy
Amerika-ontdekker

Bericht door Tazzy »

Wij hebben vorige week de zonsondergang in de Grand Canyon gezien vanop Powell-point, was wel mooi. Hopi-point is voor velen de absolute topper. Zonsopgang hebben we dan weer gezien vanop Yavapai point, een echte aanrader.

In Bryce: zonsondergang stelt niet zoveel voor, aangezien Sunset Point al vrij vroeg volledig in de schaduw ligt. Sunrise Point doet z'n naam dan weer alle eer aan, was echt prachtig.

Wat Zion betreft, daar hebben we vanavond de zonsondergang meegemaakt aan de Canyon Junction shuttle stop, als je daar op het brugje over de rivier gaat staan heb je een prachtig zicht op de Watchman. Zonsopgang is dan weer mooi op de Towers of the Virgin, hiervoor kan je aan de Museum shuttle stop uitstappen.

De boeken Photographing the Southwest zijn trouwens een absolute aanrader, staan boordevol tips!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Zorg ervoor dat je ruim op tijd bent voor sunset. 30-60 minuten eerder. Toch wel handig om de tijden te weten voor sunset etc. http://www.sunrisesunset.com/usa/NationalParks/
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Hé, wat handig! Die sunrise-sunset kalender kende ik al, ik gebruik hem bij elke reis, maar ik had deze subpagina voor de Nationale Parken nog niet gevonden. Volgens mij redelijk nieuw. Bedankt voor het delen, Hans!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

You're welcome Jacqueline en een fijne reis toegewenst!
caatje85
Amerikafan

Bericht door caatje85 »

Ahhhh kijk, dank voor de informatie! Die boeken ga ik nu meteen naar op zoek, en de sunset/sunrise punten heb ik meteen genoteerd, dankjewel :D En wat betreft de steden? (San Francisco/L.A.), nog speciale plekken?
All I know, is that i'm standing in a place..where...the future is like the skies of L.A.
Tazzy
Amerika-ontdekker

Bericht door Tazzy »

LA komen we pas donderdag, San Francisco is voor eind volgende week, ik hou je op de hoogte!:) Momenteel zitten we in Las Vegas, heb de indruk dat de zon hier nooit ondergaat!
caatje85
Amerikafan

Bericht door caatje85 »

Ow heerlijk; Las Vegas! Krijg heimwee als ik het hoor.
Inderdaad; in Vegas is het altijd licht he...Je moet 's ochtends maar eens tijdens een zonsopkomst over de strip lopen...best bijzonder, Vegas in de ochtend, in tegenstelling tot Vegas 's nachts :D

Fijne vakantie nog tazzy; ik zie graag uit naar je reactie w.b. S.F. en L.A. 8)
Désirée
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Désirée »

Las vegas lijkt me zo overweldigend :mrgreen:
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
caatje85
Amerikafan

Bericht door caatje85 »

Nu gaan we natuurlijk off-topic, maar Las Vegas is geweldig! Wij zijn 2x geweest (eigenlijk ivm concerten van Céline Dion waar we helemaal weg van zijn, maar Vegas is minstens zo bijzonder!) en we raken er niet uitgekeken! In september gaan we weer!

Veel mensen zweren bij Vegas by night; maar om 's ochtends voor dag en dauw over de strip te lopen, de zon op te zien komen tussen de immense gebouwen door; heeft iets magisch! Geweldig! En zo geniet je des te langer van de dag! :D
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

BUiten de NP kun je ook deze gebruiken.
http://www.sunrisesunset.com/
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Tazzy
Amerika-ontdekker

Bericht door Tazzy »

Wat LA betreft: voor een mooi zicht op het Hollywood Sign (echt wel dichtbij) kan je Deronda Drive helemaal afrijden tot het einde, daar is een open plekje waar je perfect foto's kan maken!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer