Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Mariposa of Groveland?
Mariposa of Groveland?
Hallo,
Dankzij de vele tips en reisverslagen is het gelukt om een reisroute te maken voor onze trip door het westen van de USA.
Nu zit ik alleen nog met een ding:
We zullen half mei vanuit Lee Vining naar de westkant van Yosemite gaan, waar we 2 nachten blijven. Daarna gaan we door naar San Fransisco.
In eerste instantie heb ik een hotel in Mariposa gereserveerd, want in Yosemite zelf is helaas niets meer beschikbaar.
Waarschijnlijk zal de Tioga pass nog niet open zijn en hopelijk kunnen we wel de Sonora pass nemen. Is het daarom verstandiger om een hotel te zoeken in Groveland in plaats van Mariposa? Of zit dit nog ongunstiger van de vallei van Yosemite? Google maps laat zien dat het in theorie ongeveer even ver is, maar ik weet niet hoe het in de praktijk uitvalt met reistijden.
Of is er misschien nog een ander alternatief waar ik niet aan gedacht heb?
Alvast bedankt weer,
Groeten Niek
Dankzij de vele tips en reisverslagen is het gelukt om een reisroute te maken voor onze trip door het westen van de USA.
Nu zit ik alleen nog met een ding:
We zullen half mei vanuit Lee Vining naar de westkant van Yosemite gaan, waar we 2 nachten blijven. Daarna gaan we door naar San Fransisco.
In eerste instantie heb ik een hotel in Mariposa gereserveerd, want in Yosemite zelf is helaas niets meer beschikbaar.
Waarschijnlijk zal de Tioga pass nog niet open zijn en hopelijk kunnen we wel de Sonora pass nemen. Is het daarom verstandiger om een hotel te zoeken in Groveland in plaats van Mariposa? Of zit dit nog ongunstiger van de vallei van Yosemite? Google maps laat zien dat het in theorie ongeveer even ver is, maar ik weet niet hoe het in de praktijk uitvalt met reistijden.
Of is er misschien nog een ander alternatief waar ik niet aan gedacht heb?
Alvast bedankt weer,
Groeten Niek
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Re: Mariposa of Groveland?
Hallo Niek,
Volgens mij ligt El Portal het dichtste bij Yosemite als je niet in het park kunt boeken.
Volgens mij ligt de Evergreen Lodge ook nog redelijk in de buurt als ik me niet vergis.
Volgens mij ligt El Portal het dichtste bij Yosemite als je niet in het park kunt boeken.
Volgens mij ligt de Evergreen Lodge ook nog redelijk in de buurt als ik me niet vergis.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Buiten het park ligt El Portal inderdaad het gunstigste. Als je naar de Mariposa Grove wilt is Oakhurst ook een optie; je zou dan 1 nacht in de omgeving van Groveland of in El Portal kunnen doen, en de tweede nacht in Oakhurst. Je kunt ook kijken of er niets vrijkomt in het park. Volgens mij is er in Curry Village nog wel wat beschikbaar, daar zit je heel centraal.
Marianne
Marianne
Bedankt voor de antwoorden, ik zal eens kijken of er nog wat vrij is in El Portal. De optie van Marianne is inderdaad ook nog iets om over na te denken.
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Dat heeft weinig zin, kijken of er NIETS vrij komt. Lijkt me beter om te kijken of er IETS vrij komt.Martin & Marianne schreef:Je kunt ook kijken of er niets vrijkomt in het park.

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik begreep al niet waarom Niek alleen maar in El Portal ging kijken.MichelH schreef:Dat heeft weinig zin, kijken of er NIETS vrij komt. Lijkt me beter om te kijken of er IETS vrij komt.Martin & Marianne schreef:Je kunt ook kijken of er niets vrijkomt in het park.

Marianne
Als je via de Sonora pass moet kom je het eerst in Groveland richting Yosemite N.P. Mariposa is een omweg als je naar Yosemite N.P. wilt. Vanaf het plaatsje Moccasin zijn dit nog ruim 35 mijl. Je kunt vanaf Lee Vining eventueel Bodie bezoeken en dan via de Sonora pass naar Groveland, dit zijn bij elkaar ongeveer 175 mijl, de volgende dag kun je dan doorrijden naar het park.
schellie
schellie
Mariposa laten we nu helemaal vallen, omdat dat eigenlijk helemaal uit de richting is.
Ik zag dat er voor de tweede nacht nog een plek vrij is in Housekeeping camp. Ondanks dat we helemaal niet van kamperen houden, is dat toch wel een erg leuke optie. Een keer wat anders dan de standaard hotels.
Voor de eerste nacht ben ik nu op zoek naar een ander hotel. In Groveland is alleen het dure Hotel Charlotte nog vrij, maar dat vinden we niets.
Hebben jullie nog tips voor leuke alternatieven? Misschien een hotel in Sonora?
Ik zag dat er voor de tweede nacht nog een plek vrij is in Housekeeping camp. Ondanks dat we helemaal niet van kamperen houden, is dat toch wel een erg leuke optie. Een keer wat anders dan de standaard hotels.
Voor de eerste nacht ben ik nu op zoek naar een ander hotel. In Groveland is alleen het dure Hotel Charlotte nog vrij, maar dat vinden we niets.
Hebben jullie nog tips voor leuke alternatieven? Misschien een hotel in Sonora?
Het is helemaal niet gezegd dat 108 en 4 open zullen zijn. Verleden jaar was dat niet het geval op 15 mei en dit jaar is er nog meer sneeuw gevallen. In het uiterste geval zal je 88 moeten nemen. Hier is een site met updates: http://www.dot.ca.gov/hq/roadinfo/Hourly Bodie in mei kan nog behoorlijk modderig zijn maar als hij open is zou ik toch zeker een bezoek brengen.
Best Western in Sonora is een goed hotel Hotel Charlotte is alleraardigst, toevallig "ken" ik de eigenaar. Niemand weet meer van Yosemite dan hij imo.