Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reserveren Yosemite

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Evelien.
Amerikakenner

Reserveren Yosemite

Bericht door Evelien. »

Wij gaan in september met de tent in yosemite verblijven. Op 15 mei kunnen we dit boeken maar ik ga 15 april al eens kijken hoe dat in zen werk gaat. Dus nu is mijn vraag , waar moet ik zoal op letten. Hoe gaat het in zen werk? ,.... eig alle info ivm reserveren is welkom!

Nu dacht ik juist, ik ga eens kijken bij de hotels en curry village enzo of die al vol zitten , moest dat voor de campground mislukken. Maar alle hotels,.. zijn allemaal nog beschikbaar.. Klopt dit wel? Ik lees hier altijd dat die al van een jaar op voorhand vol zitten en dat het heel moeilijk is om nu nog een overnachting kunnen vast te krijgen..
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reserveren Yosemite

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Evelien,
Kijk eens naar het verhaal over Yosemite op de AA-site, daar staat een stap-voor-stap-instructie voor het reserveren van campings. Kies een van de Pines-campings, dan zit je in de vallei.

In Curry Village zijn meestal nog wel tenten te krijgen, zeker in september. De cabins zijn echter altijd zeer snel weg. Als er nog plaats is zou ik voor Housekeeping Camp kiezen, dan kun je ook nog zelf koken, en buiten zitten en een vuurtje stoken.

Marianne
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Het is geen loterij maar wel heel goed weten wat je moet doen mbt Yosemite. Yosemite is dus de uitzondering en hiervoor gaat op de 15de elke maand een periode van 30/31 dagen open voor reservering. Dat is de hektiek ook!
Op de NPS site staat een schema van de data: http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/camping.htm
Zie ook dit topic
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... en#p477113

Zion en alle andere parken kun je vanaf 6 mnd voor je aankomst datum reserveren. Dus als je op 6 juni aankomt kun je op 6 dec reserveren. En als je op 14 juli aankomt voor 3 nachten kun je op 14 jan voor die 3 nachten reserveren.
Kijk gewoon even bij de campings op de parken waarnaar je benieuwd bent. Dan kun je zien hoeveel er nog vrij is.
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... en#p533195
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... en#p559015
Met wat ervaringen rond reserveren.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

heb juist een poging ondernomen als proef. Had meteen 2 plaatsjes vast. Maar wat een zotte werk!! gewoon op 2 seconden zat heel de lower pines campground vol! Niet normaal!
Ik hoop dat ik volgende maand evenveel geluk ga hebben als nu en datk meteen een plekje vast kan krijgen!

wat ik me nog afvroeg, er staat een limiet van 2 plaatsen op het reserveren. Maar kun je ook onder iemand anders zijn naam reserveren? Is het in orde zolang je met je eigen creditcard betaald? Of moet alles onder dezelfde naam vallen ?
Afbeelding
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Mooi dat je een plekje hebt het blijft gekkenwerk Yosemite!
Je zou het kunnen proberen met 2 mensen en dan 2 accounts van NPS aanmaken. Ik weet het niet... sorry
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

ja kga zoiezo op mijn naam en die van men vriend een account zetten. Maar alsk nu bv ook op men broer zen naam een kon maken dan hebben we nog meer kans eh.. Maar gaat dat? Dat het onder zijn naam gereserveerd staat maar wel met mijn cc betaald is..? Of moeten al de namen hetzelfde zijn?
Afbeelding
Mastrid
Amerika-ontdekker

Bericht door Mastrid »

Hallo Evelien,
Het is ons gisteren gelukt :thumbup: Lower Pines te reserveren; tegelijk op 3 pc's ingelogd met dezelfde code en tegelijk telefonisch contact met elkaar. Uiteindelijk hadden we op 2 pc's plek en spraken we af wie de reservering zou doorzetten. Daar de juiste naam en het bijbehorende creditcardnummer ingevuld. Werkte perfect dus! Veel succes de volgende maand alvast!
astrid
Truus
Amerikafan

Bericht door Truus »

3 pc's, allemaal ingelogd....en een plekje. Het lukt bij ons met 1 pc. 1 plekje voor 2 nachten in een weekend. Geen probleem.

Truus
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Evelien. schreef:ja kga zoiezo op mijn naam en die van men vriend een account zetten. Maar alsk nu bv ook op men broer zen naam een kon maken dan hebben we nog meer kans eh.. Maar gaat dat? Dat het onder zijn naam gereserveerd staat maar wel met mijn cc betaald is..? Of moeten al de namen hetzelfde zijn?
Ik logde in op mijn naam en mijn man op die van mij. Tegelijk zaten we op de site. Dat kan dus wel maar als je meer dan 2 plekken tegelijk wilt is dat lastig. Maar moet je in Yosemite op die dag meer dan 2 plekken hebben? Als het voor meer parken is kun je gewoon vlak erna deze reserveren...
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

nee we hebben maar 1 plekje nodig .. Maar als de wandeling naar havasupai uiteindelijk toch niet zou doorgaan komen we 2 dagen vroeger in yosemite aan. Dus ik ga proberen van voor die datums ook een plaatsje te reserveren. Annuleren kan altijd nog eh, en als je uiteindelijk geen plaatsje hebt, das het ook niet !
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer