Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tijdsverschil tussen staten en sunset/sunrise
Tijdsverschil tussen staten en sunset/sunrise
Hallo!
Ik ben de laatste hand aan het leggen aan een 'reishandleiding', maar ik kom er niet zo goed uit met al die verschillende tijden in de verschillende staten. En hoe ik dan de tijden van sunset/sunrise moet aanhouden...
Ik heb inmiddels begrepen dat het tijdsverschil tussen California en Arizona door de zomertijd wordt opgeheven, maar dat wanneer je in Monument Valley bent er weer een uurtje bij komt, in Page weer een uurtje er af, en zo verder. Klopt het dat het ongeveer zo zit?
GC - MV: +1 uur
MV - Page: -1 uur
Page - Zion: +1 uur
Zion - LV: -1 uur
En kan ik de tijden op www.sunrisesunset.com/ gewoon aanhouden zoals ze dan staan opgegeven in de kalender daar? De cijfertjes dansen een beetje voor mijn ogen, vandaar dat ik jullie hulp inroep.
Dit is ons schema:
8 april: LA
11 april: Kingman/Needles
12 april: GC
14 april: MV
15 april: Page
16 april: Zion
18 april: LV
20 april: Death Valley
21 april: Sequoia NP
22 april: Yosemite
24 april: SF
27 april: Pismo Beach
28 april: LA
En zit er nou ook nog verschil in Sunset tussen LA en SF? En is het op bepaalde plaatsen handig om wat een half uurtje eerder in te calculeren, vanwege bergen enz??
THANKS!
Ik ben de laatste hand aan het leggen aan een 'reishandleiding', maar ik kom er niet zo goed uit met al die verschillende tijden in de verschillende staten. En hoe ik dan de tijden van sunset/sunrise moet aanhouden...
Ik heb inmiddels begrepen dat het tijdsverschil tussen California en Arizona door de zomertijd wordt opgeheven, maar dat wanneer je in Monument Valley bent er weer een uurtje bij komt, in Page weer een uurtje er af, en zo verder. Klopt het dat het ongeveer zo zit?
GC - MV: +1 uur
MV - Page: -1 uur
Page - Zion: +1 uur
Zion - LV: -1 uur
En kan ik de tijden op www.sunrisesunset.com/ gewoon aanhouden zoals ze dan staan opgegeven in de kalender daar? De cijfertjes dansen een beetje voor mijn ogen, vandaar dat ik jullie hulp inroep.
Dit is ons schema:
8 april: LA
11 april: Kingman/Needles
12 april: GC
14 april: MV
15 april: Page
16 april: Zion
18 april: LV
20 april: Death Valley
21 april: Sequoia NP
22 april: Yosemite
24 april: SF
27 april: Pismo Beach
28 april: LA
En zit er nou ook nog verschil in Sunset tussen LA en SF? En is het op bepaalde plaatsen handig om wat een half uurtje eerder in te calculeren, vanwege bergen enz??
THANKS!
Volg ons tijdens de pre-honeymoon in Zuidwest USA en onze trouwpartij op Maui!
http://ralphlaura.blogspot.com

http://ralphlaura.blogspot.com

Re: Tijdsverschil tussen staten en sunset/sunrise
Je mag door naar de volgende ronde. Sunsetsunrise houdt de plaatselijke tijden aan. Zeker in GC is het verstandig om ruim van te voren aan de rim te zijn. GC, MV, Bryce en DV lijken me de geijkte plaatsen voor set en rise maar ik zie Bryce niet in je route...Wat de kust betreft...we hebben de zon al zo vaak in de zee zien zakken maar het blijft mooi.
Re: Tijdsverschil tussen staten en sunset/sunrise
Over Bryce staat in een ander topic over sunrise en set iets geschreven, het is de plek! viewtopic.php?f=7&t=33477
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1177 Weergaves
-
Laatste bericht door dutch_in_seattle
-
- 4 Reacties