Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hooverdam/Glen Canyon dam

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
jvandijk65
Amerikafan

Hooverdam/Glen Canyon dam

Bericht door jvandijk65 »

Hallo,
ben ik weer met een volgende vraag.
We zouden graag een tour in één van deze dammen doen, onze zoon van 16 is geïnteresseerd in techniek.
Is dus weer een leuk uitstapje tussen de natuur en steden.

Twintig jaar geleden zijn we in de Hooverdam geweest, en vonden dit indrukwekkend.
Ik heb begrepen dat het nu nogal een toeristisch circus is geworden.
Is de tour door de Glen Canyon dam vergelijkbaar, misschien nu zelfs leuker?

Alvast bedankt voor de antwoorden.
Yvonne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Hooverdam/Glen Canyon dam

Bericht door Martin & Marianne »

Of het een toeristische circus is, weet ik niet, maar het zal er waarschijnijk wel drukker zijn dan bij de Glen Canyon dam. Wij vonden de Glen Canyon dam zeer de moeite waard. Toen wij er waren was de toegang nog gratis, maar nu moet je wel iets betalen. Zie ons 2008-verslag.

Marianne
Annouk
Amerikafan

Bericht door Annouk »

Wij hebben zowel de Hooverdam als de Glen Canyon Dam bezocht met een tour. Beide dammen zijn indrukwekkend en leuk om te bezoeken, maar ik vond de tour in de Hooverdam interessanter en leuker. We deden de uitgebreide tour (wel vrij prijzig) en daarbij kreeg je veel meer van de dam te zien dan bij de tour in de Glen Canyon Dam. Bij de Hooverdam was het inderdaad wel toeristischer (duurder..) en drukker.

Annouk
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

wij zijn vorige zomer bij de Hoover dam geweest, en toen waren er wegenwerken ernaar toe, dus iedereen was blij een rustpauze te kunnen inbouwen, en stopte dus bij de dam
daardoor was het heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel druk en was het echt niet aangenaam

later op de reis waren we in Page en daar hebben wij op ons gemakje de Glen Canyon dam kunnen bezoeken en dat vond ik een heel mooi bezoek, maar zoals ik al zei, het was rustiger dus zowiezo aangenamer

verder vind ik de Glen Canyon gewoon in een mooiere omgeving liggen en daardoor ook interessanter, maar misschien als de zoon interesse heeft voor techniek, dat de Hoover meer indruk op hem gaat maken

en is de zoon geen voorstander van allebei te bezoeken? :mrgreen:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als ik mij goed herinner is de HDam tour $ 30,-- pp en die in Page $ 5,--. Bij Hoover is wel de nieuwe brug. Als je daar over heen rijdt zie je niets dus rijd naar Hoover en maak ook een uitstapje naar de brug.
mhocks
Amerika-ontdekker

Bericht door mhocks »

Je kan ook alleen de Power Plant Tour (bij de hooverdam) doen deze kost iets van 11 $

Maar mag je dan ook over de Dam lopen enz?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je mag over de dam lopen....
jvandijk65
Amerikafan

Alles in overweging genomen, staat nu in de planning dat we de Glen Canyon dam gaan bezoeken.
Als we naar de Hooverdam willen moeten we er speciaal voor gaan, ligt namelijk niet op de route. En in Page hebben we waarschijnlijk wel wat tijd over om naar de Glen Canyon dam te gaan. Veel verhalen lezend, begrijp dat er weinig verschil in zit, en dan is dit wel prima.
jvandijk65
Amerikafan

Nu we weer terug zijn, zal ik ook onze ervaring delen met het forum.
We zijn naar de Glen Canyon dam geweest. Omdat het hoogseizoen was, waren er extra rondleidingen ingelast. Prima, want we konden dus snel mee. Nadeel was wel dat we het gevoel hadden dat we de dam 'doorgejaagd' werden. Het stellen van vragen werd niet echt op prijs gesteld, want daar was eigenlijk geen tijd voor. Voor mij en onze dochter was het zo prima, maar man en zoon hadden toch graag wat meer gezien en gehoord. Uiteindelijk zijn zij in Las Vegas ook nog naar de Hooverdam geweest, terwijl moeder en dochter gingen winkelen. Het was daar wel druk, ze hebben lang moeten wachten voor de rondleiding, maar het was zeker de moeite waard. Kregen meer info en gingen dieper de dam in. Ze zijn daar wel verkeerd gereden omdat de nieuwe brug nog niet in de tomtom stond, even opletten dus. Conclusie: Als je een rondleiding in een dam wilt doen, is die van de Hooverdam toch wel meer aan te raden.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Bedankt voor de feedback. Ik denk wel dat die rondleiding in Hoover Dam een stuk duurder is.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

jvandijk65 schreef:Ze zijn daar wel verkeerd gereden omdat de nieuwe brug nog niet in de tomtom stond, even opletten dus.
Had je wellicht niet de meest recente kaart van Amerika op je TomTom staan? Afgelopen zomer ben ik ook bij de Hooverdam geweest en de nieuwe weg stond keurig op de TomTom.

De nieuwe Mike O'Callaghan – Pat Tillman Memorial Bridge bij de Hooverdam is overigens absoluut een bezoek waard. Je kunt er lopend op komen via een apart aangelegd parkeerterrein. Zeer aan te raden voor wie de Hooverdam passeert.

Overigens heb ik ook de tours in de Hooverdam en Glen Canyon Dam gedaan. Beide erg bijzonder en gelukkig werd destijds bij mij wel alle tijd genomen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Heel lang geleden mocht je nog op eigen houtje Glen Canyon Dam bezoeken en het bezoek was nog gratis ook. Dat is allemaal veranderd.
jvandijk65
Amerikafan

Inderdaad was de tour door de Hooverdam veel duurder. Je hebt 2 verschillende rondleidingen. De tour in de Glen canyon dam kostte maar $5,- pp, koopje dus.

Voor wat betreft de tomtom, deze kochten wij tijdens deze reis in de VS, dan mag je dus verwachten dat de meest recente kaart erop staat, maar dit was dus niet zo.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

jvandijk65 schreef:Voor wat betreft de tomtom, deze kochten wij tijdens deze reis in de VS, dan mag je dus verwachten dat de meest recente kaart erop staat, maar dit was dus niet zo.
Je zou er inderdaad vanuit kunnen gaan dat je een up to date kaart hebt. Overigens is het bij TomTom wel zo dat je verzekerd bent van de meest recente kaart als je een toestel koopt met een oudere kaart (kaartupdates zijn er regelmatig en het is dus te verwachten dat tussen productie en verkoop in de winkel de kaarten soms al meerdere keren geupdate zijn). Ik ga ervan uit dat dat ook geldt als je een toestel in Amerika koopt. Weet niet of je een laptop bij je had maar misschien had je wel een gratis kaartupdate kunnen doen.

Maar vervelend blijft het als je daar een nieuw toestel koopt en ervan uitgaat dat alle up to date is.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Emphy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Emphy »

Zover ik heb meegemaakt rij je zo naar de hoover dam toe.. ( gratis) het was ooit de doorgaande weg.

er staat wel bewaking aan beide kanten.. en het is ook niet meer doorgaand.. de weg over de Hooverdam loopt nu dood.
Los daarvan is het erg leuk om er toch heen te rijden, maar je moet dan echt de " oude" weg nemen

als je er bent heb je een fantastich uitzicht op de "nieuwe brug"

Wij zijn een aantal malen op en bij de hooverdam geweest ( jan/feb 2011) er was bijna niemand behalve ons
maar trek er zeker geen dag voor uit met 2 uur of minder heb je het echt wel gezien..
en ow als je snachts de auto op een plek parkeert ( op de dam dus) dan word je in de schijnwerpers gezet en hoor je een sirene ...........:)
Een probleem wordt alleen maar een probleem als iemand er een probleem van maakt.
Las Vegas->Grand Canyon->Page->las Vegas ( januari/februari 2011)
https://picasaweb.google.com/106476498412935926437" onclick="window.open(this.href);return false;
Emphy
Amerikafan

Bericht door Emphy »

Coyote schreef:
jvandijk65 schreef:Voor wat betreft de tomtom, deze kochten wij tijdens deze reis in de VS, dan mag je dus verwachten dat de meest recente kaart erop staat, maar dit was dus niet zo.
Je zou er inderdaad vanuit kunnen gaan dat je een up to date kaart hebt. Overigens is het bij TomTom wel zo dat je verzekerd bent van de meest recente kaart als je een toestel koopt met een oudere kaart (kaartupdates zijn er regelmatig en het is dus te verwachten dat tussen productie en verkoop in de winkel de kaarten soms al meerdere keren geupdate zijn). Ik ga ervan uit dat dat ook geldt als je een toestel in Amerika koopt. Weet niet of je een laptop bij je had maar misschien had je wel een gratis kaartupdate kunnen doen.

Maar vervelend blijft het als je daar een nieuw toestel koopt en ervan uitgaat dat alle up to date is.

Roland
Ik had ook een Tom Tom mee en heb er ontzettend , ontzettend veel aan gehad ( in een stad( bv Las vegas Los A etc) ook was het heel raar om te zien dat vanaf death Valley naar seqoia hemelsbreed iets van 100 km was... maar om er te komen was 600 km,. De Tom Tom is voor ons zo nuttig geweest op zoveel gebieden.... wij hadden ons hotel ingesteld als " Thuis" ... dus waar we ook zaten de Tom Tom instellen " ga naar huis" had eigenlijk altijd gelijk.

Wij kwamen terug vanuit weet ik veel op een weg naar weet ik veel toe... auto aan de kant... Tom Tom ingesteld naar " huis" en hoppa we reden goed.
Een probleem wordt alleen maar een probleem als iemand er een probleem van maakt.
https://picasaweb.google.com/106476498412935926437" onclick="window.open(this.href);return false;
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

de weg over de Hooverdam loopt nu dood.
Afgelopen maand nog niet, je kan de oude weg gewoon rijden.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Aan de Arizona kant van de dam loopt de weg toch echt dood hoor, wij konden in december niet verder dan de bovenste parkeerplaats daarna stond en een hekwerk en was de weg er achter al opgebroken.
Emphy
Amerikafan

Bericht door Emphy »

Rob schreef:Aan de Arizona kant van de dam loopt de weg toch echt dood hoor, wij konden in december niet verder dan de bovenste parkeerplaats daarna stond en een hekwerk en was de weg er achter al opgebroken.
Yep dat klopt echt helemaal. Zelf met een buldozer kom je er niet meer door.
Het viel mij wel op dat de beveiliging veel en veel strenger( 24 uur per dag) was dan in 2006 toen het nog de doorgaande route was.

Bij De Glenn C Dam hebben we helemaal niets gemerkt of gezien van beveiligers of politie.
Wij snapten dat verschil nie tzo. Zou de hooverdam veel "aanslag gevoeliger" zijn ? geen idee eigenlijk.

Groet uit Groningen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer