Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Colorado River Discovery

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
kvanderdonk
Amerika-ontdekker

Colorado River Discovery

Bericht door kvanderdonk »

Hoi,

We gaan in juli met onze twee dochters (12 en 9) naar ZW USA en zijn o.a. twee dagen in Page.
Ons oog is gevallen op Colorado River Discovery, waar je een halve dag kan (mee) varen op de Colorado richting Grand Canyon en met de bus weer teruggebracht wordt naar Page. ( http://www.raftthecanyon.com ). Op o.a. tripadvisor goed beoordeeld. Nu vinden Amerikanen snel iets "thrilling", dus ik ben benieuwd of iemand van dit forum dit wel eens gedaan heeft en wat die er van vond. We denken aan de ochtendtrip.
Woodside
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Re: Colorado River Discovery

Bericht door Woodside »

Wij (35) hebben in september 2007 een rafting trip gedaan over de Colorado River vanuit Moab.
Het waterpeil aan het eind van het seizoen was redelijk laag en je hebt dan weinig zgn. Rapids (stroomversnellingen). Het laatste stukje hebben we gezwommen. Het waterpeil zal in juli zeker hoger zijn, dus meer rapids.
Houd er rekening mee dat de Colorado River tussen de rode rotsen stroomt en dus vol rood zand zit. Hij ziet er dan ook vies uit. Onze kleren en schoenen zaten vol met het rode zand. Zorg ook dat je goed ingesmeerd bent met zonnebrand.

Als ik naar de foto's kijk op hun website, valt me op dat de boten een motor hebben en dat je op bankjes zit. In de omschrijving hebben ze het over een "smoothwater float trip". Het zal denk ik geen echte rafting trip zijn, maar meer een tocht over de rivier om wildlife e.d. te spotten. De trip die wij gedaan hebben (ik weet niet meer bij welke organisatie) moest je zelf mee peddelen.

Ik vind deze trip niet zo spannend en redelijk duur. Maar smaken veschillen......

Grt. Femke
Afbeelding
wenneke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door wenneke »

Hey Karin,

Deze site had ik ook gevonden om te gaan raften over de Colorado River. Ziet er erg leuk uit!
Ik vond er alleen een paar nadelen aan zitten:
De prijs, voor hetzelfde geld (voor ons gezin dan) huren we een eigen bootje op Lake Powell.
De spanning, zo te lezen gaat het er erg rustig en kalmpjes aan toe. Geen stroomversnellingen o.i.d.
De taal, ik vind het wel leuk om de details over het gebied te horen onderweg, maar onze kinderen denk ik niet. En om de hele tijd alles te moeten vertalen....
Ik zie het meer als een rustig, kabbelend boottochtje over een mooie rivier. Niet echt als een spannende rafttocht zoals ik verwachtte.

Kortom: wij doen dit niet, maar huren een bootje. Hierover heb ik in verschillende reisverslagen gelezen en die verhalen klonken zo enthousiast dat ik het ook wilde proberen! :thumbup:
Succes met uitzoeken allemaal nog he. Ben je al een end?

Groetjes Wendy
Onze reizen naar de USA: http://wendyenkimopreis.wordpress.com, waaronder:
2011: Zuidwesten
2012: New York en Washington
2022: Rondje New England en NYC
2024: New York en klein rondje Florida
kvanderdonk
Amerika-ontdekker

Hoi Wendy,

De voorbereidingen gaan voorspoedig. Te veel leuke dingen om te doen. Kiezen is het grootste probleem.
Route en hotels zijn rond. (Al heb ik nog twee weken geleden een hotel weer verandert). Ik gluur nog wel eens op jullie weblog, zo te zien loopt het bij jullie ook lekker.

Waar huren julle de boot in Page? Mag je daarmee ook een eind de Colorado af ?(dus buiten het gebied van Lake Powell).

groetjes,
Karin
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Mag je daarmee ook een eind de Colorado af ?(dus buiten het gebied van Lake Powell).
Zal heel moeilijk worden , er zit namelijk een heeeeele grote dam tussen (Glen Canyon Dam)
patrick99
Amerikafan

Bericht door patrick99 »

wij hebben deze tocht drie jaar geleden gedaan en vonden het een van de hoogtepunten van onze reis. Je hebt echter geen stroomversnellingen (wij waren er in september). We gingen met de bus van Page naar de dam, via een tunnel. De boot drijft gewoon stroomafwaarts. De uitzichten die je hebt zijn geweldig. Het is heel mooi om bijvoorbeeld de Horshoe Bend vanaf de rivier te zien. De tocht duurt wel een paar uur. Of het voor kleine kinderen geschikt is weet ik niet. De tocht moet het hebben van de geweldige omgeving en de imposante rotswanden waartussen je vaart. Het varen op zich is niet spectaculair omdat het water rustig is. Als je niet van de omgeving kan genieten zal je vrij snel vervelen, zo niet dan heb je een geweldige dag.
wenneke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door wenneke »

Ha Karin,
Hier gaat het voorspoedig hoor. Even een tijdje niks gedaan omdat ik een feestje moest organiseren en daar ging al mn tijd in zitten.
Dus nu ben ik langzaam weer begonnen met het uitspitten van de details.
Nog 2 hotels boeken en mn roadbook verder afmaken. Zooooo leuk!!!
Jullie gaan toch ook een verslag bijhouden van de reis of heb ik dat verkeerd begrepen?

Over de boten. N.a.v. de topics hier en de reisverslagen ben ik uitgekomen bij Forever Houseboats. Deze hebben de boten al in het water liggen dus hoef je ze niet meer te vervoeren. Groot pluspunt in mijn ogen!
Als je een boot voor een hele dag wilt huren, kun je het al reserveren. Voor een halve dag/paar uur moet je gewoon zo vroeg mogelijk bij de haven zijn om nog een boot te scoren.
Als je vragen hebt, kun je aan het eind van de middag vaak met een medewerker chatten. Vond ik ook erg grappig om te doen (ben niks gewend blijkbaar...).
Zoals al gezegd blijf je op Lake Powell, je kunt niet naar de Colorado River.
Succes met uitzoeken!

Groetjes Wendy
Onze reizen naar de USA: http://wendyenkimopreis.wordpress.com, waaronder:
2011: Zuidwesten
2012: New York en Washington
2022: Rondje New England en NYC
2024: New York en klein rondje Florida
kvanderdonk
Amerika-ontdekker

Hoi Rob,

Dat van de dam weet ik, daarom vraag ik het ook. De boottochten beginnen dus na de dam. De vraag is of daar ook boten te huur zijn om de Colorado op te varen. Maar misschien is dat ook niet toegestaan, geen idee.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Van de dam verder richting Grand Canyon kan volgens mij alleen met een georganiseerde trip.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer