Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overnachting Moab en Death Valley

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Mjölnir
Amerikafan

Overnachting Moab en Death Valley

Bericht door Mjölnir »

Ondanks dat ik het meerendeel van mijn reis op campings wil verblijven ben ik voor bovenstaande plaatsen op zoek naar een motel/hotel/hostel. Op internet zie ik echter door de bomen het bos niet meer. Het moet zeker niet te duur worden. In Moab denk ik aan motels als Kokopelli Lodge (http://kokopellilodge.com) of verblijf in een cabine van Lazy Lizard Hostel (http://www.lazylizardhostel.com). Hetzelfde geldt voor Death Valley, bij voorkeur in de buurt van Furnace Creek. Graag jullie tips!
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Overnachting Moab en Death Valley

Bericht door markro »

Op de AllesAmerika-reviewpagina's vind je een keur aan accommodaties, alhoewel niet diegene die jij noemt.
Maar misschien doe je hier toch nog ideeën uit op.
De link zit bovenaan de forumpagina, zie http://www.allesamerika.nl/reviews/
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Is er een speciale reden om niet in Moab en DV te kamperen?
Mjölnir
Amerikafan

Bericht door Mjölnir »

Yeehaw schreef:Is er een speciale reden om niet in Moab en DV te kamperen?
Op zich wil ik in Moab best op een camping, maar met name vanwege de hitte kies ik in DV voor een aircootje om me heen. Verder is het af en toe wel lekker om wat meer comfort te hebben van een dik matras. Hoe zijn de campings dan in Moab?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Campgrounds in Moab zijn er veel en bijna allemaal goed.
Let wel even op de periode waarin de reis plaats vind, veel campgrounds liggen dicht bij de Colorado River en kunnen vergeven zijn van de muggen in het voorjaar en de voorzomer.
Wij en vele ander forumleden gaan altijd naar Canyonlands RV park dat ligt midden in ht stadje met vel winkels en restaurants op loop afstand, deze campground heeft ook mooie tentplekken en eventueel cabins.
Mjölnir
Amerikafan

Bericht door Mjölnir »

Rob schreef:Let wel even op de periode waarin de reis plaats vind, veel campgrounds liggen dicht bij de Colorado River en kunnen vergeven zijn van de muggen in het voorjaar en de voorzomer.
Wij en vele ander forumleden gaan altijd naar Canyonlands RV park dat ligt midden in ht stadje met vel winkels en restaurants op loop afstand, deze campground heeft ook mooie tentplekken en eventueel cabins.
Ik ben daar begin juli. Hoe is het dan? Zo op het oog een mooie camping met de nodige faciliteiten. Daar ga ik me nog even op beraden.

Alleen dan nog Death Valley. Daar ga ik liever in een motel o.i.d. Tips blijven welkom!
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Begin juli zou ik niet dicht aan de Colorado River willen zitten dan zijn er nog te veel van die steekdieren :mrgreen:
Valerie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Valerie »

Ik heb de Kokopelli Lodge geboekt voor 3 nachten omdat ie goeie kritiek kreeg op tripadvisor en ik vond hem goedkoop.
Kan je dus nog niet zeggen hoe het bevalt maar ik ben er toch voor gegaan.
Vond het niet zo eenvoudig iets 'goedkoop' te vinden in Moab.
2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
ienekje
Amerikafan

Bericht door ienekje »

Mocht je bij Moab toch een camping willen, waar ze trouwens ook leuke cabins hebben met een heerlijk uitzicht dan raad ik je deze aan.
http://www.archviewresort.com/

2 keer geweest, ideaal voor Dead Horse Point/Canyonlands en ook voor Arches.
Het is bij de afslag naar DHP\Canyonlands.
Wel boodschappen doen in Moab, het winkeltje heeft niet veel :)
Mjölnir
Amerikafan

Bericht door Mjölnir »

Rob schreef:Begin juli zou ik niet dicht aan de Colorado River willen zitten dan zijn er nog te veel van die steekdieren :mrgreen:
Hmmzz, maar dat zou dan naast Moab ook voor locaties als Page en Grand Canyon gelden?
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Zal in de Grand Canyon wel meevallen dat is een gat van 1500 meter diep :wink: Page staan wij altijd aan de andere kant van de stad dus niet kort bij Lake Powell, hebben we trouwens nog niet zo laat in het seizoen gestaan.
In Moab liggen veel campgrounds bijna letterlijk aan de oever van de Colorado en het je ook veel moeras achtige stukken met veel stilstaant water wat een goede broedplaats voor muggen is bij stromend water heb je dat veel minder.
Mjölnir
Amerikafan

Bericht door Mjölnir »

Oke duidelijk. In Page had ik alleen nog Wahwheap CG op het oog. Wat zou je zelf aanraden in zowel Moab als Page?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Canyonlands in Moab ligt geweldig en is een goede keus,zoals Rob al zei.
Wij zaten er in 2008 tegenover, en vrienden van ons zaten toen op Canyonlands. Zag er goed uit. Het zwembad is wel verschrikkelijk klein.

Marianne
Mjölnir
Amerikafan

Bericht door Mjölnir »

Iemand ervaring met het motel uit onderstaande link? Het ziet er wat stoffig en oud uit, maar qua prijs lijkt het me wel in orde.

http://www.amargosa-opera-house.com/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Gebruik de zoekfunctie eens, het is recent nog in dit topic besproken.

Marianne
Mjölnir
Amerikafan

Bericht door Mjölnir »

Vanwege de prijzen van hotels in Death Valley ben ik ook eens naar motels in Lone Pine gaan kijken. Daar vond ik o.a. het Dow Villa Hotel, waar ik ongeveer voor 50 euro een kamer heb versus zeker 100 euro bij Stovepipe Wells of Furnace Creek.

Mijn reisschema ziet er die dagen als volgt uit:

Do. 16 juni: Yosemite NP - Lee Vining
Vr. 17 juni: Lee Vining – Lone Pine of Furnace Creek
Zat. 18 juni: Lone Pine of Furnace Creek - Las Vegas

Qua hotelprijs neig ik naar een overnachting in Lone Pine, maar ik de afstand de volgende dag naar Las Vegas is daarna een aardige rit, zeker omdat ik de Death Valley natuurlijk op mijn gemak door wil toeren. Hoe kijken jullie hier tegen aan?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Stovepipe Wells heeft toch wel goedkopere alternatieven. Voor 106 dollar zit je daar al, dat is echt minder dan 100 euro met de huidige koers. Voor dat geld zou ik in het park gaan zitten.

Marianne
Mjölnir
Amerikafan

Bericht door Mjölnir »

Martin & Marianne schreef:Stovepipe Wells heeft toch wel goedkopere alternatieven. Voor 106 dollar zit je daar al, dat is echt minder dan 100 euro met de huidige koers. Voor dat geld zou ik in het park gaan zitten.

Marianne
Klopt, ik zie het inderdaad. Blijft wel de vraag of er airco in zit. In de andere kamers spreekt men van refrigerated air (http://www.escapetodeathvalley.com/hotel-rooms), maar daar lees ik bij een dergelijke patio niks over... Vraag me af of het dan niet alsnog peentjes zweten wordt.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Lone Pine is een goed alternatief maar kan niet op tegen DV ook vwb stargazing. Van Lone Pine is het 4 uur rijden naar Las Vegas zonder stops dus een hele dag met de stops. Het is best mogelijkl eea van Death Valley te zien dan. Als je in Lone Pine logeert kan je laat in de middag Whitney Portal oprijden en dan heb je prachtige uitzichten over Lake Owens (dry), en de DV bergen ver weg. In SPW hadden we gewoon a/c in onze kamer maar dat waren de wat "luxere" .
Yeehaw
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij hebben toendertijd in Bishop overnacht en dat was prima te doen vanaf Las Vegas.
Lone Pine is nog een uurtje dichterbij Las Vegas dus dat moet goed te doen zijn.

Marjon
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer