Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Death Valley - Bezienswaardigheden
-
- Amerika-ontdekker
Death Valley - Bezienswaardigheden
In juli/augustus 2011 ga ik naar het zuidwesten. De nacht van 3 op 4 augustus zal ik doorbrengen in Furnace Creek. Volgens mij is dit wel de moeite... Het heeft me misschien 200 dollar voor één nacht gekost (per kamer) maar dat heb ik er wel voor over.
We zouden op 3 augustus vanuit Las Vegas vertrekken (ik neem aan rond 10u). Death Valley voor een deel bezoeken, overnachten in Furnace en de volgende ochtend doorrijden door Death Valley.
Is het mogelijk om vanuit het zuiden van Death Valley te rijden? De 160 nemen en nadien in Pahrump de 178?
Is het deel boven de Route 190 de moeite?
We zouden op 3 augustus vanuit Las Vegas vertrekken (ik neem aan rond 10u). Death Valley voor een deel bezoeken, overnachten in Furnace en de volgende ochtend doorrijden door Death Valley.
Is het mogelijk om vanuit het zuiden van Death Valley te rijden? De 160 nemen en nadien in Pahrump de 178?
Is het deel boven de Route 190 de moeite?
Upcoming: South-West-USA - July & August 2011 - http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 36&t=32039" onclick="window.open(this.href);return false;
Been to: New York City - March 2010
- ScubaJP
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Re: Death Valley - Bezienswaardigheden
Bij de National Park Service hebben ze een handige folder http://www.nps.gov/deva/upload/Routes%2 ... 0Vegas.pdf met daarop vier routes die je vanuit Las Vegas kunt nemen: Shortest Route (2 u), Easiest Route (2,5u), Ghost Town Route (3 u) of Most Scenic Route (3,5 u).
Jouw optie via de 160 en 178 komt in grote lijnen overeen met de Most Scenic Route. Vanuit het zuiden kom je dan het park binnen via de 178 bij Shoshone. Daar is deze bekende wallpaperfoto genomen:

Enne: het kan daar in augustus flink warm worden. 40 graden is de norm en 50 graden is geen uitzondering.
Jouw optie via de 160 en 178 komt in grote lijnen overeen met de Most Scenic Route. Vanuit het zuiden kom je dan het park binnen via de 178 bij Shoshone. Daar is deze bekende wallpaperfoto genomen:

Enne: het kan daar in augustus flink warm worden. 40 graden is de norm en 50 graden is geen uitzondering.

-
- Amerika-ontdekker
Most Scenic Route lijkt inderdaad de beste... Bedankt!!
Upcoming: South-West-USA - July & August 2011 - http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 36&t=32039" onclick="window.open(this.href);return false;
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben in 2006 die route gereden, zie ons reisverslag bij 10 en 11 augustus voor de route en de bezienswaardigheden.
In 2008 hebben we de route via Death valley Jct gereden en ook Dante's view bekeken.
Marianne
In 2008 hebben we de route via Death valley Jct gereden en ook Dante's view bekeken.
Marianne
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
hier een grote death valley fan
volgende week zijn we er weer, en ook weer in furnace creek.
Deze zomer sliepen we ook in furnace creek (goed hotel hoor!) en reden we ook over de route die jij beschrijft.
je kan inspiratie halen uit ons reisverslag, zie 20 juli en 21 juli http://reisverhalen.webs.com/swusa2010.htm

volgende week zijn we er weer, en ook weer in furnace creek.
Deze zomer sliepen we ook in furnace creek (goed hotel hoor!) en reden we ook over de route die jij beschrijft.
je kan inspiratie halen uit ons reisverslag, zie 20 juli en 21 juli http://reisverhalen.webs.com/swusa2010.htm
En waar moet je zijn in DV voor een mooi zonsondergang. En met een camper? beter Furnace Creek of Stove Pipe Wells.??
Truus
Truus
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Met een camper zou ik bij Stovepipe Wells gaan staan je staat dan zo'n beetje naast de zandduinen een schitterende lokatie voor een sunset.
Bijkomend voordeel de campground die bij het hotel hoort heeft full hookup kan je de airco laten draaien als het warm is.
Wij hebben er in 2011 gestaan.
Bijkomend voordeel de campground die bij het hotel hoort heeft full hookup kan je de airco laten draaien als het warm is.
Wij hebben er in 2011 gestaan.
Ik heb geen ervaring met een camper, maar Zabriskie Point of de zandduinen zijn een aanrader bij zonsondergang.
Oké, dank jullie al voor jullie snelle reacties. Gaan dan denk ik toch voor Stove Pipe Wells.
Truus
Truus
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Dante's View is subliem voor zonsondergang.
(wel niet voor grote campers geschikt)
(wel niet voor grote campers geschikt)
Ik zou je willen aanraden de kortste weg naar DV te nemen vanaf Vegas nl 160 naar Pahrump, Bell Vista/Stateline Rd naar DV Junction en 190 DV in. Dan kan je eerst naar Dante's View en dan verder. De weg via Shoshone gaat over een pas en is vrij lastig om te rijden richting Badwater en niet sneller.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Wij hebben de route via Shoshone vorig voorjaar met een 31 ft gedaan dat is geen enkel probleem hat is wel een langzame route.
Danta's View is verboden voor campers van 25 ft en groter.
Danta's View is verboden voor campers van 25 ft en groter.
- Vnix
- Amerika-ontdekker
Death Valley wordt door veel mensen onderschat. Er is hier zoveel moois te zien en daarom is dit National Park één van mijn favorieten.
Mijn tip: rijd er niet alleen doorheen maar trek er iets meer tijd voor uit.
[youtube]7Sm3uWz_oAg[/youtube]
Een fascinerende plek om te bezoeken is Death Valley's Racetrack Playa.
Mijn tip: rijd er niet alleen doorheen maar trek er iets meer tijd voor uit.
[youtube]7Sm3uWz_oAg[/youtube]
Een fascinerende plek om te bezoeken is Death Valley's Racetrack Playa.

States visited: AZ, CA, DC, DE, FL, HI, IL, MD, NV, NJ, NY, PA, UT, VA
- ScubaJP
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Precies de route die wij later deze maand gaan rijden. 's Ochtends vroeg weg uit LV zodat we de zon nog achter ons hebben bij Dantes View.Yeehaw schreef:Ik zou je willen aanraden de kortste weg naar DV te nemen vanaf Vegas nl 160 naar Pahrump, Bell Vista/Stateline Rd naar DV Junction en 190 DV in. Dan kan je eerst naar Dante's View [...]
Jullie maken het ons wel moeilijk met al die enthousiaste verhalen..
en dat prachtige filmpje....
Maar we rijden met een 23 ft camper en kunnen dus naar Danta's Vieuw.
Dat wordt dus vroeg vertrekken vanuit LV. We hebben in ieder geval een overnachting gepland. Welke richting we daarna gaan is dan nog de vraag. In mei zal de Tioga pass nog niet open zijn.
Truus

Maar we rijden met een 23 ft camper en kunnen dus naar Danta's Vieuw.

Truus
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1868 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-