Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Lake Powell - Page

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Cristobal
Amerikafan

Lake Powell - Page

Bericht door Cristobal »

De laatste dagen weer druk bezig met het samenstellen van onze reis. De vraag van vandaag gaat over Lake Powell - Page.

dag x
vertrekken in de vroege namiddag vanuit Grand Canyon NP naar Lake Powell

dag y
' s avonds richting Mexican Hat (overnachting (en eten :-) bij the Swinging Steak)

We denken aan de rand van het water te kamperen (Lone Pine). We willen die dag relaxen aan het water, maar misschien toch nog iets in de buurt doen.
Wat zou de mogelijkheden?

is Page en Lake Powell eigenlijk hetzelfde?

Bedankt allemaal voor de fijne suggesties.

Christophe
MoonlandMenace
Amerika-ontdekker

Re: Lake Powell - Page

Bericht door MoonlandMenace »

Page is de naam van het stadje, lake Powell de naam van het meer.
In en rondom page zijn er veel mogelijkheden: antelope canyon, toadstool hoodoo, horseshoe bend, waterholes slotcanyon,..
G&M
Amerikafan

Bericht door G&M »

Antelope canyon is absoluut de moeite waard!! Vooral rond het middaguur. Wel reserveren bijvoorbeeld bij Roger Ekis tours. Zeer mooi om te fotograferen!
Als je eenmaal de smaak van reizen te pakken hebt ben je altijd onderweg! Al is het alleen maar in gedachten!!
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Ook te doen vanuit Page: rainbow bridge en de wave.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
petra40
Amerika-newbie

Bericht door petra40 »

een dag varen op de lake powell is een aanrader ! wij hebben dat ook gedaan en het was super. kost een paar centjes, maar het is onvergetelijkl.
je kan dan varen naar wat mijn voorganger ook aangaf de rainbow...
Cristobal
Amerikafan

Bericht door Cristobal »

petra40 schreef:een dag varen op de lake powell is een aanrader ! wij hebben dat ook gedaan en het was super. kost een paar centjes, maar het is onvergetelijkl.
je kan dan varen naar wat mijn voorganger ook aangaf de rainbow...
Dat lijkt me inderdaad wel leuk. Ik dacht aan een jetski huren om met twee het meer op te gaan. Kun je alles gewoon huren of heb je een speciaal vaarbewijs nodig? Als het een domme vraag is, mag je gerust lachen :-)
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Van GCNP - Page kun je onderweg langs de Rim van GCNP nog de uitzichtlpunten bezoeken.. Desert View tower niet overslaan! Dan richting Page. Horseshoe Bend is een leuk uitzichtpunt nabij Page overzicht over een 'haarspeldbocht' in de Colorado.

Je hebt geen vaarbewijs nodig maar het is allemaal niet goedkoop. Wat ons tegenviel was ook de tijden. Je moet voor 14 uur huren en om 16 uur moet alles terug zijn Althans dat was bij Wahweap. De camping maakt deel uit van het Nat Recreation Area Glenn Cayon, en valt onder de NP, met je pas van de NP kun je er gratis in. Het meer is bij Wahweap ook goed bereikbaar en je kunt er heerlijk zwemmen (bij de plaatselijke supermarkt een luchtbedje kopen en drijven maar). Ook kayakken kan.

Antelope Canyon kun je:
A in de ochtend (1/2 9 - 12 u) de Lower AC doen (als je statief hebt krijg je voor hetzelfde geld een Photopass voor 4 uur) of
B in de middag (11- 13) de Upper AC doen.
Wij vonden de Lower erg mooi en ik kan niet oordelen over de Upper behalve dat ik heb begrepen dat het erg druk is rond de 'goede' tijden. Wij waren vroeg bij Lower net nadat ie een tijdje dicht was geweest (na flooding) en het was prima te doen qua drukte, maar ook daar is het soms druk. Met de photopass heb je wel meer tijd om even te wachten op het goede =stille moment. Overigens heeft niet iedereen goede ervaring in beide AC juist vanwege de drukte. Maar mooi is het zeker, voor mij een toppertje!

Verder is er inderdaad nog veel meer te zien rond Page....
Ik neem aan dat je met
's avonds richting Mex Hat
bedoeld dat je in de middag gaat rijden. Het is niet echt aan te raden om in donker te rijden. Je rijdt dan dus 'voorbij' Mon Valley. Dat is eigenlijk aan einde van de dag en 'smorgens vroeg het mooiste. Misschien nog een overweging om daar te slapen?
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Nog maar eens: Nooit in het donker rijden. Een aanrijding met wildlife verpest je vakantie en het dier overleeft het niet. Dus niet doen. Donker is echt donker in deze omgeving.
Cristobal
Amerikafan

Bericht door Cristobal »

Yeehaw schreef:Nog maar eens: Nooit in het donker rijden. Een aanrijding met wildlife verpest je vakantie en het dier overleeft het niet. Dus niet doen. Donker is echt donker in deze omgeving.
met 's avonds bedoel ik aankomen voor het donker. In het donker rijden is absoluut niet de bedoeling. Volgens mijn inschatting is het rond 20 uur donker eind mei, klopt dat ongeveer? Als we dan rond een uur of vier vertrekken in Page zijn we voor het donker in Mexican Hat.

Monument Valley zou dan het eerste zijn de dag erop.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Cristobal
Amerikafan

Bericht door Cristobal »

bedankt Yeehaw ... handige link.
Inschatting was ongeveer juist ... maar toch nog iets vroeger donker dan ik dacht.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Houd er dus rekening mee dat je een uur verliest tussen Page en Monument Valley en Utah omdat Arizona geen zomertijd (daylight saving time) kent maar het Navajo reservaat doet wel mee aan de zomertijd. Page en Antelope Canyon hebben echter dezelfde tijd aangehouden.
Cristobal
Amerikafan

Bericht door Cristobal »

Yeehaw schreef:Houd er dus rekening mee dat je een uur verliest tussen Page en Monument Valley en Utah omdat Arizona geen zomertijd (daylight saving time) kent maar het Navajo reservaat doet wel mee aan de zomertijd. Page en Antelope Canyon hebben echter dezelfde tijd aangehouden.
Als we uit Page vertrekken en we dezelfde dag Monument Valley nog bezoeken (zo'n 2u30 rijden). Hoe laat vertrekken we dan best? We willen in Monument Valley het rondje doen, dus meer dan het Visitor's Centre. Maar weet niet hoeveel tijd je daarvoor moet uittrekken. We zijn er rond 25 mei en slapen achteraf in Mexican Hat.

Vooral de uurwisseling zorgt voor wat moeilijkheden in de berekening ;-)

In het donker rijden wordt afgeraden (ook geen fan van), maar is het bijvoorbeeld wel te doen of de zonsondergang in Monument Valley mee te pikken en dan richting Mexican Hat te rijden?

bedankt Yeehaw! (of anderen)
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Heb je een SUV? Je mag van je verhuurbedrijf niet op unpaved roads rijden, ook niet met een SUV. Goed nu weet je dat. Nu het antwoord.
Zoals gezegd, 2.5 uur rijden. Een uur later bij aankomst. Entree voor MV is $ 5,-- pppd. Het hokje (mooi nieuw hok trouwens...) staat iets voor het visitor center. Grote parkeerplaats (ook vrij nieuw). Links van de parkeerplaats zie je de rough road naar de valley. Scherpe bocht naar rechts en dan begint het. De weg is buitengewoon slecht, lekke banden zijn aan de orde van de dag (zagen 2 auto laatste keer dat we er waren met "onze" awd SUV). Heel langzaam rijden dus. En voorzichtig. Tenslotte kom je bij Ford's Point. Een must stop. Hierna wordt het gemakkelijker. Je rijdt een loop. Daarna krijg je weer dat akelige stuk naar de parkeerplaats heuveltje op, Erg zanderig ook. Men noemt het een 17 miles loop maar 13 miles is meer wat het is. Neem er 2 uur voor van parkeerplaats naar parkeerplaats met wat stops. Ik heb bij de peperdure winkel van het visitor center nog geen bordjes "I survived Monument Valley" gezien. Lang geleden hebben wij deze loop ook met een gewone sedan gereden maar toen was de weg beter. Het lijkt of hij steeds slechter wordt. Sommige mensen keren om na enkele mijlen maar het loopje is eigenlijk het gemakkelijkst.
Als je de drie Mittens (handschoenen..) ziet bedenk dan dat de noordelijkste in Utah staat en de andere twee in Arizona.
MV naar Mexican Hat is 30 minuten. Pas gewoon goed op in het donker en rijd langzaam maar ik denk niet dat je in het donker hoeft te rijden.
Yeehaw
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Nadat de zon onder is, blijft het wel nog een tijdje licht ;-) Ik denk dat je toch nog zonder problemen een half uur kan rijden.
Ik vond Monument Valley op zijn mooist nét voor de zon onderging. Dan kleurt alles heel mooi. :-)
cgr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door cgr »

Cristobal schreef:
Dat lijkt me inderdaad wel leuk. Ik dacht aan een jetski huren om met twee het meer op te gaan. Kun je alles gewoon huren of heb je een speciaal vaarbewijs nodig? Als het een domme vraag is, mag je gerust lachen :-)
Wij hadden afgelopen zomer een boot gehuurd bij B&T Marine, adres: 803 Vista Avenue in Page. Wij betaalden $250,- per dag. We mochten de boot in de ochtend ophalen en aan het einde van de dag inleveren, voor het donker. Boot moet je wel zelf aan je auto hangen en het water in rijden. Bij Wahweap hadden we ook geinformeerd en daar kostte het $290,- voor 2 uur. Het is misschien prijzig, maar wij vonden het absoluut de moeite waard. Nou houden wij ook wel heel erg van varen... Jetski is trouwens net zo duur, en een boot is toch wel wat relaxter.
Voor meer info zie reisverslag en foto's bij dag 11.
corinazie.waarbenjij.nu
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer