Van GCNP - Page kun je onderweg langs de Rim van GCNP nog de uitzichtlpunten bezoeken.. Desert View tower niet overslaan! Dan richting Page. Horseshoe Bend is een leuk uitzichtpunt nabij Page overzicht over een 'haarspeldbocht' in de Colorado.
Je hebt geen vaarbewijs nodig maar het is allemaal niet goedkoop. Wat ons tegenviel was ook de tijden. Je moet voor 14 uur huren en om 16 uur moet alles terug zijn Althans dat was bij Wahweap. De camping maakt deel uit van het Nat Recreation Area Glenn Cayon, en valt onder de NP, met je pas van de NP kun je er gratis in. Het meer is bij Wahweap ook goed bereikbaar en je kunt er heerlijk zwemmen (bij de plaatselijke supermarkt een luchtbedje kopen en drijven maar). Ook kayakken kan.
Antelope Canyon kun je:
A in de ochtend (1/2 9 - 12 u) de Lower AC doen (als je statief hebt krijg je voor hetzelfde geld een Photopass voor 4 uur) of
B in de middag (11- 13) de Upper AC doen.
Wij vonden de Lower erg mooi en ik kan niet oordelen over de Upper behalve dat ik heb begrepen dat het erg druk is rond de 'goede' tijden. Wij waren vroeg bij Lower net nadat ie een tijdje dicht was geweest (na flooding) en het was prima te doen qua drukte, maar ook daar is het soms druk. Met de photopass heb je wel meer tijd om even te wachten op het goede =stille moment. Overigens heeft niet iedereen goede ervaring in beide AC juist vanwege de drukte. Maar mooi is het zeker, voor mij een toppertje!
Verder is er inderdaad nog veel meer te zien rond Page....
Ik neem aan dat je met
's avonds richting Mex Hat
bedoeld dat je in de middag gaat rijden. Het is niet echt aan te raden om in donker te rijden. Je rijdt dan dus 'voorbij' Mon Valley. Dat is eigenlijk aan einde van de dag en 'smorgens vroeg het mooiste. Misschien nog een overweging om daar te slapen?