Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoe is de toegankelijkheid van Sequoia NP per camper?
Hoe is de toegankelijkheid van Sequoia NP per camper?
Hallo, gaan in mei/juni 2011 onder andere naar sequoia en vragen ons af wat de mogelijkheden per camper daar zijn.
Maak uit de verhalen op dat dit slecht te doen is per camper?
Alvast bedankt,
Goepster
Maak uit de verhalen op dat dit slecht te doen is per camper?
Alvast bedankt,
Goepster
Re: Hoe is de toegankelijkheid van Sequoia NP per camper?
De weg vanaf Three Rivers is een aardige bergpas en ik kan me voorstellen dat je dat liever niet met een vrachtauto of camper wilt doen.
De noordelijke toegangsweg (vanaf Fresno) is een stuk toegankelijker.
Roel.
De noordelijke toegangsweg (vanaf Fresno) is een stuk toegankelijker.
Roel.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ook de weg naar Three Rivers is met een camper te doen, wij hebben er meerdere zien rijden op dat stuk. Ik wwet niet hoe het in mei/juni is, wellicht heb je nog kans op sneeuw.
Ik weet niet wat voor verhalen je hebt gehoord, ik zou de NPS-site als basis gebruiken en in je achterhoofd houden dat ze vrij snel zeggen dat iets niet kan.
Zie bijvoorbeeld http://www.nps.gov/seki/planyourvisit/t ... eltips.htm en http://www.nps.gov/seki/planyourvisit/v ... ctions.htm
Je vindt er ook een link naar de park map, daarop staat ook aangegeven welke wegen wel en niet te doen zijn met een camper van bepaalde afmetingen.
Marianne
Ik weet niet wat voor verhalen je hebt gehoord, ik zou de NPS-site als basis gebruiken en in je achterhoofd houden dat ze vrij snel zeggen dat iets niet kan.
Zie bijvoorbeeld http://www.nps.gov/seki/planyourvisit/t ... eltips.htm en http://www.nps.gov/seki/planyourvisit/v ... ctions.htm
Je vindt er ook een link naar de park map, daarop staat ook aangegeven welke wegen wel en niet te doen zijn met een camper van bepaalde afmetingen.
Marianne
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Sequoia & Kings Canyon NP is geen enkel probleem met een camper, er is een advies om het niet te doen met grote campers maar als je dan verschillende 40fts tegenkomt vraag je jezelf af waarom.
Zou wel even kijken of er beperkingen zijn op de campgrounds binnen het park.
Vanuit Tree Rivers gaat het flink naar boven met een aantal haarspeltbochten maar daar hebben wij geen problemen mee gehad, je kan dat steile stuk trouwens beter moeten klimmen dan dalen.
Zou wel even kijken of er beperkingen zijn op de campgrounds binnen het park.
Vanuit Tree Rivers gaat het flink naar boven met een aantal haarspeltbochten maar daar hebben wij geen problemen mee gehad, je kan dat steile stuk trouwens beter moeten klimmen dan dalen.
-
- Amerika-newbie
Afgelopen zomer hebben wij ook Sequoia bezocht. We verbleven op Sequoia RV ranch in Three Rivers. De dag na aankomst hebben we de shuttle (die al buiten het park begint) gepakt bij een nabijgelegen hotel. Daarmee begon ons onvergetelijke bezoek aan dit mooie park en konden we vanuit de shuttle genieten van het uitzicht, beren en herten daaronder begrepen.
Bij het zien van de conditie van de wegen en de hoeveelheid verkeer in het park, realiseerden we ons pas de relaxtheid van onze dag.
De camping is overigens schittterend in de meest ruime zin van het woord.
Veel plezier,
groet,
Arja
Bij het zien van de conditie van de wegen en de hoeveelheid verkeer in het park, realiseerden we ons pas de relaxtheid van onze dag.
De camping is overigens schittterend in de meest ruime zin van het woord.
Veel plezier,
groet,
Arja
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1229 Weergaves
-