Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kampeerplek vroeg reserveren??

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
sven11
Amerika-ontdekker

Kampeerplek vroeg reserveren??

Bericht door sven11 »

Hallo,

in juni reizen mijn vriendin en ik per camper naar SF-LV-LA-SF.
Nu ben ik al op de hoogte dat wij voor Yosimite NP a.s. zaterdag moeten gaan proberen een plek te bemachtigen op de camping!
Maar geld dit principe bij alle NP-en in Zuidwest Amerika of kunnen de overige campings ook enkele weken voor ons vertrek geboekt worden?
Mocht dit voor meer campings gelden dat hoor ik dit graag.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Kampeerplek vroeg reserveren??

Bericht door Rob »

Als je in het weekend in Zion NP of Grand Canyon NP zit is ook daar reserveren aan de raden, door de week zal het in die periode nog niet nodig zijn.
sven11
Amerika-ontdekker

Bericht door sven11 »

Maar moeten we voor ZION en GRAND CANYON ook al voor een bepaalde datum boeken of is YOSIMITE daar een uitzondering op?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Bij mijn weten is het alleen bij Yosemite zo erg. Kijk eens op de NPS site van de parken hoe het bij de andere parken gaat (via fees & reservations).
Bij Zion heb je ook vlak buiten het park mogelijkheden.

Marianne
sven11
Amerika-ontdekker

Bericht door sven11 »

Ik lees in ons informatieboekje van Tioga Tours dat je voor Zion ook 5 maanden van te voren op de 15e moet reserveren.
Wat is hier van waar?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik had al naar de NPS-site verwezen. Op www.nps.gov/zion kun je dit lezen:
Camping
Zion National Park has three campgrounds. South and Watchman Campgrounds are in Zion Canyon. The Lava Point Campground is about a 1-hour drive from Zion Canyon on the Kolob Terrace Road. There are no campgrounds in Kolob Canyons. Camping is permitted in designated campsites, but not in pullouts or parking lots. Camping is popular; all campgrounds are often full by early afternoon on weekends and holidays. During June, July, and August, the campgrounds are full every night. Reservations at Watchman Campground (see below) are recommended if you would like to guarantee a camping spot. If you are unable to make a reservation, the earlier in the day you arrive, the better your chance of getting a campsite.
Het is aan jou of je in het park wilt zitten of erbuiten, en als je in het park wilt zitten is het jouw afweging of je van te voren wilt boeken (voor Watchman). Als je wilt boeken kun je dat op z'n vroegst 6 maanden van te voren doen.
Reservations
Reservations for campsites at Watchman Campground for camping from March 5, 2011 through November 13, 2011 may be made six months prior to your arrival date online at www.recreation.gov or by calling 877-444-6777.
Marianne
Kyle
Amerika-ontdekker

Bericht door Kyle »

Wij stonden afgelopen augustus op Watchman. Is waarschijnlijk toch de leukste plek. Je kunt via een bruggetje het park uit lopen en dan ben je bij restaurantjes en winkeltjes. Het aardige van Watchman is ook dat je pal naast het visitors center staat. Je hoeft niet te rijden want je kunt bij het vc op de shuttle stappen.
Mjölnir
Amerikafan

Bericht door Mjölnir »

Voor twee overnachtingen op 20 en 21 juni heb ik afgelopen week al gereserveerd voor Zion (Watchman campground). Reserveren is hier dus al mogelijk.

Komend weekeinde dus mee doen aan de loterij in Yosemite Park. Vanaf 16.00 Nederlandse tijd toch? Iemand nog backup tips mocht reserveren in de vallei en Wawona campground niet lukken?
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Het is geen loterij maar wel heel goed weten wat je moet doen mbt Yosemite. Yosemite is dus de uitzodnering en hiervoor gaat op de 15de elke maand een periode van 30/31 dagen open voor reservering. Dat is de hektiek ook! Je kunt globaal 5 mnd tevoren reserveren. Op de NPS site staat een schema van de data: http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/camping.htm
Zie ook Topic voor info:
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... en#p477113

Zion en alle andere parken kun je vanaf 6 mnd voor je aankomst datum reserveren. Dus als je op 6 juni aankomt kun je op 6 dec reserveren. En als je op 14 juli aankomt voor 3 nachten kun je op 14 jan voor die 3 nachten reserveren.
Kijk gewoon even bij de campings op de parken waarnaar je benieuwd bent. Dan kun je zien hoeveel er nog vrij is.
In Zion Watchman is inderdaad erg leuk en praktisch (bij het vis Center stap je ook zo op de bus) wij stonden op loop B aan de rivier SUPER!!! Lekker relaxed erin 'gedoken' (wel fris maar ja bij 37 graden niet zo erg). Frisje/ biertje erbij en chips en klaar ben je.
Grand Canyon heeft ook evrschillende campings Desert View Tower kun je niet reserveren, maar is wel erg mooi en stil. Goed voor zonsondergang en opkomst even naar de tower lopen (5 min). In village is het drukker maar ook prima!! Wij stonden op Mather geen hookups net als bij de andere campgrounds op NP.
Weekeinde zou ik wel reserveren.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Mjölnir
Amerikafan

Bericht door Mjölnir »

Ik zie inderdaad dat je bij de rest ook al kunt reserveren. Ook maar eens naar gaan kijken dan. Alleen bij Yellowstone en Grand Teton zie ik nog geen mogelijkheden te reserveren. Dat gaat zo te zien ook niet via recreation.gov.

Wat ik bij o.a. Watchman Campground in de regels zag is dat de zogenaamde inchecktijd op 12.00 pm staat. Omdat ik vanuit Las Vegas kom, tussendoor nog een wandeling wil maken en me sowieso niet te erg wil haasten, weet ik niet of ik dit red. Heb iemand hier ervaring mee? Luisteren die tijden erg nauw? Bij wel meer campings zal het zijn dat ik niet altijd voor het middaguur arriveer.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Die inchecktijd weet ik ook niet precis maar wij kwamen nergens voor 12 uur aan. Volgens mij is dat trouwens 12 middernacht.. maar helemaal zeker ben ik daar niet zeker van. De praktijk : Wij hebben altijd onze plek in kunnen nemen (het was gereserveerd door een briefje aan paal oid) ook al was het half 6. Dus maak je hier maar niet druk over. Je moet wel om 11 uur wegzijn. Als je gaat wandelen kun je de camper op de P bij het Vis Center zetten ('s morgens genoeg plek).

Yellowstone weet ik nog niet. Gaat pas vlg jaar komen.... :mrgreen:
Gaat via een extrene organisatie Xantera net als bij GCNP.http://www.yellowstonenationalparklodge ... g-250.html

Gaat dus niet online maar ik zou het eens via email proberen
How to Make a Campground Reservation
We do not offer the option to make reservations online for campgrounds. We are, however, happy to process your reservation through our central reservations office. Please contact us toll-free at 1-866-GEYSERLAND (439-7375) or 307.344.7311. We accept reservations for:

Bridge Bay Campground
Canyon Campground
Grant Village Campground
Madison Campground
Fishing Bridge RV Park
National Park Service regulations require camping equipment to fit in designated sites. When calling to make a reservation be prepared to give the size of tent (in feet and inches) or the size of your RV and any tow or towed vehicle separately (e.g the size of your truck in addition to the size of your trailer when fully open.)

If you arrive at the Campground/RV Park with equipment different than that for which you have a reservation, we may not have a site available that will accommodate you. Most campsites in Yellowstone will not accommodate units over 40 feet.

Contact Us

Phone: toll-free 1.866.GEYSERLAND (439-7375) or 307.344.7311

Fax: 307.344.7456

Xanterra Parks & Resorts
Attention: Reservations
PO Box 165
Yellowstone National Park, Wyoming 82190

To send us an e-mail regarding camping, please use our Contact Us form.

Laatst gewijzigd door Isis op 14 jan 2011, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Mjölnir
Amerikafan

Bericht door Mjölnir »

12.00 pm is als het goed is wel middaguur. Wel verwarrend.

Nu ben ik Upper Pines Campground eens door aan het kijken en ik zie dat er maar 4 TENT ONLY plekken zijn. Kan ik met een tent en een auto ook gewoon reserveren voor de STANDARD NON ELECTRIC? Op de foto's van deze plaatsen zie ik i.i.g. wel wat tentjes staan naast de plekken. De RV NON ELECTRIC zal uiteraard niet voor mij bedoeld zijn.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Tent only is dat er alleen tenten mogen staan maar je kunt ook op de andere plekken staan er is nl altijd plek waar je de tent kan neerzetten. Tent only zijn NIET geschikt voor RV. Oevrigens is er nergens elektra!! Tent only plekken liggen misschien ook wel bij het sanitair in de buurt. Ik zag veel tenten staan op Lower Pines en ik neem aan dat niet allemaal Tent only plekken waren.
Hoe zit het met plekken op Lower / North Pines?
Laatst gewijzigd door Isis op 14 jan 2011, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Mjölnir
Amerikafan

Bericht door Mjölnir »

Maar ik zou in principe toch moeten kunnen reserveren voor ee STANDARD NON ELECTRIC?

Op Devils campground kun je ook enkel dergelijke plekken reserveren. Vervolgens kun je op het harde gedeelte je auto parkeren en even verderop je tent opzetten.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ja ik maakte een vergissing... zie boven! ge edit bericht.
Mjölnir
Amerikafan

Bericht door Mjölnir »

Isis schreef:Tent only is dat er alleen tenten mogen staan maar je kunt ook op de andere plekken staan er is nl altijd plek waar je de tent kan neerzetten. Tent only zijn NIET geschikt voor RV. Oevrigens is er nergens elektra!! Tent only plekken liggen misschien ook wel bij het sanitair in de buurt. Ik zag veel tenten staan op Lower Pines en ik neem aan dat niet allemaal Tent only plekken waren.
Hoe zit het met plekken op Lower / North Pines?
Sterker nog, Lower Pines heeft officieel geen Tent only plekken. Enkel STANDARD en RV NON ELECTRIC, dus ik ga dan maar gewoon een poging wagen op Upper Pines (Hodgedon Meadow en Crane Flat als evt. backup).
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ik zie dat er helemaal geen email adres van Xanterra is dus bellen... houdt wel rekening met het tijdsverschil. Ik denk dat daar 8 uur verschil is met NL/B. Dus rond een uur of 17 kun je wel bellen. Als je zegt dat je uit NL/ overseas belt zijn ze vaak wel terwille om sneller te werken. Anders vragen om emailadres???

En op Lower pInes stonden echt veel tenten hoor dus ik zou gewoon boeken waar je plek kan vinden!
Mjölnir
Amerikafan

Bericht door Mjölnir »

Ga ik inderdaad gewoon doen!

Wel zie ik dat op sommige plekken het volgende staat aangegeven, terwijl dit bij andere weer ontbreekt. Moet niet elke plek een foodlocker hebben o.i.d.? Zou dat een foutje kunnen zijn of zijn er wel degelijk plekken waar onderstaande ontbreekt?

•Fire Pit: Y
•Food Locker: Y
•Picnic Table: Y
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Geen idee. Ik zou wel een plek proberen te pakken met een foodlocker.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

De plekken zonder foodlocker zijn meestal alleen voor campers maar je hebt soms ook een verzamelplek van foodlockers die voor de omliggende (tent) plekken zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer