Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

evergreen lodge in Yosemite?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
aggiepaggie
Amerika-ontdekker

evergreen lodge in Yosemite?

Bericht door aggiepaggie »

Wie kan me iets vertellen over de Evergreen lodge in Yosemite?? Camp curry is alleen een onverwarmde tent voor ons vijven en housekeeping camp niets meer beschikbaar, dus ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met de Evergreen lodge en is dat ver van de vallei af?? Kun je op een andere manier aan de cabins komen dan online proberen te reserveren (niet gelukt, vol) door bv te bellen?
Heeft iemand nog andere goeie tips voor overnachting in Yosemite, dichtbij de hotspots? Wat is verder een beetje dichtbij als alternatief voor kamperen? O ja, de andere hotels in de vallei zitten ook vol van 10-13 augustus of zijn er nog gouden tips om toch aan een goeie lokatie te komen?
Nou, alle reacties zijn weer welkom! Thanx
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: evergreen lodge in Yosemite?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ken de Evergreen Lodge niet, maar om een idee te krijgen van de ligging kun je eens op de park map kijken. De Evergreen Lodge ligt net ten westen van het park, iets boven de ca 120, aan de Evergreen Road, richting Hetch Hetchy.
Zoals ze zelf ook aangeven zit je op 40 minuten rijden van de vallei. Voor accommodatie buiten het park zit je in El Portal iets beter, hoewel de Evergreen Lodge denk ik wel prettiger is als je van rust houdt.
In het park zelf is Curry Village inderdaad prima, ik kan me niet voorstellen dat er helemaal niets meer vrij zou zijn of komen. Luxer (en prijziger) is de Yosemite Lodge. Die ligt echt mooi, en heeft net als Curry Village een groot zwembad, meerdere restaurants, winkels etc.
Een onverwarmde tent is in augustus goed te doen, dan zijn de verwarmde tenten ook niet verwarmd, dus het maakt dan niet uit wat voor tent je neemt.
Vaak komt er op het laatst wel weer wat vrij, of je kunt eens per dag kijken, misschien lukt het dan wel om iets te vinden.

Marianne
JKG
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door JKG »

Ik heb 2 nachten geboekt in de Yosemite View Lodge in El Portal.
http://www.yosemite-motels.com/yosemiteviewlodge/

De leuke cabins in Curry Village met bad/toilet zijn natuurlijk allang niet meer te krijgen en de rest is gewoon of veelste duur, of je moet houden van het campingleven (mij echt te primitief). Vandaar gekozen voor El Portal, volgens mij zit het zo'n 20 min. van de vallei af en na 2 bochten ben je in elk geval al bij de parkingang.

Wie weet is het wat voor je, maar ook hier is het nog best prijzig, ik betaal 174 dollar excl. taxes per nacht voor de kamer. Is incl. tax zo'n 150 euro per nacht,
vind het nog veel geld, maar de hotels in Yosemite zelf zijn nog wel een stukje duurder. En of je er nou echt veel zit? Ik moet gewoon lekker kunnen slapen, douchen etc. voor de rest ben ik in het park te vinden.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Ik heb vanaf vorig jaar januari tot eind maart elke dag (lees: meerdere malen per dag) op de site van de accomodatie in de vallei gekeken over iets vrijkwam voor in juli,
en ja hoor, eind maart kwamen er plots enkele (hele dure! :evil: ) kamers vrij in de Yosemite Lodge at the Falls!
Zo zie je maar, de koppigaard wint! :mrgreen:
Net als Marianne kan ik dus alleen maar zeggen: er komt vast nog iets vrij in de vallei.

al vind ik het nog altijd schandalig dat de lodge 230 dollar per nacht kost, en vind ik de vallei eigenlijk veel te druk om relax te logeren, maar soit, de ligging is wel top
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

In het park zelf kun je gebruik maken van shuttlebussen naar de bezienswaardigheden. @JKG: Is het hotel in El Portal nog annuleerbaar? Je kan dan gewoon blijven kijken of er iets IN het park vrij komt van je gading en dan je hotel in El Portal weer annuleren

En dat zelfde kan Aggiepaggie natuurlijk ook doen, iets boeken in El Portal wat te annuleren is en blijven kijken of er nog wat vrij komt. Veel mensen, reisorganisaties etc. boeken een x-aantal nachten in het park en annuleren later wat ze niet nodig hebben. Beetje het handdoekje leggen systeem wat ze in de zuid-Europese resorts hanteren voor de beste plaatsen.
JKG
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door JKG »

Volgens mij wel, maar ik dacht gelezen te hebben dat je dan 10% kwijt was.
Maar als je de prijzen in het NP zelf ziet, daar wordt ik niet vrolijk van. Ik ben nu al voor 2 nachten in dat motel, want een hotel zal ik het niet noemen, 300 euro kwijt incl. taxes met de huidige euro-dollarkoers. Persoonlijk vind ik dat veel geld voor iets waar je bijna niet bent. :lol:

Van de lodge naar Curry Village duurt het volgens Google Earth ongeveer 26 minuten. Best te doen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, het zal ongeveer een half uur zijn. Reken wel op mogelijk oponthoud bij de ingang, en ook het parkeren kost tijd als je naar de vallei gaat. Dat vind ik het grote voordeel van de vallei; je stapt meteen op de shuttlebus. Ik vind de avonden in het park ook plezierig; veel rustiger dan overdag, en er zijn vaak leuke avondprogramma's. Mensen die buiten het park overnachten gaan meestal voor het avondeten al terug naar hun hotel en missen dan toch wel een aantal uren in het park.
Als je er toch bijna niet op je kamer bent, dan is een tent toch ook niet verkeerd? Je hebt gewone bedden, alleen moet je wel van gemeenschappelijke douches en toiletten gebruik maken.

Marianne
JKG
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door JKG »

Ja daar ben ik dus totaal niet van, gemeenschappelijke douches enz. :lol:
Een cabin met eigen douche en toilet in Curry Village had leuk geweest, maar wie weet komt zoiets nog vrij.

We zien wel hoe de situatie dan ook is met de auto enz. die avondprogramma's moet ik ook nog even doornemen. Je had ook
wat leuks met sterren bekijken enz. Hier in Nederland heb je echt teveel lichtvervuiling, daar moet het stukken beter zijn.
Misschien zeg ik volgende keer ook wel 'neem persé iets IN het park zelf ipv net erbuiten'. :)
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

JKG, het nadeel van geen lichtververvuiling is dus dat het echt pikdonker is en dat rijdt toch een stuk vermoeiender als wat wij hier in het donker rijden noemen. Bovendien the wildlife is wakker. Ik ben ooit naar een avondlezing geweest in Grand Canyon NP, we zaten in een hotel in het park maar de bussen reden niet meer dus we gingen met de auto omdat lopen te ver was voor een gehandicapte die we bij ons haden. Ik heb peentjes gezweet op die halve mijl omdat ik dus echt niets zag. Ook wegmarkering en reflectorpaaltjes zijn er niet om je de wegrichting aan te geven.
JKG
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door JKG »

Dat is dus echt pikdonker. Ik ga het dan wel even aankijken hoe het daar is.
De enige weg in Amerika die ik echt in het pikdonker heb gereden is op de Florida Keys. Het kost idd wel meer inspanning, maar die sterrenhemel... volgens mij is er niets mooiers!
Blij dat ik halverwege kon wisselen en dan even mooi naar buiten kon kijken ipv focussen op de weg. Alleen heb je op de Florida Keys weinig wild life wat ove de weg loopt, hooguit herten op een bepaalde plek, heel wat anders dan het wildlife in Yosemite.
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

jolanxyz schreef:JKG, het nadeel van geen lichtververvuiling is dus dat het echt pikdonker is en dat rijdt toch een stuk vermoeiender als wat wij hier in het donker rijden noemen. Bovendien the wildlife is wakker. Ik ben ooit naar een avondlezing geweest in Grand Canyon NP, we zaten in een hotel in het park maar de bussen reden niet meer dus we gingen met de auto omdat lopen te ver was voor een gehandicapte die we bij ons haden. Ik heb peentjes gezweet op die halve mijl omdat ik dus echt niets zag. Ook wegmarkering en reflectorpaaltjes zijn er niet om je de wegrichting aan te geven.
Gewoon met grootlicht aan? Neem aan als je dat aanzet dat je toch een redelijk groot deel voor je aan het verlichten bent? Of is het dán nog moeilijk te doen?
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

t1m schreef:Gewoon met grootlicht aan? Neem aan als je dat aanzet dat je toch een redelijk groot deel voor je aan het verlichten bent? Of is het dán nog moeilijk te doen?
Ik denk dat het dus heel persoonlijk is, ik heb vorig jaar veel in het donker gereden, oa. geheel in het donker via de zuidingang van Sequoia naar de Sequoia lodge en de volgende dag van Sequoia naar Ridgecrest waarbei we pas toen het donker werd uit Sequoia vertrokken. De dag daarna pas na de zonsondergang bij badwater uit Death Valley vertrokken en in het donker naar Las Vegas gereden, en ik moet heel eerlijk zeggen dat het me 100% meegevallen is, wij vonden het totaal niet eng of zo en de verlichting van de Mustang gaf heel veel licht en de wegen waren prima te overzien, ook de bochtige weg bij Sequoia naar boven was helemaal niet eng, het meeste wildlife hebben we trouwens pas gezien na de zonsondergang.
aggiepaggie
Amerika-ontdekker

Bericht door aggiepaggie »

Hoi,
dat rijden in het pikkeduister lijkt me niet echt lollig :o ,
we gaan toch naar camp curry, voor de kampeerervaring zullen we maar zeggen.
ik ga wel ff de site in degaten houden, wie weet struikelen we nog over een cabin die vrij komt (maar dat zal wel niet!)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer