Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
bustour westkust usa
bustour westkust usa
Hey iedereen
Ik heb onze reis al samengesteld maar ik vraag mij af of er eigenlijk mensen zijn die ervaring hebben met een bustour rond de westkust van de usa van jetair of iets soortgelijks?
Er is namelijk een interessante prijs / aanbieding om een busrondrit te maken met enkel belgen (ja ik ben een belg lol) in groep. Dat leek mij eigenlijk ook wel leuk maar ik weet niet zo goed of het programma niet te zwaar of te vol is en of de hotels / verblijfplaatsen wel deftig zijn.
Daarom wou ik graag jullie mening eens horen hierover.
dit zou het programma in het kort zijn van de bus rondrit :
dag 1 brussel - los angeles vlucht
dag 2 los angeles (vrije dag - hier plan ik universal hollywood bezoek)
dag 3 los angeles - las vegas
dag 4 las vegas (vrije dag) stratosphere hotel
dag 5 grand canyon
overnachting in grand canyon plaza
dag 6 page / lake powell
overnachting holiday inn express
dag 7 monument valley
overnachting best western gateway
dag 8 bryce canyon
hotel: bryce valley inn
dag 9: death valley
hotel: stove pipe wells
dag 10: yosemite
overnachting ramada inn
dag 11 yosemite - san francisco
overnachting comfort inn by the bay
dag 12 san francisco
dag 13 san francisco - san simeon
overnachting san simeon lodge
dag 14 los angeles met standsrondrit hollywood etc
dag 15 terugvlucht
dit alles in gezelschap van een vlaamse gids
iemand een idee of dit wat degelijk programma is en haalbaar om wat gezien te hebben zonder te zwaar te zijn?
alvast bedankt
Ik heb onze reis al samengesteld maar ik vraag mij af of er eigenlijk mensen zijn die ervaring hebben met een bustour rond de westkust van de usa van jetair of iets soortgelijks?
Er is namelijk een interessante prijs / aanbieding om een busrondrit te maken met enkel belgen (ja ik ben een belg lol) in groep. Dat leek mij eigenlijk ook wel leuk maar ik weet niet zo goed of het programma niet te zwaar of te vol is en of de hotels / verblijfplaatsen wel deftig zijn.
Daarom wou ik graag jullie mening eens horen hierover.
dit zou het programma in het kort zijn van de bus rondrit :
dag 1 brussel - los angeles vlucht
dag 2 los angeles (vrije dag - hier plan ik universal hollywood bezoek)
dag 3 los angeles - las vegas
dag 4 las vegas (vrije dag) stratosphere hotel
dag 5 grand canyon
overnachting in grand canyon plaza
dag 6 page / lake powell
overnachting holiday inn express
dag 7 monument valley
overnachting best western gateway
dag 8 bryce canyon
hotel: bryce valley inn
dag 9: death valley
hotel: stove pipe wells
dag 10: yosemite
overnachting ramada inn
dag 11 yosemite - san francisco
overnachting comfort inn by the bay
dag 12 san francisco
dag 13 san francisco - san simeon
overnachting san simeon lodge
dag 14 los angeles met standsrondrit hollywood etc
dag 15 terugvlucht
dit alles in gezelschap van een vlaamse gids
iemand een idee of dit wat degelijk programma is en haalbaar om wat gezien te hebben zonder te zwaar te zijn?
alvast bedankt
Re: bustour westkust usa
Hoi,
Zelf vind ik het programma erg vol zitten. Volgens mij zit je veel in de bus en stop je bij een aantal hoogtepunten om foto's te maken en thats it. Ik denk dat je zo'n reis ook goed zelf kan organiseren. Als je alleen gaat of het fijn vind om alles georganiseerd te doen, moet je dit zeker doen. Je zult veel mooie dingen zien. Maar ben je in staat dit zelf te regelen, dan zou ik voor het laatste kiezen.
Op dit forum zijn veel mensen bereidt om je te hierbij te helpen.
Succes met je keuze!
Groetjes Susanne
Zelf vind ik het programma erg vol zitten. Volgens mij zit je veel in de bus en stop je bij een aantal hoogtepunten om foto's te maken en thats it. Ik denk dat je zo'n reis ook goed zelf kan organiseren. Als je alleen gaat of het fijn vind om alles georganiseerd te doen, moet je dit zeker doen. Je zult veel mooie dingen zien. Maar ben je in staat dit zelf te regelen, dan zou ik voor het laatste kiezen.
Op dit forum zijn veel mensen bereidt om je te hierbij te helpen.
Succes met je keuze!
Groetjes Susanne
ja ik vind het programma ook vol zitten, maar blijkbaar moet het zo omdat je anders in 16dagen niet echt veel kunt zien.
persoonlijk ben ik eerder voor een paar dagen san francisco, paar dagen las vegas en een dag extra in yosemite en dan bryce of nog iets anders laten vallen maar dan moet je dus zelf rijden.
via touroperator kan je zelf een reispakket kiezen en dan dagen toevoegen waar gewenst, dus dat vind ik eigenlijk wel lekker.
Alleen is dit qua prijs / kwaliteit en met een gids bij natuurlijk wel interessant als ontdekking om ineens een heel pak te zien.
Het feit dat nog veel mensen dit doen moet toch betekenen dat het interessant is of niet?
Heeft er nog iemand ervaring mee met zo'n touroperator busrond rit , ik zou graag wat meningen horen hierover of over het programma en de hotels an sich zodat ik een makkelijkere keuze kan maken.
persoonlijk ben ik eerder voor een paar dagen san francisco, paar dagen las vegas en een dag extra in yosemite en dan bryce of nog iets anders laten vallen maar dan moet je dus zelf rijden.
via touroperator kan je zelf een reispakket kiezen en dan dagen toevoegen waar gewenst, dus dat vind ik eigenlijk wel lekker.
Alleen is dit qua prijs / kwaliteit en met een gids bij natuurlijk wel interessant als ontdekking om ineens een heel pak te zien.
Het feit dat nog veel mensen dit doen moet toch betekenen dat het interessant is of niet?
Heeft er nog iemand ervaring mee met zo'n touroperator busrond rit , ik zou graag wat meningen horen hierover of over het programma en de hotels an sich zodat ik een makkelijkere keuze kan maken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit is een vreselijk volle route. Hou er rekening mee dat je 's morgens vroeg voor dag en dauw in de bus zit, dat je lange ritten maakt en veel vanuit de bus zult zien maar weinig tijd hebt voor de parken en de steden.
Dat er veel mensen zijn die zoiets doen zal zijn omdat het relatief goedkoop is, en handig voor mensen die zich niet inlezen en dus niet weten wat ze missen, die niet zelf iets durven ondernemen, of geen rijbewijs hebben. Ik heb bij de Grand Canyon wel eens zo'n Nederlandse groep gezien: ze werden even uit de bus gelaten bij een uitzichtpunt, 10 minuten kijken en hup weer verder.
Bedenk dat je op je vrije dag LA niets kunt doen zonder auto, dat je van Bryce via Zion naar Death valley rijdt zonder tijd te hebben voor Zion, dat je bijna niets van Yosemite kunt zien vanwege de lange rijdag vanuit Death Valley (en dat je waarschijnlijk niet over de Tioga Pass gaat), dat alle hotels (ver) buiten de parken liggen waardoor de tijd voor de parken nog minder is, en dat je met zo'n vol programma vrijwel tijd voor een eigen invuling hebt.
Als je maar 16 dagen hebt zou je er voor kunnen kiezen om een kleiner rondje te maken en de dingen die je doet goed te zien, in je eigen tempo.
Marianne
Dat er veel mensen zijn die zoiets doen zal zijn omdat het relatief goedkoop is, en handig voor mensen die zich niet inlezen en dus niet weten wat ze missen, die niet zelf iets durven ondernemen, of geen rijbewijs hebben. Ik heb bij de Grand Canyon wel eens zo'n Nederlandse groep gezien: ze werden even uit de bus gelaten bij een uitzichtpunt, 10 minuten kijken en hup weer verder.
Bedenk dat je op je vrije dag LA niets kunt doen zonder auto, dat je van Bryce via Zion naar Death valley rijdt zonder tijd te hebben voor Zion, dat je bijna niets van Yosemite kunt zien vanwege de lange rijdag vanuit Death Valley (en dat je waarschijnlijk niet over de Tioga Pass gaat), dat alle hotels (ver) buiten de parken liggen waardoor de tijd voor de parken nog minder is, en dat je met zo'n vol programma vrijwel tijd voor een eigen invuling hebt.
Als je maar 16 dagen hebt zou je er voor kunnen kiezen om een kleiner rondje te maken en de dingen die je doet goed te zien, in je eigen tempo.
Marianne
In L.A. rij je toch niet veel met de auto, neem ik aan? lijkt me beter om een georganiseerde tour daar te doen, krijg je ook nog uitleg en dergelijke, toch?
bedankt allemaal voor de reacties 
de knoop is doorgehakt, ik heb een busrond rit voorzien volgend jaar maar niet deze
eentje van 18 dagen, waarbij men 3 dagen heeft in san francisco, 2 in las vegas + een avond en antelope canyon aandoet + zion en alle andere dingen hierboven besproken + lekkere hotels.
het enigste wat niet voorzien is in die uitstap is LA, maar volgens mensen die ik ken is LA geen echte must om te zien en kan je daar later altijd zelf nog eens naartoe gaan voor de universal studios - disney en hollywood op eigen houtje.
groetjes en bedankt allemaal
de knoop is doorgehakt, ik heb een busrond rit voorzien volgend jaar maar niet deze
eentje van 18 dagen, waarbij men 3 dagen heeft in san francisco, 2 in las vegas + een avond en antelope canyon aandoet + zion en alle andere dingen hierboven besproken + lekkere hotels.
het enigste wat niet voorzien is in die uitstap is LA, maar volgens mensen die ik ken is LA geen echte must om te zien en kan je daar later altijd zelf nog eens naartoe gaan voor de universal studios - disney en hollywood op eigen houtje.
groetjes en bedankt allemaal
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat hangt er natuurlijk helemaal van af wat je daar wilt gaan doen. Er zijn inderdaad wel tours, dat kan handig zijn als je geen vervoer hebt. MAar las je ene auto hebt zou ik het allemaal op eigen houtje gaan doen.mhock schreef:In L.A. rij je toch niet veel met de auto, neem ik aan? lijkt me beter om een georganiseerde tour daar te doen, krijg je ook nog uitleg en dergelijke, toch?
Maar het hangt er ook vanaf wat je wilt aan doen, misschien is zo'n sterrentour wel leuk met een bus.
Studiotours zijn ook een aanrader, maar dan zul je toch met de auto naar de studio moeten rijden.
Marianne
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
IK heb gelezen dat je al een reis geboekt hebt, maar deze uitspraak wil ik toch wel even serieus tegenspreken!nightwing schreef:ja ik vind het programma ook vol zitten, maar blijkbaar moet het zo omdat je anders in 16dagen niet echt veel kunt zien.
In 16 dagen (wat er zonder de vluchten maar 14 zijn) kan je echt al wel veel dingen zien! Je kan, zonder je reis vol te proppen, echt prachtige dingen zien waarbij je zeker niet het gevoel hebt dat je iets gemist hebt. Onze beide reizen waren zo kort, maar ik heb echt niet het gevoel dat ik iets gemist heb. Uiteraard mis je een aantal dingen: of je nu 14 dagen of 14 weken gaat, Amerika is zo groot en er zijn zoveel mooie dingen te zien dat je altijd wel iets mist he
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
de rondreis die ik nu ga boeken is net wat je zei
"een reis maken tussen Phoenix en San Francisco met voldoende tijd voor een heleboel hoogtepunten onderweg (Grand Canyon, Page, Bryce, Zion, Las Vegas, Death Valley, Yesomite en San Francisco)."
deze dingen gaan we allemaal doen en 18 dagen ipv 16
"een reis maken tussen Phoenix en San Francisco met voldoende tijd voor een heleboel hoogtepunten onderweg (Grand Canyon, Page, Bryce, Zion, Las Vegas, Death Valley, Yesomite en San Francisco)."
deze dingen gaan we allemaal doen en 18 dagen ipv 16
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Gaat een geweldige reis worden!
Onze reisverslagen: