Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Sofian: Eerste keer naar de VS zomer 2011

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Sofian
Amerika-newbie

Reis Sofian: Eerste keer naar de VS zomer 2011

Bericht door Sofian »

Hallo, we zijn momenteel druk bezig met het plannen van een eerste reis naar de VS. We reizen met twee en zullen ginder een auto huren. Ik heb al veel reisverslagen gelezen en mede dankzij dit forum zijn we bij deze voorlopige route gekomen:

zat 16 juli: Brussel - San Francisco
zon 17 juli: San Francisco
maan 18 juli: San Francisco
din 19 juli: San Francisco - Yosemite
woen 20 juli: Yosemite
don 21 juli: Yosemite
vrij 22 juli: Yosemite - ?
zat 23 juli: ? - Death Valley
zon 24 juli: Death Valley - Las Vegas
maan 25 juli: Las Vegas
din 26 juli: Las Vegas
woen 27 juli: Las Vegas - Zion
don 28 juli: zion - Bryce Canyon
vrij 29 juli: Bryce Canyon - Moab
zat 30 juli: Moab
zon 31 juli: Moab
maan 1 aug: Moab - Monument Valley
din 2 aug: Monument Valley - Page
woen 3 aug: Page
don 4 aug: Page - Grand Canyon
vrij 5 aug: Grand Canyon - ?
zat 6 aug: ? - Los Angeles
zon 7 aug: Los Angeles
maan 8 aug: Los Angeles
din 9 aug: Los Angeles - San Diego
woen 10 aug: San Diego
don 11 aug: San Diego
vrij 12 aug: San Diego
zat 13 aug: San Diego - Brussel

Enkele bedenkingen:

* We zijn nog op zoek naar een overnachtingsplaats tussen Yosemite en Death Valley en tussen de Grand Canyon en LA. Is Grand Canyon - LA te doen met een tussenstop?
* We willen een mix van steden en natuur
* Ook al zijn we geen beoefende wandelaars, toch willen we in de parken enkele mooie wandelingen maken.
* Spijtig dat we de kustroute moeten missen, maar we willen graag de reis eindigen in San Diego.
* We hebben nu 3 volle dagen in San Diego, hier kan eventueel nog een dag geschrapt worden. Waar kunnen we die extra dag dan best tussenvoegen? Tussen Bryce en Moab?

Ik kijk alvast uit naar jullie tips en opmerkingen.
obeliks
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Eerste keer naar de VS zomer 2011

Bericht door obeliks »

Ik zou 1 of 2 dagen SD schrappen en 1 of 2 dagen Las Vegas doen. Wellicht ook de North Rim i.p.v. de South Rim van de Grand Canyon doen?
Ook Bryce vind ik erg kort.
Zie ons verslag.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Hallo,

inderdaad dagje tussen bryce en moab ( escalante, omgeving capitol reef)
eventueel dagje zion , dus lv-zion, zion, zion-bryce.

een vraagje : 2,5 dagen LA en 3,5 dagen (het kleinere) San Diego ?

Jacques
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Tussen Yosemite en Death Valley zou Lee Vining een mooi zijn. Je hebt dan ruim de tijd voor de Tioga Pas, Bodie en Mono Lake.

Je schrijft dat je toch enkele hikes wil maken. Je neemt dan ook een mooie tijd voor Yosemite, maar ik zou dan ook Zion een dag langer nemen. Waarschijnlijk zou ik dat ten koste van een dag L.A. doen. En ik zou inderdaad een stop maken tussen Bryce en Moab in Torrey. Er is veel te zien onderweg en je route gaat over de mooiste scenic road die ze in Utah hebben. Zie http://www.scenicbyway12.com en je hebt dan ook de tijd voor Capitol Reef en Goblin Valley SP.

Tussen Moab en Monument Valley zou je een detour kunnen maken via Natural Bridges NM, Moki Dugway, Gooseneck sp en zo kom je mooi in de namiddag bij MV.

Tussen Grand Canyon en L.A. zou Kingman kunnen of 29 Palms als je via Joshua Tree zou willen rijden. Maar zowel voor deze overnachting als voor die tussen Yosemite en Death Valley zou je er op kunnen gokken hoe ver dat je komt en dan een kamer nemen als je het rijden moe bent. Je kan dan wellicht ook korting krijgen via de couponboekjes die je overal tegen komt.
CarolineM
Amerika-ontdekker

Bericht door CarolineM »

Liggen de vluchten al vast? Anders zou je er ook eens over kunnen denken om te starten vanuit Las Vegas, vervolgens een ronde te maken via GC-Monument Valley-Page-Bryce-Zion- terug naar LV- vervolgens Death Valley-Yosemite-SF-kustweg naar LA- LA- eindigen in San Diego. Heb je toch die mooie kustweg erbij.
Het is maar een idee. Wij hebben deze trip gemaakt (zonder San Diego) en het is ons goed bevallen.
Ik wens je veel plezier met de voorbereidingen.
Sofian
Amerika-newbie

Re: Reis Sofian: Eerste keer naar de VS zomer 2011

Bericht door Sofian »

Obeliks, ik zal je verslag zeker eens nalezen. Yellowstone lijkt me ontzettend mooi, maar dat zal voor een volgende reis zijn.
Ik dacht dat de South Rim mooier/imposanter was dan de North Rim. Daar hebben we nog niet overnagedacht, zijn er gewoon vanuit gegaan om de South Rim te bezoeken. We zullen zeker nog een dagje San Diego schrappen.

Jacques, ik heb over beide steden (LA en San Diego) veel gelezen en San Diego spreekt me meer aan, staan op de agenda: La Jolla, Coronado, Seaport Village, Gaslamp Quarter, San Diego Zoo, Balboa Park, USS Midway,... (Safari Park en Sea World slaan we waarschijnlijk over bij gebrek aan tijd).
In LA willen we 1 dag de bekende toeristische trekpleisters bezoeken en dan 1 dagje strand of Universal Studios.

jolanxyz, bedankt voor de tips! Zelf had ik ook graag nog een dagje extra gehad in Zion, maar ik vind het moeilijk om dan elders te schrappen.
Gooseneck SP stond ook al op de agenda, Natural Bridges en Moki Dugway zal ik ook nog eens verder bekijken.
Een extra overnachting tussen Bryce Canyon en Moab lijkt nu zeker, je tips zijn ook hier genoteerd.
Joshua Tree hadden we graag gedaan, maar dachten dat dit niet haalbaar ging zijn met maar 1 tussenstop tussen LA en GC.

CarolineM, de vluchten liggen nog niet vast, ik wacht nog op bevestiging van mijn werk over mijn verlof.
Ik heb gezocht naar een andere startplaats om de kustroute er bij te krijgen, maar is me niet gelukt, ofwel moeten we San Diego of Moab schrappen, en dat willen we niet. Ook hebben we gelezen dat we Yosemite beter vooraan plaatsen ivm de watervallen.
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

GC South Rim is veel beter voor een eerste bezoek omdat je daar, zonder ver te moeten rijden of stappen, bijna continu in de canyon kunt kijken.
Je hebt er veel meer uitzichtpunten, kunt er langs de rand wandelen, er is veel meer accomodatie en er rijden shuttle bussen. Is dus wel sterk toeristisch uitgebaat.
Ook kun je op enkele plaatsen een stukje in de canyon afdalen om de diepte beter te kunnen inschatten (en ondervinden).

Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Tussen Yosemite en Death Valley is Lone Pine te overwegen.
Keuze uit meerdere hotels en restaurants.

Als je tijdig vanuit Yosemite vertrekt, kun je stops maken op de Tioga pass, eventueel Bodie, Mono Lake en, niet te missen, Eric Shats bakkerij en toch nog zonder je te moeten haasten tijdig in Lone Pine aankomen.
http://www.erickschatsbakery.com/

Indien je een uurtje over hebt in Lone Pine kun je nog even de Alabama Hills inrijden, een zeer mooi gebied met op het einde van de weg (de Whitney Portal Road) een romantische waterval en een prachtig uitzicht op de vallei waardoor je gereden bent.
http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... hills.html

Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
cgr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door cgr »

Sofian schreef: Ik heb gezocht naar een andere startplaats om de kustroute er bij te krijgen, maar is me niet gelukt, ofwel moeten we San Diego of Moab schrappen, en dat willen we niet. Ook hebben we gelezen dat we Yosemite beter vooraan plaatsen ivm de watervallen.
Waarom begin je niet in San Diego of LA? Dan kan je daarna via de kust rijden naar San Francisco, vervolgens Yosemite, Death Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Capitol Reef, Moab, Monument Valley, Page, Grand Canyon en dan terugvliegen via Phoenix.
Ik weet niet of je dan goed uitkomt wat betreft het aantal dagen.
corinazie.waarbenjij.nu
obeliks
Amerikafan

Bericht door obeliks »

Ik zou toch kiezen voor de GC North Rim omdat je de lijn Monument Valley - Page - GC North Rim - LA gemakkelijker maakt dan via de South Rim. Toch?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Nee, voor de North Rim moet een een heel stuk omrijden, de South Rim ligt veel meer in de route.
obeliks
Amerikafan

Bericht door obeliks »

Nietes :lol:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Het is via de South Rim 2 mile korter 768 mile tegen 770 mile :D
Berekend met Streets & Trips
Sofian
Amerika-newbie

Bericht door Sofian »

We kiezen dan toch voor de South Rim :)

Alabama Hills ziet er mooi uit, staat genoteerd. :thumbup: Bodie zullen we niet bezoeken, zegt ons allebei niet veel, dus zouden we nog tijd moeten hebben voor Alabama Hills denk ik. Overnachten zullen we dan waarschijnlijk in Lone Pine doen.

Voorlopige route:

Brussel - San Francisco
San Francisco
San Francisco
San Francisco - Yosemite
Yosemite
Yosemite
Yosemite - Lone Pine
Lone Pine - Death Valley
Death Valley - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Zion
Zion - Bryce Canyon
Bryce Canyon - Torrey
Torrey - Moab
Moab
Moab
Moab - Monument Valley
Monument Valley - Page
Page
Page - Grand Canyon
Grand Canyon - ?
? - Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles - San Diego
San Diego
San Diego
San Diego - Brussel

De overnachting tussen de Grand Canyon en LA zullen we nog even bekijken, daar zijn we nog niet uit.
Sofian
Amerika-newbie

Bericht door Sofian »

cgr schreef:
Sofian schreef: Ik heb gezocht naar een andere startplaats om de kustroute er bij te krijgen, maar is me niet gelukt, ofwel moeten we San Diego of Moab schrappen, en dat willen we niet. Ook hebben we gelezen dat we Yosemite beter vooraan plaatsen ivm de watervallen.
Waarom begin je niet in San Diego of LA? Dan kan je daarna via de kust rijden naar San Francisco, vervolgens Yosemite, Death Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Capitol Reef, Moab, Monument Valley, Page, Grand Canyon en dan terugvliegen via Phoenix.
Ik weet niet of je dan goed uitkomt wat betreft het aantal dagen.
Hm, zal dit morgen eens bekijken via Streets & Trips, denk dat ik dan een dagje tekort zal komen.

Nog een vraagje ivm jetlag bij terugkomst, zoals de route nu is komen we zondag aan in Brussel, maandag heb ik nog een dag vrij, dan dinsdag moet ik opnieuw werken. Is dit doenbaar? Daar heb ik totaal geen idee van.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Lone Pine - DV is niet ver; je zou ook wat dichter bij Yosemite kunnen overnachten, dat geeft je meer tijd voor Yosemite en eventueel Mono Lake. De Alabama Hills ksoten niet zo vele tijd.
Jammer dat Bodie jullie niets zegt; het is echt heel apart om daar rond te lopen. En bijzonder fotogeniek!

Wat de jet lag betreft: iedereen reageert daar anders op. Wij zijn al een paar keer op zondag teruggekomen en op maandag gaan werken. Is de beste manier om snel van je jetlag af te zijn. Hangt ook van je werk af of het verantwoord is natuurlijk.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer