Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Ripley6174: Advies voor reis San Francisco-Yellowstone
-
- Amerika-ontdekker
Reis Ripley6174: Advies voor reis San Francisco-Yellowstone
Hey allemaal,
Ik ga volgend jaar een maand naar Amerika en ik ben nu globaal een route aan het uitstippelen. Dit wil ik in ieder geval in mijn route opnemen:
San Francisco - Yosemite NP - Sequoia en Kings Canyon NP - Death Valley - Las Vegas - Zion NP - Bryce Canyon NP - Capitol Reef NP - Salt Lake City - Grand Teton NP - Yellowstone NP.
Nu heb ik twee vragen:
1) Is dit haalbaar in 30 dagen of wordt het teveel haasten en rijden? Ik wil zeker 3 dagen in San Francisco blijven, 2 in Yosemite en 3-4 in Yellowstone. Er zijn zoveel mooie dingen te zien dat ik moeite heb om er niet het dubbele op te zetten.
2) Ik moet vanaf Yellowstone natuurlijk ook weer terug. Volgens mij kan ik dan kiezen om door naar Denver te rijden of een rondje te doen en terug naar Salt Lake City. Zijn er nog andere mogelijkheden?
Ik ga volgend jaar een maand naar Amerika en ik ben nu globaal een route aan het uitstippelen. Dit wil ik in ieder geval in mijn route opnemen:
San Francisco - Yosemite NP - Sequoia en Kings Canyon NP - Death Valley - Las Vegas - Zion NP - Bryce Canyon NP - Capitol Reef NP - Salt Lake City - Grand Teton NP - Yellowstone NP.
Nu heb ik twee vragen:
1) Is dit haalbaar in 30 dagen of wordt het teveel haasten en rijden? Ik wil zeker 3 dagen in San Francisco blijven, 2 in Yosemite en 3-4 in Yellowstone. Er zijn zoveel mooie dingen te zien dat ik moeite heb om er niet het dubbele op te zetten.
2) Ik moet vanaf Yellowstone natuurlijk ook weer terug. Volgens mij kan ik dan kiezen om door naar Denver te rijden of een rondje te doen en terug naar Salt Lake City. Zijn er nog andere mogelijkheden?
- martinenelsa
- Amerikafan
Re: Advies voor reis San Francisco - Yellowstone
Is in 30 dagen prima te doen, je hebt dan zelfs een niet te druk programma. Maar schrijf eens uit in dagen, dat is het makkelijkst om commentaar op te geven. Terug vanuit Salt Lake is de snelste optie (vanuit Yellowstone in één dag mogelijk). Naar Denver kost meer tijd, en dan wil je graag ook naar Rocky Mountain NP. Bedenk je ook dat je meedere dagen nodig hebt als je zowel Kings Canyon als Sequoia goed wilt zien.
Aanzet:
1. A'dam - SF
2,3,4. SF
4. SF - Yosemite
5,6. Yosemite
7. Yosemite - Kings Canyon
8. Sequoia
9. Sequoia - Death Valley
10. Death Valley - LV
11. LV (kan ook extra nacht in Death Valley zijn, 't is maar waar je prioriteit ligt)
12. LV - Zion
13. Zion
14. Zion - Bryce
15. Bryce - Capitol Reef
16. Capitol Reef
17. CR - Flaming Gorge (o.i.d.)
18. FG - Grand Teton
19,20. GT
21. GT - Yellowstone
22,23,24,25. Yellowstone
26. Yellowstone - Salt Lake
27. SLC
28. SLC - A'dam
29. A'dam
Aanzet:
1. A'dam - SF
2,3,4. SF
4. SF - Yosemite
5,6. Yosemite
7. Yosemite - Kings Canyon
8. Sequoia
9. Sequoia - Death Valley
10. Death Valley - LV
11. LV (kan ook extra nacht in Death Valley zijn, 't is maar waar je prioriteit ligt)
12. LV - Zion
13. Zion
14. Zion - Bryce
15. Bryce - Capitol Reef
16. Capitol Reef
17. CR - Flaming Gorge (o.i.d.)
18. FG - Grand Teton
19,20. GT
21. GT - Yellowstone
22,23,24,25. Yellowstone
26. Yellowstone - Salt Lake
27. SLC
28. SLC - A'dam
29. A'dam
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
-
- Amerika-expert
Hallo,
je kan ook terugvliegen vanaf Jackson Hole ( grand teton), bespaart je de trip naar Salt Lake City en heb je nog meer tijd voor de natuur. Dan wel rekening mee houden dat niet alle auto-verhuurmaatschappijen een kantoor hebben op het vliegveld van Jackson Hole.
SF, Yosemite, Zion, Bryce, Grand Teton, Yellowstone : gaat fantastische reis worden ! ! !
Jacques
je kan ook terugvliegen vanaf Jackson Hole ( grand teton), bespaart je de trip naar Salt Lake City en heb je nog meer tijd voor de natuur. Dan wel rekening mee houden dat niet alle auto-verhuurmaatschappijen een kantoor hebben op het vliegveld van Jackson Hole.
SF, Yosemite, Zion, Bryce, Grand Teton, Yellowstone : gaat fantastische reis worden ! ! !
Jacques
Dat ziet er goed uit, moet zeker te doen zijn. Wij gaan vanaf 4 oktober precies de andere kant op, eerst naar Yellowstone en dan via moab naar de Grand Canyon. De tip van Martineenelsa is eigenlijk de beste: probeer het eens uit te schrijven en aan de hand daarvan een soort maximum aantal kilometers dat je wilt rijden vast stellen. ik heb een maximum van circa 300 mijl aangehouden voor de rijdagen en daarmee probeer ik het vrij relaxed te houden. Het blijft toch vakantie!
Succes met plannen!
Succes met plannen!
Grtz Jan
"In Wildness is the Preservation of the World"
"In Wildness is the Preservation of the World"
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor jullie adviezen. Ik heb de route wat grondiger uitgestippeld, maar ik zou nog wel wat tips kunnen gebruiken. Eerst de route:
1) Amsterdam - San Francisco
2) San Francisco
3) San Francisco
4) San Francisco - Yosemite West Entrance (194 mijl)
5) Yosemite
6) Yosemite (uitje naar Mono Lake)
7) Yosemite West Entrance - Kings Canyon (149 mijl)
8] Kings Canyon
9) Sequoia
10) Kings Canyon - Death Valley (382 mijl)
11) Death Valley - Las Vegas (142 mijl)
12) Las Vegas
13) Las Vegas - Zion (165 mijl)
14) Zion
15) Zion - Bryce Canyon (85 mijl)
16) Bryce Canyon
17) Bryce Canyon - Capitol Reef (146 mijl)
18) Capitol Reef
19) Capitol Reef - Salt Lake City (220 mijl)
20) Salt Lake City - Grand Teton (284 mijl)
21) Grand Teton
22) Grand Teton
23) Grand Teton
24) Grand Teton - Yellowstone (135 mijl)
25) Yellowstone
26) Yellowstone
27) Yellowstone
28) Yellowstone
29) Yellowstone
30) Yellowstone - Salt Lake City of Jackson Hole
31) Jackson Hole/Salt Lake City - Amsterdam
Een paar vraagjes die zo in mij opkomen, er zullen er vast en zeker meer volgen:
1) Mijn plan is om ergens bij Kings Canyon te overnachten. Kun je vanaf daar eenvoudig in Sequoia komen?
2) Salt Lake City lijkt me niet zo heel interessant, ik wil er alleen overnachten. Zijn er ook leuke alternatieven voor het stuk Capitol Reef - Grand Teton?
3) Ik ben niet per sé gebonden aan die 31 dagen. Ik kan er rustig 35 van maken bijvoorbeeld, zolang de kosten een beetje in toom blijven. Daarnaast heb ik Grand Teton en Yellowstone ruim berekend, daar kan ook altijd nog wat vanaf. Zijn er dus nog plekken waar ik wel een dag bij aan zou moeten plakken?
2) San Francisco
3) San Francisco
4) San Francisco - Yosemite West Entrance (194 mijl)
5) Yosemite
6) Yosemite (uitje naar Mono Lake)
7) Yosemite West Entrance - Kings Canyon (149 mijl)
8] Kings Canyon
9) Sequoia
10) Kings Canyon - Death Valley (382 mijl)
12) Las Vegas
14) Zion
16) Bryce Canyon
18) Capitol Reef
19) Capitol Reef - Salt Lake City (220 mijl)
20) Salt Lake City - Grand Teton (284 mijl)
21) Grand Teton
22) Grand Teton
23) Grand Teton
24) Grand Teton - Yellowstone (135 mijl)
25) Yellowstone
26) Yellowstone
27) Yellowstone
28) Yellowstone
29) Yellowstone
30) Yellowstone - Salt Lake City of Jackson Hole
31) Jackson Hole/Salt Lake City - Amsterdam
Een paar vraagjes die zo in mij opkomen, er zullen er vast en zeker meer volgen:
1) Mijn plan is om ergens bij Kings Canyon te overnachten. Kun je vanaf daar eenvoudig in Sequoia komen?
2) Salt Lake City lijkt me niet zo heel interessant, ik wil er alleen overnachten. Zijn er ook leuke alternatieven voor het stuk Capitol Reef - Grand Teton?
3) Ik ben niet per sé gebonden aan die 31 dagen. Ik kan er rustig 35 van maken bijvoorbeeld, zolang de kosten een beetje in toom blijven. Daarnaast heb ik Grand Teton en Yellowstone ruim berekend, daar kan ook altijd nog wat vanaf. Zijn er dus nog plekken waar ik wel een dag bij aan zou moeten plakken?
Geweldige route. Misschien heb ik er over heen gelezen, maar in welke maand ga je? Als ik zo de route bekijk, ligt de nadruk vooral op Grand Teton en Yellowstone. Persoonlijk vond ik 1 volle dag Grand Teton en 3 dagen Yellowstone voldoende voor een eerste kennismaking. Je zou in alle parken op je route weken kunnen doorbengen wat dat betreft.
Je zou ook kunnen overwegen om van Capitol Reef naar Moab te gaan en daar een dag of 2 te blijven zodat je Arches en Canyonlands mee kan nemen en dan via Vernal naar Grand Teton/Yellowstone.
Hou je rekening met het feit dat niet alle verhuurders op Jackson Hole een basis hebben. Ik hoop voor je dat National dat wel heeft, want die hebben een betaalbare drop-off-regeling. Herz, Alamo ed. komen al snel op heel veel duurder uit voor de drop-off. Als je op Denver terugvliegt (misschien via het Rocky Mountain NP rijdend) terwijl je start in Californie dan betaal je weer geen drop-off bij sommige verhuurders. Kijk anders eens op usareisen.de voor tarieven en mogelijkheden.
De grootste budgetvreter is volgens mij het vliegticket. Extra dagen kosten dus vooral een paar dagen langer autohuur, overnachting (gemiddeld 100 dollar per nacht en een hotel) eten en benzine.
Je zou ook kunnen overwegen om van Capitol Reef naar Moab te gaan en daar een dag of 2 te blijven zodat je Arches en Canyonlands mee kan nemen en dan via Vernal naar Grand Teton/Yellowstone.
Hou je rekening met het feit dat niet alle verhuurders op Jackson Hole een basis hebben. Ik hoop voor je dat National dat wel heeft, want die hebben een betaalbare drop-off-regeling. Herz, Alamo ed. komen al snel op heel veel duurder uit voor de drop-off. Als je op Denver terugvliegt (misschien via het Rocky Mountain NP rijdend) terwijl je start in Californie dan betaal je weer geen drop-off bij sommige verhuurders. Kijk anders eens op usareisen.de voor tarieven en mogelijkheden.
De grootste budgetvreter is volgens mij het vliegticket. Extra dagen kosten dus vooral een paar dagen langer autohuur, overnachting (gemiddeld 100 dollar per nacht en een hotel) eten en benzine.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Grand Teton is een prachtig park, maar tenzij je lange wandelingen in de bergen gaat maken is een of twee dagen minder daar ook wel voldoende. De dagen in Yellowstone krijg je zeker goed gevuld; toen wij er de eerste keer waren hadden we voor 5 dagen een camping gereserveerd, maar we zijn er uiteindelijk een week gebleven. Veel rangerprogramma's gedaan, en veel gewandeld. En toch heel veel nog niet gezien.
Ik zou een extra dag bij Yosemite doen, zeker als je vanuit Yosemite naar Mono Lake (en Bodie?) gaat. Want dat betekent dat je maar één volle dag voor Yosemite hebt en dat is zeker in verhouding tot de rest erg weinig. Het hangt er wel van af in welke tijd van het jaar je er bent, maar zeker in juni of begin juli zijn de watervallen nog de moeite waard. Je hebt dan al snel een dag nodig voor de vallei, en een halve dg voor Glacier Point. Hetch Hetchy is ook de moeite waard, maar je kunt ook gaan raften, paardrijden, fietsen, etc.
Je kunt zowel in Kings Canyon als in Sequoia overnachten. In Kings Canyon kun je overnachten bij de Cedar grove (aan de Kings Canyon scenic byway) en de Grant Grove. Zie voor de laatste ons 2006-verslag. Vanuit Grant Grove ben je snel in Sequoia NP.
Als je echt voldoende tijd hebt kun je natuurlijk overwegen om na Capitol Reef nog naar Moab (Arches, Canyonlands) te gaan. Zie ook ons 2008-verslag voor dat deel en Yellowstone.
Marianne
Ik zou een extra dag bij Yosemite doen, zeker als je vanuit Yosemite naar Mono Lake (en Bodie?) gaat. Want dat betekent dat je maar één volle dag voor Yosemite hebt en dat is zeker in verhouding tot de rest erg weinig. Het hangt er wel van af in welke tijd van het jaar je er bent, maar zeker in juni of begin juli zijn de watervallen nog de moeite waard. Je hebt dan al snel een dag nodig voor de vallei, en een halve dg voor Glacier Point. Hetch Hetchy is ook de moeite waard, maar je kunt ook gaan raften, paardrijden, fietsen, etc.
Je kunt zowel in Kings Canyon als in Sequoia overnachten. In Kings Canyon kun je overnachten bij de Cedar grove (aan de Kings Canyon scenic byway) en de Grant Grove. Zie voor de laatste ons 2006-verslag. Vanuit Grant Grove ben je snel in Sequoia NP.
Als je echt voldoende tijd hebt kun je natuurlijk overwegen om na Capitol Reef nog naar Moab (Arches, Canyonlands) te gaan. Zie ook ons 2008-verslag voor dat deel en Yellowstone.
Marianne
- martinenelsa
- Amerikafan
Nog een vraagje; ga je alleen of met meerdere? En huur je een SUV? Als beide vragen met ja beantwoord worden zou ik een dag Grand Teton inruilen voor Capitol Reef. Met twee hele dagen kun je dan één dag de Cathedral Valley Loop rijden en één dag via Longs Canyon naar Strike Valley Overlook (je kunt zelfs de wandeling in Upper Muley Twist Canyon overwegen) en terug via de switch backs en de Notom Bullfrog road. Met een derde dag kun je ook de wandelingen bij het visitor center/scenic road doen (Capitol Gorge, Hickman Bridge, Goosenecks overlook).
Grand Teton is voor 2 hele dagen + halve dag (naar Yellowstone) ruim voldoende voor twee mooie wandeldagen en op zoek naar wild. In Sequoia NP kun je trouwens ook goed wandelen. En een dagje extra in Death Valley is ook het overwegen waard als je niet midden in de zomer gaat tenminste.
Naar Moab zou een mooie aanvulling zijn, maar maakt het ook drukker. Arches is wel een prachtig park voor dagwandelingen!
Martin
Grand Teton is voor 2 hele dagen + halve dag (naar Yellowstone) ruim voldoende voor twee mooie wandeldagen en op zoek naar wild. In Sequoia NP kun je trouwens ook goed wandelen. En een dagje extra in Death Valley is ook het overwegen waard als je niet midden in de zomer gaat tenminste.
Naar Moab zou een mooie aanvulling zijn, maar maakt het ook drukker. Arches is wel een prachtig park voor dagwandelingen!
Martin
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Je zou ook kunnen overwegen om eerst naar Sequoia/Kings Canyon te gaan en dan naar Yosemite. In reistijd scheelt het niet veel (volgens Streets & Trips een half uur naar Three Rivers).
Dan kun je via de Tioga Pass naar Mono Lake, Bodie en Death Valley rijden (ervan uitgaande dat de Tioga Pass open is). Dan hoef je ook niet dat hele eind op en neer te rijden vanuit de valley; en het is een prachtige route (schijnt mooier te zijn dan de zuidelijke route, maar die laatste heb ik nooit gereden)...
Dan kun je via de Tioga Pass naar Mono Lake, Bodie en Death Valley rijden (ervan uitgaande dat de Tioga Pass open is). Dan hoef je ook niet dat hele eind op en neer te rijden vanuit de valley; en het is een prachtige route (schijnt mooier te zijn dan de zuidelijke route, maar die laatste heb ik nooit gereden)...
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor alle suggesties, ik heb ze gebruikt om de route aan te passen. Ik ga nu eerst naar Kings Canyon/Sequoia en dan pas naar Yosemite. Als ik overnacht bij de East Entrance in Yosemite zit ik slechts 16 mijl van Mono Lake af, dus dat hoeft dan niet veel van mijn Yosemite tijd in beslag te nemen. Misschien dat ik Mono Lake ook wel oversla als Yosemite interessanter is. Ik heb ook Arches en Canyonlands toegevoegd, maar ik vraag me af of het nu niet te druk wordt voor 32 dagen? Ik heb volgens mij een beetje een National Park overkill...maar liefst elf! Wellicht dat ik toch Arches en Canyonlands dan weer schrap om meer tijd in Yellowstone door te brengen.
2) San Francisco
3) San Francisco
4) San Francisco - Kings Canyon (242 mijl)
5) Kings Canyon
6) Sequoia
7) Kings Canyon - Yosemite East Entrance (202 mijl)
8] Yosemite
9) Yosemite
10) Yosemite East Entrance - Death Valley (238 mijl)
12) Las Vegas
14) Zion
16) Bryce Canyon
18) Capitol Reef
19) Capitol Reef
20) Capitol Reef - Moab (145 mijl)
21) Arches
22) Canyonlands
23) Moab - Vernal (220 mijl)
24) Vernal - Grand Teton (359 mijl)
25) Grand Teton
26) Grand Teton
27) Grand Teton - Yellowstone (135 mijl)
28) Yellowstone
20) Yellowstone
30) Yellowstone
31) Yellowstone - Salt Lake City of Jackson Hole
32) Jackson Hole/Salt Lake City - Amsterdam
2) San Francisco
3) San Francisco
4) San Francisco - Kings Canyon (242 mijl)
5) Kings Canyon
6) Sequoia
8] Yosemite
9) Yosemite
10) Yosemite East Entrance - Death Valley (238 mijl)
12) Las Vegas
14) Zion
16) Bryce Canyon
18) Capitol Reef
19) Capitol Reef
20) Capitol Reef - Moab (145 mijl)
21) Arches
22) Canyonlands
23) Moab - Vernal (220 mijl)
24) Vernal - Grand Teton (359 mijl)
25) Grand Teton
26) Grand Teton
27) Grand Teton - Yellowstone (135 mijl)
28) Yellowstone
20) Yellowstone
30) Yellowstone
31) Yellowstone - Salt Lake City of Jackson Hole
32) Jackson Hole/Salt Lake City - Amsterdam
Dat wordt waarschijnlijk iets van 11 juli tot 11 augustus. Het liefst zou ik in het voorjaar gaan rond mei, wanneer het minder druk is, maar ik zit met school. Ik zou best een paar weken kunnen missen, maar als ik op vakantie ga wil ik liever niet ondertussen school aan mijn hoofd hebben.Misschien heb ik er over heen gelezen, maar in welke maand ga je?
Ik ga alleen. Ik heb nog geen flauw idee wat voor auto ik ga huren, is een SUV beter geschikt voor mijn route?Nog een vraagje; ga je alleen of met meerdere? En huur je een SUV? Als beide vragen met ja beantwoord worden zou ik een dag Grand Teton inruilen voor Capitol Reef
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt ook even kijken of het handiger is om eerst Sequoia en dan Kings Canyon te doen, ik weet niet uit mijn hoofd of het veel uitmaakt.Ripley6174 schreef:4) San Francisco - Kings Canyon (242 mijl)
5) Kings Canyon
6) Sequoia
En met east entrance Yosemite zul je hier (south)west entrance bedoelen? Het is niet handig om Yosemite vanuit het oosten te bezoeken.
Mono Lake is interessant en kost niet veel tijd, je komt er langs als je van Yosemite naar Death Valley rijdt.
Als je in mei gaat kan de Tioga Pass nog gesloten zijn, dan kun je beter eerst naar Yosemite gaan en dan via Sequoia naar Death Valley.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Ik bedoelde wel East Entrance, het leek me handiger om vanaf Kings Canyon daar naar toe te rijden, zodat het stuk Yosemite - Death Valley niet zo lang meer is, maar dan wordt het dus toch de West Entrance.
Ik zit nu ondertussen ook naar prijzen te kijken en met vliegticket, autohuur en hotels, in het hoogseizoen, lijkt het wel naar de 5.500 euro te gaan. Misschien toch nog even een andere periode overwegen
Ik heb nog geen maximum budget gezet, maar is dit realistisch?
Vliegticket - €1.000
Autohuur - €1.500 (?)
Hotels - €2.000 (?)
Benzine, eten, National park pass - €1.000 (?)
Ik zit nu ondertussen ook naar prijzen te kijken en met vliegticket, autohuur en hotels, in het hoogseizoen, lijkt het wel naar de 5.500 euro te gaan. Misschien toch nog even een andere periode overwegen

Vliegticket - €1.000
Autohuur - €1.500 (?)
Hotels - €2.000 (?)
Benzine, eten, National park pass - €1.000 (?)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt natuurlijk die laatst nacht aan de oostkant van Yosemite gaan zitten, maar de eerste 2 nachten Yosemite kun je beter ten westen van het park of in de vallei zitten. Je moet voor accommodatie in de vallei tijdig boeken, zie http://www.yosemitepark.com.
Wat de prijzen betreft: voor autohuur kun je het beste eens in een reisgids kijken, of op http://www.usa-reisen.de . Het is sterk afhankelijk van het soort auto, dus daar kunnen we zo niets van zeggen. Je hebt geen speciale auto nodig voor jouw route.
Wat de kosten van een overnachting betreft is het ook helemaal afhankelijk van waar je gaat overnachten, er is laatst ook een topic geweest met de vraag over kosten. Voor een overnachting werd toen gemiddeld 100 dollar als richtlijn gegeven. Dit kan natuurlijk wel goedkoper als je geen speciale eisen stelt. Je kunt voor de kosten die je ter plekke maakt beter in dollars rekenen.
Kijk ook eens naar andere topic (even de zoekfunctie gebruiken) over de kosten, zoals hier.
Marianne
Wat de prijzen betreft: voor autohuur kun je het beste eens in een reisgids kijken, of op http://www.usa-reisen.de . Het is sterk afhankelijk van het soort auto, dus daar kunnen we zo niets van zeggen. Je hebt geen speciale auto nodig voor jouw route.
Wat de kosten van een overnachting betreft is het ook helemaal afhankelijk van waar je gaat overnachten, er is laatst ook een topic geweest met de vraag over kosten. Voor een overnachting werd toen gemiddeld 100 dollar als richtlijn gegeven. Dit kan natuurlijk wel goedkoper als je geen speciale eisen stelt. Je kunt voor de kosten die je ter plekke maakt beter in dollars rekenen.
Kijk ook eens naar andere topic (even de zoekfunctie gebruiken) over de kosten, zoals hier.
Marianne
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
M.b.t. de ingangen/uitgangen van Yosemite: je kan vanuit Kings Canyon niet rechtstreeks naar de oostkant van Yosemite. Hier zitten bergen tussen. Je zult dan dus door het park heen moeten. Vandaar de adviezen om eerst bij de west of zuidingang of in de vallei naar accommodatie te zoeken en pas na je bezoek aan Yosemite naar de oostkant te rijden (door het park heen, via de Tioga Pass).
De Tioga Pass is de hele zomer open, maar kan in het voorjaar nog en in het najaar weer gesloten zijn vanwege de sneeuw.
Je had het over de kosten van autohuur. Verder heb je het ook over school gehad. Ik neem aan dat je ouder bent dan 25? Indien je jonger bent, zijn de kosten voor autohuur een stuk duurder. Dan zal je een underaged pakket moeten nemen.
De Tioga Pass is de hele zomer open, maar kan in het voorjaar nog en in het najaar weer gesloten zijn vanwege de sneeuw.
Je had het over de kosten van autohuur. Verder heb je het ook over school gehad. Ik neem aan dat je ouder bent dan 25? Indien je jonger bent, zijn de kosten voor autohuur een stuk duurder. Dan zal je een underaged pakket moeten nemen.
Groetjes Inge
- martinenelsa
- Amerikafan
Nee hoor, een standaard auto is prima, maar als je met meerdere mensen ging dan zijn enkele onverharde wegen zeker het rijden waard. Zo kom je op plaatsen die niet iedereen ziet en zeker de moeite waard zijn, maar de wat lastiger of langere dirtroads zou ik niet in m'n eentje rijden.Ripley6174 schreef:Ik ga alleen. Ik heb nog geen flauw idee wat voor auto ik ga huren, is een SUV beter geschikt voor mijn route?
Martin
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor alle hulp!
Op USAreisen.de zag ik dat zowel Alamo als National in Jackson Hole en Salt Lake City een basis hebben. Waarschijnlijk wordt het toch terugvliegen vanaf Salt Lake City, want vluchten vanaf Jackson Hole kan ik niet vinden. De prijs van een maand een auto huren viel me trouwens reuze mee, maar ik kan alleen zien hoe duur dat nu zou zijn, voor komende zomer is er nog niets beschikbaar. Gaan de prijzen voor autohuur in het hoogseizoen ook omhoog?
Overigens ben ik een beetje huiverig om overal hotels te gaan boeken, want ik zie het zomaar gebeuren dat ik van mijn planning af wil wijken en dat kan dan niet. Als ik dichtbij (of in) de National Parks wil overnachten is dat alleen wel nodig dus?
Ik ben net 25 geworden, dus dat zal geen probleem zijn.Inge schreef:Je had het over de kosten van autohuur. Verder heb je het ook over school gehad. Ik neem aan dat je ouder bent dan 25? Indien je jonger bent, zijn de kosten voor autohuur een stuk duurder. Dan zal je een underaged pakket moeten nemen.
Op USAreisen.de zag ik dat zowel Alamo als National in Jackson Hole en Salt Lake City een basis hebben. Waarschijnlijk wordt het toch terugvliegen vanaf Salt Lake City, want vluchten vanaf Jackson Hole kan ik niet vinden. De prijs van een maand een auto huren viel me trouwens reuze mee, maar ik kan alleen zien hoe duur dat nu zou zijn, voor komende zomer is er nog niets beschikbaar. Gaan de prijzen voor autohuur in het hoogseizoen ook omhoog?
Overigens ben ik een beetje huiverig om overal hotels te gaan boeken, want ik zie het zomaar gebeuren dat ik van mijn planning af wil wijken en dat kan dan niet. Als ik dichtbij (of in) de National Parks wil overnachten is dat alleen wel nodig dus?
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Je kan (voor je gemoedsrust
) wel reserveren maar boek dan alleen hotels die je tot kort voor aankomst kosteloos kan annuleren, dus niet via Priceline of Hotwire want daar zit je aan vast.
Veel hotels kan je 24 uur voor aankomst annuleren en vele zelfs tot 16:00 uur op de dag van aankomst.
In de parken zou ik zeker reserveren.

Veel hotels kan je 24 uur voor aankomst annuleren en vele zelfs tot 16:00 uur op de dag van aankomst.
In de parken zou ik zeker reserveren.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Je kunt ook niet kostenloos annuleren als je via een boekingssite als expedia boekt. Voor mogelijk kostenloos annuleren kun je het beste op de site van het hotel zelf boeken. Let daarbij op dat het goedkoopste tarief dan ook vaak een tarief is met betaling vooraf en geen mogelijkheid om kostenloos te annuleren.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb wat reisverslagen doorgekeken en ik wil toch graag een ritje door Monument Valley er bij doen. Ik weet niet waar ik dat het beste in kan passen en wat ik dan moet schrappen. Ik wil natuurlijk graag die welbekende weg rijden, deze dus. Welke weg is dat precies en waar zit je dan ongeveer?
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Dat is de US163 tussen Kayenta en Mexican hat. Het punt waar iedereen deze foto trekt is Milemarker 13. Als je vanuit de richting van Kayenta zou komen is het een stukje voorbij de afslag naar Monument Valley. Je zal het gemakkelijk vinden hoor. Langs beide kanten is er een breed stuk om te parkeren. 
Uiteraard is Monument Valley zelf ook de moeite om te stoppen natuurlijk

Uiteraard is Monument Valley zelf ook de moeite om te stoppen natuurlijk

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
-