Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
little Finland
little Finland
Wij zijn volgende week een week in Las Vegas en willen graag Little Finland gaan bezoeken,kan iemand mij vertellen hoe we daar komen vanuit Las Vegas?Heb helemaal geen idee waar het ligt en op mapquest wordt ik niks wijzer.
Danki Karin
Danki Karin
Re: little Finland
Hier kom je misschien al een heel eind mee. Een klassieker...
http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... nland.html
http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... nland.html
dankje wel Geeske,hier hebben we wat aan.
Denk dat we rond dezelfde tijd in Las Vegas zitten of heb ik het mis?
Wij zijn er van 2 tot en met 8 oktober en van 13 tot en met 16 oktober.
mischien lopen we elkaar wel tegen het lijf.
Groetjes Karin
Denk dat we rond dezelfde tijd in Las Vegas zitten of heb ik het mis?
Wij zijn er van 2 tot en met 8 oktober en van 13 tot en met 16 oktober.
mischien lopen we elkaar wel tegen het lijf.
Groetjes Karin
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Misschien heb je ook nog wat aan mijn ervaringen met Little Finland (niet zo mooi in beeld gebracht als op de site van Henriëtte.....
)
Wij zijn nu twee keer in Little Finland geweest. De 1e keer een dagtocht vanuit St. George en de 2e keer een dagtocht vanuit Las Vegas. Kijk eens op mijn weblog bij het verslag van die dag. Er staan ook foto's bij zodat je je een beetje een beeld kunt vormen van de route en het terrein. Je kunt overigens tegenwoordig niet meer doorrijden tot aan de palmboom en moet je het laatste stukje daar naar toe lopen.
Op onderstaand kaartje kun je precies de ligging van Little Finland zien ten op zichte van St. George en Las Vegas.

Je hebt in principe geen navigatiesysteem nodig, hoewel het wel een handig hulpmiddel is. Wel moet je een goede beschrijving en kaart van de route meenemen. Met een fullsize SUV is de tocht in principe ook goed te doen mits de omstandigheden goed zijn. Het moet niet geregend hebben bijvoorbeeld. Echte offroad-ervaring is niet echt nodig.
Hier een kaartje van de route vanaf het moment dat je het asfalt verlaat (in het rood en is punt 2 op het bovenste kaartje). De eerste 15 mijlen tot Devils Throat is een makkelijke gravelweg. Dan sla je 2 keer rechtsaf en rij je gedeeltelijk door de wash. Dat is het stuk waar de roadcondition belangrijk is.

Gr. Marjan

Wij zijn nu twee keer in Little Finland geweest. De 1e keer een dagtocht vanuit St. George en de 2e keer een dagtocht vanuit Las Vegas. Kijk eens op mijn weblog bij het verslag van die dag. Er staan ook foto's bij zodat je je een beetje een beeld kunt vormen van de route en het terrein. Je kunt overigens tegenwoordig niet meer doorrijden tot aan de palmboom en moet je het laatste stukje daar naar toe lopen.
Op onderstaand kaartje kun je precies de ligging van Little Finland zien ten op zichte van St. George en Las Vegas.

Je hebt in principe geen navigatiesysteem nodig, hoewel het wel een handig hulpmiddel is. Wel moet je een goede beschrijving en kaart van de route meenemen. Met een fullsize SUV is de tocht in principe ook goed te doen mits de omstandigheden goed zijn. Het moet niet geregend hebben bijvoorbeeld. Echte offroad-ervaring is niet echt nodig.
Hier een kaartje van de route vanaf het moment dat je het asfalt verlaat (in het rood en is punt 2 op het bovenste kaartje). De eerste 15 mijlen tot Devils Throat is een makkelijke gravelweg. Dan sla je 2 keer rechtsaf en rij je gedeeltelijk door de wash. Dat is het stuk waar de roadcondition belangrijk is.

Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Wow, hoopte dat ik hier ook tijd voor had... Maar helaas, je kunt niet alles.
Karin, het zou leuk zijn je tegen het lijf te lopen, maar wij komen er 9 oktober aan en hopen 11 oktober al richting Grand Canyon te vertrekken.
Dus dat gaat helaas niet lukken denk ik.
Karin, het zou leuk zijn je tegen het lijf te lopen, maar wij komen er 9 oktober aan en hopen 11 oktober al richting Grand Canyon te vertrekken.
Dus dat gaat helaas niet lukken denk ik.
Wow Marjan,heel erg bedankt!wat een duidelijke uitleg,en leuk dat je die kaartjes hebt toegevoegd,zo moet het zeker gaan lukken.
We hebben een ford escape gehuurd,dus daar moet het wel mee gaan lukken,als de weersomstandigheden goed zijn?
En Geeske,ja dat gaat niet lukken,jammer maar helaas,een fijne trip gewenst!
We hebben een ford escape gehuurd,dus daar moet het wel mee gaan lukken,als de weersomstandigheden goed zijn?
En Geeske,ja dat gaat niet lukken,jammer maar helaas,een fijne trip gewenst!