Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

autohuur

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
rebel
Amerika-ontdekker

autohuur

Bericht door rebel »

Wij gaan van ongeveer 20 sept tot 14 oktober naar California en willen daar rondtrekken.

Nu ben ik overal offertes aan het opvragen en hoor tegenstrijdige berichten.

Mijn vragen:
Wat is nu de goedkoopste, makkelijkste, prettigste manier van je reis boeken?

- Een 'flydrive' dus vliegticket en autohuur in 1 keer regelen of moet je dit juist apart doen.
- En welke verzekering moet je nemen bij je auto. De goedkoopste of toch maar de tweede. En zit er onderling veel verschil in de maatschappijen ook qua verzekering. (Ik zie namelijk de meest met drie klasses en soms ineens weer vier.)
- We gaan met z'n tweeen maar mijn vriend is vrij lang (2.00 meter). Wat voor auto moeten we dan nemen om comfortabel drie weken te kunnen rijden. Ik heb zelf niet zoveel zicht op de amerikaanse wagens en we kunnen wel voor goedkoop gaan maar drie weken opgevouwen in een auto is uiteindelijk duurkoop :D )

Bedankt alvast voor je reactie.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Rebel,

zelf boek ik altijd via een reisbureau bij Hotelplan een 'flydrive' met (min.) 1 verplichte hotelovernachting. Dit jaar heb ik via het internet gezocht naar 'losse' autohuur. Nergens kwam ik goedkoper uit dan de combinatie hierboven.

Qua verzekeringen raad ik je aan LDW (Loss Damage Waiver, ook wel CDW (Collision Damage Waiver) genoemd) en LIS (Liability Insurance Supplement, ook wel SLI genoemd) te nemen. Deze kun je ook beter afsluiten bij het boeken, achteraf in Amerika ben je veel meer kwijt. Soms wordt in Amerika nog een ESP (Emergency Sickness Protection) aangeboden. Deze is niet nodig indien je een goede reisverzekering hebt.

Eventueel kun je op deze site nog wat meer info vinden over de diverse verzekeringen: http://www.kcarrental.com/info/coverage.php

Om comfortabel te rijden neem ik zelf altijd een Full-Size auto. Met mijn 1.90 m lengte is deze ruim voldoende. Jullie zullen ongetwijfeld de nodige miles afleggen en dan is zo'n comfortabele auto een verademing... :wink:

Succes met de planning.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hi rebel,

Hier is geen gouden regel voor te geven| Al jaren zorg ik dat ik alle
reisgidsen krijg en spit dezen dan helemaal door. Tevens struin ik internet af natuurlijk. Conclusie: is elk jaar verschillend. Het ene jaar is de ene reisorganisatie goedkoper, volgende keer weer een andere, zowel wat betreft vliegtickets als autohuur en/of combinaties. Vliegtickets via internet is nog wel eens interessant, maar autohuur is in mijn beleving via internet altijd duurder. Je moet dus zoeken en prijzen vergelijken.
Van autoverhuurbedrijven hebben wij vaak verschillende gehad. Hertz, Alamo, Dollar rent a car, National Car rental. Ik kan niet zeggen: de een is beter of slechter dan de andere. Hangt ook een beetje af van de lokatie waar je huurt en zeer zeker de persoon die je de auto verhuurt. (Kan ik nog wel wat verhaaltjes over vertellen).
Wat je moet doen is een type/klasse auto uitzoeken en dan bij de div. organisaties kijken wat dat kost. Welk pakket je kiest hangt af van je persoonlijke omstandigheden. Leeftijd en meedere bestuurders speelt een rol. Bijv. Wij zijn met z'n tweeen en ik rijd in principe niet. Wij kiezen dan bij Alamo voor pakket B. Ben je voor alles verzekerd, niets bijbetalen en je hoeft je niets aan te laten smeren. Gewoon weigeren, want proberen doen ze het meestal wel. Bij Hertz bijv. kiezen we ook voor tariefsoort B en idem bij Dollar.
Mijn wederhelft is ook nogal lang en wij kiezen meestal voor een full-size car. Lekker ruim en comfortabel.
Hopelijk heb je wat aan deze info.

Groetjes Marjan
Laatst gewijzigd door hekkie op 04 apr 2004, 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hi Roland,

Volgens mij zijn wij het eens!

Hekkie
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hi Roland,

Volgens mij zijn wij het eens!

Hekkie
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Helemaal Hekkie! :lol:

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer