Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis r0bert0: hulp nodig bij 2 weken trip West USA
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Reis r0bert0: hulp nodig bij 2 weken trip West USA
Hallo allemaal,
Ondanks dat ik al veel berichten met reisverslagen heb gelezen zou ik toch jullie mening en advies willen over onze trip.
Ik vind het mooi dat iedereen toch weer een andere invulling weet te geven aan een rondreis door het westen van de VS.
Wij gaan 2 weken. Dat is helaas wat kort maar het is niet anders. De vlucht naar LA en terug naar huis vanuit SF is al geboekt. We zitten te denken aan het volgende reisschema waarin het begin, het midden en het einde vast staan. Tussenin staan de plaatsen die we graag willen zien.
Als we het met jullie hulp niet passend krijgen dan moeten we gaan schrappen. Maar eerst zou ik jullie advies zéér op prijs stellen. Ik heb het zelf (nog) niet voor elkaar gekregen.....
zo: Amsterdam - Los Angeles. Landen om 18.00 uur.
ma: Los Angeles
di: vertrek uit Los Angeles naar:
- Joshua Tree
- Laughlin
- Grand Canyon
- Monument Valley
- Lake Powell (Page)
- Arches
- Bryce
- Zion
zo: aankomst (eind van de dag) in Las Vegas
ma: Las Vegas
di: vertrek uit Las Vegas naar
- Death Valley
- Yosemite
do: aankomst in San Francisco
vr: San Francisco
za: San Francisco - Amsterdam. Vertrek 08:00
Tja, ik weet het: het is te veel en te kort. Toch willen we al die plaatsen graag bezoeken.
Alvast zeer bedankt voor jullie hulp.
Groet,
Rob
Ondanks dat ik al veel berichten met reisverslagen heb gelezen zou ik toch jullie mening en advies willen over onze trip.
Ik vind het mooi dat iedereen toch weer een andere invulling weet te geven aan een rondreis door het westen van de VS.
Wij gaan 2 weken. Dat is helaas wat kort maar het is niet anders. De vlucht naar LA en terug naar huis vanuit SF is al geboekt. We zitten te denken aan het volgende reisschema waarin het begin, het midden en het einde vast staan. Tussenin staan de plaatsen die we graag willen zien.
Als we het met jullie hulp niet passend krijgen dan moeten we gaan schrappen. Maar eerst zou ik jullie advies zéér op prijs stellen. Ik heb het zelf (nog) niet voor elkaar gekregen.....
di: vertrek uit Los Angeles naar:
- Joshua Tree
- Laughlin
- Grand Canyon
- Monument Valley
- Lake Powell (Page)
- Arches
- Bryce
- Zion
zo: aankomst (eind van de dag) in Las Vegas
di: vertrek uit Las Vegas naar
- Death Valley
- Yosemite
do: aankomst in San Francisco
Tja, ik weet het: het is te veel en te kort. Toch willen we al die plaatsen graag bezoeken.
Alvast zeer bedankt voor jullie hulp.
Groet,
Rob
2010 LA-JT-GC-Page-Bryce-Zion-LV-DV-Yosemite-SF
2014 LA-LV-GC-MV-MOAB-RMNP-Denver
2016 Denver-Badlands-Black Hills-Yellowstone-Grand Teton-SLC-MOAB-Denver
2024 LA-JT-LV-GC-Page-Bryce-Zion-LV-DV-Sequoia-SF
2024 LA-------------SF
2024 LA-------------SF
Re: Hulp nodig bij 2 weken trip West USA
di: vertrek uit Los Angeles naar Joshua Tree, overnachting in Twentynine Palms
wo: Twentynine Palms naar Grand Canyon, overnachting in Tusayan
do: Grand Canyon naar Monument Valley, Moab
Vr: Arches, en van daaruit naar Bryce Canyon
za: Bezoek Bryce, naar Zion, overnachting St. George
zo: rit naar Las Vegas
di: vertrek uit Las Vegas door Death Valley (overnachting in Bishop of Mammoth--> kun je nog lekker in een goeie outlet shoppen)
wo: Ik weet niet wanneer je gaat, maar stel in de periode dat er geen sneeuw ligt ga ik voor het gemak even uit van een doorsteek via de Tioga pas, bezoek en overnachting Yosemite
do: Vertrek uit Yosemite naar San Francisco
Het is veel, maar het is te doen. Het is wel serieus veel rijden (maar de ritten zijn wel zo prachtig dat dat geen straf zal zijn) en je zult alles vooral in vogelvlucht zien maar dat heeft een voordeel: je zult gegarandeerd terug willen gaan om een en ander uitgebreider te bekijken!
Ik heb op deze manier alleen Page niet er in weten te passen. Ik moest kiezen tussen Page en Moab, en op basis van persoonlijke voorkeur heb ik toen Moab (Arches) erin verwerkt.
di: vertrek uit Los Angeles naar Joshua Tree, overnachting in Twentynine Palms
wo: Twentynine Palms naar Grand Canyon, overnachting in Tusayan
do: Grand Canyon naar Monument Valley, Moab
Vr: Arches, en van daaruit naar Bryce Canyon
za: Bezoek Bryce, naar Zion, overnachting St. George
zo: rit naar Las Vegas
di: vertrek uit Las Vegas door Death Valley (overnachting in Bishop of Mammoth--> kun je nog lekker in een goeie outlet shoppen)
wo: Ik weet niet wanneer je gaat, maar stel in de periode dat er geen sneeuw ligt ga ik voor het gemak even uit van een doorsteek via de Tioga pas, bezoek en overnachting Yosemite
do: Vertrek uit Yosemite naar San Francisco
Het is veel, maar het is te doen. Het is wel serieus veel rijden (maar de ritten zijn wel zo prachtig dat dat geen straf zal zijn) en je zult alles vooral in vogelvlucht zien maar dat heeft een voordeel: je zult gegarandeerd terug willen gaan om een en ander uitgebreider te bekijken!

Ik heb op deze manier alleen Page niet er in weten te passen. Ik moest kiezen tussen Page en Moab, en op basis van persoonlijke voorkeur heb ik toen Moab (Arches) erin verwerkt.
1999; Westkust-CA, UT NV AZ
2004; Westkust-CA UT NV AZ CO WY MT
2005; Oostkust- PA NJ NY OH WV TN SC FL MS LA
2008; Westkust-CA, UT NV AZ
2009; Cruise & FL
2010; Westkust; CO NV SD WY MT UT NV AZ CA
2011; Cruise & SV FL
2014; NYC
2004; Westkust-CA UT NV AZ CO WY MT
2005; Oostkust- PA NJ NY OH WV TN SC FL MS LA
2008; Westkust-CA, UT NV AZ
2009; Cruise & FL
2010; Westkust; CO NV SD WY MT UT NV AZ CA
2011; Cruise & SV FL
2014; NYC
Re: Reis r0bert0: hulp nodig bij 2 weken trip West USA
Dit zijn echt wensen voor een route van 3 weken. Weet wat je jezelf aandoet wanneer je dat in 2 weken propt...
Ik zou Joshua Tree en Moab (Arches en nog veel meer) en eventueel Monument Valley overslaan.
Zoiets is nog net te doen:
di: Los Angeles - route66 - Williams
wo: Williams - Grand Canyon - Monument Valley
do: Monument Valley - Page
vr: Page - Bryce
za: Bryce - Zion
zo: Zion - Las Vegas
di: Las Vegas - Death Valley - Mammoth Lakes
wo: Mammoth Lakes - Yosemite
do: Yosemite - San Francisco
Los Angeles naar Grand Canyon zou ook in 1 dag kunnen (voor sunset), maar dat is een lange dag.
Nog wel weinig tijd voor Death Valley en Yosemite. En wanneer de Tioga Pass nog gesloten is (tot eind mei/begin juni) kun je Yosemite wel helemaal vergeten.
Johan
Ik zou Joshua Tree en Moab (Arches en nog veel meer) en eventueel Monument Valley overslaan.
Zoiets is nog net te doen:
di: Los Angeles - route66 - Williams
wo: Williams - Grand Canyon - Monument Valley
do: Monument Valley - Page
vr: Page - Bryce
za: Bryce - Zion
zo: Zion - Las Vegas
di: Las Vegas - Death Valley - Mammoth Lakes
wo: Mammoth Lakes - Yosemite
do: Yosemite - San Francisco
Los Angeles naar Grand Canyon zou ook in 1 dag kunnen (voor sunset), maar dat is een lange dag.
Nog wel weinig tijd voor Death Valley en Yosemite. En wanneer de Tioga Pass nog gesloten is (tot eind mei/begin juni) kun je Yosemite wel helemaal vergeten.
Johan
-
- Amerika-ontdekker
Beste Roberto,
Ik begrijp dat je zoveel mogelijk wilt zien maar in 2 weken zal je toch wel heel veel en volle dagen moeten rijden om alles te zien.
Wij zijn nu onderweg en alhoewel je hier gemakkelijk lange afstanden rijdt blijft het vermoeiend en wij rijden ongeveer 2 à 3 uur per dag met af en toe een dag rust. Er is zoveel en verschillende dingen te zien dat je daar niet door heen wil crossen. Als je jou route aanhoudt zul je heelveel missen omdat je in het alleen van de auto kan zien of omdat het al donker is.
De suggesties van Johan lijkt mij een stuk beter ookal zitten daar ook al lange dagen in maar je hebt ook maar 2 weken.
Ik begrijp dat je zoveel mogelijk wilt zien maar in 2 weken zal je toch wel heel veel en volle dagen moeten rijden om alles te zien.
Wij zijn nu onderweg en alhoewel je hier gemakkelijk lange afstanden rijdt blijft het vermoeiend en wij rijden ongeveer 2 à 3 uur per dag met af en toe een dag rust. Er is zoveel en verschillende dingen te zien dat je daar niet door heen wil crossen. Als je jou route aanhoudt zul je heelveel missen omdat je in het alleen van de auto kan zien of omdat het al donker is.
De suggesties van Johan lijkt mij een stuk beter ookal zitten daar ook al lange dagen in maar je hebt ook maar 2 weken.
Onze blog SW 2010 / NE 2012 http://truususa.waarbenjij.nu
Als je dit toch wilt doen, reken op een detour van ruim 6uur.johan1973 schreef: En wanneer de Tioga Pass nog gesloten is (tot eind mei/begin juni) kun je Yosemite wel helemaal vergeten.
De route zoals Mehaw die opschrijft doet alles aan wat je opschrijft. Maar echt het is in mijn ogen GEKKENWERK om op een dinsdag uit L.A. te vertrekken om op zondag in Las Vegas te zijn en ondertussen prachtige parken als Grand Canyon, Arches (en waarom wil je niet naar Canyonlands als je toch in Moab bent), Bryce en Zion bekeken te hebben. Bekijk de afstanden eens, kijk op www.nps.gov wat er in de parken te doen is en dan zul je zien dat de prima route van Johan zelfs nog flink tempo heeft.
Hoi Rob,
Wanneer ga je? Als de Tioga pass nog dicht is moet je namelijk ver omrijden om via Yosemite naar San Fransisco te gaan. Persoonlijk zou ik proberen om wat minder locaties te doen, maar deze dan wel goed te doen door bijvoorbeeld een extra daar te verblijven. Probeer voor jezelf de afstand te bepalen die je maximaal op een dag zou willen rijden (met en zonder sightseeing). Afhankelijk daarvan kan je dan met een routeplanner (googlemaps of mapquest oid) de route uitstippelen, zeker omdat je best aardig voor ogen hebt wat je zou willen zien onderweg.
Wanneer ga je? Als de Tioga pass nog dicht is moet je namelijk ver omrijden om via Yosemite naar San Fransisco te gaan. Persoonlijk zou ik proberen om wat minder locaties te doen, maar deze dan wel goed te doen door bijvoorbeeld een extra daar te verblijven. Probeer voor jezelf de afstand te bepalen die je maximaal op een dag zou willen rijden (met en zonder sightseeing). Afhankelijk daarvan kan je dan met een routeplanner (googlemaps of mapquest oid) de route uitstippelen, zeker omdat je best aardig voor ogen hebt wat je zou willen zien onderweg.
Grtz Jan
"In Wildness is the Preservation of the World"
"In Wildness is the Preservation of the World"
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is om, maar geen 6 uur. Via Bakersfield zal het ongeveer 2 a 3 uur extra zijn, en via de 88 ongeveer 4 uur extra.Thamar schreef:Als je dit toch wilt doen, reken op een detour van ruim 6uur.johan1973 schreef: En wanneer de Tioga Pass nog gesloten is (tot eind mei/begin juni) kun je Yosemite wel helemaal vergeten.
Wel even goed om te weten wanneer je gaat.
Ik zou ook Moab laten vallen. Leuk voor een volgende keer.
De route van Johan is prima - met wel weinig tijd voor Yosemite.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Ik was er al een beetje bang voor, te veel in te weinig tijd. Maar ja, als je er dan eindelijk heen gaat wil je ook alles zien.
Heb onze gedroomde route ook eens in google maps ingevoerd. Totaal 2.228 mijl en 1 dag en 23 uur rijden. Best wel veul.
Boodschap is in ieder geval duidelijk, we moeten ons beperken. Gaan eens kritisch kijken naar wat we gaan schrappen. Misschien ook Las Vegas 1 dag naar achteren schuiven?
Alvast iedereen bedankt voor de input. Wordt vervolgd......
En oh ja, we vertrekken 3 oktober a.s.
Heb onze gedroomde route ook eens in google maps ingevoerd. Totaal 2.228 mijl en 1 dag en 23 uur rijden. Best wel veul.
Boodschap is in ieder geval duidelijk, we moeten ons beperken. Gaan eens kritisch kijken naar wat we gaan schrappen. Misschien ook Las Vegas 1 dag naar achteren schuiven?
Alvast iedereen bedankt voor de input. Wordt vervolgd......
En oh ja, we vertrekken 3 oktober a.s.
2024 LA-------------SF
2024 LA-------------SF
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
Hey rObertO,
Wij zijn 2 jaar geleden ook maar 14 dagen geweest (dit jaar opnieuw zo trouwens) en zelfs met deze, misschien eerder beperkte, tijd kan je heel veel mooie dingen zien. Je moet alleen op voorhand beseffen dat je zeker niet alles kan doen wat je wil. Maar 't is niet dat je reis daarom minder mooi is. Alles is gewoon tof en wij hebben eigenlijk niet de indruk gehad dat we bepaalde dingen echt gemist zouden hebben
Ik zou vanuit mijn ervaring dan ook opteren om Arches te laten vallen. Wij zitten dit jaar 4 dagen in Moab, zoveel is daar te zien. Om daar dan kort te passeren zou ik zelf zonde vinden en dan kan je je tijd beter aan andere mooie dingen spenderen.
Eerlijk gezegd zou ik zelfs Monument Valley laten vallen en die dag gebruiken voor Yosemite of Zion of zelfs SF als je meer van steden houdt. Maar zoals de route van johan kan je het ook altijd doen natuurlijk.
Wij zijn 2 jaar geleden ook maar 14 dagen geweest (dit jaar opnieuw zo trouwens) en zelfs met deze, misschien eerder beperkte, tijd kan je heel veel mooie dingen zien. Je moet alleen op voorhand beseffen dat je zeker niet alles kan doen wat je wil. Maar 't is niet dat je reis daarom minder mooi is. Alles is gewoon tof en wij hebben eigenlijk niet de indruk gehad dat we bepaalde dingen echt gemist zouden hebben

Ik zou vanuit mijn ervaring dan ook opteren om Arches te laten vallen. Wij zitten dit jaar 4 dagen in Moab, zoveel is daar te zien. Om daar dan kort te passeren zou ik zelf zonde vinden en dan kan je je tijd beter aan andere mooie dingen spenderen.

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is inderdaad een veel te vol schema, beter is het om veel te laten vallen en wat rustiger te reizen en kijken.
Route idee:
di: LA-Phoenix via I-10, lange rit, eventueel even Joshua Tree?
wo: Phoenix naar Grand canyon, via Sedona, 89a naar Flagstaff en 180 naar GC
do: GC naar Page
wo: Page via 89a naar Bryce
do: Bryce naar Zion
vr: Zion-Las Vegas
Za: Las Vegas
Zo: LV naar Death Valley
Ma: Death Valley richtin Yosemite, overnachten lee Vining?
Di: Yosemite, als Tioga Pass open is zo, anders bovenlangs over Route 88 Carson Pass
Wo: Yosemite
Do: Yos. naar kust, Monterey
Vr: naar SF
Za: vertrek
Wel weinig tijd voor SF, en nog steeds pittig, ik zou persoonlijk een dag Las Vegas weglkaten eigenlijk, en die ruilen met SF.
Route idee:
di: LA-Phoenix via I-10, lange rit, eventueel even Joshua Tree?
wo: Phoenix naar Grand canyon, via Sedona, 89a naar Flagstaff en 180 naar GC
do: GC naar Page
wo: Page via 89a naar Bryce
do: Bryce naar Zion
vr: Zion-Las Vegas
Za: Las Vegas
Zo: LV naar Death Valley
Ma: Death Valley richtin Yosemite, overnachten lee Vining?
Di: Yosemite, als Tioga Pass open is zo, anders bovenlangs over Route 88 Carson Pass
Wo: Yosemite
Do: Yos. naar kust, Monterey
Vr: naar SF
Za: vertrek
Wel weinig tijd voor SF, en nog steeds pittig, ik zou persoonlijk een dag Las Vegas weglkaten eigenlijk, en die ruilen met SF.
Pete, waarom wil jij ze over Phoenix sturen? Dan kan je nog beter in een keer de lange ruk van L.A. naar Grand Canyon maken (8-9 uur rijden).
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien is het inderdaad beter om het stuk naar de GC in één keer te doen. Of via Joshua Tree en dan door naar Williams. Monterey zou ik overslaan, het mooiste van de kust zie je toch niet op die manier. Dan blijft er wat meer tijd over voor SF.
Afhankelijk van wat je wilt zou je meer tijd voor Zion kunnen nemen, dat geeft je ook even wat rust in de route. Je hebt geweldige wandelmogelijkheden daar, zie bijvoorbeeld hier. Als je liever nergens lang blijft en niet wilt wandelen kun je ook Monument Valley nog doen tussen de GC en Page, maar ik zou het dan te onrustig vinden. Qua afstanden kan het echter wel, dus het is afhankelijk van je wensen. Je kunt ook ter plekke kijken wat je doet en of je ergens wat langer wilt blijven.
Twee nachten Grand Canyon is ook mogelijk, zeker als je een stuk naar beneden wilt lopen, en dan zou je in een keer naar Bryce kunnen rijden, met onderweg een bezoek aan Antelope Canyon en een blik op Lake Powell.
Marianne
Afhankelijk van wat je wilt zou je meer tijd voor Zion kunnen nemen, dat geeft je ook even wat rust in de route. Je hebt geweldige wandelmogelijkheden daar, zie bijvoorbeeld hier. Als je liever nergens lang blijft en niet wilt wandelen kun je ook Monument Valley nog doen tussen de GC en Page, maar ik zou het dan te onrustig vinden. Qua afstanden kan het echter wel, dus het is afhankelijk van je wensen. Je kunt ook ter plekke kijken wat je doet en of je ergens wat langer wilt blijven.
Twee nachten Grand Canyon is ook mogelijk, zeker als je een stuk naar beneden wilt lopen, en dan zou je in een keer naar Bryce kunnen rijden, met onderweg een bezoek aan Antelope Canyon en een blik op Lake Powell.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor alle input. We laten inderdaad wat vallen, Page en Zion. Joshua Tree komen we nog wel langs, maar gaan we niet uitgebreid bekijken.
Las Vegas extra dag doen we ook om een beetje bij te komen, een rustpuntje zogezegd....
Denken nu aan het volgende schema:
di: via Joshua Tree naar Kingman of Lake Havasu om vast een eind richting GC te komen. Kan ook Williams worden als we dat halen.
wo: (verplicht
) stukje Route 66 (als we dat gisteren al niet gehad hebben vóór Williams) en door naar de Grand Canyon waar we óf om een uur of 10 (vanuit Williams), óf rond het middaguur aankomen
do: rond middaguur vertrekken naar Monument Valley
vr: vroeg in de ochtend vertrekken naar MOAB, daar komen we dan weer rond 12.00 uur aan
za: naar Bryce Canyon
zo: naar Las Vegas
di: naar Death Valley, ook daar om een uur of 12 arriveren
wo: naar Yosemite, daar komen we dan vroeg in de middag aan
do: 's-middag vertrekken naar San Francisco
za: vertrek naar Amsterdam
Ik weet dat het nog steeds veel is en dat we niet overal even lang kunnen blijven als we wellicht zouden willen. Maar zoals Doockles zegt: we kunnen toch nog veel mooie dingen zien.
Zo hopen we een helicoptervlucht in GC te kunnen maken en in Yosemite te kunnen paardrijden......
Mochten jullie nog opmerkingen hebben dan lees ik dat graag.
Rob
Las Vegas extra dag doen we ook om een beetje bij te komen, een rustpuntje zogezegd....
Denken nu aan het volgende schema:
di: via Joshua Tree naar Kingman of Lake Havasu om vast een eind richting GC te komen. Kan ook Williams worden als we dat halen.
wo: (verplicht

do: rond middaguur vertrekken naar Monument Valley
vr: vroeg in de ochtend vertrekken naar MOAB, daar komen we dan weer rond 12.00 uur aan
za: naar Bryce Canyon
zo: naar Las Vegas
di: naar Death Valley, ook daar om een uur of 12 arriveren
wo: naar Yosemite, daar komen we dan vroeg in de middag aan
do: 's-middag vertrekken naar San Francisco
za: vertrek naar Amsterdam
Ik weet dat het nog steeds veel is en dat we niet overal even lang kunnen blijven als we wellicht zouden willen. Maar zoals Doockles zegt: we kunnen toch nog veel mooie dingen zien.
Zo hopen we een helicoptervlucht in GC te kunnen maken en in Yosemite te kunnen paardrijden......
Mochten jullie nog opmerkingen hebben dan lees ik dat graag.
Rob
2024 LA-------------SF
2024 LA-------------SF
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is jullie keuze, maar ik zou toch willen adviseren om die overnachting in Moab te laten vallen, en via Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell, Glen Canyon Dam) naar Bryce te rijden. Je hebt veel te weinig tijd voor Arches, Canyonlands en Dead Horse SP op deze manier. Het is wel een mooie route zo, dat wel. Maar bedenk dat je veel dingen beter te voet ziet. En denk er aan dat het vroeg donker is, de dagen zijn niet zo lang, dus ga ook niet te laat op weg naar de volgende bestemming.
Zion sla je nu eigenlijk over, ook heel jammer, vooral omdat Zion mij in die tijd van het jaar nog erg aangenaam lijkt. (Maar hoe het weer is weet je natuurlijk nooit).
Als je niets gaat reserveren kun je ook gewoon onderweg kijken hoe het reistempo bevalt en het al dan niet aanpassen.
Marianne
Zion sla je nu eigenlijk over, ook heel jammer, vooral omdat Zion mij in die tijd van het jaar nog erg aangenaam lijkt. (Maar hoe het weer is weet je natuurlijk nooit).
Als je niets gaat reserveren kun je ook gewoon onderweg kijken hoe het reistempo bevalt en het al dan niet aanpassen.
Marianne
Vergeet Moab. Je race wordt alleen maar hectischer. Tussen Monument Valley en Moab is heel veel te zien. Rond Moab is heel veel te zien en de rit van Moab naar Bryce is fantastisch. Je gaat overal langs en je hebt geen tijd om wat dan ook te zien of te doen. Ik zou Monument Valley en Moab schrappen en wat rust inbouwen. In het donker rijden is daar echt in het pikdonker rijden zonder wegverlichting, geen bereik met je mobiel etc. dus dat is echt af te raden. Ik blijf er bij dat de route van Johan gehaast is, maar altijd nog beter als wat je zelf nu weer bedacht hebt.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Omdat ik in één keer door naar de GC lang vindt, maar ook omdat de route vanaf Phoenix naar Sedona, als je binnendoor gaat, prachtig is.jolanxyz schreef:Pete, waarom wil jij ze over Phoenix sturen? Dan kan je nog beter in een keer de lange ruk van L.A. naar Grand Canyon maken (8-9 uur rijden).
Het is vakantie tenslotte, neem lekker de tijd ipv 9 uur in een auto te zitten.
-
- Amerika-ontdekker
Hmmm, het lijkt er dus op dat het inderdaad beter is om Moab niet mee te nemen. Ik kan zelf slecht inschatten hoe de reis zal verlopen, vandaar dat ik hier advies gevraagd heb.
Ga dan toch ook maar eens een route samenstellen zonder MOAB.
Ga dan toch ook maar eens een route samenstellen zonder MOAB.
2024 LA-------------SF
2024 LA-------------SF
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
wij zijn zelf onlangs ook geweest voor een rondrit van twee weken...
Misschien dat je wat hebt aan mijn reisverslag om in te schatten wat mogelijk is. Ook onze route was redelijk pittig maar dat is geen probleem afhankelijk van jullie voorkeur natuurlijk
http://reisverhalen.webs.com/swusa2010.htm
Misschien dat je wat hebt aan mijn reisverslag om in te schatten wat mogelijk is. Ook onze route was redelijk pittig maar dat is geen probleem afhankelijk van jullie voorkeur natuurlijk

http://reisverhalen.webs.com/swusa2010.htm
Als ze in Phoenix konden beginnen, dan had je gelijk. Maar dat gaat niet. Op een reis van 2 weken kun je niet even omrijden om een mooiere aanrijroute te nemen. Bovendien missen ze zo route 66 en deze is wel mee te nemen in 2 weken. Het is zeker vakantie, maar in het begin van je vakantie lig je om 5/6 uur klaar wakker te zijn en dan is 9 uur rijden veel, maar niet onmogelijk.Pete.Z schreef:Omdat ik in één keer door naar de GC lang vindt, maar ook omdat de route vanaf Phoenix naar Sedona, als je binnendoor gaat, prachtig is.jolanxyz schreef:Pete, waarom wil jij ze over Phoenix sturen? Dan kan je nog beter in een keer de lange ruk van L.A. naar Grand Canyon maken (8-9 uur rijden).
Het is vakantie tenslotte, neem lekker de tijd ipv 9 uur in een auto te zitten.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 214 Reacties
- 23782 Weergaves
-
Laatste bericht door RogierS
-
- 5 Reacties