Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welke auto in Death Valley en omgeving?
-
- Amerika-newbie
Welke auto in Death Valley en omgeving?
Voor augustus 2011 zijn we op zoek na passende auto voor rondreis van een maand . De vraag is een sedan of een jeep huren, vanwege de slechte wegen of valt dat wel mee? Sedan is ook stuk goedkoper dan SUV daarom ook deze vraag
- WizardOfOss
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Re: Welke auto in deathvalley en omgeving?
De doorgaande wegen in DV zijn allemaal prima geasfalteerd, en ook de meeste bezienswaardigheden zijn met een normale auto goed bereikbaar. Zie anders ook dit draadje.
Filmpjes van mijn reizen naar o.a. London 2012 Olympics, Noord-Korea, Taipei, Japan, IJsland, Israël en jawel, zelfs een paar uit Amerika!
-
- Amerikafan
hangt er vanaf waar je naartoe wil in death valleyJanhanssen schreef:Voor augustus 2011 zijn we op zoek na passende auto voor rondreis van een maand . De vraag is een sedan of een jeep huren, vanwege de slechte wegen of valt dat wel mee? Sedan is ook stuk goedkoper dan SUV daarom ook deze vraag
Maart-April 2010 (22 dagen, 6staten, 9500 km)
Augustus-September 2010 (22 dagen, 4 staten, 4500 km)
Gekste amerika ervaring: Grandcanyon hiken tot aan de colorado en terug, bij 45°, "Going down is optional, going up manditory!"
Gekste amerika ervaring: Grandcanyon hiken tot aan de colorado en terug, bij 45°, "Going down is optional, going up manditory!"
eentje met de grootste AIRCO 

Alle auto's zijn geschikt en 99% van de bezoekers komt nooit op wegen als Titus Canyon of Rd to the Racetrack. Je verhuurbedrijf staat dat ook niet toe. De doorgaande wegen in DV naar de bekendste attracties verkeren in prima conditie soms met een kort stukje onverhard zoals Devils Golf Course, Twenty Mule Team canyon, Mosaic Canyon etc. maar dat is geen probleem. Ik zou echter geen al te kleine auto willen aanraden omdat dan je bagage niet allemaal in de kofferruimte past. Zorg ervoor dat je altijd genoeg water in de auto hebt en tank buiten het park. Tanken in DV is een stuk duurder.
Yeehaw
Yeehaw
- emporionelis
- Amerika-ontdekker
-
- Amerikafan
En zelfs die weg naar Racetrack valt goed meeYeehaw schreef:Alle auto's zijn geschikt en 99% van de bezoekers komt nooit op wegen als Titus Canyon of Rd to the Racetrack. Je verhuurbedrijf staat dat ook niet toe. De doorgaande wegen in DV naar de bekendste attracties verkeren in prima conditie soms met een kort stukje onverhard zoals Devils Golf Course, Twenty Mule Team canyon, Mosaic Canyon etc. maar dat is geen probleem. Ik zou echter geen al te kleine auto willen aanraden omdat dan je bagage niet allemaal in de kofferruimte past. Zorg ervoor dat je altijd genoeg water in de auto hebt en tank buiten het park. Tanken in DV is een stuk duurder.
Yeehaw
nadat ik er in april met een dodge journey tegen 60m/h over heb gereden zonder enige problemen (bochten wel iets trager) ga ik het deze keer proberen met een 15 jaar oude honda civic

Maart-April 2010 (22 dagen, 6staten, 9500 km)
Re: Welke auto in Death Valley en omgeving?
Moet je vooral doen. Zal wel geen huurauto zijn.
Laatst een reportage gezien van een man die een stukkie Death Valley heen en weer wou lopen, dacht maar iets van 12 mile. Ze hebben hem dood gevonden 100 meter van zijn auto. Je gaat er vrij snel dood zonder water en water gaat ook erg snel op.
Ik heb niks met auto's, ben absoluut geen geldverbrasser en kijk waar mogelijk naar goeie deals voor eten en verblijf (en kleding), maar ik wil wel een goed stel wielen onder mijn kont en ga daar niet op bezuinigen. Voor je het weet ga je een reis maken van een kleine vierduizend kilometer en zit je zomaar 40 tot 50 uur in de auto in een omgeving die toch vaak nieuw en vreemd is en af en toe extreme omstandigheden kent - in ons geval dagen met bijna 50 graden celsius.
Ik heb dan ook geen seconde spijt gehad om een goed uitgeruste ruime SUV te huren voor onze trip van 4 weken afgelopen juli. Gehuurd bij Alamo via www.usareisen.de.
Ik heb dan ook geen seconde spijt gehad om een goed uitgeruste ruime SUV te huren voor onze trip van 4 weken afgelopen juli. Gehuurd bij Alamo via www.usareisen.de.
Je gaat eerder dood bij het oversteken van een straat dan in Death Valley. Dat van die man en 100 meter van de auto moet wel heel lang geleden zijn. Verleden jaar nog iemand bij China Ranch die van de weg afging en verdwaalde en te weinig water bij zich had. Vrijwel niemand gaat dood in DV door de hitte, hoogstens bij een auto ongeluk.
Yeehaw schreef: Vrijwel niemand gaat dood in DV door de hitte, hoogstens bij een auto ongeluk.
Ik denk dat als je geen water hebt in de Death Valley dat je binnen vrij korte tijd het niet meer kan na vertellen

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
@BE2712: Ik neem aan dat je met 60 m/h 60 miles per uur bedoeld en geen 60 meter per uur.
Ik zou toch een beetje oppassen om met zo’n snelheid de weg naar de Racetrack te rijden. Het is een ‘washboard’-weg (met veel “ribbeltjes”) dus waar je weliswaar comfortabeler met een wat hogere snelheid dan met een wat lagere snelheid over heen rijdt, maar het is ook een weg waar vaak veel losse stenen op liggen die je met een hoge snelheid moeilijker kan ontwijken dan met een lagere snelheid. Meestal wordt aangeraden om met een wat lagere snelheid te rijden.
Of je de weg met een gewone auto kan berijden, daar wordt op Amerikaanse Death Valley forums verschillend over gedacht. Het gebeurt redelijk vaak en gaat ook vaak goed, maar ik ken ook verhalen van mensen, vooral als de weg weer vlak geschraapt was en er veel losse scherpe stenen liggen, die daar een lekke band opliepen – dat is vervelend in de hitte - en waar zelfs mensen twee lekke banden opliepen – en dat is heel vervelend in de hitte omdat de meeste verhuurauto’s geen twee reservebanden hebben. Zelf hebben wij er daarom altijd van afgezien om met onze minivan naar de Racetrack te rijden. Zorg als je de weg gaat rijden dat je meer dan genoeg water bij je hebt en dat als je vast komt te zitten, dat je bij je auto blijft in afwachting van passanten en niet in de hitte gaat lopen.
@Yeehaw. Dat er vrijwel niemand doodgaat aan de hitte moet ik enigszins corrigeren. Gemiddeld genomen zijn er jaarlijks twee dodelijk ongelukken in Death Valley. De ene betreft een verkeersdode, meestal een eenzijdig auto-ongeluk van een auto die van de weg afraakt; je botst niet zo snel tegen een andere auto aan in DV. Het andere dodelijke ongeluk is echter hitte gerelateerd.
Er zijn een aantal bekende gevallen. Zo kwamen in 1996 een viertal Duitsers niet terug van vakantie in Amerika. Ook leverden ze in LA niet hun huurauto in. Die werd drie maanden later in een volkomen afgelegen deel van DV (de Anvil Canyon) gevonden. De auto, het was een gewone huurauto en volkomen ongeschikt om in dat ruwe terrein te rijden, had drie lekke banden. Hij was verlaten en afgesloten. Ondanks een uitgebreide zoektocht met helikopters en paarden werden de Duitsers, waarschijnlijk waren ze verkeerd gereden, niet terug gevonden. Pas vorig jaar, dertien jaar later, zijn de restanten van de ouders teruggevonden, op 10 km afstand van de auto in een woest verlaten gedeelte. De kinderen zijn nog steeds vermist.
Een ander bekend voorbeeld betreft ook een Duitser. Deze had in 2001 bedacht dat hij via de Golden Canyon naar Zabriskie Point wilde lopen. Zijn vriendin reed hem erheen en zou hem later die dag bij Zabriskie Point weer oppikken. Daar kwam hij echter niet opdagen en toen ze daar twee uur had gewacht, werd ze ongerust en waarschuwde ze de rangers. Die troffen hem aan in de Canyon, overleden aan de gevolgen van acute uitdroging. Hij had slechts een literfles water meegenomen terwijl het die dag erg warm was in de canyon. Het verhaal heeft jarenlang in het parkkrantje van Death Valley gestaan als waarschuwing voor de toeristen.
Ook kan je in Death Valley slachtoffer van te veel water worden. In 2004 kwamen twee Amerikanen om het leven toen hun auto in een flashflood belandde na hevig noodweer.
De laatste jaren vinden de meeste hitte-gerelateerde ongelukken plaats in de Sanddunes. Het betreft dan meestal mensen die besluiten er wat langer rond te gaan wandelen, soms verdwalen ze. Ze realiseren zich vaak van te voren niet wat een oven de Sanddunes gedurende de dag kan worden. Ze raken oververhit met soms fatale gevolgen.
Is Death Valley nu een plaats waar je niet heen moet gaan? Nee, zeker niet zolang je maar geen ondoordachte dingen doet. Als je op de geasfalteerde wegen blijft (en ook de ongeasfalteerde weg naar de Devils Golf Course kan je heel goed berijden) heb je echt geen problemen. En ter geruststelling het jaarlijkse dodental (twee doden op de 800.000 bezoekers) ligt procentueel niet hoger dan in andere nationale parken. Zo trekt Yosemite weliswaar jaarlijks vijf keer zoveel bezoekers als Death Valley maar telt ook tussen de vijf en acht keer zoveel dodelijk ongelukken als DV (meestal als gevolg van een val).
Om dit wat macabere onderwerp wat luchtig af te sluiten de volgende vraag trof ik op een Amerikaans forum aan:
Vraag: Hoe vaak gaan mensen dood in nationale parken?
Antwoord: één keer.
Martin

Of je de weg met een gewone auto kan berijden, daar wordt op Amerikaanse Death Valley forums verschillend over gedacht. Het gebeurt redelijk vaak en gaat ook vaak goed, maar ik ken ook verhalen van mensen, vooral als de weg weer vlak geschraapt was en er veel losse scherpe stenen liggen, die daar een lekke band opliepen – dat is vervelend in de hitte - en waar zelfs mensen twee lekke banden opliepen – en dat is heel vervelend in de hitte omdat de meeste verhuurauto’s geen twee reservebanden hebben. Zelf hebben wij er daarom altijd van afgezien om met onze minivan naar de Racetrack te rijden. Zorg als je de weg gaat rijden dat je meer dan genoeg water bij je hebt en dat als je vast komt te zitten, dat je bij je auto blijft in afwachting van passanten en niet in de hitte gaat lopen.
@Yeehaw. Dat er vrijwel niemand doodgaat aan de hitte moet ik enigszins corrigeren. Gemiddeld genomen zijn er jaarlijks twee dodelijk ongelukken in Death Valley. De ene betreft een verkeersdode, meestal een eenzijdig auto-ongeluk van een auto die van de weg afraakt; je botst niet zo snel tegen een andere auto aan in DV. Het andere dodelijke ongeluk is echter hitte gerelateerd.
Er zijn een aantal bekende gevallen. Zo kwamen in 1996 een viertal Duitsers niet terug van vakantie in Amerika. Ook leverden ze in LA niet hun huurauto in. Die werd drie maanden later in een volkomen afgelegen deel van DV (de Anvil Canyon) gevonden. De auto, het was een gewone huurauto en volkomen ongeschikt om in dat ruwe terrein te rijden, had drie lekke banden. Hij was verlaten en afgesloten. Ondanks een uitgebreide zoektocht met helikopters en paarden werden de Duitsers, waarschijnlijk waren ze verkeerd gereden, niet terug gevonden. Pas vorig jaar, dertien jaar later, zijn de restanten van de ouders teruggevonden, op 10 km afstand van de auto in een woest verlaten gedeelte. De kinderen zijn nog steeds vermist.
Een ander bekend voorbeeld betreft ook een Duitser. Deze had in 2001 bedacht dat hij via de Golden Canyon naar Zabriskie Point wilde lopen. Zijn vriendin reed hem erheen en zou hem later die dag bij Zabriskie Point weer oppikken. Daar kwam hij echter niet opdagen en toen ze daar twee uur had gewacht, werd ze ongerust en waarschuwde ze de rangers. Die troffen hem aan in de Canyon, overleden aan de gevolgen van acute uitdroging. Hij had slechts een literfles water meegenomen terwijl het die dag erg warm was in de canyon. Het verhaal heeft jarenlang in het parkkrantje van Death Valley gestaan als waarschuwing voor de toeristen.
Ook kan je in Death Valley slachtoffer van te veel water worden. In 2004 kwamen twee Amerikanen om het leven toen hun auto in een flashflood belandde na hevig noodweer.
De laatste jaren vinden de meeste hitte-gerelateerde ongelukken plaats in de Sanddunes. Het betreft dan meestal mensen die besluiten er wat langer rond te gaan wandelen, soms verdwalen ze. Ze realiseren zich vaak van te voren niet wat een oven de Sanddunes gedurende de dag kan worden. Ze raken oververhit met soms fatale gevolgen.
Is Death Valley nu een plaats waar je niet heen moet gaan? Nee, zeker niet zolang je maar geen ondoordachte dingen doet. Als je op de geasfalteerde wegen blijft (en ook de ongeasfalteerde weg naar de Devils Golf Course kan je heel goed berijden) heb je echt geen problemen. En ter geruststelling het jaarlijkse dodental (twee doden op de 800.000 bezoekers) ligt procentueel niet hoger dan in andere nationale parken. Zo trekt Yosemite weliswaar jaarlijks vijf keer zoveel bezoekers als Death Valley maar telt ook tussen de vijf en acht keer zoveel dodelijk ongelukken als DV (meestal als gevolg van een val).
Om dit wat macabere onderwerp wat luchtig af te sluiten de volgende vraag trof ik op een Amerikaans forum aan:
Vraag: Hoe vaak gaan mensen dood in nationale parken?

Antwoord: één keer.

Martin
Hola,
Ik zou altijd gaan voor een SUV in de states. Het rijd zeer comfortabel en je hebt veel minder last van hobbels in de weg.
Er zijn genoeg slechte wegen, zelfs in de grote steden!, waar je met een SUV minder last van hebt.
Ik zou altijd gaan voor een SUV in de states. Het rijd zeer comfortabel en je hebt veel minder last van hobbels in de weg.
Er zijn genoeg slechte wegen, zelfs in de grote steden!, waar je met een SUV minder last van hebt.
2011; 10 dagen New York en 1 dag Washington
2010; 3 weken zuid-west Amerika
2009; 2 weken Florida
2008; 1 week New York
2010; 3 weken zuid-west Amerika
2009; 2 weken Florida
2008; 1 week New York
En je gaat toch ook deels naar de states om met een grote slee rond te rijden zeker...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1839 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-
- 12 Reacties