Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

route Bryce-Capitol Reef: via Burr Trail?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
gooss
Amerika-ontdekker

route Bryce-Capitol Reef: via Burr Trail?

Bericht door gooss »

Hallo,

Komende zaterdag vertrek ik na een jaar plannen (eindelijk) naar het zuidwesten. Ondanks dat ik het al volledig zie zitten, zit ik wel nog met een vraagje omtrent de route tussen Bryce en Capitol Reef. Ik twijfel namelijk of ik gewoon via de UT12 tot in Torrey en zo verder naar het park zou rijden (2.5u), of de UT12 te rijden tot in Boulder om van daaruit via de Burr Trail en de Notom Bullfrog Road CR binnen te rijden (5.5u). Ik verkies de tweede route, je hebt er ook een prachtig uitzicht op de Waterpocket Fold heb ik gelezen, maar wat denken jullie? Wat is volgens jullie de mooiste route? Is de Burr Trail-Notom Bullfrog Road het 3u langer rijden waard? Ik heb een Equinox gehuurd dus ik veronderstel dat laatstgenoemde route geen probleem mag opleveren... Het is wel zo dat ik graag een campingplaats zou willen bemachtigen op Fruita Campground (weekdag), dus ik weet niet in hoever dat mijn keuze kan beïnvloeden?

Ik hoop dat jullie hiermee raad weten!

Alvast bedankt!
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: route Bryce-Capitol Reef: via Burr Trail?

Bericht door Henriëtte »

Wat je laatste vraag betreft, het bemachtigen van een campingplaats, daarmee kan ik je helaas niet helpen. Maar wat de route betreft: ja, de Burr Trail is heel erg de moeite waard, vooral rondom de switchbacks is het uitzicht echt schitterend. Wij hebben deze route nu 2x gereden, beide keren was de weg in goede conditie en dus met een Equinox goed te doen. Natuurlijk is het wel altijd een momentopname, dus probeer altijd vooraf even naar de toestand van de weg te informeren. Zeker als het veel geregend heeft.

Als je voor de Burr Trail kiest, heb je het mooiste stuk van de UT12 ook nog in je route zitten. Dat hoef je dan gelukkig niet te missen.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Als je via de Burr Trail gaat, moet je overwegen om naar Strike Valley Overlook te rijden/wandelen, linksaf voordat je de switchbacks naar beneden rijdt.
Prachtig uitzicht !

Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Ik was niet zo onder de indruk van het deel UT-12 tussen Boulder en Torrey. Dat loopt behoorlijk hoog en heeft een paar aardige uitzichtpunten.
Via de Burr Trail vond ik mooier. Het laatste deel over de Notom Bullfrog Road naar Capitol Reef is in verhouding weer wat minder mooi.

Je keuze hangt ook af van hoeveel tijd je voor Capitol Reef hebt (en het traject naar Moab) en wat je allemaal nog wil zien aan de scenic UT-12 (daar kun je een paar dagen mee vullen).

Johan
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik vond juist het stuk tussen Boulder en Torrey wel erg mooi, vooral 's middags. Waarom rijd je niet een stuk Burr Trail en weer terug en dan naar Torrey? Hoef je ook geen onverharde wegen te rijden. Als je Notom Bullfrog wel gaat rijden eerst naar de omstandigheden vragen. Na regen is deze onbegaanbaar ook met een 4x4. Als het droog is is hij een fluitje van een cent maar blijf uit de bermen.
Yeehaw
gooss
Amerika-ontdekker

Bericht door gooss »

Henriëtte schreef: Als je voor de Burr Trail kiest, heb je het mooiste stuk van de UT12 ook nog in je route zitten. Dat hoef je dan gelukkig niet te missen.
Hier ben ik alvast blij om. Was al bang dat ik door de Burr Trail te nemen, misschien de mooiste stukken van UT12 zou moeten missen...
lsl schreef:Als je via de Burr Trail gaat, moet je overwegen om naar Strike Valley Overlook te rijden/wandelen, linksaf voordat je de switchbacks naar beneden rijdt.
Prachtig uitzicht !
Luc
Hoeveel denk je hiervoor te moeten uitreiken? En staat de Strike Valley Overlook ook duidelijk aangeduid? Het is alvast een zeer goede tip!

Nu, ik ben er nog niet volledig uit wat ik ga doen. Ook al wegens de beperkte tijd die ik heb... :? Niet altijd gemakkelijk om keuzes te moeten maken! :)
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

We zijn half mei van Torrey via Fruita - NottomBullfrogroad - Burrtrail -StrikeValleyoverlook- Boulder -Escalente (scenic12) naar Bryce gereden met een 4x4.
Een van de mooiste ritten van de vakantie, mn StrikeValleyOverlook, was prachtig.
Daar hebben we 8 uur over gedaan. Inclusief wandelen, koffie drinken bij Kiva en motels zoeken ( het was een beetje vol die dag)
Fruita moet je voor 3 uur in de middag zijn anders is het vol weet ik uit ervaring ( 2 jaar gestaan)
Street & Trips geeft 5 uur aan.

Kortom als je deze route wilt doen dan moet je vroeg op stap en niet uitgebreid ergens gaan stoppen, dan kun je het redden ( garantie is het natuurlijk niet dat Fruita toch niet vol is, maar tja) .
Wil je het risico niet nemen dan vind ik de route over Boulder ook best mooi, met ook een mooi uitzicht over Capitol Reef.

zie ook deze link viewtopic.php?f=7&t=28379&p=465396&hilit=strike+valley+overlook#p465396

veel plezier
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Ik weet niet of een Equinox geschikt is voor de rit naar Strike Valley Overlook? Heeft die auto voldoende high clearance? De zijweg naar Strike Valley Overlook is lastiger dan de Burr Trail, de ondergrond is behoorlijk rotsachtig. Als je deze rit gaat doen, check dan in elk geval wel eerst of je een goede reserveband hebt, en een krik. Het uitkijkpunt is wel erg indrukwekkend hoor, dus zeker een aanrader.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Een Equinox schijnt dat niet standaard te zijn, die voor ons klaarstond in Phoenix in ieder geval niet. Dus een andere auto genomen.
Dat stukje is inderdaad echt niet te doen zonder HC.
Foto is vanuit de auto genomen ( vandaar de reflectie) en dit is de enige die niet totaal mislukt is vanwege het gewiebel/gehobbel.
:roll:
IMG_3853.JPG
Je kunt ook aan het begin parkeren en dan lopend er heen maar dat kost flink wat tijd extra.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Ivm Strike Valley Overlook: volgens de informatie die ik hier van mensen heb gekregen en dingen die ik op internet gevonden heb is het vanaf de 1e parking 2.5mi wandelen naar de 2 parking. Vandaar is het een korte trip naar het eigenlijke uitkijkpunt (0.75mi round trip). En dan natuurlijk nog eens 2.5mi terug ;-)

Dit heb ik zelf ergens opgeslagen (ik denk dat het van iemand hier op het forum komt):
Als je Hanksville inruilt voor Torrey en daar 2 nachten blijft dan kun je daarna doorrijden naar Boulder en vandaaruit de Burr Trail rijden tot aan de switchbacks. Dat kan makkelijk met een personenwagen. Als je dan iets terug rijd, waar het asfalt weer begint, dan kun je vanaf daar via de Mulley Twist Canyon wandelen naar Strike Valley Overlook. Echt één van de mooiste uitzichtpunten in het zuidwesten en de wandeling er naar toe is ook prachtig. Onderweg kom je langs heel bijzondere arches en andere rotspartijen die zeker de moeite waard zijn van de uur durende wandeling (uur heen, uur terug). Bij Strike Valley Overlook begrijp je pas de geologie die het park zo bijzonder maakt. Voor het voorproefje van het uitzicht: http://www.schoennenbeck.de/tl_files/gs ... usa_06.jpg

Wij hebben ook de Equinox gehuurd (alé, toch dat type ;-)) maar ik denk niet dat wij gaan riskeren om het ganse stuk te rijden. Dus te voet waarschijnlijk. Tenzij het té heet of té slecht weer zou zijn natuurlijk.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Doen! :thumbup:
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Als je vanaf de Burr Trail de weg naar Strike Valley Overlook opdraait, heb je al na enkele honderden meters een geul waar je door moet.
Lukt dit, dan is het de rest van de rit, tot aan de parkeerplaats, gewoon voorzichtig en stapvoets rijden.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer