Wandelen Grand Canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Wandelen Grand Canyon

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt ook bij de Phantom Ranch overnachten. Je hebt dan geen back country permit nodig, maar je zult je slaapplaats lang van te voren moeten reserveren. Zie hier.
Ik kan eigenlijk alleen maar herhalen wat ik al eerder schreef; lees je goed in, ik had je al verwezen naar de NPS-site. Als je plannen hebt om naar de rivier te wandelen moet je weten wat je te wachten staat. Je had al zelf kunnen zien wat de overnachtingsmogelijkheden zijn. Begin met de NPS-site (onder "plan your visit" voor lodging, en onder "things to do" voor hiking), en lees ook verhalen van andere wandelaars.

De NPS site voor de Grand Canyon is www.nps.gov/grca .

Marianne
jvanmil
Amerika-ontdekker
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 jul 2010, 12:04
Locatie: Lith

Re: Wandelen Grand Canyon

Bericht door jvanmil »

Marianne bedankt!

Ik lees me altijd zo goed mogelijk in, maar iedere vraag die in me op komt plaats ik ook hier op het forum. Dat is vooral een check voor mezelf om te zien of ik nu goed begrijp wat er op de verschillende websites staat :geek:. En ik heb liever een reactie van iemand met ervaring dan de standaard informatie van een website.
Laatst gewijzigd door Rob op 20 sep 2010, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Grtz Jan

"In Wildness is the Preservation of the World"
be2712
Amerikafan
Berichten: 125
Lid geworden op: 28 dec 2009, 22:25
Locatie: belgie, prov antwerpen

Re: Wandelen Grand Canyon

Bericht door be2712 »

jta schreef:Hallo,

in één dag zou ik het houden bij maximaal een heen en terug naar Platteau Point met picnic in Indian Gardens ( mooi, schaduw, beekje, herten, eekhoorns )

Jacques
en zelfs dat is heftig, op de bright angel is alles beneden indian gardens schaduwrijk en aangenaam (in augustus wat mijn ervaring betreft)
maar daar boven? alleen maar zon zon zon, geen schaduw tot 5 a 6 pm. wij hebben daar afgezien. :p
Maart-April 2010 (22 dagen, 6staten, 9500 km)
Augustus-September 2010 (22 dagen, 4 staten, 4500 km)
Gekste amerika ervaring: Grandcanyon hiken tot aan de colorado en terug, bij 45°, "Going down is optional, going up manditory!"
jta
Amerika-expert
Berichten: 2067
Lid geworden op: 14 jan 2005, 11:13
Locatie: sint pieters leeuw belgië

Re: Wandelen Grand Canyon

Bericht door jta »

wij hebben daar afgezien
Het is tamelijk pittig ja, vooral door die zon en het gebrek aan schaduw. Je moet in ieder geval geregeld wandelen, anders begin je er beter niet aan. Maar toch zeker te doen in 1 dag, en na wat afzien smaken die koele pinten des te beter.

Jacques
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Wandelen Grand Canyon

Bericht door Martin & Marianne »

In oktober is het daar in principe goed wandelen. Check wel of er dan nog water aanwezig is langs de BAT. Neem in elk geval voldoende mee, zelfs als het aan de rim koud en nat is, zul je in de canyon veel moeten drinken. De temperatuur stijgt snel: zelfs in een half uur naar beneden lopen kun je al met twee lagen minder kleding toe was onze ervaring in september.

Marianne
Gebruikersavatar
Anja en renee
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 mei 2008, 10:01
Locatie: Rozenburg

Re: Wandelen Grand Canyon

Bericht door Anja en renee »

Uiteindelijk hebben wij aan de North Rim de Widforss Trail gelopen. Een prachtige wandeling van 16 km door bos en langs de Canyon. Een prima hike om in vorm te komen.
Aan de South Rim hebben we de Bright Angel Trail tot aan 3 mile resthouse gelopen. Maar in verband met de hitte en op advies van een ranger zijn we hier omgekeerd. Dus met Plateau Point zijn we nog niet klaar. Die staat nog op ons verlanglijstje!

Maar het is zonder meer een prachtige ervaring om in de Grand Canyon af te dalen!
be2712
Amerikafan
Berichten: 125
Lid geworden op: 28 dec 2009, 22:25
Locatie: belgie, prov antwerpen

Re: Wandelen Grand Canyon

Bericht door be2712 »

jvanmil schreef:Hey

Wij hebben 16 en 17 oktober 2 volle dagen in Grand Canyon NP. Zijn er mogelijkheden om helemaal naar beneden te lopen?
jah!

Ik heb dat zelf gedaan, via de south kaibab naar beneden, om 3 uur snamiddags begonnen en om 7 uur waren we beneden.
tentje opgezet
en smorgens om 6 uur terug naar boven vertrokken over de bright angel!
om 10 uur waren we in angels gardens waar we 4 uurtjes geslapen hebben en om 3 uur zijn we dan terug naar boven vertrokken om vervolgens om 8 uur savonds terug op de rim te zijn.

Ik weet niet hoe het in oktober daar is maar in augustus was het heet! het zweet drupte van mijn vingertoppen, zeker toen we indians gardens gepasseerd waren en we zonder eten kwamen te zitten dacht ik dat het einde nabij :lol: was.
Dit is niet fysiek maar wel mentaal het zwaarste geweest wat ik ooit gedaan heb. wees goed voorbereid! breng fruit mee!!! ik had daar een moord gepleegd voor een appel!
Maar het blijft wel het mooiste wat ik op al mijn usa reisen gedaan heb

vergunningen zijn aan te vragen op de site van het nationaal park!
Maart-April 2010 (22 dagen, 6staten, 9500 km)
Augustus-September 2010 (22 dagen, 4 staten, 4500 km)
Gekste amerika ervaring: Grandcanyon hiken tot aan de colorado en terug, bij 45°, "Going down is optional, going up manditory!"
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer