Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Leukste route San Diego - Grand Canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
rickilona
Amerika-ontdekker

Leukste route San Diego - Grand Canyon

Bericht door rickilona »

Hallo Allemaal,

We hadden onze route al klaar incl. familie bezoek, nu blijkt dat ze richting het noorden zijn als we er zijn...Nu moeten we de route iets veranderen...Wat is de leukste route van San Diego naar de Grand Canyon met 1 overnachting? Het liefst rijden we de eerste dag zoveel mogelijk km zodat we een beetje optijd bij de GC aankomen...Maar natuurlijk willen we zoveel mogelijk leuke dingen zien of doen onderweg....

Ik dacht zelf aan Sanddunes en route 66...

Gr. Rick
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Leukste route San Diego - Grand Canyon

Bericht door RiverCola »

De route die wij in 2008 gereden hebben vond ik 1 van de mooiste routes van al onze reizen;

Dag 1- San Diego - Anza Borrego Desert State Park - El Centro
Dag 2- El Centro - Prescott/AZ
Dag 3- Prescott/AZ - Jerome - Sedona - Grand Canyon

Wij deden het dus met 3 dagen alhoewel we de eerste dag verder hadden kunnen komen dan El Centro. Wij bezochten namenlijk 's ochtends nog de Zoo in San Diego. Met name de route door Anza Borrego vond ik geweldig, zo'n prachtig woestijnpark en we waren er bijna alleen. El Centro is geen bijzonder stadje, saai, onaantrekkelijk, maar was voor ons een perfecte tussenstop; goedkoop motelletje en veel supermarkten waar we even in konden slaan. Bovendien ook interessant om te zien dat California niet alleen maar bestaat uit 'fabulous Los Angeles, San Diego of San Francisco'.
De 2e dag was een prachtige route via 78 die in het noorden El Centro verlaat. We reden langs een sanddunes-gebied, daarna langs de chocolate mountains en vervolgens door boerenland. Bij Blythe vervolgens de 60, 71 en 89 naar Prescott waarbij we eerst door een bloedheet woestijdal reden en later in de bebostte bergen voordat we in Prescott aankwamen. Prescott is een ontzettend leuk stadje.
De 3e dag was wederom super; we namen de 89a, eerst langs het verlaten bergdorpje Jerome en daarna in het prachtige Sedona. Eenmaal bij de Grand Canyon aangekomen hadden we zoveel verschillende soorten landschappe gezien....ik zal dit stuk van onze reis van destijds nooit meer vergeten!!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Dat is absoluut de mooiste route, en eventueel in twee dagen te doen.
Niks aan toe te voegen. :thumbup:
rickilona
Amerika-ontdekker

Bericht door rickilona »

Dank voor de snelle reactie, is dit in 2 dagen te doen? Dan missen we alleen route 66 of kruisen we die ook nog? Klinkt wel goed...Sedona vorige keer ook geweest en dat was inderdaad een erg mooie omgeving!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Onderweg van Sedona naar de Grand Canyon kan je een stukje R-66 meepakken in Williams, eventueel ook in Flagstaff maaar Williams is leuker.
klaasr
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door klaasr »

Als je de mogelijkheid hebt om een overnachting te doen in Prescott kan ik Prescott Pines Inn zeer aanbevelen. Uitstekende verzorging, hele leuke BB verzorgd door mensen die weten wat verwennen is. Heerlijk uitgebreid ontbijt, rustige kamers, mooie omgeving, kortom eigenlijk gewoon doen. Wij hebben er vannacht gezeten, heerlijk. Overigens op aanraden van Rivercola, nog bedankt!! :thumbup:

Klaas
Rover
Amerikafan

Bericht door Rover »

Williams is kwa Route 66 zeker leuker dan Flagstaff. Williams was het laatste stadje op Route 66 dat gebypassed werd door de insterstate en dat kun je ook wel zien.
Route 66 is eenrichting in Williams. Ik vind 'West naar Oost' in Williams leuker om te rijden dan 'Oost naar West', maar je kunt ze natuurlijk ook alletwee pakken.

Je kunt natuurlijk ook vanaf pak m beet Needles Route 66 pakken, dan kun je 4 tot 5 uur onafgebroken Route 66 rijden, maar kwa landschap lijkt mij de route die RiverCola aangeeft mooier!
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

klaasr schreef:Als je de mogelijkheid hebt om een overnachting te doen in Prescott kan ik Prescott Pines Inn zeer aanbevelen. Uitstekende verzorging, hele leuke BB verzorgd door mensen die weten wat verwennen is. Heerlijk uitgebreid ontbijt, rustige kamers, mooie omgeving, kortom eigenlijk gewoon doen. Wij hebben er vannacht gezeten, heerlijk. Overigens op aanraden van Rivercola, nog bedankt!! :thumbup:

Klaas
Wat super om te horen!! Dit is zeker 1 van de overnachtingen waar ik nog met héél veel plezier aan terugdenk. Altijd leuk als je zo'n 'hidden gem' door kunt geven zodat anderen er weer van kunnen genieten. Bij deze dan nog maar de link naar deze fantastische B&B; http://www.prescottpinesinn.com/
Overigens heb ik van deze B&B ook een review geschreven op de Alles-Amerika review-pagina (zie rechts bovenaan de pagina, naast het draaiende wereldbolletje).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer